بدون دسته بندی

قلعه آدمخوار بوینی یوغون

ایران ما پر از جاذبه های طبیعی و تاریخی هست. خیلی از این جاذبه ها با داستان های عجیب و غریبی  دهان به دهان از گذشته تا به امروز رسیده. از جمله این داستان ها می تونیم به قلعه آدم خوار بوینی یوغون اشاره کنیم. قلعه ای مرموز با دیوارهای عظیم و سنگی. در گذشته هر کسی که از اندکی جرات برخوردار بود بعد از شنیدن داستان مخوف قلعه آدم خوار درصدد کشف این  راز بزرگ  بر می آمد.

اما رفتن همانا و بی خبری از سرنوشت این افراد همانا. اما راز بزرگ این قلعه چه بود؟

پیشینه تاریخی قلعه آدمخوار

پیشینه تاریخی این قلعه گواه بر تمدن ۴۵۰۰ ساله در این منطقه است. آثار باقی مانده در این قلعه حاکی از حیات پیش از دوره مفرغ، سلسله اشکانی و اسلام است. امروزه با بررسی قلعه آدمخوار بوینی یوغون و معماری آن علت اتفاقات رمزآلود و عجیب آن کشف شد. دیوارهای ۳۰۰متری و بلند دو طرف این قلعه را غیر قابل نفوذ میکرد.

مطالعه کنید: شهر چشمه های بهشتی آبگرم در سرعین

اولین ساکنان این قلعه ی مخوف به دلیل این که در ارتفاعات سرد سکونت داشته ‌اند، برای دستیابی راحت به آب، حوضچه‌ های سنگی را در بالای قلعه ساخته‌ اند. حوضچه‌هایی که باز گرفتار باورهای خرافی در بین اهالی این روستا شده و در بین اهالی این روستا با درجه ی اهمیت بسیا زیاد و یا حتی کم، به عنوان داستان های تکمیلی فراوانی از آن ها یاد می شود.

این مطلب را هم بخوانید
تالاب شادگان از جاذبه های دیدنی خوزستان (راهنمای گردشگری)
قلعه آدمخوار بوینی یوغون
قلعه آدمخوار بوینی یوغون

این قلعه وسعتی بالغ بر ۳۰۰ هکتار و ساختاری چند لایه است و نشاندهنده سکونت از دوران اشکانی تا دوران صفوی بوده است.

قلعه آدمخوار بوینی یوغون
قلعه آدمخوار بوینی یوغون

در زمان رونق قلعه آدمخوار بوینی یوغون، سهولت دسترسی به مواد غذایی و محفوظ بودن از گزند دشمنان ، معماری نظامی و در عین حال قابل سکونت برای مردم  توجه بسیار شده بود.

اجاره سوئیت در خلخال

قلعه آدمخوار بوینی یوغون
معماری جنگی قلعه آدمخوار بوینی یوغون

در نهایت افراد ماجراجو که تلاش برای ورود و کشف راز قلعه آدم خوار میکردند بعد از ورود به این قلعه در این وسعت راه خود را گم میکردند و در همانجا ناگزیر تسلیم سرنوشت شده و می مردند.

کلام آخر

در این مقاله از سپنجا تلاش کردیم تا اطلاعاتی درباره قلعه آدمخوار بوینی یوغون ارائه دهیم. اگر شما هم از این قلعه دیدن کرده‌اید، لطفا نظرات خود را با ما در مایان بگذارید. منتظر نظرات ارزشمند شم هستیم.

اجاره سوئیت در اردبیل

 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 1]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا