جاهای گردشگری دنیا

راهنمای سفر به دبی

از دیگر سفر های هیجانی و رویایی برای گردشگران سفر به دبی ، شهر زیبای امارات متحده عربی است که بسیار گزینه مناسبی برای تمام افراد تازه کار است، یعنی گردشگرانی که  تازه شروع به گشت و گزار کرده‌اند و قصد سفر به کل جهان را دارند، بهتر است ابتدا از یک مسافرت جم و جور و کوچک شروع کنند و کم کم پیش بروند که بهترین مقصد برای شما این دسته از افراد سفر به دبی است و با اینکه مساحت زیادی دارد اما یکی از لذت بخش ترین اماکن گردشگری و توریستی جهان به شمار می‌رود که در شبه جزیره عربستان و جنوب ایران واقع شده است.

هر فرد برای سفر و گشت و گذار نیاز به یک نقشه و راهنمای خوب و کامل را دارد تا در مسیر سفر قرار گیرد و در وقت، انرژی، و هزینه های خود صرفه جویی کند و اما این مقاله همانند یک راهنمای کامل و مطمئن شما را برای یک سفر پر انرژی شاد و مفرح، کم هزینه و هیجانی همراهی می‌کند. با دادن مطالب مطمئن و کامل به شما سفر راحت تری را برایتان فراهم می‌سازیم  و شما را با تمام ویژگی های شهر دبی آشنا می‌کنیم.

قبل از معرفی جاذبه های این شهر ابتدا به معرفی شهر دبی می‌پردازیم تا اطلاعات بیشتری در رابطه با فرهنگ و آداب و رسوم مردم آنجا و خصوصیات دیگرش به دست آورید. همراه سپنجا باشید.

معرفی شهر دبی

دبی یکی از شهر های بزرگ تجاری جهان به شمار می‌رود و به دلیل نزدیکی آن با کشور ایران ، مسافران و گردشگران فارسی زبان زیادی به آنجا سفر می‌کنند و از دیدنی های شگفت انگیز بزرگ ترین شهر امارات متحده لذت می‌برند.

مساحت این شهر ۴۱۱۴ کیلومتر مربع و جمعیت آن حدود ۳۰۱۰۲۶۱ نفر است که زبان رسمی آنها عربی و واحد پولشان درهم است بنابراین اگر قصد سفر به دبی را دارید قبل از رفتن بهتر است به یادگیری زبان عربی بپردازید یا حداقل کلمات ضروری مثل سلام احوال پرسی را یاد بگیرید.

دبی به دلیل موقعیت جغرافیایی خوبی که دارد در قرن بیستم به عنوان یک بندر مهم معرفی شد و به خاطر پیدا شدن نفت این جزیره کارگران و کارفرمایان زیادی به دبی هجوم آوردند که در مدت بسیار کوتاهی جمعیت این شهر ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرد که همین مسئله سبب شد تا این شهر رشد پیدا کند و در آن زمان با کمک ۴ شیخ نشین کشور امارات متحده را بر پا کردند که ابوظبی یکی از بزرگ ترین جزیره های این کشور است‌.

این شهر از نظر امنیت در رتبه ۶۱ جهان قرار گرفته و به خاطر مردم چند ملیتی آن اگر هر فردی مرتکب و جرم و جنایتی شود بلافاصله از کشور بیرون رانده می‌شود و به همین دلیل شما در سفر به دبی شاهد امنیت بالایی خواهید بود و با خیال راحت می‌توانید به سفر خود برسید و از آن لذت ببرید.

دبی به دلیل اماکن تاریخی و تفریحی  زیادی که دارد یکی از بهترین شهر های توریستی جهان است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند و به همین خاطر هزینه های  اقامت در آنجا نسبت به شهر تهران ۷۵ درصد بالاتر است و باید پول زیادی به همراه داشته باشید.

آب و هوا و بهترین زمان سفر به دبی

دبی آب و هوای گرم و خشکی دارد و در تابستان های آن هوا بسیار گرم و دمای طول روز ۴۱ درجه سانتی گراد و شب هایش ۳۰ درجه سانتی گراد است. طول روز زمستان های این شهر کوتاه و گرم است که دمای شب به  ۱۴ درجه سانتی گراد و روزها ۲۳ درجه سانتی گراد می‌رسد و بهترین زمان برای سفر به دبی بین ماه های آذر تا اسفند است که آب و هوا تقریبا معتدل و خوب به نظر می‌رسد با اینکه به هیچ وجه نمی‌توان از این شهر آب و هوای سرد و معتدل را انتظار داشت اما با این همه و گرمی هوا سبب نمی‌شود که گردشگران دست از سفر به دبی بکشند و هر ساله مسافران زیادی از اقصا نقاط جهان برای بازدید از زیبایی های این شهر به دبی می‌آیند.

اما با این حال اگر در تابستان قصد سفر به دبی را دارید بهتر است به شدت مراقب سلامتی خود و همراهیانتان باشید چرا که گرمی هوا همیشه طوفان های شن را به همراه دارد یا دمای بالای هوا باعث سوختگی پوستتان می‌شود به هر حال توصیه می‌شود در فصل های زمستان و پاییز که دمای هوای این شهر پایین تر است به مسافرت بپردازید.

راهنمای سفر به دبی

حمل و نقل عمومی در دبی

دبی نیز مانند کشور های دیگر گردشگری از حمل و نقل کاملی برخوردار است و در سفر خود نگران رفت و آمد داخل یا بسن شهری نباشید چرا که تمام ماشین های حمل و نقل از صبح زود تا آخر شب در خدمت شما هستند و حتی تاکسی هایی که ۲۴ ساخته اند. وسایل حمل و نقل عبارتند از تاکسی، مترو، اتوبوس، قایق، کشتی و.. که تنها با گرفتن کارت های الکترونیکی دبی می توانید با از آنها استفاده کنید و آنها نیز چند مدل اند که یکی از آنها به رنگ قرمز مخصوص گردشگران است .

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به تاجیکستان

برای دریافت  نول کارت های حمل و نقل تنها باید ۲ درهم پرداخت کنید که کرایه هر ماشین نیز بستگی به مسافت خود دارد .در ادامه مطلب به معرفی وسایل حمل و نقل شهر دبی می‌پردازیم تا اطلاعات بیشتری در رابطه با وضعیت آنها داشته باشید برای مثال تاکسی ها : یکی از پرطرفدار ترین وسایل حمل و نقل برای  گردشگران  این شهر تاکسی های دربست و ۲۴ ساعته ایی هستند که به دلیل پراکندگی جاذبه های دبی و زیاد بودن ایستگاه های اتوبوس در این شهر مردم و مسافران برای رفت و آمد بیشتر از تاکسی ها استفاده می‌کنند، هزینه رفت و آمد به مسافت ۱ کیلومتر برای هر مسافر ۳ درهم است که بسیار مقرون به صرفه و کم هزینه هستند .

اتوبوس ها: یکی دیگر از وسایل حمل و نقلی که در سفر به دبی مشاهد یا استفادا خواهید کرد اتوبوس های سفید و قرمز رنگی هستند که بیشتر از مترو های این شهر برای مردم کاربرد دارند و به هر کجای شهر مسافر می‌برند که بعد از تاکسی ها گزینه بسیار خوبی برای گردشگران است  و هزینه آنها  نسبت به تاکسی ها ارزان تر است.

بیشتر بخوانید : آشنایی با بهترین هتل های زنجیره ای دنیا

هزینه غذایی و بهترین غذاهای دبی

با هر بودجه و هزینه‌ای که قصد سفر به دبی را داشته باشید می‌توانید در آنجا از تمام زیبایی هایش لذت ببرید و انتخاب غذا و جا مکان خود کاملا بستگی به بودجه و سلیقه ی خودتان دارد اما با این حال با جا و مکان و غذا های ارزان هم می‌شود از سفر خود لذت برد و نگران هزینه ها نباشید چرا که هاستل ها و غذا های ارزان با کیفیت خوب نیز در این شهر پیدا می‌شود.

برای صرف یک غذای معمولی در یک رستوران ارزان قیمت این شهر باید حدود ۱۰۰ هزار تومن بپردازید که به واحد پول دبی ۳۰ در هم می‌شود و برای یک وعده دونفره در یک رستوران متوسط و لاکچری باید ۶۴۰ هزار تومن یا همان ۱۹۵ درهم پرداخت کنید.البته باید منوهای مک دونالد را نیز در نظر بگیرید که نسبت به دیگر منو ها ی این شهر ارزان تر هستند و هزینه هر وعده ۲۵ درهم یا ۸۲ هزار تومن است.

همچنین اگر در آنجا از طعم و طرز پخت غذا های ترکی خوشتان نیامد می‌توانید به رستوران های ایرانی مستقر در آنجا بروید و از غذا های ایرانی استفاده کنید و از طعم و مزه ی آنها لذت ببرید که هزینه های مناسبی را به خود اختصاص داده اند. در ادامه به معرفی بهترین غذا های  شهر وان می‌پردازیم تا بیشتر با فرهنگ غذایی آنها آشنا شوید.

بیشتر بخوانید :  معرفی بهترین رستوران های ایرانی در سفر به دبی + آدرس و سطح قیمت

غذاهای دبی

شتر شکم پر

یکی از عجیب ترین و بهترین غذا هایی که در سفر به دبی  مشاهده خواهید کرد شتر شکم پر است که بسیار بزرگ و عجیب به نظر می‌رسد و به خاطر زیاد و بزرگ بودنش در گینس به ثبت رسیده و حدود ۸۰۰ نفر را سیر می‌کند. این غذا بسیار دشوار به دست می‌آید و دستور پختش سخت است به همین خاطر فقط در مراسم های خاص از آن استفاده می‌کنند که اگر شانس با شما یار باشد می‌توانید آن را امتحان کنید و قطعا از مزه ی آن لذت خواهید برد.

دستور پخت این غذا به گونه ای است که ابتدا داخل شکم گوسفند هایی را با مرغ های شکم پر آماده پر می‌کنند و سپس گوسفند ها را نیز داخل شکم شترم‌گذارند و شتر را با دستور پخت ماهرانه می‌پزند که برای آماده شدنش وقت زیادی را صرف می‌کنند و هنگامی که حاضر می‌شود بسیار زیبا و خوشمزه به نظرمی‌رسد و بزرگ و عجیب است امیدواریم در سفرتان بتوانید آن را امتحان کنید.

مجبوس

یکی دیگر از بهترین غذا های شهر دبی مجبوس است که طرفدار های زیادی دارد و بیشتر در جشن و مراسم های خاص طبخ می‌شود اما با این ها می‌توونید آن را به سادگی در رستوران های این شهر سفارش دهید و از آن میل کنید که بسیار خوش مزه و عطر و بو است.

این غذا از برنج ، گوشت بره و گوجه درست می‌شود که با ادویه های مناسب نیز طبخ داده می‌شود و آشپز های دبی آن چنان آن را زیبا و دلنشین تزئین می‌کنند که اشتهای شما را برای بشقاب دوم نیز بازمی‌کنند. توصیه میکنیم حتما برای یک بار هم که شده مجبوس را امتحان کنید که بسیار سالم و مقوی نیز هست و به شما برای گشت و گذار در شهر انرژی زیادی می‌دهد و بسیار خوش مزه است.

هریس

هریس یکی از غذا های دبی است که هم به عنوان پیش غذا و هم خود غذا استفاده می‌شود در واقع می‌توان گفت آن را در هر مناسبت و هر فصلی می‌توان امتحان کرد که بسیار خوش عطر و طعم و مقوی و سالم است که از گندم و گوشت درست می‌شود.

این مطلب را هم بخوانید
ترسناک ترین موجودات اعماق دریا را بشناسید

در واقع شبیه به همان حلیم خودمان است اما با این تفاوت که در آنجا از ادویه های مخصوص شهر دبی برای درست کردن آن استفاده می‌کنند و دستور پختشان با ما کاملا متفاوت است اما با این حال بسیار خوشمزه و خوش رنگ و لعاب است و می‌توان از آن به عنوان یک صبحانه مقوی نیز استفاده کرد.

جاذبه های شهر دبی

در شهر دبی شما شاهد جاذبه ها و اماکن تفریحی فراوانی خواهید بود که به دلیل پیشینه و قدمت با ارزشش جاذبه های گران بهای زیادی را در خود جای داده که در این مقاله و در ادامه مطلب چند مورد از زیبا ترین‌های آنها را به شما معرفی می‌کنیم تا در سفر به دبی از بهترین و زیباترین آنها بازدید کنید.

پیشنهاد می‌کنیم که در انتخاب هتل و اقامت گاه خود بسیار دقت کنید و محلی را رزرو کنید که به مرکز شهر و امکاناتی همچون اتوبوس و تاکسی های بین شهر دسترسی داشته باشد تا با خیال راحت تری به بازدید از جاذبه های زیبای این شهر بروید .

راهنمای سفر به دبی

برج خلیفه

یکی از شگفتی های این شهر که در بین گردشگران و مسافران این شهر بسیار معروف و مشهور است برج ۸۲۸ متری خلیفه است که یکی از بزرگ ترین سازه های جهان به شمار می‌رود  و کمتر کسی پیدا خواهد شد که در سفر به دبی از آن بازدید نکرده باشد.

این ساختمان عظیم جثه یک سکوی بزرگ و بلند در طبقه ی ۱۲۴ دارد که مکانی رویایی و هیجانی برای گردشگران به نظر می‌رسد که  نمایی کامل را از دبی و زیبایی هایش  به نمایش می‌گذارد و بسیار زیبا و دیدنی است

علاوه بر آن سوژه ی بسیار خوبی برای عکاسی و ثبت کردن لحظات خوشتان در دبی است. این سازه در سال ۲۰۱۰ ساخته شده که نماد شهر دبی به شمار می‌رود و توصیه می‌کنیم که حتما در سفر به دبی از آن بازدید کنید و دیدن آن همه شکوه و عظمت را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید : برج خلیفه، بلندترین و زیباترین برج شهر دبی!

برج خلیفه

آکواریوم دبی

در سفر به دبی یکی دیگر از شگفتی ها، آکواریوم زیبای آن است که بسیار زیبا و شگفت انگیز است در واقع بازدید از آن مانند این است که به دل دریا سفر کنید و در میان ماهی ها و انواع آبزیان قدم بزنید و از نمایی نزدیک تر از قبل آنها را تماشا کنید. در واقع سفر به دبی با دیدن این آکواریوم کامل می‌شود و برای افراد علاقه به مند به آبزیان مکان بسیار خوبی است که در دبی و پیدا خواهند کرد این مکان  حدود ۳۳ هزار ماهی مختلف قابل تماشا هستند و از موجودات دیگر زیبایی نیز می‌توانید دیدن کنید که تعدادی از آنها نیز کمیاب و شگفت آور هستند.

اگر دوست دارید بدون هیچ دم و دستگاه  و لباس مخصوصی به داخل دریا سفر کنید و مانند دیگر آبزیان با خیال راحت روی زمین قدم بزنید بهتر است ابتدا به این جاذبه سر بزنید و از لحظات ناب آن لذت ببرید.

آکواریوم دبی

ساحل جبل علی

ساحل های تفریحی فراوانی از جمله کایت، ساحل برج، سان ست و … در این شهر وجود دارد که یکی از بهترین آنها می‌توان به ساحل جبل علی اشاره کرد که یک مکان تفریحی و گردشگری است که بسیار دلنشین و لذت بخش است . در واقع برای کمپ زدن در این ساحل از شهرداری اجازه بگیرید که دیدن زیبایی های آن ارزشش را خواهد داشت و در آنجا  مانند دیگر ساحل ها جمعیت زیادی را نخواهید دید .

به خاطر اینکه این ساحل کمی از شهر دور است افراد کمتری به آنجا سفر می‌کنند که این یعنی آرامش بیشتری را در بازدید خود هدیه خواهید گرفت که در بین آن همه شلوغی شهر بسیار نیاز و اساس است.

ساحل جبل علی

کلام آخر…

شهر دبی علاوه بر جاذبه های زیبا و غذاهای خوشمزه‌اش، مراکز خرید و پارک های تفریحی زیادی را نیز در خود جای داده که حتی با نرفتن به بازدید از جاذبه ها می‌توانید به گشت و گذار در شهر بروید و از مراکز آن خرید کنید یا صبح ها در پارک های این شهر ورزش کنید. به هر حال به خاطر ظرفیت کم مقاله تنها بخش کوچکی از آنها را به شما معرفی کردیم و امیدواریم در سفر به دبی لحظات خوشی را در کنار دوستان و خانواده سپری کنید.

بیشتر بخوانید : کامل‌ترین راهنمای سفر به کیش

بیشتر بخوانید : سفر به بندرعباس از ۰ تا ۱۰۰ معرفی بزرگترین شهر جنوبی ایران

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 1]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا