جاهای گردشگری دنیا

راهنمای سفر به آنتالیا

سودای سفر به آنتالیا را در سر دارید؟ پس تبریک می‌گوییم، شما یکی از بهترین تصمیم‌های زندگی‌تان را گرفته‌اید. آنتالیا مروارید ریویرای ترکیه است. یک شهر بزرگ مهیج و بهشتی برای خانواده‌ها از سراسر جهان که همه را افسون کرده است. این شهر ساحلی دارای تعداد بیشماری از سواحل دلپذیر است که هتل‌ها و رستوران‌های متناسب با همه بودجه‌ها را در بر می‌گیرند. آنتالیا برای کسانی که می‌خواهند مجموعه‌ای از روزهای به یادماندنی را در کنار استخر و ساحل سپری کنند، مکان‌های بسیار جذاب و منحصربه فردی را ارائه می‌دهد.

آنتالیا یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ترکیه است و احتمالاً مهم‌ترین منقطه تعطیلات این کشور پس از استانبول است. سفر به این شهر زیبا و افسونگر به عنوان یک سفر توریستی، بسیار عالی رقم می‌خورد. اما نیاز به کمی آمادگی قبل از بازدید دارد. این راهنما مقدمه‌ای برای پنجمین شهر بزرگ ترکیه و یکی از مهم‌ترین نقاط کانونی گردشگران این کشور است. این مقاله، نحوه آماده سازی برای سفر به آنتالیا، نوع آب و هوا و جاذبه‌های غیرقابل توصیفی را که گردشگران می‌توانند در آن پیدا کنند را توضیح می‌دهد. پس به عنوان یک توریست آنتالیا، مقاله جذاب ما را در سپنجا بخوانید.

آنتالیا در تاریخ

تاریخ آنتالیا طولانی و غنی است، شواهدی از زندگی بشر در این منطقه تا دوره نوسنگی، کشف شده است. اگرچه در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد ماهیت دقیق تمدن‌های تاریخی آنتالیا در دسترس نیست، اما اعتقاد بر این است که این منطقه با گذشت زمان توسط تعدادی از گروه‌های مختلف باستانی لمس شده است. باستان شناسان اظهار دارند که بقایا و مصنوعات کشف شده از  غار  Karain به دوران پارینه سنگی مربوط می‌شوند.

آنتالیا اولین بار در آغاز قرن سیزدهم به تصرف ترک‌ها درآمد. از آن زمان، این شهر به عنوان یک شهر رشد کرده است. جمهوری ترکیه خود در سال ۱۹۲۳ تأسیس شد و آنتالیا رسماً به عنوان استان آن جمهوری ثبت شده است.

آنتالیا در تاریخ

چگونه به آنتالیا برویم؟

گردشگران هنگام سفر به آنتالیا برای تعطیلات یا سفر کوتاه گزینه‌های حمل و نقل زیادی دارند. این شهر به خوبی در شبکه حمل و نقل ترکیه متصل شده است و این ورود بازدیدکنندگان از طرق مختلف را آسان می‌کند. ورود به آنتالیا با سفر هوایی بسیار راحت و بدون دردسر است زیرا فرودگاه بین المللی آنتالیا فقط ۱۳ کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد.

بیشتر گردشگران خارجی که با هواپیما به ترکیه سفر می‌کنند برای ورود به این کشور نیاز به ویزای ترکیه دارند که این باید قبل از ورود بدست آید. بازدید کنندگان می‌توانند مجوز سفر را از سفارت محلی ترکیه یا کنسولگری دریافت کنند و یا اینکه به راحتی از طریق سایت‌های مجازی، فرم درخواست آنلاین آن را دریافت کنند. خبر خوب برای شما ایرانیان عزیز این است که شما برای سفر به آنتالیا و، ورود به کشور ترکیه، نیاز به ویزا ندارید چرا که سال‌ها پیش پیمان لغو روادید بین دو کشور انجام شده است.

شرایط آب و هوایی آنتالیا

این شهر به طور کلی تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های معتدل بارانی دارد و آب و هوای مدیترانه‌ای را در طول سال تجربه می‌کند و به طور متوسط ​​هر سال حدود ۳۰۰ روز آفتابی را تجربه می‌کند. به همین دلیل اینجا یک مکان عالی برای علاقه‌مندان به خورشید است. دمای متوسط ​​روز در تابستان از ۳۰ – ۳۴ و میانگین دمای روز‌های زمستان از ۱۴ – ۱۷ درجه سانتیگراد متغیر است.

شرایط آب و هوایی

مطالعه کنید: راهنمای سفر به وان ترکیه

چه زمانی بهترین زمان بازدید است؟

آنتالیا بسیار دوست داشتنی و پر از جاذبه‌های فراوان است. بنابراین هر زمان را برای سفر به آنتالیا انتخاب کردید می‌توانید از تفریحات ویژه آن فصل لذت ببرید. اما ممکن است اولویت‌های تفریحی شما براساس فصلی که می‌روید تغییر کند. به عنوان مثال اگر عاشق دریا هستید، قطعاً باید هوا  گرم شود تا این تفریح را انجام دهید و از آن لذت ببرید. آنتالیا بهترین مکان برای تعطیلات تابستانی، به ویژه از ژوئن تا آگوست است اما به خاطر داشته باشید که در ماه‌های جولای و آگوست ممکن است هوا بسیار گرم شود و برای کاوش در میان جاذبه‌های تاریخی کمی اذیت شوید. ضمناً اگر از ازدحام جمعیت لذت نمی‌برید، اکتبر، نوامبر و آوریل بهترین ماه‌های بازدید برای شما هستند.

در آنتالیا کجا اقامت داشته باشیم؟

گزینه‌های زیادی برای اقامت در آنتالیا وجود دارد، از هتل‌های مجلل و خوابگاه‌های دنج گرفته تا مناطق کمپینگ و خانه‌های چوبی و… مکانی برای همه در آنتالیا وجود دارد. در سفر به آنتالیا ابتدا نیاز است در مورد منطقه مورد نظر خود به عنوان پایگاه خانه مانند کاش، کالکان، آلانیا یا اولیمپوس تصمیم بگیرید. بعد، شروع به جستجوی گزینه‌های اقامتی کنید. به عنوان مثال: اگر شهر تاریخی Kaleiçi را انتخاب کنید، در اینجا بیش از ۱۰۰ هتل بوتیک وجود دارد که می‌توانید یکی از موارد مورد علاقه خود را انتخاب کنید. همچنین به بسیاری از سواحل آنتالیا نزدیک خواهید بود. اما اگر می‌خواهید در خدمات کامل یک هتل لوکس آسایش پیدا کنید، پس باید به لارا بروید. بیشتر هتل‌های ۵ ستاره آنتالیا در لارا واقع شده‌اند.

این مطلب را هم بخوانید
با شهر باستانی پرین در کوش آداسی ترکیه آشنا شوید!

هتل ها

کجا غذا بخوریم؟

علاوه بر گزینه‌های اقامتی، گزینه‌های زیادی نیز برای غذا در سفر به آنتالیا وجود دارد. از غذاهای دریایی در رستوران‌های مجلل گرفته تا خانه‌های سنتی کباب ترکی، کافه‌های پذیرایی دسر و رستوران‌های گیاهی همه اینها در اینجا منتظر هستند تا شما آنها را امتحان کنید! برای اطلاعات بیشتر در این باره، به راهنمای کامل غذا و رستوران‌های آنتالیا در ادامه همین بخش مراجعه کنید.

زایکا میهن

طی چند سال گذشته زایکا خیلی سریع محبوبیت پیدا کرده است. در این باغ چای دهکده، چراغ‌های رنگارنگ باغ دقیقاً بالای سر شما آویزان هستند و موسیقی واقعاً باعث ایجاد جو می شود. Zaika  به معنای حس چشایی است بنابراین غذایی‌هایی که در آن طبخ می‌کنند، خوشمزه هستند و حس چشایی شما را تحریک می‌کنند. آنها چندین روش برای سرو گوشت قرمز در اینجا دارند که روز شما را می سازند.

مطالعه کنید: معرفی بهترین هتل های وان ترکیه

اوبوروس موموس

این رستوران دیگری در Kaş است، اما این تنها رستوران است که غذای گیاهی / وگان سرو می‌کند. اگر غذاهای گیاهی را دوست دارید مطمئناً باید این مکان را امتحان کنید. در منوی آنها گزینه‌های گیاهی بسیار خوبی وجود دارد.

خانه گریل رامیز

در سفر به آنتالیا سری به خانه گریل رایمز بزنید. گریل هاوس Ramiz مخصوص شب‌های خاص است. شاید روز تولد یا سالگرد شما باشد، حتماً این مکان را برای شام انتخاب کنید. اگر خوش شانس باشید، میزی مقابل دریا پیدا می‌کنید. در غیر این صورت، مطمئناً از جو موجود در آن لذت خواهید برد. بسیاری از گزینه‌های خوشمزه در منوی آنها وجود دارد، مانند استیک با کره یا همبرگر دالاس. استیک‌های پخته شده حرفه‌ای آنها مطمئنا شب شما را پر هیجان و دلچسب رقم می‌زنند!

سفر به آنتالیا

در آنتالیا و اطراف آن چه کاری باید انجام شود؟

 آنتالیا خود پر از فعالیت است، اما این، داستان کامل این مقصد سفر زیبا را بیان نمی‌کند. مناطق اطراف شهر اطراف خلیج آنتالیا نیز مناظر دیدنی و جذاب برای دیدن و جاذبه‌های فراموش نشدنی را ارائه می‌دهند.

سفر به سواحل آنتالیا

آنتالیا به دلیل سواحلش معروف است و مقصدی عالی برای تعطیلات ساحلی است. با این وجود دو نقطه محلی معروف وجود دارد که بیشتر گردشگران به آنجا سرازیر می‌شوند. اینها ساحل کنییالتی و ساحل لارا هستند. که باید در سفر به آنتالیا حتماً آنها را ببینید.

ساحل Konyaalti معتبرترین و توسعه یافته‌ترین این دو ساحل است. این ساحل ماسه‌ای گسترده به طول ۷ کیلومتر در ضلع غربی شهر امتداد دارد و بین صخره‌ها و کوه‌های Beydağları قرار دارد. توسط ناجیان غریق کاملاً اداره می‌شود و امکانات دوش گرفتن و تغییر در محل را فراهم می‌کند. از طرف دیگر، ساحل لارا تا ۱۰ کیلومتری شرق Kaleiçi گسترش می‌یابد. این ساحل ماسه‌ای و سنگریزه‌ای که فقط ۴۵ دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد‌، علاوه بر بسیاری از رستوران‌ها و امکانات تفریحی، امکانات کاملی مانند دوش و صندلی را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

جاذبه های تاریخی و فرهنگی در اطراف آنتالیا

ترکیه محل بسیاری از میراث یونسکو و بسیاری از بقایای تاریخی است. این مورد در آنتالیا نیز وجود دارد زیرا این شهر زمانی محل استقرار عمده امپراتوری بیزانس و بعداً امپراتوری عثمانی بوده است. گردشگران می‌توانند در سفر به آنتالیا از چندین مصنوعات و سازه‌های حفظ شده که از اوایل قرن سوم در منطقه محلی و اطراف آن هستند، لذت ببرند مانند:

دروازه هادریان

دروازه Hadrian’s Gate درست در بلوار آتاتورک در مرکز شهر آنتالیا واقع شده است و یک ویرانه تاریخی خیره کننده است که به سال ۱۳۰ میلادی باز می‌گردد. این بنا برای بزرگداشت سفر امپراطور هادریان ساخته شد و توانست از فرسایش زمان و انسانیت جان سالم به در ببرد. امروزه، از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی آنتالیا است و به خانه‌های تاریخی، رستوران‌ها و مغازه‌های جالب منتهی می‌شود. بعد از دروازه Hadrian’s Gate ، حدود ۱۰ دقیقه پیاده روی است تا رسیدن به منظره‌ای زیبا از شهر و دریا که داشتن لیموناد سرد در یکی از کافه‌های آن یک تجربه مشخص در تابستان برای شما در سفر به آنتالیا را می‌سازد.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به عربستان

سفر به آنتالیا

موزه آنتالیا

موزه آنتالیا یک موزه بزرگ باستان شناسی است که در مرکز شهر آنتالیا واقع شده است. این موزه با شاهکارهای منحصر به فرد خود در نوع خود یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین موزه‌ها در ترکیه و جهان است. قطعات اسکلت نئاندرتال از غار Karain، مجسمه‌های چشمگیر از دوران عتیقه، که در شهر باستانی Perge پیدا شده است، سکه‌های معروف Elmalı از کاوش‌های کلیسای سنت نیکلاس و کلیسای سانتا کلاوس برخی از نمایش‌های بی قیمت در موزه آنتالیا هستند.

مطالعه کنید: بهترین شهر ترکیه برای زندگی

جاذبه‌های طبیعی آنتالیا

منطقه اطراف آنتالیا از نظر تنوع طبیعی بسیار جذاب است. این شهر خود در بالای صخره‌های بلند ساحلی قرار دارد به همین دلیل، دارای چشم اندازهای کوه‌های توروس و محل آبشارهای دیدنی Düden است. با این حال، بازدید کنندگان فقط در فاصله کمی از  شهر، دره‌ها، رودخانه‌های وحشی و پارک‌های ملی زیبا و سبز را مشاهده خواهند کرد. اینها نه تنها برای لذت بردن از کوهنوردی حیرت انگیز هستند، بلکه تورهای ماجراجویی بی‌شماری وجود دارد که می‌توانند رفتینگ با آب سفید، دره نوردی و کوهنوردی نیز داشته باشند. برخی از برترین مکان‌های دیدنی طبیعی که می‌توانید در سفر به آنتالیا ببینید، شامل موارد زیر است:

آبشارهای دودن

آبشارهای دودن یکی از پربازدیدترین مکان‌های دیدنی اطراف مرکز شهر آنتالیا است. این قسمت چشمگیر و چشم نواز رودخانه دودن است که حدود ۱۰ کیلومتر طول دارد. از شمال آنتالیای مرکزی، و از دریا تا ساحل جنوب شرقی شهر دیدار می‌کند. آبشارهای دودن بسیار دیدنی هستند. آبهای خنک رودخانه از کوه‌های توروس به دریای مدیترانه سرازیر می‌شوند و زیبایی‌های طبیعی چشم نوازی را برای بازدید کنندگان خود به نمایش می‌گذارند. آبها به دو فلات به نام آبشار دودن بالا و آبشار دودن پایین تقسیم شد‌ه‌ا‌ند.

سفر به آنتالیا

پارک آتاتورک

برای لذت بردن از تفریح ​​و احساس آرامش در میان طبیعت سرسبز و انتخاب زیباترین مکان به دور از هیاهوی این شهر، بازدید از پارک آتاتورک را فراموش نکنید . در اینجا علاوه بر لذت بردن از فضای سبز عالی و هوای طراوت بخش پارک می‌توانید از فرصت لذت بردن از چتربازی و بسیاری از خدمات دیگر نیز استفاده کنید. در سفر به آنتالیا به این منطقه بروید و برای خود کلی عکس یادگاری زیبا و خاطره قشنگ بسازید.

کمر

کمر در غرب شهر آنتالیا واقع شده است و به دلیل طبیعت غنی‌اش مشهور است. جایی که با کوه‌های سبز و آب و هوای مدیترانه‌ای و منظره‌های نفس گیر قلب‌ها را تسخیر می‌کند و روح را به پرواز در می‌آورد. کمر به خاطر هتل‌های لوکس، ساحل شنی باشکوه و بازار مرکزی خود مشهور است که در طول فصل تعطیلات بسیار شلوغ است. زیبایی‌های این منطقه اصلاً قابل توصیف نیست، برای همین باید با چشمان خود آنجا را ببینید تا بدانید که چیست.

سخن آخر…

آنتالیا مقصدی زیبا برای لذت بردن از تعطیلات است ومطمئناً یکی ازبهترین شهرهایی است که باید آن را ببینید. کلاه، دوربین، لباس شنای خود را بسته بندی کنید و فراموش نکنید که انرژی خود را به همراه داشته باشید. امیدوارم از این راهنما و سفر به آنتالیا لذت ببرید. اگر تصمیم خود را گرفتید و می‌خواهید از آنتالیای ترکیه دیدن کنید، پس به شما می‌گوییم که انتخاب درستی انجام داده‌اید و این شاید بهترین تصمیم در زندگی شما باشد زیرا آنتالیا یک مقصد ساحلی بسیار زیباست که اغلب با هتل‌های ۵ ستاره و همه نوع جاذبه و مکان تفریحی در ارتباط است. ما اینجا هم از جاذبه‌ها و شرایط آب و هوایی این شهر گفتیم هم از مکان‌های اقامتی، تا تجربه عالی از سفر خود کسب کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا