دانستنی های سفرپزشکی و سلامت در سفر

پاکبانان ، زحمت کش ترین قشر جامعه را فراموش نکنیم!

این روزها ک همه به هم نزدیک تر شده ایم و به فکر یکدیگر هستیم، وقت آن رسیده است که کمی هم به فکر زحمت کش ترین قشر جامعه ی خود یعنی پاکبانان بیفتیم که بی صدا و بدون ادعا در حال فعالیت هستند.

کسانی که با کمترین میزان حقوق شب ها مشغول به کارند و ما قدرشان را آنطور که باید نمی دانیم! شاید اگر یک هفته نباشند، اهمیت حضور آن ها را بیشتر از قبل احساس کنیم و قدرشان را بدانیم. با سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا همراه باشید تا فرهنگ احترام به پاکبانان را بیشتر بیاموزیم:

پاکبانان یا نارنجی پوش ها، قشر بی ادعا و زحمت کش جامعه ما

پاکبانان یا همان کسانی که به نارنجی پوش یا رفتگر شهرداری، آن ها را می شناسیم کسانی هستند که این روزها که ویروس کرونا در حال جنگ با ماست، باید بیشتر هوایشان را داشته باشیم. نه اشتباه برداشت نکنید! نیازی نیست که به آن ها پول بدهید و یا برایشان غذا درست کنید و …! کافی است که وظایف شهروندی خود را فراموش نکنید.

اقامت در آپارتمان مبله در مشهد

ما ایرانی ها کسانی هستیم که تمدن ۲۵۰۰ ساله داریم و فرهنگ عظیم و غنی ما از گذشته در سراسر جهان زبانزد است! پس چرا نمی توانیم به وظایف شهروندی خود عمل کنیم؟ آیا الان که همه با رعایت نکات بهداشتی در حال کار و تلاش هستیم، وقت آن نرسیده است که کمی بیشتر در این زمینه تلاش کنیم؟

پاکبانان مشهد
احترام به پاکبانان

چه کار باید بکنیم؟

شاید می گویید، پس باید چکار کنیم؟ شاید شما هم در شبکه های اجتماعی تصاویری را دیده باشید که افراد جامعه بدون توجه به رعایت نکات بهداشتی دستکش های یکبار مصرفی که برای مقابله با کرونا به دست کرده بودند را بعد از استفاده در وسط خیابان پرت می کنند و یا ماسک خود را پس از استفاده به جای انداختن در سطل آشغال، در یک جوی آب پرت می کنند؟

این مطلب را هم بخوانید
اجاره سوئیت ماهانه در تهران

افراد به واسطه این که نمی خواهند به کرونا دچار شوند، بدون توجه به مسائل و نکات بهداشتی دست به این کار می زنند، اما آیا فکر نمی کنید که سلامتی پاکبان که شاید تنها نون آور خانه خود باشد، چقدر مهم است؟ کسی که جزو افرادی است که می خواهد شهر شما را از آلودگی ها دور کند، باید با او اینگونه برخورد شود؟

فرهنگ احترام به پاکبانان
فرهنگ احترام به پاکبانان

شما فقط کافی است که در کمپین #هر-پاکبان-یک-محافظ شرکت کنید و با رعایت نکات بهداشتی این روزها بیشتر حواستان به این قشر از جامعه باشد. شما می توانید به کسانی که این مسائل را رعایت نمی کنند، تذکر دهید و یا خودتان در این زمینه وارد عمل شوید و کارها را انجام دهید. این روزها بیایید، کمی مهربان تر باشیم.

در جهان چگونه با پاکبانان خود برخورد می کنند؟

شاید در ایران ما خیلی بها به این افراد ندهیم، اما در کشورهای پیشرفته این افراد نقش مهمی در جامعه دارند و به آن ها مهندس نظافت هم گفته می شود. کسانی که جامعه را از آلودگی ها دور می کنند و آشغال ها و زباله های ایجاد شده در خیابان را پاک می کنند. البته باید در نظر داشته باشید که دولت ها هم طرفدار و حامی این افراد هستند.

اقامت در ویلا در رشت

حمایت دولت از این افراد به این صورت است که افراد در صورت عدم رعایت قوانین در این حوزه مانند پرت کردن آشغال خود در خیابان و یا بیرون انداختن زباله در ماشین باید جریمه های به شدت سنگینی پرداخت کنند! همین جریمه های سنگین و نظارت های سفت و سخت در این زمینه باعث شده است که ما شاهد ساحل زیبا و بدون زباله دبی و یا حتی اتوبان خالی از زباله آلمان باشیم!

این مطلب را هم بخوانید
سفرنامه نویسان ایرانی و اتفاقاتی که رقم زده اند!
احترام به رفتگرها
احترام به رفتگرها

در همین ایران خودمان کثیفی دریای شمال و پر زباله بودن اتوبان چالوس به سمت شمال معروف است. شاید لازم است حالا که کسی به فکر این قشر جامعه نیست، خود ما مردم از آن ها حمایت کنیم و تلاشمان را بکنیم که این قشر جامعه به سمت هدفی که می خواهد برود.

به عنوان مثال معمولا در بسیاری از شهرها شاهد گروه هایی خود مختار هستیم که به صورت دسته جمعی به مکان های آلوده می روند و اقدام به تمیزی آنها می کنند. این افراد معمولا این گروه ها را با همین هدف تشکیل می دهند و دارای قرار وعده هایی هفتگی یا ماهانه هستند.

کلام آخر

در این مقاله از سپنجا تلاش کردیم تا درخصوص پاکبانان زحمت کش صحبت کنیم. فرقی نمی کند که از کدام شهر در حال خواندن این مطلب هستید؛ در هر صورت بدون شک در شهر شما هم این گروه ها حضور دارند! با پیوستن به آنها نقش خودتان را برای نظافت و کمک به پاکبانان ایفا کنید؛ چرا که این اقدام یکی از انسانی ترین کارهایی است که هر کدام از ما باید در برنامه مان قرار دهیم!

اگر شما هم دوست دارید که در این کمپین شرکت کنید و همه در کنار هم بیشتر به فکر این قشر از جامعه خود باشیم، کافی است که با اشتراک گذاری این مطلب از دوستان خود بخواهید که آن ها هم در این زمینه تمام تلاش خود را بکنند. ما در سپنجا پیشاپیش از شما سپاس گذاریم که به فکر مردم خود هستید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 3]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا