جاهای گردشگری دنیا

راهنمای سفر به ریودوژانیرو  برزیل

ریودوژانیرو از جمله شهرهای بزرگ کشور برزیل است که با سوژه‌های گردشگری و چشم‌اندازهای خیره‌کننده به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در برزیل به شمار می‌رود. سفر به ریودوژانیرو به دلیل دارا بودن جذابیت‌های طبیعی و تاریخی یک سفر به یادماندنی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

ما در این مقاله از سپنجا قصد داریم تا شما را با رستوران‌ها، هتل‌ها و امکانات این کشور گران‌قیمت برزیل آشنا کنیم. این راهنمای جامع از شهر ریودوژانیرو به شما کمک می‌کند تا یک سفر رویایی به این کشور داشته باشید. ما را در سفر به این شهر زیبا همراهی کنید.

سفر به ریودوژانیرو دومین شهر بزرگ برزیل

اگر عاشق سفر هستید، ریودوژانیرو شهری است که شما را عاشق خودش خواهد کرد. این شهر توریستی و زیبا در کشور برزیل واقع شده است و به عنوان دومین شهر بزرگ برزیل و سومین شهر بزرگ آمریکای جنوبی به شمار می‌رود. مجاورت این شهر با کوه‌های انبوه و سرسبز و قرار گرفتن آن در کنار سواحل اقیانوس اطلس باعث شده است تا این شهر به عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری برزیل به حساب بیاید.

سفر به ریودوژانیرو این شهر پر هیاهوی برزیل با تاریخ غنی و فرهنگ بالا قطعا جزو یکی از محبوب‌ترین سفرهای شما خواهد بود. این شهر جزو یکی از پربازدیدترین شهرها در نیمکره جنوبی به حساب می‌آید. بسیاری از مناطق شهر ریودوژانیرو به ثبت در میراث جهانی یونسکو رسیده است.

ریودوژانیرو در حدود ۱۲۲۱ کیلومتر‌مربع از مساحت کشور برزیل را به خود اختصاص داده است. طبق سرشماری‌های سال ۲۰۱۵ جمعیت این شهر بزرگ به ۷ میلیون نفر می‌رسد. این شهر زیبا و تاریخی به مدت ۲ قرن تحت استعمار پرتغالی‌ها بوده است. اروپاییان در یک ژانویه سال ۱۵۰۲ وارد این منطقه شدند. در نتیجه آن را ریو دو ژانیرو به معنی رودخانه ژانویه نامیدند. بعدها این شهر تبدیل پایتخت کشور برزیل شد.

سفر به ریودوژانیرو

بهترین زمان برای سفر به شهر ریودوژانیرو

موقعیت شهر ریودوژانیرو باعث شده است تا این شهر توریستی آب و هوای گرمسیری داشته باشد. به طوری که مردم این شهر در فصل تابستان در ماه‌های اکتبر تا آوریل، دمایی بین ۳۵ تا ۳۷ درجه را احساس خواهند کرد. اما در ماه ژانویه و فوریه دمای هوا به ۲۷ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

در نتیجه اگر قصد سفر به ریودوژانیرو را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که سفر خود را به دی ماه تا اواخر اسفند ماه موکول کنید. علاوه بر این، در این ماه فستیوال بزرگ جهانی ریودوژانیرو برگزار می‌شود. در نتیجه شما می‌توانید در کنار دیدن این جشن بزرگ جهانی، از هوای خنک سواحل اقیانوس اطلس لذت ببرید.

 رطوبت منطقه بسیار بالا و میزان بارش باران در آن بسیار کم است. به طوری که ماه‌های دسامبر تا مارچ کمترین میزان بارندگی منطقه را دارد؛ بنابراین اگر دوست دارید که از خیس شدن زیر باران‌های این منطقه در امان باشید، پیشنهاد می‌کنیم که سفر به این شهر را به ماه‌هایی غیر از دسامبر تا فوریه موکول کنید.

هزینه‌های معمول برای اقامت در شهر ریودوژانیرو

شهر ریودوژانیرو به عنوان یکی از شهرهای گران‌قیمت توریستی به حساب می‌آید. در نتیجه جای تعجب نیست که هزینه اقامت در این شهر توریستی و دیدنی زیاد باشد. هتل‌های بسیار زیادی در این شهر وجود دارند که می‌توانید یک اقامت بی‌نظیر را با آنها تجربه کنید. البته توجه به این نکته ضروری است که شما می‌توانید در سفر به ریودوژانیرو اقامتگاه‌های متنوعی را انتخاب کنید.

برخی از این اقامتگاه‌ها از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه هستند. اما دیگر نباید انتظار امکانات و امنیت بالا از این مدل اقامتگاه‌ها داشته باشید. به عنوان مثال برخی هاستل‌ها و یا همان خوابگاه‌ها، اتاق‌های اشتراکی در اختیار شما می‌گذارند. در نتیجه هزینه‌ی این اتاق‌ها نسبت به اتاق‌های خصوصی آن کمتر خواهند بود. تعداد هاستل‌های این شهر بسیار زیاد است. اما هر چقدر به ساحل این شهر نزدیک می‌شوید، قیمت این هاستل‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

در کنار هاستل‌ها، هتل‌های گران‌قیمتی نیز وجود دارد که با توجه به خدمات و تعداد ستاره‌های آن لیست قیمتی آنها متفاوت هستند. به عنوان مثال هتل‌های یک ستاره این شهر قیمتی بین ۸۰ تا ۱۹۲ رئال دارد. این در حالی است که هزینه اقامت یک شبه در هتل‌های ۴ ستاره آن بین ۴۸۰ تا ۱۴۹۶ رئال خواهد بود.

بالاترین قیمت هتل‌های ریودوژانیرو مربوط به زمان جشن معروف کارناوال است. این جشن هفت هفته قبل از عید پاک برگزار می‌شود. اما این رویداد، قیمت هتل‌های این شهر را بین ماه‌های فوریه تا مارس نیز تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. به طوری که در سفر به ریودوژانیرو در این زمان متوجه خواهید شد که قیمت برخی از هتل‌های آن دو برابر حالت عادی است.

بنابراین اگر تمایل دارید تا در این زمان به این شهر زیبا و توریستی سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما مدت‌ها قبل از این تاریخ، هتل خودتان را رزرو کنید.

این مطلب را هم بخوانید
بهترین مکان های استانبول که شگفت زده‌تان می‌کند!

معروف‌ترین هتل‌های ریودوژانیرو

از آنجایی که شهر ریودوژانیرو یک شهر توریستی به حساب می‌آید، در نتیجه هتل‌های لوکس بسیار زیادی دارد؛ بنابراین برای اقامت در این شهر هیچ نگرانی وجود ندارد. از جمله معروف ‌ترین هتل های ریودوژانیرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هتل های ریو

  • هتل قصر بلموند (Belmond Copacabana Palace): یکی از بهترین هتل‌های این شهر اختصاص به هتل پنج ستاره قصر بلموند دارد. امکانات بسیار زیاد این هتل از جمله استخر، مرکز ماساژ، زمین تنیس، لاندری، باشگاه بدن‌سازی، رستوران، اینترنت رایگان پرسرعت، اتاق بیزینس، اتاق ملاقات و غیره باعث شده است تا هتل قصر بلموند انتخاب بسیاری از گردشگران باشد.

شماره تلفن: ۰۰۵۵۲۱۲۵۴۸۷۰۷۰

آدرس: برزیل – ریو دوژانیرو Av. Atlântica، ۱۷۰۲ – Copacabana، Rio de Janeiro – RJ، Brazil

  • هتل ویندزور پلازا ریو (Windsor Plaza Hotel): اگر قصد سفر به ریودوژانیرو را دارید، هتل ویندزور پلازا را به شما پیشنهاد می‌دهیم. فاصله نزدیک این هتل به ساحل و محله‌ی کوباکانا یکی از ویژگی‌های مثبت آن است. این هتل از تجهیزات و امکانات بسیار عالی برخوردار است که اقامت راحت را برای شما به ارمغان می‌آورد.

از جمله امکانات این هتل می‌توان به اینترنت رایگان، آسانسور، راهنمای گردشگری، روزنامه رایگان، ترانسفر فرودگاهی و غیره اشاره کرد.

تلفن: ۰۰۵۵۲۱۲۱۹۵۵۵۰۰

آدرس: Av. Princesa Isabel, 263 – Copacabana, Rio de Janeiro – RJ, 22011-010, Brazil

  • هتل جی دبلیو مریوت (JW Marriott Hotel): از دیگر هتل‌های لوکس و ساحلی شهر ریودوژانیرو می‌توان به هتل جی دبلیو مریوت اشاره کرد. امکانات و تجهیزات بسیار عالی این هتل مانند استخر، رستوران، اینترنت رایگان، باشگاه بدنسازی، رم سرویس و غیره یک سفر رویایی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

شماره تلفن: ۰۰۵۵۲۱۲۵۴۵۶۵۰۰

آدرس: Av. Atlântica، ۲۶۰۰ – Copacabana، Rio de Janeiro – RJ، Brazil

هزینه قیمت خورد و خوراک در ریودوژانیرو

یکی از قسمت‌های جذاب هر سفر، بخش مربوط به خورد و خوراک است. یکی از ویژگی‌های جذاب غذاهای این شهر، تنوع بسیار بالای آن است. به طوری که با خوردن غذاهای این کشور این حس به شما منتقل می‌شود که به سرزمین‌های آسیایی، آفریقایی و اروپایی سفر کرده‌اید. در سفر به ریودوژانیرو پیشنهاد می‌کنیم که خوردن غذاهای محلی این شهر را از دست ندهید.

قیمت غذاها و نوشیدنی‌های این شهر بسته به رستوران انتخابی شما متفاوت است. به عنوان مثال خوردن یک وعده غذای محلی این شهر در یک رستوران معمولی قیمتی منطقی دارد. اما اگر همین غذا را در رستوران‌های توریستی میل کنید، مطمئنا گران‌تر خواهد بود.

هزینه صبحانه بسته به سلیقه‌ی شما دارد. به عنوان مثال اگر می‌خواهید که صبحانه را بیرون از هتل نوش جان کنید، نقاط بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانید با قیمت بین ۱۰ تا ۱۶ رئال برای صبحانه در آنجا توقف کنید.

اگر به دنبال یک ناهار به صرفه هستید و می‌خواهید که هزینه‌ی مربوط به ناهار شما پایین بیاید، رستوران‌های توریستی انتخاب مناسبی برای شما نخواهند بود. برای این منظور می‌توانید از رستوران‌های محلی که قیمتی بین ۱۳ تا ۲۰ رئال دارند، استفاده کنید. این موضوع در رابطه با شام نیز صدق می‌کند. برای داشتن یک ضیافت شام عالی، رستوران‌های محلی و خیابانی انتخاب خوبی نخواهند بود. چرا که کیفیت غذا در این رستوران‌ها کمی پایین است.

اگر در سفر به ریودوژانیرو هوس خوردن فست فود را کردید، مک دونالد بیگ مک را به شما پیشنهاد می‌دهیم. البته قیمت این فست فود در مقایسه با سایر جاها کمی بیشتر است. البته شما می‌توانید به سلیقه و سبک خودتان نیز آشپزی کنید. در چنین شرایطی علاوه بر کاهش میزان هزینه‌ی خورد و خوراک، غذای سالم‌تری نیز نوش جان خواهید کرد.

بهترین رستوران‌های شهر ریودوژانیرو

از جمله معروف ‌ترین رستوران‌ های ریودوژانیرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رستوران سیپریانی: اگر می‌خواهید که یک وعده بسیار عالی را در این شهر تجربه کنید، خوردن غذاهای این رستوران را از دست ندهید. کیفیت غذاهای رستوران سیپریانی بسیار عالی است. این رستوران عالی در یک قصر دیدنی به نام کاپوکابانی قرار گرفته است.
  • رستوران فاسانو: دکوراسیون زیبا در کنار غذاهای فوق‌العاده یک شب رویایی را برای شما رقم خواهد زد. اگرچه قیمت غذاهای سرو شده در این رستوران کمی بالا است، اما با توجه به کیفیت بالای غذاها می‌ارزد.
  • رستوران قازندولا: در سفر به ریودوژانیرو اگر هوس خوردن غذاهای آمریکایی و اروپایی کردید، خوردن غذا در رستوران فازندولا را حتما امتحان کنید. در این رستوران انواع غذاهای ژاپنی، برزیلی، آمریکای جنوبی، اروپایی و غیره طبخ می‌شود.

انواع وسایل حمل و نقل در ریو دوژانیرو

ریودوژانیرو جزو یکی از پرترافیک‌ترین و پر هرج و مرج‌ترین شهرهای دنیا به شمار می‌رود. با این حال سیستم حمل و نقل عمومی این شهر کمک بسیاری به شما خواهد کرد تا برای جابه‌جایی و گشت و گذار در شهر دچار مشکل نشوید. از جمله حمل و نقل شهری ریودوژانیرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تاکسی: یکی از بهترین وسایل برای گشت و گذار در شهر ریو، تاکسی است. البته استفاده از این وسیله حمل و نقل بدین معنا نیست که شما می‌توانید از ترافیک وحشتناک شهری در امان باشید. استفاده از این وسیله در شب جزو یکی از بهترین و امن‌ترین وسایل به شمار می‌رود. اما توجه داشته باشید که اغلب رانندگان این شهر تسلط کافی به زبان انگلیسی ندارند.
  • اتوبوس: در سفر به ریودوژانیرو ارزان‌ترین و راحت‌ترین وسیله برای گشت و گذار در خیابان‌های این شهر اتوبوس است. مسیرهای ویژه اتوبوس از یک طرف و تعداد زیاد اتوبوس‌ها از طرفی دیگر باعث می‌شود تا مدت زمان سفر شما کوتاه شود. توجه به این نکته ضروری است استفاده از اتوبوس در شب امنیت چندانی ندارد.
  • مترو: امن‌ترین و سریع‌ترین وسیله حمل و نقل در شهر ریو، مترو است. اغلب متروهای ریو تمیز و مجهز به سیستم تهویه هوا هستند. همچنین برای رسیدن به مقصد، از علائم و نشانه‌های واضح‌تری استفاده شده است.
  • کرایه ماشین: ترافیک شهر ریو معمولا وحشتناک است؛ بنابراین کرایه ماشین همیشه یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب نیست. سعی کنید که در ساعات اوج ترافیک و ساعت‌هایی که زمان مدرسه کودکان تمام می‌شود، از آوردن ماشین خودداری کنید. رفتن به برخی مکان‌ها مانند ساحل گروماری با ماشین بسیار به صرفه است.
  • دوچرخه‌سواری: یکی از رایج‌ترین وسایل برای جابجایی در سطح شهر، استفاده از دوچرخه است. به این دلیل که در سطح خیابان‌های این شهر مسیر ویژه برای حرکت دوچرخه تعبیه شده است. در نتیجه شما می‌توانید در سفر به ریودوژانیرو با هزینه اندک از گشت و گذار در خیابان‌های سطح شهر لذت ببرید.
این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به عمان

انواع وسایل حمل و نقل در ریو

جاذبه‌های گردشگری ریودوژانیرو

شهر زیبا و پر هیاهوی ریودوژانیرو با جاذبه‌های گردشگری خود به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در دنیا تبدیل شده است. از جمله جاهای دیدنی ریودوژانیرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کوه شوگرلوف: یکی از بی‌نظیرترین مکان‌های دیدنی شهر ریو، اختصاص به کوه گرانیتی شوگر لوف دارد. برای دیدن شکوه و عظمت این کوه می‌توانید سوار تله‌کابین این منطقه شوید و با جابه‌جایی در سطح کوه، از تماشای غروب آفتاب لذت ببرید. کوه کله قندی شوگرلوف برای عاشقان طبیعت یک مکان رویایی است.

بعد از تماشای این کوه، قدم زدن در ساحل زیبای پرایاورملها در پایین این کوه را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

  • باغ گیاه‌شناسی جارجیم بوتانیکو: اگر علاقه به طبیعت دارید و می‌خواهید از دل شلوغی شهر به یک مکان آرام بروید، بزرگترین باغ جهان یعنی باغ گیاه‌شناسی جارجیم را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این باغ با بیش از ۸۰۰۰ گونه گیاهی و ۱۴۰ گونه پرنده یک مکان تماشایی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.
  • مجسمه مسیح منجی: در سفر به ریودوژانیرو دیدن مجسمه مسیح به عنوان یکی از عجایب هفتگانه‌ی دنیای مدرن را از دست ندهید. آغوش باز این مجسمه بر فراز کوه کورکووادو گویی که پذیرای تمامی نسل‌های بشر است.
  • ساحل کوپاکابانا: سواحل جذاب شهر ریو بسیار مشهور است. یکی از شناخته‌ترین سواحل این شهر، ساحل زیبا و منحصر به فرد کوپاکابانا است. قدم زدن در طول چهار کیلومتری ساحل شنی این منطقه یک روز به یادماندنی را برای شما به وجود خواهد آورد.
  • پارک لاژی: برای عاشقان طبیعت، این پارک زیبا با حیات وحش منحصر به فرد خود، قطعا یک مکان دوست‌داشتنی خواهد بود.
  • موزه تاریخ ملی: برای علاقه‌مندان به تاریخ، بازدید از این موزه بسیار دیدنی خواهد بود. در موزه تاریخ ملی ریو اتفاقات اجتماعی و اقتصادی این کشور به تصویر کشده شده است.

سایر مکان‌های دیدنی شهر ریو

  • باغ‌های روبرتو بورله مارکس: یکی دیگر از دیدنی‌ترین باغ‌های شهر ریو، باغ زیبای روبرتو بورله مارکس است. در این باغ آثار هنرمند مشهور برزیلی یعنی روبرتو بورله مارکس به نمایش گذاشته شده است. این آثار هنری در میان گیاهان زیبای این باغ یک تجربه تکرارنشدنی را برای شما به ارمغان می‌آورد.
  • تئاتر شهری: یکی از عجیب‌ترین و خاص‌ترین جاهای دیدنی در سفر به ریودوژانیرو اختصاص به تئاتر شهری ریو دارد. در این مکان اجراها و نمایش‌های خاصی اجرا می‌شوند که شدیدا بازدید از آن را پیشنهاد می‌کنیم.
  • کوه مورو دویس ایرماوس: این کوه که معنی دوبرادر را می‌دهد، جزو یکی از شگفت‌انگیزترین مناظر شهر ریو به شمار می‌رود. از بالای این کوه تمام شهر زیر پا است که منظره‌ای بی‌نظیر را به ارمغان می‌آورد. در صورت رفتن به این کوه، دیدن غروب آفتاب از بالای این کوه را از دست ندهید.
  • موزه هنرهای معاصر: برای علاقه‌مندان به هنر و معماری دیدن این موزه بسیار دیدنی به شمار می‌رود. بنای نعلبکی شکل این موزه به همراه نمایش آثار هنری، مجموعه‌ای بی‌نظیر را به ارمغان می‌آورد.
  • کلیسای سائوپدرو: یکی از جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو اختصاص به کلیسای سائوپدرو دارد. این کلیسا در قرن نوزدهم میلادی در یک منطقه خوش آب و هوا ساخته شده است. معماری این بنا الهام گرفته از کلیسای فرانسوی گوتیک است.
  • کلیسای جامع ریو: سازه مخروطی شکل کلیسای جامع شهر ریو هوش را از سر شما خواهد برد. این کلیسا با ظرفیت ۲۰ هزار نفر جزو یکی از دیدنی ترین مکان های ریو به حساب می‌آید. در سفر به ریودوژانیرو دیدن این کلیسا را از دست ندهید.

سایر مکان های دیدنی شهر ریو

مراکز خرید شهر ریودوژانیرو

خرید سوغاتی همیشه جزو یکی از جذاب‌‌ترین بخش‌های سفر به شمار می‌رود. از جمله معروف‌ترین مراکز خرید شهر ریو می‌توان به مراکز خرید لبلون، مرکز خرید بارا، مرکز خرید ریوسول و مرکز خرید ویلیج اشاره کرد. شما می‌توانید در این مراکز خرید لوکس‌ترین لوازم و اجناس مارک را خریداری کنید.

سخن نهایی

ما در این مقاله اطلاعات کاملی در رابطه با شهر ریو در اختیار شما قرار دادیم. این راهنمای جامع به شما کمک می‌کند تا سفر خوبی را در این شهر توریستی تجربه کنید. اگر شما هم قبلا به این شهر سفر کردید، می‌توانید تجربیات خودتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

درباره “راهنمای سفر به ریودوژانیرو  برزیل” بیشتر بخوانید:

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا