دیدنی های اردبیل

بهترین روستای خلخال

معرفی 7 روستای زیبای خلخال

بیراه نگفته ایم اگر خلخال را، به خاطر وجود کوه‌های بلند و مناظر طبیعی زیبا، جاذبه‌های گردشگری متنوع و طبیعت منحصربفرد، عروس شهرهای استان اردبیل بنامیم.

خلخال یکی از شهرهای زیبا و تاریخی در استان اردبیل و دارای روستاهای گردشگری بسیار زیبا و معروف است. به همین دلیل در ادامه این نوشتار از سایت سپنجا قصد داریم تا در مورد بهترین روستای خلخال با شما سخن بگوییم و لیستی از زیباترین این روستاها را که از لحاظ طبیعت و گردشگری، بازدید کنندگان فراوانی را دارند را به شما معرفی نماییم. پس تا انتها همراه ما باشید.

بهترین روستای خلخال

خلخال کجاست؟

خلخال در جنوب استان اردبیل واقع شده و از جهت های مختلف به استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی محدود می‌شود. خلخال از لحاظ تاریخی نیز از قدمت تاریخی و فرهنگی بسیار زیادی برخوردار است و بر اساس روایات تاریخی سابقه تمدن و سکونت انسان در این شهر به حدود ۴۰۰۰ سال پیش می رسد. در گذشته نام‌های مختلفی برای خلخال وجود داشته و آن را هرو، هروآباد، هیرو و هیروآباد می نامیدند.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر اسالم به خلخال بهشت جاده‌های ایران

زیباترین روستاهای خلخال

همان طور که گفتیم به دلیل وجود طبیعت زیبا و خاص خلخال، از روستاهای زیبایی برخوردار بوده که همه ساله در فصل های گردشگری اردبیل تبدیل به مقر گردشگران ایرانی و خارجی می شود.  برخی از زیباترین روستاهای خلخال را در ادامه معرفی خواهیم کرد:

۱- روستای گردشگری لرد

این روستا در ۶۵ کیلومتری جنوب شهرستان خلخال و ۴۵ کیلومتری شهرستان رشت واقع شده است. این روستا دارای طبیعتی سرسبز و آب و هوایی خنک و معتدل است. از جاذبه‌های این روستا می‌توان به آبشار لرد، چشمه‌های آب گرم، باغات گردو و زیتون، مسجد تاریخی، قلعه لرد و موزه محلی اشاره کرد.

۲- روستای اندبیل

این روستا در ۴۸ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل واقع شده است. این روستا به علت وجود کوه‌های برف‌گیر و دره‌های عمیق، یکی از مراکز اسکی کشور به شمار می رود . از جاذبه‌های این روستا می‌توان به اسکی روی برف، تله‌کابین، آبشار اندبیل، آبگرم اندبیل، قلعه اندبیل، اشاره کرد.

این مطلب را هم بخوانید
سرعین، شهر چشمه های بهشتی آبگرم

بیشتر بخوانید: بهترین زمان مسافرت به اردبیل

۳- روستای نوده

این روستا در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی خلخال واقع شده است. این روستا دارای طبیعتی کوهستانی و جنگلی است. از جاذبه‌های این روستا می‌توان به آبشار نوده، روستای گردشگری کجل، غار باستانی ازناو، روستای مجره و روستای خوجین اشاره کرد.این روستا یکی از بهترین روستای خلخال به شمار می رود.

۴ -روستای گرمخانه

این روستا در ۲۰ کیلومتری جنوب غرب شهر خلخال واقع شده است. این روستا دارای آب و هوایی معتدل و خشک است. از جاذبه‌های این روستا می‌توان به آبگرم گرمخانه، قلعه گرمخانه، روستای گردشگری سوسهاب، روستای ماجلان و روستای نمهیل اشاره کرد.

۵ – روستای شمس آباد

این روستا در خلخال واقع شده است. این روستا دارای طبیعتی زیبا و متنوع است. از جاذبه‌های این روستا می‌توان به آبشار قاراقوش، قیه سی و گورگور، روستای کلی، روستای جلال آباد و روستای پردیسان اشاره کرد.

۶- روستای گردشگری کزج

این روستای زیبا که جزء بهترین روستای خلخال نیز می باشد در ۱۵ کیلومتری شمال‌غربی هشجین در استان اردبیل واقع است. این روستا از بافت سنتی، معماری قدیمی، کوهپایه های زیبا طبیعت دیدنی و مخصوصا به دلیل شباهت زیادی که به روستای گردشگری ماسوله در استان گیلان دارد، تبدیل به یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری خلخال شده است.

۷- روستای گردشگری برندق

این روستا که تکه ای از بهشت است بهترین روستای خلخال به شمار می رود. وجود آبشاری که از میان این روستا می گذرد. طبیعت بکر و چشم نواز و بناهای تاریخی زیبا این روستا را به یک جاذبه گردشگری تبدیل نموده است.

روستای گردشگری برندق در میان دره‌ای سرسبز و چشم‌نواز در بخش خورش رستم شهر خلخال قرار گرفته است.روستای برندق در دامنه و مراتع کوه آق داغ قرار گرفته و یکی از بزرگترین روستاهای اردبیل به شمار می رود. بهترین زمان رفتن به روستای برندق بهار و تابستان می باشد. برنج و میوه و سیفی‌جات از محصولات معروف این روستا می باشد.آدرس این روستا در اردبیل، خلخال، بخش خورش رستم می باشد.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد سفر به اردبیل

بهترین روستای خلخال

از میان روستاهای معرفی شده روستای برندق و کزج از جمله زیباترین روستاهای خلخال می باشد.

چگونه به خلخال سفر کنیم؟

چگونه به خلخال سفر کنیم؟

برای رفتن به خلخال اگر تهران مبدا شماست، باید از جاده رشت وارد جاده فومن شوید و سپس به سمت آستارا به اسالم مسیر را ادامه دهید که حدود ۴۵۰ کیلومتر مسیر می شود. این جاده یکی از زیباترین و رویایی‌ترین جاده‌های ایران است که از شهر اسالم در استان گیلان شروع شده و تا شهر خلخال در استان اردبیل ادامه دارد. این جاده دارای مناظر طبیعی بکر و شگفت‌انگیزی است که شامل آبشار، دریاچه، دشت، جنگل، کوهستان و چمنزار می‌شود.

این مطلب را هم بخوانید
0 تا 100 شهر اردبیل زیر ذره‌بین | جاذبه‌ها، تاریخچه، غذاهای محلی، اقامت و ...

لطفا قبل از سفر، وضعیت جاده اسالم به خلخال را بررسی کنید. چون ممکن است در فصول سرد سال، جاده بسته یا برفی باشد.

بهترین فصل سفر به خلخال

بهترین فصل سفر به خلخال به شما بستگی دارد. اگر دوست دارید از طبیعت سرسبز و گل‌های شکوفه این شهر لذت ببرید، بهار بهترین زمان سفر به خلخال است. اما اگر علاقه‌مند به اسکی روی برف و دیدن کوه‌های برف‌گیر هستید، زمستان گزینه مناسبی است. البته باید در نظر داشته باشید که در زمستان، جاده اسالم به خلخال ممکن است برفی و بسته باشد و نیاز به تجهیزات مناسب داشته باشید. در فصول دیگر نیز می‌توانید از مناظر زیبای این شهر و جاده رویایی اسالم به خلخال نیز نهایت استفاده را ببرید.

اقامت در خلخال

برای اجاره و رزرو بهترین سوئیت آپارتمان های خلخال فقط کافیست که در صفحه اصلی سایت سپنجا و در قسمت جستجو خلخال را سرچ نمایید تا مستقیما وارد صفحه اصلی معرفی اقامتگاه های موجود در خلخال شوید.

سپس می توانید پس از مشاهد تصاویر مربوط به هر اقامتگاه و مقایسه آنها با یکدیگر با توجه به میزان بودجه و علاقه خود یکی از واحدها را انتخاب و در تاریخ مورد نظر خود رزرو نمایید.

برای سهولت دسترسی به بهترین سوئیت آپارتمان های خلخال می توانید از فیلترها نیز کمک بگیرید و با پر کردن آنها زودتر اقامتگاه مورد نظر خود را یافته و آن را رزرو نمایید.

کلام آخر

خلخال و روستاهای زیبای اطرافش، که در دشت‌ها و کوه‌ها، آبشارها و چشمه‌ها و رودها، جای گرفته اند تبدیل به یکی از شگفت‌انگیزترین جاهای گردشگری ایران شده اند که منتظر شما هستند تا به تماشای آنها بروید.

بیشتر بخوانید: بهترین شهرهای شمال برای تفریح و گردش تعطیلات

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا