دیدنی های کیش

باغ پرندگان کیش ؛ بازدید از گونه هایی که تنها در مستندها می بینید!

استان هرمزگان از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری کشورمان است. بعد کسی را بتوانید پیدا کنید که نام جزیره های کیش یا قشم به گوشش نخورده باشد. کیش، جزیره ای که با دیدنی های بسیارش، یکی از زیباترین سفرهای عمرتان را به شما هدیه خواهد داد.

در این مطلب می خواهیم یکی از جاذبه های این جزیره، یعنی باغ پرندگان کیش را بررسی می کنیم؛ پس با سامانه رزرو و اجاره ویلا، سوئیت و … سپنجا همراه باشید و ادامه مطلب را از دست ندهید.

باغ پرندگان کیش

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به حیوانات و پرندگان علاقه مند هستید، باغ پرندگان کیش یکی از واجب ترین مکان هایی است که در سفر به آنجا باید از آن دیدن کنید.

باغ پرندگان تنها به مکانی در آن بتوانید تعدادی پرنده را ببینید گفته نمی شود؛ بلکه از بزرگترین و منحصر به فرد ترین مکان های نگهداری پرندگانی خاص و کمیاب است که بعید بتوانید آن ها را در جای دیگری ببینید.

مطالب بیشتر: ساحل مرجان

باغ پرندگان کیش در مجموعه پارک دلفین کیش قرار گرفته است که وسعت آن چیزی در حدود ۱۰۰ هکتار است. اگر به کیش سفر کرده اید، می توانید در یک روز از این پارک دیدن کنید و هم باغ پرندگان و هم دلفیناریوم را ببینید. مساحت باغ پرندگان سه هکتار است و در آنجا با پرنده هایی مواجه خواهید شد که زیبایی آنها قطعا شما را تحت تاثیر قرار خواهند داد.

باغ پرندگان جزیره کیش
باغ پرندگان در کیش

در این باغ، پرندگان را به دو صورت مشاهده خواهید کرد. برخی از آنها ممکن است در قفس هایی قرار داشته باشند و برخی دیگر در فضاهایی باز و مشابه طبیعت زندگی آنها، نگهداری شوند.

برای اقامت در سوئیت مبله در کیش از سایت سپنجا کمک بگیرید.

جالب است بدانید باغ پرندگان کیش در سال ۱۳۸۰ از طریق سرمایه افرادی مانند سرمایه دار جزیره کیش، مالک هتل داریوش، هلیا، لاله، تماشا و … ساخته و شروع به فعالیت کرده است. باغ پرندگان زیر مجموعه ای از پارک دلفین های کیش می باشد که در سال ۱۳۹۳ این مجموعه به مالک هواپیمایی زاگرس فروخته شده است و در حال حاضر هم تحت مدیریت ایشان قرار دارد.

باغ پرندگان
باغ پرندگان دیدنی کیش

باغ پرندگان کیش با قیمت

از مهم ترین سوالاتی که حتما برایتان پیش آمده است، امکانات این مجموعه چگونه است؟ آیا ارزش بازدید دارد؟ بازدید از این باغ را برای افرادی که کودک دارند و خود علاقه مند به چنین جاذبه ای هستند، بسیار توصیه می کنیم. با خرید بلیط ورودی در این مجموعه می توانید، ۴ ساعت از وقتتان را در آن سپری کنید.

این مطلب را هم بخوانید
0 تا 100 کیش 🌴 زیر ذره بین

برای خرید بلیط باغ پرندگان کیش، خوب است بدانید هزینه بلیط برای کودکانی که در رنج سنی ۲ تا ۴ سال قرار دارند، نیم بها و برای آن هایی که کمتر از ۲ سال سن دارند، رایگان خواهد بود.

امکاناتی که در این مجموعه به شما ارائه می شود، بی نظیر است؛ در واقع اصلا احساس خستگی بهتان دست نمی دهد. با توجه به مساحت زیادی که این پارک دارد، در داخل آن می توانید از اتوبوس های قطاری برای جا به جایی استفاده کنید. همچنین در داخل باغ پرندگان و پارک دلفین ها، امکانات غذاخوری نظیر رستوران و کافی شاپ وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

پرندگان پارک دلفین های کیش

در این باغ، بیش از ۶۰ نوع پرندگان مختلف و کمیاب نگهداری می شود که دیدن آنها، تجربه ای منحصر به فرد خواهد بود. این پرنده ها گونه های خاصی هستند که از کشور و قاره های مختلف مانند آمریکا، آفریقا، آسیا و … هستند که بیشتر آنها را در مستندهای تلویزیونی دیده ایم. حتی در این پارک با گونه هایی مواجه می شوید که در حال انقراض هستند.

مطالب مرتبط: کلبه هور

دیدن گونه هایی مانند فلامینگوها، پلیکان های پا خاکستری، پا سفید، درنای تاج دار، قو ها و انواع مختلف لک لک ها برای گردشگران بسیار جذاب و دیدنی است. همچنین طاووس ها، طوطی های سبز، کاسکو، کاکاتوآلبا، ماکائو، قرقاول چینی، پنگوئن های سیاه، توکان و مرغ های شاخ دار انواع دیگری هستند که در این پارک با آنها مواجه می شوید. آنها را در محیط طبیعی می بینید و انگار در جلوی شما در حال زندگی کردن هستند.

باغ پرندگان کیش
باغ پرندگان در کیش

در این باغ ممکن است حیوانات دیگری مانند تمساح گاندو، آهو، و یا میمون هم به چشمتان بخورد.

ورود به باغ پرندگان کیش …

همان طور که گفتیم پارک پرندگان وسعتی به اندازه ۳ هکتار دارد که به دو بخش تقسیم شده است. هنگامی که وارد پارک می شوید، ابتدا با بخش سرسبز و مسیری زیبا مواجه می شوید که در آن قفس های پرندگان وجود دارد. بر روی هر قفس گونه ی آن و اطلاعاتی درباره پرنده داده شده است که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر آنها را مطالعه کنید.

اقامت در آپارتمان مبله در کیش

بخش دوم مساحتی در حدود ۲ هکتار دارد که در آن محیط طبیعی زندگی پرندگان شبیه سازی شده است. یعنی پرندگان در داخل قفس نیستند و آزادانه آن ها را در حال زندگی کردن می توانید مشاهده کنید.

موقعیت مکانی باغ پرندگان کیش

برای بازدید از پارک دلفین های کیش که لاغ پرندگان هم در آن قرار دارد، باید به ضلع جنوب شرقی جزیره بروید که یکی از شلوغ ترین نقاط آن هم به حساب می آید. مزیتی که بازدید از پارک برای شما دارد آن است موقعیت مکانی آن به گونه ای است که در نزدیکی آن تعدادی از پارک های ساحلی، مراکز خرید و هتل ها واقع شده است که می توانید از همه آنها بازدید کنید. همین موضوع باعث محبوبیت این قسمت از جزیره در نظر گردشگران شده است.

این مطلب را هم بخوانید
سعدی شیرازی
باغ پرندگان در کیش
باغ پرندگان کیش

بازار مرجان و پارک ساحلی سیمرغ که از پرطرفدارترین جاذبه های کیش هستند، در نزدیکی پارک دلفین ها قرار گرفته اند. می توانید صبحتان رت به بازار و خرید هایتان اختصاص دهید و پس از آن به پارک های ساحلی و یا پارک دلفین ها بروید.

در کیش کجا بمانیم؟

بدون شک برای بازدید از جاذبه های تمام نشدنی جزیره زیبای کیش، نیاز به چند روز اقامت در این جزیره دارید. اگر قرار است بازدید از باغ پرندگان کیش را در برنامه سفرتان قرار دهید، از جمله هتل های نزدیک این منطقه می توان به هتل سیمرغ، شباویز و کوثر اشاره کرد.

برای اقامت در کیش هیچ گونه دغدغه ای نخواهید داشت. اگر به دنبال یافتن مکان مورد نظرتان در کیش با هر بودجه ای هستید، می توانید از سپنجا کمک گیرید.

سامانه سپنجا ین امکان را برای شما به وجود آورده است تا در کوتاهترین زمان محل اقامت ایده آلتان را در این جزیره پیدا کنید. تنها کافی است اقدام به رزرو سوئیت در جزیره کیش کنید! تنوع اقامتگاه های کیش در سپنجا بسیار بالا است؛ از این رو دستتان برای انتخاب باز است و گزینه های متعددی پیش رویتان قرار دارد.

اقامت در منزل مبله در کیش

تنوع زیاد اقامتگاه ها این امکان را به شما می دهد تا با هر بودجه ای، بتوانید مکانی مورد سلیقه خود و اعضای خانواده تان پیدا کنید. پشتیبانی سپنجا در هر زمان که بخواهید همراهتان است و در صورت تمایل می توانید به صورت مستقیم با ما تماس بگیرید.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی باغ پرندگان کیش پرداختیم. پیشنهاد می کنیم، پیش از سفر به کیش این دیدنی ها را که جزو محبوب ترین جاذبه های کیش از نظر گردشگران هستند از دست ندهید:

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 4]

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا