جاهای دیدنی ایران

سفر به فیلبند ، اقیانوس ابرها

اگر علاقه زیادی به طبیعت‌گردی دارید و به دنبال نقاط اسرارآمیز و خاص شمال ایران می‌گردید، سفر به فیلبند را از دست ندهید. روستایی ییلاقی فیلبند که به اقیانوس ابرها شناخته می‌شود، یک قطعه سبز در مازندران است که شگفتی‌های زیادی را برای شما به ارمغان می‌آورد. اگر علاقه دارید تا چیزهای زیادی درباره فیلبند زیبا و رویایی بدانید، در ادامه این مقاله همراه سپنجا باشید تا شما را با این روستای فوق‌العاده آشنا کنیم.

سفر به فیلبند

کشور ما ایران پر از جاذبه‌های گردشگری و نقاط اسرارآمیز  است. یکی از این مناطق، روستای ییلاقی فیلبند است که در استان مازندران و در نزدیکی شهر بابل قرار گرفته است. این روستا دارای چشم‌اندازی فوق‌العاده تماشایی و بی‌نظیر است. دیدن این مناظر طبیعی به شما حس نشاط و انرژی فوق‌العاده‌ای می‌بخشد. این روستای ییلاقی بسیار زیبا به دلیل وجود ابرهای بسیار زیاد در آن، به اقیانوس ابرها معروف است.

چشم‌انداز زیبای ابرها در فراز این روستا، حال و هوای شما را دگرگون خواهد ساخت؛ بنابراین اگر می‌خواهید که از هیاهو و آلودگی‌های شهری نجات پیدا کنید، برای چند روز به این منطقه خوش منظره و زیبا سفر کنید. این ییلاق معروف ایرانی هر ساله مهمان بسیاری از گردشگران از هر گوشه و کنار ایران است.

در بین محلی‌ها، این روستای ییلاقی به فلبن مشهور است و جزو مناطق ییلاقی ساکنان بندپی غربی بابل به شمار می‌رود. شاید برای شما نیز جای تعجب باشد که این روستای ییلاقی مازندران فقط دارای چهار خانوار است. چرا که در زمستان به دلیل ارتفاع بلند، برف شدیدی می‌گیرد. همین موضوع باعث شده است تا تعداد خانوارهای کمی در این منطقه ساکن دائمی باشند.

بنابراین اگر قصد سفر به فیلبند را دارید، بهتر است فصل بهار و گرم تابستان را انتخاب کنید و دور سفر در فصل زمستان را کاملا خط بکشید. چرا که ممکن است دچار برف و بوران شدیدی شوید. سفر به سرزمین ابرها یعنی فیلبند در تابستان و بهار یک چیز دیگر است. انگار که در سرزمین عجایب قدم گذاشته‌اید.

ارتفاع این روستای شگفت‌انگیز آنقدر بالا است که شما بالاتر از ابرها قرار می‌گیرد. منظره‌ای را تصور کنید که روبروی شما دشتی سبز و زیر پای شما اقیانوسی از ابرها است. در کنار همه‌ی این زیبایی‌ها، هوای خنک را نیز اضافه کنید که صورت شما را نوازش می‌کند.

 

مطالعه بیشتر:معرفی بهترین جاهای بکر ایران

سفر به فیلبند

چطور به روستای شگفت‌انگیز فیلبند برسیم؟

اگر قصد دارید که از تهران به روستای رویایی فیلبند برسید، باید حدود ۲۵۰ کیلومتر رانندگی کنید. از آنجایی که این روستا متعلق به حوالی روستای خوشرود است؛ بنابراین شما می‌توانید از مسیرهای مختلف سفر به فیلبند را تجربه کنید.

به عنوان مثال می‌توانید از تهران مستقیم به شهر بابل بروید. سپس از مسیر جاده‌ای به این روستای زیبا برسید. البته این مسیر جاده‌ای راحت نیست؛ بنابراین برای طی این مسیر نیاز به ماشین‌های شاسی بلند مانند آفرود دارید تا سختی راه را حس نکنید. البته زیبایی روستای فیلبند به قدری زیاد است که به سختی مسیر آن می‌ارزد.

اما اگر مسیر ساده‌تر می‌خواهید، می‌توانید مسیر آمل را انتخاب کنید. چرا که در مسیر جاده هراز، بی‌راهه‌ای وجود دارد که به سمت فیلبند می‌رود. اما اگر می‌خواهید با ماشین شخصی خود سفر نکنید، می‌توانید از تورهای گردشگری و یا تورهای آفرود استفاده کنید. بسیاری از تورهای گردشگری شما را به این روستای نقلی و به دشت زیبا فیلبند که به بام شرقی مازندران معروف است، به راحتی می‌رسانند.

به طور کلی اگر قصد سفر به این روستای هیجان‌انگیز را دارید، بهتر است ماشین شخصی خود را انتخاب نکنید. مگر اینکه اطمینان کامل از وسیله‌ی نقلیه خود داشته باشید و یا قبل از سفر نسبت به سرویس آن اقدام کنید. چرا که جاده‌‌ی این روستای زیبا، کاملا کوهستانی است.

همچنین بهتر است به جای تنها سفر کردن، به صورت دسته جمعی سفر به فیلبند را انتخاب کنید. تا در صورت وجود مشکل، دیگر همراهان بتوانند به شما کمک کنند. سفر به این روستایی ییلاقی سرسبز در شش ماه دوم سال را به هیچ عنوان چه به صورت شخصی و چه به صورت جمعی پیشنهاد نمی‌کنیم.

این مطلب را هم بخوانید
ابشار تنگ زندان، زیباترین آبشار چهارمحال و بختیاری

رفتن به روستای فیلبند

زمان مناسب برای سفر به روستای ییلاقی فیلبند

اگر کنجکاو هستید که بدانید روستای ییلاقی فیلبند کجاست و چه مناظر بکری انتظار دیدن شما را می‌کشد، بهتر است در مناسب‌ترین زمان یعنی تابستان به آنجا سفر کنید. آب و هوای این روستای زیبا و بکر در مازندران قطعا شما را هیجان‌زده خواهد کرد. چرا که در فصل تابستان آنچنان هوا سرد است که تمام تصورات شما از تابستان دگرگون خواهد شد.

بنابراین این روستای ییلاقی استان مازندران برای کسانی که سفر در تابستان را به دلیل گرمای هوا دوست ندارند، پیشنهاد می‌کنیم. یک شب خوابیدن در کلبه‌های چوبی فیلبند بدون رطوبت و گرما، خاطره‌ای برای شما می‌سازد که تا سال‌ها فراموش نخواهید کرد.

سفر به فیلبند در فصل بهار آن، قطعا زیبا و دیدنی است. بارش باران در کنار رنگین‌کمان، منظره‌ای چشم‌نواز را برای شما به وجود می‌آورد. متغیر بودن آب و هوای این روستا ممکن است گاهی دشوار و یا حتی خطرناک باشد.

چنین شرایطی در فصل سرد سال و پاییز چندین برابر بدتر خواهد بود. همین ویژگی باعث شده است تا این روستای ییلاقی تعداد اندکی خانوار ثابت داشته باشد. که این چند خانوار نیز در قسمت‌های پایین روستا زندگی می‌کنند؛ بنابراین به سفر به این روستا در فصل سرد سال به هیچ عنوان فکر نکنید. چرا که کل روستا خالی از سکنه است و در صورت بروز مشکل کسی کمک حال شما نخواهد بود.

زمانی که به فیلبند می‌رسید، بهتر است به ماشین خود فکر نکنید. برای دیدن مناطق بکر و زیبای فیلبند پیشنهاد می‌کنیم که با پای پیاده قدم بزنید تا لذت قدم گذاشتن بر روی ابرها را با تمام وجود حس کنید. پس حتما لوازم حرفه‌ای پیاده‌روی نیز به همراه داشته باشید تا بتوانید مسیرهای روستا را به راحتی طی کنید.

 

مناسب ترین زمان برای رفتن به فیلبند

امکانات فیلبند چیست؟

سفر به فیلبند مانند سفرهای لوکس و اروپایی نیست که بتوانید هتل‌ها و مکان‌های اقامتی زیبا در آن پیدا کنید. این سفر به دلیل بکر و طبیعی بودن آن است که برای همه دلپذیر شده است. برای رهایی از زندگی ماشینی، ترافیک و آلودگی هوا پیشنهاد می‌کنیم که به این روستا سفر کنید و لحظاتی ناب و متفاوت را تجربه کنید.

زمانی که به فیلبند سفر می‌کنید، برای اقامت باید از خانه‌های محلی و کلبه‌های بومی این روستا استفاده کنید. اگر هم به خوابیدن در طبیعت علاقه دارید و اهل چادر زدن هستید، می‌توانید شب زیر سقف پر ستاره آسمان فیلبند، شبی خاطره‌انگیز را سپری کنید. اما این کار در فصل گرم سال امکان‌پذیر است. به این دلیل که شب‌های روستای فیلبند بسیار سرد و خوابیدن زیر چادر کمی سخت است.

از آنجایی که این روستای ییلاقی و توریستی در فصل بهار و تابستان، مهمان گردشگران بسیار زیادی است؛ بنابراین ممکن است برای یافتن همان کلبه چوبی و یا خانه‌های محلی کمی با مشکل روبرو شوید. از طرفی دیگر ممکن است هزینه یک شب خوابیدن در این ویلاها با اقامت یک شب در هتل برابری کند. اما به دلیل موقعیت خاص این روستا، ارزش بسیار زیادی دارد.

بعد از خوابیدن در یک شب به یادماندنی و شیرین در سفر به فیلبند می‌توانید صبح خود را با یک صبحانه عالی شامل نان محلی، لبنیات تازه و عسل آغاز کنید.

یکی از ویژگی‌های خوب روستای فیلبند، آب لوله کشی ویلاهای این روستای ییلاقی است. البته ممکن است در فصل تابستان و حضور گردشگران ساعاتی از روز با مشکل قطع آب روبرو شوید. بخش غرب این روستا دارای تکیه‌ای به نام تکیه غرب است که شما می‌توانید برای اجاره اتاق از آن استفاده کنید. این تکیه دارای امکانات مناسب برای کسانی است که روستای ییلاقی فیلبند را انتخاب می‌کنند.

مکان‌های دیدنی و بکر فیلبند

گردشگرانی که به فیلبند سفر می‌کنند، فقط از ابرهای زیبای آن یاد می‌کنند. اما تمام زیبایی‌های این روستا مختص به دریایی از ابرها که بر زیر پای گردشگران قرار گرفته است، نیست.

بلکه دیدنی‌های جذاب دیگری نیز در این روستا وجود دارد که شما را شگفت‌زده خواهد کرد. چشمه‌های آب معدنی که آب سرد و گوارایی را در یک روز گرم تابستانی در اختیار شما می‌گذارد، دشت سرسبزی که پر از گاو گوسفند است و … از جمله مواردی است که در سفر به فیلبند چشم‌نوازی می‌کند.

از جمله دیدنی‌های این روستای بام شرقی مازندران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چشمه لار: خواص درمانی چشمه لار زبان‌زد تمام محلی‌های این روستا است. املاح و مواد معدنی موجود در چشمه لار، برای کسانی که مشکلات کلیه دارند، بسیار موثر است. بسیاری از محلی‌ها معتقدند افراد این روستا به دلیل نوشیدن آب‌های پراملاح، دارای استخوان‌بندی محکم و درشتی هستند.
  • جنگل سنگچال: از آنجایی کع فیلبند زمستان‌های سردی دارد، بنابراین درختان بلندی را در آن نخواهید دید. چرا که سرمای هوا نمی‌گذارد درختان رشد خوبی داشته باشند. مثلا شما درخت‌هایی مانند گردو، فندق، سیب و آلبالو در این روستا نخواهید دید.
این مطلب را هم بخوانید
معرفی بهترین جاها‌ی گرگان

اما موقعیتی شگفت‌انگیز در نزدیکی این روستا خواهید دید که در نوع خود بی‌نظیر است. در سفر به فیلبند حتما از جنگل سنگچال که در هفت کیلومتری این روستا قرار دارد، دیدن کنید. درختان سبز و بلند این جنگل یک روز دل‌انگیز را برای شما به ارمغان می‌آورد.

سفر به فیلبند

وسایل مورد نیاز در سفر به فیلبند

اگر قصد سفر به این روستای خاطره‌انگیز را دارید، فراموش نکنید که لباس گرم با خود همراه داشته باشید. شاید برای شما هم جای تعجب باشد اما این روستا به دلیل قرار گرفتن بر روی بلندی، تابستان‌های سردی دارد. به خصوص شب‌ها، این سردی را بیشتر حس خواهید کرد. این سردی هوا برای زمانی که قصد کمپ زدن زیر آسمان پرستاره را دارید، بیشتر حس می‌شود.

کرم ضد آفتاب از دیگر مواردی است که باید همراه خود داشته باشید. چرا که روزها هنگام گشت و گذار در طبیعت بکر و زیبای این روستا، بیشتر در معرض آفتاب قرار خواهید گرفت؛ بنابراین برای جلوگیری از آفتاب سوختگی بهتر است در کنار استفاده از کرم ضد آفتاب از یک کلاه نقا‌ب‌دار و عینک آفتابی هم استفاده کنید.

بعد از سفر به فیلبند و رسیدن به این منطقه بهتر است ماشین خود را فراموش کنید و از قدم زدن در تپه‌های سرسبز این روستا لذت ببرید؛ بنابراین بهتر است یک کفش مناسب، زیرانداز و تجهیزات کوهپیمایی داشته باشید تا در سفر به دل طبیعت فیلبند احساس خوبی داشته باشید.

اگر اهل عکس و عکاسی هستید، برای گرفتن عکس‌های زیبا و به یادماندنی از این بهشت رویایی یک دوربین عکاسی حرفه‌ای به همراه داشته باشید تا بتوانید لحظات ناب این روستا را ثبت کنید.

در نهایت هنگام سفر به این روستای ابرها یعنی فیلبند حتی اگر تجهیزات کاملی داشته باشید اما روحیه شاد و گردشگری نداشته باشید، به هیچ عنوان احساس خوبی نخواهید داشت؛ بنابراین برای داشتن لحظات به یادماندنی بهتر است تمام سختی‌های این مسیر را تحمل کنید.

هزینه سفر به فیلبند

اگر سفر شما به فیلبند به یک روز محدود باشد، قطعا جزو ارزان‌ترین سفرهایی است که در طول زندگی رفته‌اید. چرا که تنها هزینه بنزین و حمل و نقل و یک وعده غذایی دارید؛ بنابراین شما می‌توانید از این سفر کوتاه خود، بیشترین لذت را ببرید.

اما اگر شما هم جزو افراد ماجراجویی هستید که دوست دارید شگفتی‌های این روستا را کشف کنید، می‌توانید در یکی از خانه‌های محلی این روستا اقامت داشته باشید و از سفر خود لذت ببرید. هزینه یک شب کرایه خانه‌های محلی فیلبند بستگی به امکانات رفاهی خانه دارد. اما هزینه کرایه یک شب ارزش بسیار زیادی دارد. چرا که شما می‌توانید شب‌های پرستاره فیلبند را از نزدیک مشاهده کنید.

در صورت اقامت در این روستا می‌توانید از غذاهای محلی ارگانیک و خوشمزه این روستا بهره‌مند شوید؛ بنابراین هزینه‌های سفر به فیلبند بسیار ناچیز است و سفری خاطره‌انگیز را برای شما رقم خواهد زد.

سفر به فیلبند

سخن نهایی

ما در این مقاله در رابطه با روستای ییلاقی فیلبند مازندران که به اقیانوس ابرها معروف است، صحبت کردیم. اگر شما هم به دنبال یک طبیعت بکر و زیبا می‌گردید، بهتر است برای سفر به این روستای زیبا برنامه‌ریزی کنید تا یک تجربه‌ای تکرار نشدنی را برای خود و دیگران رقم بزنید.

موقعیت جغرافیایی جذاب، اقلیمی خوش آب و هوا، طبیعتی بکر و به دور از بشر، موقعیتی شبیه کارتون‌های دوران کودکی را برای شما ایجاد می‌کند. برای رها شدن از چارچوب آپارتمان‌های تنگ، ترافیک‌های سنگین و آلودگی هوا، چند روزی زندگی در این طبیعت بکر را امتحان کنید. همچنین از طریق سایت سپنجا می توانید اجاره سوئیت در فیلبند یا اجاره ویلا کوهستانی و یا اجاره کلبه چوبی در فیلبند را انجام دهید. کافیست روی لینک کلیک کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 4 میانگین: 3.3]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا