دانستنی های سفر

بهترین کشور برای اولین سفر خارجی

9 مقصد عالی برای اولین تجربه سفر خارجی

همیشه خاطره اولین سفر به یک کشور خارجی دلچسب و جذاب است مخصوصا اگر با خاطرات شیرینی همراه باشد.  در این نوشتار از سایت سپنجا تصمیم گرفته ایم، برای کسانی که قصد دارند برای اولین بار به یک کشور خارجی سفر کنند، بهترین کشور برای اولین سفر خارجی را معرفی نماییم تا به تصمیم گیری راحت تر شما کمک کند. پس تا پایان این نوشتار همراه ما باشید.

بهترین کشور برای اولین سفر خارجی

بهترین کشور برای اولین سفر خارجی

در لیست معرفی بهترین کشور برای اولین سفر خارجی به گزینه های متعددی مثل قیمت مناسب، دسترسی راحت، وجود تورهای مسافرتی فراوان، سهولت گرفتن ویزا و یا عدم نیاز به ویزا … دقت کرده ایم و بر اساس این موارد اقدام به معرفی بهترین مقصدهای خارجی برای سفر اول شما نموده ایم. این کشورها عبارتند از:

۱- ترکیه؛ جذاب و توریستی

در لیست بهترین کشور برای اولین سفر خارجی معمولا نام ترکیه در صدر قرار خواهد گرفت. وجود مراکز خرید متنوع،سواحل زیبای مدیترانه ای، جاذبه های دیدنی و تاریخی بسیار، قیمت های مناسب، واحد پولی ارزان همه و همه از دلایل انتخاب کشور ترکیه به عنوان اولین مقصد و کشور برای سفرهای خارجه به شمار می رود.

استانبول، آنتالیا، وان، ازمیر و آنکارا از شهرهای معروف ترکیه با بالاترین میزان گردشگر هستند که آنها هم جزء شهرهای بهترین کشور برای اولین سفر خارجی به شمار می روند. عدم نیاز به دریافت ویزا هم ترکیه را تبدیل به مقصد جذابی نموده است و از آنجا که این کشور بسیار توریستی است و اهالی آنجا شاهد مسافران زیادی هستند مشکلی در خصوص زبان و گفتگو نخواهید داشت.

از سویی دیگر تورهای فراوانی در آژانس های معتبر با قیمت های مناسب وجود دارند که از طریق آنها می توانید به راحتی  به ترکیه سفر کنید.

به طورکلی استانبول به دلیل جاذبه های گردشگری فراوان و خیابان‌های زیبا، تاریخی غنی، غذاهایی خوشمزه،مراکز خرید بسیار متنوع بازارهای سنتی بزرگ و .. اولین گزینه انتخابی از شهرهای ترکیه می باشد.

۲- امارات، مدرنیته ای به تمام معنا

دبی نیز به عنوان بهترین کشور برای اولین سفر خارجی می تواند گزینه ای بسیار جذاب باشد. وجود دیدنی‌های بسیاری مثل برج خلیفه که بیش از ۸۲۸ متر ارتفاع دارد و بلندترین برج جهان و نمادی از دبی است می تواند تجربه ای زیبا و هیجان انگیز باشد.

واحد پولی دبی درهم بوده و بیشتر ساکنین آنجا به انگلیسی مسلط هستند. جاذبه های گردشگری فراوان، مراکز خرید متنوع رستوران های خوشمزه، ساحل جمیرا با شن‌های سفید و زیبا،مراکز خرید شیک و لوکس همگی در جذابیت دبی نقش دارند و بی شک سفر شما را به این کشور خاطره انگیز می کنند. واحد پول دبی نیز درهم می باشد.

این مطلب را هم بخوانید
اجاره سوئیت مبله سپنجا

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به دبی

۳- گرجستان؛ طبیعت رویایی

در جنوب شرقی اروپا شهر تفلیس در کشور گرجستان قرار گرفته است که می تواند تبدیل به یک سفر خاطره انگیز برای شما شود. تفلیس، پایتخت گرجستان بوده و به عروس شهرهای قفقاز مشهور است.

جاذبه های بی نظیری در تفلیس وجود دارد که از جمله آن پارک‌های شگفت انگیز است و ‏رودخانه متکواری که از وسط شهر تفلیس عبور می‌کند. به همین دلیل گرجستان نیز بهترین کشور برای اولین سفر خارجی به شمار می رود.

وجود جاذبه های گردشگری معروفی مثل قلعه ناریکالا، پل صلح، مجموعه فانیکولار که ترکیبی ‏از رستوران های زنجیره‌ای و نقاط دیدنی است و قدمت آن به سال ۱۹۰۵ برمی‌گردد، شهربازی متاتسمیندا و … گرجستان و تفلیس را به مقصد جذابی برای سفر اولی تبدیل کرده است.  بازارهای سنتی گرجستان هم از مراکز خرید مهم این کشور هستند که تماشای آنها بسیار لذتبخش است.

آسان‌ترین و در دسترس‌ترین راه‌های سفر به تفلیس، ازطریق خطوط هوایی و تورهای مسافرتی هوایی می باشد.

۴- ارمنستان؛ ارزان و دوست داشتنی

پایتخت این کشور، شهر ایروان و زبان رسمی آن ارمنی است.ارمنستان مساحت کوچکی دارد اما تاریخ و تمدن بسیار قدیمی دارد،ارمنستان را می توان به دلیل طبیعت بکر و خیره کننده و جاذبه های تاریخی و هنری بسیار زیبایی که دارد یک جاذبه گردشگری نوظهور در سطح جهانی دانست.

ارمنستان بهترین کشور خارجی برای آن‌هایی است که به دنبال سفری ارزان و کوتاه هستند. این کشور از لحاظ جغرافیایی میان دو دریای خزر و سیاه جای گرفته و از انجا که کوهستانی است، آب‌وهوایی بسیار مطبوع و دلپذیر دارد. قله کوه آرارات که از جمله دیدنی های این کشور است نماد ملی ارمنستان به شمار می رود. ایروان به معماری زیبا و موزه‌های مهمش معروف است و بهترین زمان برای سفر به آن فصل پاییز و بهار است.

موزه‌ی تاریخ ارمنستان، خانه‌موزه‌ی مارتیروس‌ساریان، میدان جمهوری و موزه‌ی یرواندکوچار از جاذبه‌های گردشگری مهم ایروان به شمار می روند. سفر به این کشور بسیار کم هزینه و اقتصادی می باشد.

به همین دلیل ارمنستان نیز بهترین کشور برای اولین سفر خارجی، برای گردشگران ایرانی به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین مکان های آذربایجان شرقی

۵- مالزی؛ هم آغوشی ادیان

مالزی کشوری در جنوب شرقی آسیاست که سواحل زیبا،جنگل‌های انبوه و سرسبز، و جاذبه های طبیعی بسیار فراوانی دارد به همین دلیل بهترین کشور برای اولین سفر خارجی به شمار می رود. مشاهده فرهنگ‌ها و آداب و رسوم اقوام مختلف در مالزی بسیار مشهود است. از همین رو  مشاهده مردمی با ادیان مختلف از بودایی و هندی و مسلمان و .. که در کنار یکدیگر با صلح و ارامش زندگی می کنند می تواند تجربه ای زیبا و هیجان انگیز باشد.

این مطلب را هم بخوانید
اجاره سوئیت و اقامتگاه در ایران

برج­های دوقلوی پتروناس،موزه ملی در مالزی، بافت دیدنی محله “جالان دامانسارا” در کوالالامپور، برج کی ال” که پنجمین سازه بزرگ دنیا است و حدود ۴۲۱ متر ارتفاع دارد، رستوران­ها و مراکز خرید متعدد و .. از جاذبه­ های مهم گردشگری در مالزی به شمار می روند.

بهترین راه رفتن به مالزی از طریق تورهای هوایی می باشد.

۶- تایلند؛ خونگرم و پر انرژی

از تایلند به عنوان یک کشور شاد و پر انرژی یاد می شود. تایلند مردمان بسیار خونگرم و مهربانی دارد و هزینه های سفر به آن تقریبا مناسب و مقرون به صرفه است. بانکوک، سواحل و جنگل های استوایی، مراکز و مجتمع های بزرگ خرید و جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوان، معابد باشکوه بودایی و صومعه های فراوان در تایلند، این کشور را تبدیل به بهترین کشور برای اولین سفر خارجی نموده است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با جاهای دیدنی تایلند سرزمین لبخندها

۷-اندونزی؛ مقر جنگل های استوایی

اندونزی کشور جزیره های فراوان است،کشوری با ۱۸۰۰۰ جزیره . به همین دلیل جزو بهترین کشور برای اولین سفر خارجی به شمار می رود. اگر علاقمند به آفتاب، سواحل، طبیعت و حیات وحش هستید اندونزی برای شماست.بالی، اورانگوتان های کالیمانتان( Kalimantan)، امواج دریاهای منتاوایی و اژدهای کومودو که بزرگترین مارمولک روی زمین است از جاذبه های دیدنی اندونزی به شمار می رود.

ژاپن

۸- ژاپن؛ دیار خورشید و تکنولوژی

کشور ژاپن از یک فرهنگ و تاریخچه‌ای کهن و بسیار غنی برخوردار است و از سوی دیگر در فناوری‌های مدرن، حرف اول دنیا را می زند از این رو بهترین کشور برای اولین سفر خارجی به شمار می رود. برای همین، سفر به ژاپن یک فرصت کم‌نظیر برای شما ایجاد می کند که از جذابیت‌ها و تجربه احساسی متفاوتی برخوردار شوید و از نزدیک با فرهنگ کشورهای آسیایی آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به ژاپن

۹. ویتنام؛ آرامش و امنیت

مشاهده خیابان های رنگارنگ، میخانه های فراوان،کافه های زیبا جزیره زیبای PhuQuoc، دریاچه Hoankiem که آرامش مطلق را در بر دارد ارتفاعات و مناظر مسحور کننده از طبیعت ویتنام از زیبایی های خاص ویتنام می باشد.

کلام آخر

انتخاب اولین مقصد خارجی برای اولین سفر خارجی تجربه ای شیرین و پر هیجان است. توصیه می کنیم برای انتخاب اولین مقصد با توجه به بودجه و علایق خود اقدام کنید و به سراغ مقاصدی بروید که به  فرهنگ کشور ما نزدیک می باشند و امکان دریافت ویزای آنها به سهولت انجام می شود.

در این نوشتار به معرفی ۹ مورد از بهترین کشور برای اولین سفر خارجی که برای مسافران ایرانی مناسب است پرداختیم تا مسافران با انتخاب بهترین مقصد برای سفر خود بتوانند تجربه‌ی خاطره‌انگیزی را برای خود رقم بزنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا