جاهای دیدنی تهران

گنبد نمکی طغرود قم ؛ مقصدی منحصر به فرد گردشگری

گنبد نمکی طغرود قم ؛ مقصدی منحصر به فرد گردشگری

اگر ساکن تهران هستید و  یا جزو افرادی هستید که به دنبال مکان های خاص و متفاوت برای گردشگری تان می گردید، این مقاله برای شما نوشته شده است. گنبد نمکی طغرود قم، یکی از منحصر به فرد ترین جاذبه های ایران است.

معمولا وقتی گردشگران می خواهند اسمی برای این منطقه بگذارند به آن مریخ ایران ایران می گویند. مریخی که به راحتی می توانید به آن سفر کنید و به راحتی هم باز گردید.

خبر خوش برای ساکنین تهران آن است که این جاذبه منحصر به فرد تنها در ۱۵۰ کیلومتری تهران قرار گرفته است. گنبد نمکی طغرود قم، جایی است که به درد اوقات فراغت و تازه کردن روح می خورد. با دیدن این جاذبه نمی توانید باور کنید که چنین پدیده ی خاصی در کشورمان قرار گرفته است.

گنبد نمکی طغرود قم را معمولا افراد نمی شناسند؛ با سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا همراه باشیم تا به گنبد نمکی طغرود قم سفر کنیم.

 آدرس دقیق گنبد نمکی قم

گنبد نمکی طغرود قم، تنها گنبد نمکی متقارنی است که در دنیا وجود دارد و با داشتن دریاچه ای در دل خود، یکی از شاهکار های طبیعت را خلق کرده است. در ایران به سبب پهناوری کشورمان با جاذبه های مختلفی رو به رو می شویم که هر کدام زیبایی خاص خود را دارا می باشند،

اما به جرات می توان گفت که گنبد نمکی طغرود قم یکی از زیباترین این جاذبه ها است. اولین مسئله ای که باید برای سفر و بازدید از این منطقه زیبا در نظر بگیرید آن است که آدرس دقیق گنبد نمکی قم را بدانید.

اگر در انتخاب مقصد تان مطمئن هستید، در حدود ۲۰ کیلومتری جاده قم به جعفریه می توانید گنبد نمکی را مشاهده کنید. ۲ کیلومتر قبل از آن که به دامشهر برسید، راه دسترسی به گنبد نمکی طغرود قم موجود است. نگران پیدا کردن راه نباشید، تنها ساک خود را ببندید  به فکر لذت بردن از سفرتان باشید.

نمایی از گنبد نمکی طغرود قم
گنبد نمکی طغرود فم

اقامت برای بازدید از گنبد نمکی طغرود قم

بدون شک گنبد نمکی طغرود قم تبدیل به یکی از جذاب ترین دیده های عمرتان خواهد شد؛ از این رو جاذبه ای است که می ارزد برای بازدید از آن بخواهید در شهر تهران یا قم اقامت داشته باشید.

اقامت در این دو شهر این امکان را به شما می دهد تا علاوه بر بازدید از دیدنی های این شهرها، گنبد نمکی طغرود قم را هم در برنامه تان قرار دهید. اما در تهران و قم کجا بمانیم؟

این مطلب را هم بخوانید
حافظیه

اگر به فکر رزرو و اجاره محلی برای اقامت سفرتان هستید، می توانید به سپنجا اعتماد کنید. سپنجا، سامانه ی رزرو و اجاره ویلاف سوئیت، خانه و آپارتمان مبله و … است که این امکان را به شما می دهد تا در کوتاهترین زمان و با مقرون به صرفه ترین قیمت ها، محل اقامت ایده آلتان را در سفر پیدا کنید.

خوشبختانه تهران و قم مستثنی نیستند و تنوع بالای اقامتگاه های این دو شهر حاکی از محبوبیت آنها است. تنها کافی است اقدام به اجاره سوئیت در قم و اجاره سوئیت در تهران کنید! در تمام این مسیر پشتیبانی سپنجا همراهتان است و در صورت تمایل می توانید به صورت مستقیم با ما تماس بگیرید.

گنبد نمکی جعفریه قم

شاید برایتان سوال باشد این همه تعریف از این جاذبه دیدنی کمی اغراق آمیز نیست؟ پاسخ این سوال را می نمی توانیم بدهیم، تنها لازم است خودتان سفر کنید و پس از آن شما هم خواهید گفت این تعریفات از زیبایی این منطقه باز هم کم است. گنبد های نمکی در نتیجه عارضه های زمین گردشگری هستند.

قدمت این دیدنی به ۶۰ میلیون سال می رسد. همان طور که در قبل اشاره کردیم، گنبد نمکی طغرود قم با دارا بودن دریاچه ای به منحصر به فرد ترین نوع خود در دنیا تبدیل شده است. این دریاچه دارای خواص درمانی نیز می باشد. می گویند آب دریاچه برای درمان بیماری های پوستی و مفصلی بسیار می تواند مفید باشد. این گنبد ها در جاهایی که هوای گرمی موجود است تشکیل میشوند و همچنین جالب است بدانید بارندگی ها در تشکیل آنها نیز بی تاثیر نیستند.

تاثیر باران در تشکیل گنبدهای نمکی آن است که در فصول بارانی سال، باران زیاد می بارد و به علت گرمای هوا، این باران به سرعت تبخیر می شود و از آن جا که زمین نمکی است با تبخیر آب ها گنبد نمکی به وجود می آید. تشکیل این گنبد ها در طی چند روز و چند سال به وجود نمی آید بلکه در طی میلیون ها سال ایجاد می شود.

بنابراین بازدید از این منطقه یکی از زیباترین و ارزشمند ترین تجربه های عمرتان خواهد بود. گنبد ها به دلیل چین خوردگی های زمین به وجود آمده اند که از فشار های دائمی به لایه های نمک ایجاد شده اند. یکی دیگر از حیرت انگیزترین جاذبه های این منطقه می توان به رنگ های مختلف لایه گنبد نمکی اشاره کرد.

رنگ هایی مانند سفید، کرم، نسکافه ای، بنفش، قرمز و قهوه ای رنگ هایی هستند که جلوه این منطقه را چندین و چند برابر می کنند. در این سفر با یکی از باشکوه ترین سفر های عمرتان مواجه خواهید شد.

این مطلب را هم بخوانید
آشنایی با آبشارهای دیدنی تهران

تور گنبد نمکی قم

تور گنبد نمکی به واسطه فاصله کم، یکی از بهترین انتخاب ها برای تور های چند روزه برای تهرانیان است. گنبد نمکی قم، بزرگترین گنبد دنیا است و خالی از لطف است اگر از آن بازدید نکنیم. اگر تور گنبد نمکی قم انتخاب شما است، نکاتی را در سفرتان لازم است که رعایت کنید.

یکی از آن ها حفظ طبیعت بکر آن جا است. تا جایی که می توانید از منطقه محافظت کنید؛ چرا که همان طور که گفتیم، این منطقه طی میلیون ها سال به وجود آمده است و اگر از بین برود امکان اتجدید پذیری آن وجود ندارد. یکی از دیگر از دلایلی که باید بسیار در حفظ آن کوشا باشیم این است که گردشگران خارجی به تازگی این منطقه را پیدا کرده اند و از مریخ ایران بازدید می کنند.

گلند نمکی طغرود قم زیبایی ها
گنبد نمکی طغرود قم

ممکن است علت سفرتان به این منطقه علاوه بر زیبایی، خاصیت درمانی بودن دریاچه آن باشد. از آب دریاچه می توان برای درمان بیماری های پوستی و مفصلی استفاده کرد. جالب است بدانید که به علت شوری زیاد آب هرگز در آن غرق نمی شوید؛ حتی می توانید با شناور بودن روی سطح آب، روزنامه بخوانید و یا نوشیدنی بخورید.

اما احتیاط شرط عقل است. در سفر به گنبد نمکی طغرود قم و استفاده از آب دریاچه آن، نباید بی گدار به آب بزنید. به علت نمک زیادی که در اب وجود دارد ممکن است حرکتتان در آب سخت باشد و سنگین شوید؛ از این رو امکان خطرات احتمالی را بدهید.

شاید برایتان سوال پیش بیاید که آیا از نمک این منطقه هم می توان استفاده کرد؟ یعنی آیا نمک این منطقه خوردنی است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر! به علت ضعیف بودن غلظت نمک این منطقه، آن را غیر خوراکی و غیر صنعتی معرفی کرده اند.

در گذشته می توانستیم از این نمک استفاده کنیم، اما به دلیل برداشت های مهندسی نشده، گنبد دارای باطله شده است و امکان استخراج نمک را از این منطقه از بین برده است.

گنبد نمکی طغرود قم، به یکی از مهم ترین جاذبه های ایران تبدیل خواهد شد. در این منطقه برنامه های ساخت هتل نمکی، مرکز نمک درمانی، مراکز تفریحی و توریستی و … در برنامه قرار دارد.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا