دانستنی های سفرپزشکی و سلامت در سفرتوریست درمانی

پیشگیری از کرونا در سفر ؛ ۶ راهکار اساسی که خیال شما را راحت می کند

این روزها خیلی می شنویم که سفر نروید و یا سفر کردن درصد احتمالا به این بیماری را افزایش می دهد، اما اگر مجبور باشیم، باید چکار کنیم؟ راهکارهای مقابله با کرونا در سفر چیست؟

چگونه پیشگیری از کرونا را در سفر انجام دهیم؟ اگر به دلایل شخصی، کاری و … مجبور هستید که به یک سفر بروید و نمی خواهید که به ویروس کرونا مبتلا شوید، می توانید امروز با سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا همراه باشید تا در این زمینه اطلاعات خوبی بدست آورید!

ویروس کرونا آنقدرها که فکر می کنید، نیست!

جدا از واقعیت ها، این روزها رسانه ها همه چیز را با هم پخش می کنند و به خورد ذهن و افکار شما می دهند، به صورتی که این بیماری را حتی کشنده تر از وبا، طاعون و آنفلونزا اسپانیایی نمایش می دهن، اما واقعیت چیست؟ چرا در کنار تعداد کشته شدگان، تعداد کسانی که بهبود پیدا کرده اند و واقعا تعداد زیادی هستند را به شما نمی گویند؟

این ویروس ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما جای نگرانی ندارد و مانند تمامی بیماری ها اگر نکات بهداشتی ساده و پیش افتاده ای را رعایت کنید، خواهید توانست که بر آن غلبه کنید. آیا شما هم در این زمینه وسواس دارید؟ آیا این موضوع شما را هم دچار تشویش ها و مشکلات گوناگونی کرده است؟

کرونا در سفر
پیشگیری از کرونا در سفر

اگر می خواهید که پیشگیری از کرونا در سفر داشته باشید، بهتر است که ابتدا کمی بیشتر با این ویروس آشنا شوید! کرونا ویروسی است که به جز خود، خواهران و برادرانی هم دارد که از جمله آن ها می توان به سارس و مرس اشاره کرد که نسبت به کرونا نوع خفیف تری بودند و در سال های ۲۰۰۲ و ۲۰۱۲ شایع شده بودند. آیا تا بحال در مورد این بیماری ها چیزی شنیده بودید؟ چه نظری در این زمینه دارید؟

تفاوت های اصلی و اساسی کرونا با آنفلونزا و سرما خودرگی

یکی از سوالات شایع که زیاد پرسیده می شود، این است که از کجا در طول سفر بفهمیم که به کرونا مبتلا نشده ایم؟ چگونه از کرونا در سفر ایمن باشیم؟ علائمی که باعث ایجاد تفاوت بین سرماخودرگی و آنفلونزا می شود، چیست؟

در ادامه می خواهیم تک تک سوالات شما را با دقت تمام پاسخ بدهیم تا جای هیچ شک و شبهه ای در این زمینه بوجود نیاید.

این مطلب را هم بخوانید
پاکبانان ، زحمت کش ترین قشر جامعه را فراموش نکنیم!

احتمالا شاید شما تا بحال سرما خورده باشید! سرماخوردگی یکی از بیماری های شایعی است که با مراقبت های پزشکی ساده ای رفع می شود، اما آنفلونزا بیماری است که به مراتب از سرماخوردگی سخت تر است و علائمی مانند تب، سر درد و درد شدید عضلانی دارد!

معمولا در آنفلونزا بعد از مبتلا شدن ویروس علائم از روز دوم شروع می شوند و تا روز ۵ ام شدید می شوند.

در نقطه مقابل این بیماری ها، بیماری های ویروسی مانند همین کوئید ۱۹ وجود دارند که عامل اصلی آن ها ویروس است و علائمی شبیه به سرماخوردگی دارند!

ویروس ها به شدت سخت تر و به مراتب بیماری های سنگین تری محسوب می شوند، اما علائم کرونا ویروس در سفر چیست؟

اقامت در ویلا در شیراز

کرونا
ویروس کرونا

شایع ترین علائم ویروس کرونا در سفر

بهتر است بعد از درک کردن اینکه کلا ویروس کرونا چیست و چه تفاوت هایی با سرماخوردگی و آنفلونزا دارد به شایع ترین علائم آن بپردازید که شاید در طول سفر اگر به آن مبتلا شدید، دچار آن ها شوید:

  • سردرد
  • سرفه
  • درد عضله ها
  • تب و احساس خستگی
  • تنگی نفس و مشکلات تنفسی

اگر شما علائمی مانند سرماخوردگی در خود احساس کردید، نگران نباشید! شما دچار کرونا خفیف شده اید که با کمی مراقبت می توانید، خوب شوید. در این زمینه کمک گرفتن از پزشکان و داروهای درمانی می تواند موثر باشد.

علایم ویروس کرونا

کنترل ویروس کرونا
کرونا در سفر

پیشگیری از کرونا در سفر با ۶ راهکار و راه حل اساسی

اگر آماده سفر هستید و می خواهید این از این ویروس پیشگیری کنید، توصیه می کنم که حتما راه حل های زیر را جدی بگیرید چرا که به شما کمک می کنند از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنید:

۱- استفاده از ماسک N95 و یا عدم رفتن به مکان های عمومی و شلوغ

شما می توانید از ماسک های N5 که در واقع ذرات هوا را تصفیه می کنند، استفاده کنید. البته کلا باید در نظر داشته باشید که مدت زمان استفاده مفید شما از هر ماسک حدود دو الی سه ساعت است و بعد از آن باید ماسک خود را تعویض کنید.

اگر نمی توانید، ماسک پیدا کنید، توصیه می کنیم که حتما خودتان ماسک درست کنید شما می توانید برای جلوگیری از انتشار ویروس تا حد زیادی با استفاده از دو کش و یک دستمال کاغذی، ماسک درست کنید.

این ماسک شاید نتواند هوا را تصفیه کنید، اما تا حد زیادی می تواند احتمال ابتلا به این بیماری را بگیرد. البته بهترین کار این است که در فضاهایی که فاصله افراد با شما کمتر از یک متر است، حضور نداشته باشید.

اقامت در خانه ویلایی در اصفهان

پیشگیری از کرونا
پیشگیری از کرونا در سفر

2- شستشوی مرتب دست ها با آب و صابون یا مواد ضدعفونی کننده

بهتر است که برای پیشگیری از کرونا در سفر و جلوگیری از آن به صورت مرتب دست های خود را ضدعفونی کنید و یا با آب و صابون بشویید البته استفاده از آب و صابون بیشتر توصیه شده است و دارای اولویت بالاتری نسبت به مواد ضدعفونی کننده دارد. آیا شما هم این کار را به صورت مرتب انجام می دهید؟

این مطلب را هم بخوانید
تاریخ شمسی از کجا شروع شده است؟(دانستنی هایی جالب)

دوران پس کرونا یا عصر جدید

۳- عدم تماس دست با صورت

از مهم ترین بخش هایی از بدن که ممکن است، ویروس وارد بدن شما بشود، چشم ها و بینی شماست، پس تا می توانید مطمئن شوید که دست با صورت تماس پیدا نمی کند. بهتر است در زمانی که بیرون هستید و قادر نیستید که دستان خود را ضدعفونی کنید و یا شستشو دهید، آن ها را با صورت خود تماس ندهید.

۴- به بقیه دست ندهید!

از هر تماسی با دیگر افراد بپرهیزید! این کار باعث می شود که مشکلات متعددی که در این رابطه ممکن است برای شما پیش بیاید، جلوگیری کنید. بهتر است که به خودتان و دیگران در این رابطه به صورت مداوم تذکر دهید. سعی کنید تا زمانی که به صورت کلی اعلام نشده است که این ویروس باید از برود، تماس ممنوع را در اولویت قرار دهید!

کرونا در سفر
دست دادن در سفر

5- سیگار و دخانیات را کنار بگذارید

شاید برایتان جالب باشد که بدانید معمولا کسانی که بیشتر به این مواد اعتیاد دارند، بیشتر از همه در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند، پس برای سلامتی خودتان هم که شده سیگار، قلیان و دیگر دخانیات را کنار بگذارید. آیا شما هم به فکر ترک دخانیات هستید؟ چه راهی برای این کار پیشنهاد می کنید؟

۶- غذا را کامل بپزید و همه چیز را گرم میل کنید

بهتر است که از چیزهای سرد دور بمانید چرا که گفته شده است، این ویروس در دمای بالاتر از ۳۰ درجه خارج از بدن انسان زنده نمی ماند. پس بهتر است در سفر که امکان آشپزی وجود ندارد برای پیشگیری از کرونا در سفر هم که شده غذاهای کاملا گرم به همراه نوشیدنی های گرم میل کنید. آیا شما هم به این موضوع در طول سفر توجه کرده بودید؟

سخن آخر

همه ی این چالش ها در نهایت یک روز تمام می شوند! بهتر است که با رعایت نکات ساده سلامت خود و اطرافیان خود را تضمین کنید. همین موارد ساده باعث می شوند که شما دچار این بیماری نشوید. در این زمینه اگر نظر یا تجربه ای دارید، می توانید در بخش نظرات با تیم سپنجا و دیگران به اشتراک بزارید. این کار در تصمیم گیری دیگران در با کمک اطلاعات واقعی کمک خواهد کرد.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا