دانستنی های سفر

بهترین شهر ترکیه برای سفر در تابستان

معرفی 7 شهر بهتر ترکیه برای سفرهای تابستانه

ترکیه بی شک در صدر اولین کشور خارجی برای سفرهای خارجه ایرانیان به شمار می رود. وجود جاذبه های توریستی فراوان در کنار تشابه فرهنگی این کشور با ایران، سهولت دسترسی،و سفر سریع به این کشور و تنوع فراوان غذاهای خوشمزه که شباهت بسیار زیادی به غذاهای طبع ما ایرانی ها دارند، بازارهای و پاساژهای عالی که باعث می شود تجربه بسیار خوبی از خرید داشته باشید، آن هم با قیمت های مناسب، همه و همه از دلایل بی شماری هستندکه شهر های ترکیه را به مقصد جذابی برای سفرهای تابستانه تبدیل نموده است.

شهرهای معروف ترکیه که توریست پذیر بوده و همه ساله مقصد گردگشران فراوانی از سراسر دنیا نیز می باشند، فراوان هستند و ما قصد داریم در این مطلب از سایت سپنجا یک لیست ۶ تایی از بهترین شهر ترکیه برای سفر در تابستان را به شما معرفی نماییم.

پس تا انتهای این مطلب همراه سپنجا باشید.

بدروم

بهترین شهرهای ترکیه برای سفر در تابستان

۱- بدروم

در جنوب ترکیه یک شهر ساحلی زیبا به نام بدروم وجود دارد که سالانه به فصل گرما و تابستان گردشگران بسیاری را به سوی خود فرا می خواند تا آنها را مهمان لحظاتی ناب و فراموش‌نشدنی در آغوش خود نماید. کوچه پس کوچه های بدروم با آن خانه های سفید رنگ و ناودان های آبی و بالکن های پر از گل این شهر را تبدیل به بهشتی کوچک و خوش آب و رنگ در کنار دریا نموده است.

تماشای غروب و طلوع خورشیدی که در بستر دریا پنهان می شود، آنهم از بام این خانه های سفید رنگ بسیار زیبا و رویایی است.

جاذبه های تاریخی بدروم

موزه باستان شناسی بدروم که جزء معروفترین جاذبه های گردشگری این شهر به شمار می رود و در قلعه سنت پیتر معروف و مشهور واقع شده است و کلی اشیاء باستانی دارد که تماشای آنها شما را به تعجب وا می دارد. بقایای کشتی‌های به‌جا مانده از گذشته، کاراگاه شیشه‌گری،کوزه‌ها و خمره‌های کوچک و بزرگ از جمله مواردی است که در این قلعه مشاهده خواهید کرد

خود قلعه سنت پیتر هم با آن، شیر‌های سنگی و سیاه‌چال راز‌آلود خود، برج‌ها و تالار‌های مختلف مخصوصا هنگام طلوع و غروب خورشیدبه دلیل نمایی که رو به دریا دارد صحنه های فوق العاده جذابی را در برابر چشمانتان بوجود می آورد.

آرامگاه هالیکارناسوس از دیگرجاذبه های معروف بدروم بوده که از سنگ مرمر و قلوه سنگ های دردیایی با ارتفاع ۴۶ متر ساخته شده. این بنای باشکوه با این اسم خاص که قبلا نام شهر بدروم نیز بوده گردشگرا زیادی را به سسوی خود جلب می کند.

جاذبه های طبیعی بدروم

ساحل یاهسی نیز از دیگر جاذبه زیبای بدروم بوده و با داشتن کافه‌ های فراوان و بوفه‌های خوشمزه غذا و تنقلات، شن‌های سفید و طلایی، مناظر زیبا و دریایی بی‌کران و زلال، امکانات تفریحی و رفاهی، بهترین و وسیع‌ترین ساحل بدروم است.

در سفر به بدروم جای دیگری که حتما باید سری به آن بزنید جزیره خرگوش است. در این جزیره‌ کوچک که اقامتگاه خرگوش‌ها می باشد، جاذبه‌های باستانی متعددی وجود دارد.

لنگرگاه تفریحی، آسیاب‌های بادی، کشتی‌سازی عثمانی، خلیج بارداک‌چی، آمفی تئاتر بدروم، دروازه میندوس، و… از دیگر جاذبه های زیبای بدروم بوده که می توانید در سفر به این شهر زیبا از آنها دیدن نمایید. برای رفتن به این شهر هم کلی تور وجود دارد که براحتی می توانید با شرکت در یکی از آنها به راحتی به بدروم رفته و همه جاهای دیدنی آن را مشاهده نمایید. بدروم بی شک بهترین شهر ترکیه برای سفر در تابستان به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: بهترین شهر ترکیه برای زندگی

کوش آداسی

۲- کوش آداسی

یکی از باستانی ترین شهرهای ترکیه کوش آداسی می باشد. بی شک این شهر در لیست بهترین شهر ترکیه برای سفر در تابستان به شمار می رود. شهری زیبا در استان آیدین که به‌خاطر آب‌وهوای دل انگیز و معتدل خود در همه فصل های سال، گردشگران فراوانی را از سراسر دنیا دارد.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای اجاره ویلا در سرولات و چابکسر

جاذبه های گردشگری، طبیعی و تاریخی کوش آداسی

از معروفترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی، آدالند است. این پارک از تفریحات آبی و امکانات رفاهی، فراوانی چه برای بزرگسالان و چه کودکان برخوردار است که گردشگران فراوانی را به خود جذب می کند.

دیدایما که دیگر جاذبه معروف کوشی آداسی است، دومین معبد بزرگ باستانی دنیا به شمار می رود. این بنای تاریخی و با شکوه که هنوز  ستون‌های بلندِ به‌جا مانده از معبد آپولو خاص آن پابرجا است نشان دهنده عظمت خاص این بنا در دوران یونان باستان می باشد، از این بنای زیبا و حیرت انگیز می توانید با تورهای کوش آداسی دیدن نمایید و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای خود خلق نمایید.

بیشتر بخوانید: با شهر باستانی پرین در کوش آداسی ترکیه آشنا شوید!

دیگر جاذبه دیدنی کوش آداسی روستایی روستایی با صفا با باغات میوه و درختان سربه‌فلک کشیدهبه نام کیرازلی است.اینجا به آرامش محض و زیباییی مطلق معروف است!

ساحل بانوان این روستا که در دو کیلومتری کوش آداسی قرار گرفته ‌از تنوع ورزش‌ها و تفریحات آبی فراوانی برخوردار است. بازارچه محلی و کافه رستوران‌های سنتی از جذابیت های این روستا به شمار می روند.

شبه جزیره دیلک با مناظر ساحلی و کوهستانی یکی دیگر از جاذبه های دیدنی کوش آداسی است. اینجا نمایی بی‌همتا از غروب و طلوع خورشید را در برابر چشمانتان به تصویر می کشد و به همین دلیل یکی از زیباترین مناطق گردشگری ترکیه به شمار می رود. پیاده‌روی، شنا و حمام آفتاب از جذابیت های دیلک است و بخش جنگلی کوهستانی آن برای کمپ و پیاده‌روی جذاب می باشد.

دژ مسجد، روستای گوزل چاملی، غار کاراجا،جزیره کبوتر، منطقه بندرگاه، پرینه، میلتوس و… از دیگر جاذبه‌های گردشگری معروف کوش آداسی محسوب می‌شوند.

وان

۳- وان

وان شهری نام آشنا برای بسیاری از ایرانیان  و در صدر بهترین شهر ترکیه برای سفر در تابستان می باشد. جاذبه های گردشگری فوق العاده زیبا و فراوان، آب‌وهوای دل انگیز، مراکز خرید عالی با قیمت های بسیار مناسب  و حراجی های فراوان، و وجود دریاچه ای که از ساحل و مناظر خیره کننده ای برخوردار است همگی دست به دست هم داده اند تا وان را به شهری زیبا و پرطرفدار برای گردشگران تبدیل نماید.

در وان اولین جایی که باید به سراغش بروید، دریاچه وان است. ساحل ماسه اس و چشم انداز زییایی که از کوه های اطراف دارد، این دریاچه زیبا را بسیار تماشایی کرده است.

قلعه وان و موزه بسیار زیبای آن که آثارش حتی به عصر آهن می رسد از دیگر جاهای دیدنی وان می باشد. خود قلعه سنگی وان نیز که قدمتش به قرن۷ تا ۹ میلادی می رسد عظمتی خارق العاده دارد و بی شک تماشایش شما را به وجد می آورد. تماشای دریاچه وان از فراز این قلعه تصویری بسیار رویایی به شمار می رود.

یک کلیسای قدیمی که قدمت آن به  سال ۹۲۰ میلادی باز می‌گردد نیز دیگر جاذبه معروف وان به شمار می رود. این کلیسا که در جزیره زیبای آختارما یا آکدارما قرار گرفته است از مهمترین و محبوبترین مقاصد گردشگری وان به شمار می رود.

آبشارهای مرادیه، مجموعه‌ای از آبشارهای زیباست که از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری تور وان در میان توریست ها به شمار می رود. پارک آبی وان، کاووس تپه، قلعه هوساپ،مسجد جامع وان، توشپا، اسکله وان،  و… از دیگر جاذبه‌های گردشگری معروف شهر وان محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به وان ترکیه

۴- آنتالیا

در ادامه معرفی بهترین شهر ترکیه برای سفر در تابستان به آنتالیا زیبا می رسیم. این شهر مهم ترکیه که قدمت آن به دوره باستانی هم می رسد دومین شهر پرطرفدار ترکیه بوده که شمار فراوانی از ایرانی ها در آنجا ساکن و مشغول به کار هستند.

آنتالیا از لحاظ امکانات رفاهی و ساحلی در صدر شهرهای ترکیه بوده و در سواحل معروف آن از جمله ساحل لارا بیچ فستیوال های بزرگی مثل مجسمه‌سازی با شن برگزار می شود.

در آنتالیا همزمان می توانید هم از تفریحات آبی مثل پارک‌های آبی، رفتینگ، گلف بازی، غواصی در آب‌های مدیترانه‌ای، قایق‌سواری و سافاری لذت ببرید و هم به تماشای جاذبه های تاریخی و گردشگری آنتالیا مثل شهر قدیمی کالجی،دروازه هادریان، آسپندوس و ترمسوس، آکواریوم آنتالیا، آبشارهای دودن و ماناگات، موزه آنتالیا، دهکده سیرالی و الیمپوس و شهر باستانی فاسلیس دیدن کنید.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای اجاره سوئیت ارزان در کرج

ترابزون

۵- ترابزون

ترابزون یکی از آن شهرهای زیبای ترکی برای سفرهای تابستانه به شمار می رود. ترابزون از دریا، طبیعتی بکر، دریاچه، کوهستان، دشت و چشمه‌های زیادی برخوردار است. آب و هوای ترابزون بیشتر شبیه شهرهای شمالی ایران خودمان است.

جاذبه های طبیعی 

اگر علاقمند به جاذبه طبیعی هستید در ترابزون می توانید به سراغ پارک زگنوس، باغ گیاه‌شناسی پارک آلتین دره، ، اوزون گل و پارک کال کامیلی بروید که بسیار زیبا و تماشایی هستند.

جاذبه های تاریخی

منطقه تاریخی زاگنوس، خانه آتاترک، مسجد گل‌بهار خاتون،موزه شهر ترابزون، موزه تاریخ، و صومعه سومولا همگی از جاذبه های تاریخی معروف ترابزون به شمار می روند که برای علاقمندان به جاذبه های تاریخی گزینه های بسیار عالی به شمار می روند.

سواحل معروف

ساحل چارشی باشی، ساحل یالینجاک، ساحل بشیکدوزو، ساحل دریاچه اوزون گل، ساحل آرسین، داریکا، آکچاکاله و ساحل کله کوی از سواحل معروف شهر ترابزون بوده که گردشگران زیادی دارد.

۶- چشمه

شهر چشمه یکی دیگر از بهترین شهر ترکیه برای سفر در تابستان می باشد. این شهر نیز چون اکثر شهرهای معروف ترکیه ساحل زیبایی دارد و تفریحات دریایی در این شهر بسیار پرطرفدار است. موج سواری یکی از معروفترین تفریحات این شهر بوده و شهر چشمه را به مقر موج سواران تبدیل نموده است.

از سوی دیگر شهر چشمه یک شهر پرشور در اجرای جشنواره های مختلف موسیقی است و بازار موسیقی زنده در نقطهبه نقطه این شهر داغ داغ است.

جاذبه های طبیعی

شهر چشمه را از این رو چشمه می نامند که تعداد بسیار زیادی از چشمه‌های آب سرد و گرم درمانی در این منطقه وجود دارد.

وجود سواحل متعددی مثل ساحل پیرلانتا، آلتینکوم، بویالیک، آیا یورگی کویو ایلیجا،  و ساحل ماوی کوی نیز از جاذبه های طبیعی و زیبای این شهر به شمار می روند.

۷- استانبول

از ترکیه همیشه استانبول به ذهنمان می آید که بی دلیل هم نیست! این شهر زیبا و دیدنی با آن تاریخچه بالا بلندش یکی از مهم ترین شهرهای توریستی ترکیه به شمار می رود که در صدر تعداد گردشگران از سراسر دنیا قرار گرفته است.

استانبول تابستان های قابل تحملی دارد و اگر شرجی کم باشد اصلا اذیت نمی شوید. در تابستان جشنواره‌ها و حراجی‌های متعددی که در مراکز خرید استانبول اجرا می شود باعث می شود که این شهر به یکی از محبوترین مقاصد برای علاقمندان به خرید تبدیل شود.

جاذبه های تاریخی استانبول

مسجد سلطان احمد، کاخ توپکاپی، آب انبار باسیلیکا، کاخ دولما باغچه،مسجد ایاصوفیه، برج گالاتا و بازار بزرگ از مهم ترین جاذبه های تاریخی استانبول به شمار می روند.

اگر تمایل دارید در خصوص استانبول و جاذبه ها و مراکز خرید آن بیشتر بدانید خوب است که مقاله راهنمای سفر به استانبول را نیز مطالعه نمایید.

چرا شهرهای ترکیه را برای سفرهای تابستانه خود انتخاب کنیم؟

آب و هوای خوب و مطبوع در تابستان ها، امکانات رفاهی و گردشگری فراوان و عالی، مقرون به صرفه بودن ترکیه برای یک سفر خارجی، وجود تورهای فراوان گردشگری به شهرهای مختلف ترکیه، طبیعت بکر، سواحل بی‌نظیر و پاک و جاذبه های بی شمار طبیعی همگی از دلایلی هستند که شهرهای ترکیه را به مقصدی جذاب برای مسافرت ها تبدیل نموده است.

سخن پایانی

سعی کردیم تا بصورت مختصر و مفیدی لیستی از زیباترین و بهترین شهر ترکیه برای سفر در تابستان را برای شما معرفی کنیم تا اگر روزی روزگاری قصد سفر به ترکیه را داشتید، بتوانید به راحتی از میان تورهای تابستانه موجود به یکی از شهرهای بدروم،چشمه، آنتالیا، وان و کوش آداسی و .. سفر کنید و لحظات دلنشین و خاطره‌انگیزی را برای خود ایجاد نمایید.

آشنایی با بهترین جاهای ترکیه

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا