دیدنی های قشم

لیست مراکز خرید قشم

جزیره زیبا و پهناور قشم با مساحت ۱۴۹۱ کیلومتر مربع، در کل ایران و خاورمیانه بزرگ‌ترین جزیره محسوب می‌شود. این جزیره شگفت انگیز در تنگه هرمز و در نزدیکی بندر عباس واقع شده است. این منطقه به دلیل داشتن سواحل خیره کننده، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، مراکز خرید متعدد، تفریحات آبی و کلی موارد دیگر، خواهان زیادی پیدا کرده است و در حال حاضر یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری ایران محسوب می‌شود. در این مقاله قرار است به معرفی مراکز خرید قشم بپردازیم چرا که یکی از عوامل اصلی سفر به این جزیره است.

قشم در گذشته تنها به چند بازار انگشت شمار محدود بود اما امروز به قدری تعداد آنها زیاد شده است که روزها به طول می‌انجامد تا لیست کامل آنها را به دست آورد. جالب اینجاست که روز به روز هم به تعداد آنها افزوده می‌شود و در کنار جاذبه‌ها به خوبی می‌درخشند. اگر دوست دارید با بهترین مراکز خرید قشم آشنا شوید، با سپنجا همراه شوید تا از همینجایی که اکنون نشسته‌اید سری به آنها بزنید. موافقید؟ بله؟ پس بیایید باهم شروع کنیم.

بیشتر بخوانید : فاصله دریایی کیش تا قشم برای سفر

بیشتر بخوانید : راهنمایی کامل و جامع برای سفر به قشم

معرفی بهترین مراکز خرید قشم

بازار قدیم قشم

اگر می‌خواهید در سفرتان به قشم کلی خرید متنوع و نسبتاً ارزان انجام دهید، قبل از هرجایی به بازار قدیمی آن بروید. ما به شما اطمینان می‌دهیم که دست خالی از این بازار بیرون نخواهید رفت. تنوع اجناس در بازار قدیم قشم به حدی بالاست که افراد با هر سلیقه و میزان بودجه‌ای می‌توانند از آن خرید کنند. درست است که مراکز خرید قشم روز به روز گسترده‌تر و مدرن‌تر می‌شوند اما این بازار هنوز هم برای بومیان منطقه ارزمشند است و مهم‌ترین خریدهای خود را در همین بازار انجام می‌دهند.

بازار قدیم قشم بیش از ۱۰۰ سال پیشینه دارد و قدم زدن در آن می‌تواند یکی از بهترین لذت‌ها برای بازدید کنندگانش باشد. چرا که معماری جالبی دارد و هنوز هم ظاهر قدیمی خود را به خوبی حفظ کرده است. اجناسی که می‌توان از بازار قدیم قشم خریداری کرد شامل پارچه‌های متنوع و رنگارنگ، لباس‌های محلی پر زرق و برق، جواهرات، کیف، کفش، لوازم برقی، لوزام خواب، صنایع دستی، اقلام خوراکی، وسایل مورد نیاز خیاطی، وسایل آرایشی و بهداشتی و موارد متعدد دیگر می‌شود. برای دسترسی به بازار باید به میدان امام خمینی قشم بروید و سپس وارد خیابان شهید منتظری شوید. ضمناً اصناف از ساعت ۸:۳۰ فعالیت خود را آغاز می‌کنند و تا ساعت ۲۲ به مشتری‌های خود خدمت رسانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید : سفر به قشم با ماشین شخصی+ هزینه‌ها

بازار قدیم قشم

بازار ستاره

بازار ستاره از بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین مراکز خرید قشم است که فرصت خرید و تفریح را به طور همزمان در اختیار بازدید کنندگانش قرار می‌دهد. این مجتمع سه طبقه، بالغ بر ۳۰۰۰ متر مربع مساحت دارد و از حدود ۶۴۱ واحد تجاری تشکیل شده است. اگر حوصله به خرج دهید و بخش‌های مختلف آن را بگردید، هر نوع کالایی را که بخواهید با قیمت مناسب پیدا خواهید کرد.

تاسیس این مجتمع به سال ۷۶ باز می‌گردد و به دلیل فروش اجناس باکیفیت و نسبتاً ارزان به درجه بالایی از محبوبیت در بین شهروندان قشم و گردشگران مختلف رسیده است. برای خرید هر نوع کالایی که به بازار ستاره مراجعه کنید، دست خالی بیرون نخواهید آمد. از عطرو ادکلن‌ گرفته تا پوشاک زنانه و مردانه، لوازم برقی، لوازم کامپیومتر، گوشی موبایل و کلی چیزهای ریز و درشت دیگر آن هم از برندهای روز دنیا برای شما در ستاره وجود دارد.

از ویژگی‌های مهم و قابل توجه بازار ستاره که یکی از بهترین مراکز خرید قشم است، وجود پنج در ورودی یا خروجی در جهت‌های مختلف آن است که به خیابان‌های مهم قشم ختم می‌شوند. راستی بازار فردوسی، بازار خلیج فارس و همینطور هتل مرجان و ماریانا۲ نیز در نزدیکی آن قرار دارند. برای دسترسی به بازار ستاره نیاز است خود را به بلوار ولیعصر برسانید. بازار کمی بالاتر از میدان گلها واقع شده است.

بازار ستاره

مجتمع تجاری سیتی سنتر

اگر عاشق خرید از مجتمع‌های لوکس و تشریفاتی هستید، به مجتمع تجاری سیتی سنتر در خیابان ولیعصر قشم بروید. سیتی سنتر در واقع شعبه دیگری هم دارد که درست در مقابلش قرار گرفته است. شعبه دوم حدود دو سال بعد از تاسیس شعبه یک افتتاح شد و امروز از طریق یک پل هوایی به هم متصل شده‌اند. در این بخش ما سیتی سنتر اصلی را مورد بررسی قرار داده‌ایم. مساحت این مجتمع به حدود ۱۲۵۰۰۰ متر مربع می‌رسد و بیشتر از ۲۰۰۰ واحد تجاری در آن وجود دارد.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای کامل و جامع در بازدید از بازار قدیم قشم +عکس

سیتی سنتر که یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید قشم به شمار می‌رود، از تنوع محصولات بالایی برخوردار است و همه با کیفیت عالی به دست مشتری رسانده می‌شوند. البته این را هم بگوییم، قیمت اجناس مجتمع به لحاظ کیفیت بالایی که دارند، نسبتاً بالاست اما هر چه که نیازتان باشد به راحتی پیدا خواهید کرد. از جمله انواع پوشاک(مردانه، زنانه، کودکانه) ،کیف و کفش، لوازم آریشی و بهداشتی، لوازم برقی خانه، دوربین‌های عکاسی، موبایل، جواهرات(طلا، نقره و بدلیجات) ، ساعت و…

راستی در این مجتمع حتماً سری هم به طبقه سوم بزنید، زیرا یک شهربازی، سالن بیلیارد، رستوران، کافی شاپ، سینما چهار بعدی و چند بخش دیگر برای لذت بردن هرچه بیشتر بازید کنندگان سیتی سنتر فعالیت می‌کنند. مجتمع تجاری سیتی سنتر در خیابان ولیعصر قشم، نبش خیابان دریا واقع شده است. در سفرتان به قشم حتماً از آن بازدید کنید.

مجتمع تجاری سیتی سنتر

بازار بزرگ فردوسی قشم

در بین مراکز خرید قشم ، بازار بزرگ فردوسی به ارزان بودن مشهور است. بنابراین اگر شما هم قصد ندارید کلی پول در مجتمع‌های لوکس خرج کنید، سری به این بازار بزنید. این مرکز خرید از سه طبقه تشکیل شده است که طبقات ۱ و ۲ تجاری بوده و طبقه سوم اداری است. در طبقاتی که تجاری هستند، بیش از ۴۵۰ فروشگاه بزرگ و کوچک قرار دارد که انواع پوشاک مردانه و زنانه، لوازم نوزاد، زیورآلات، اسباب بازی و اقلام متنوع دیگر را به فروش می‌رسانند. اگر این بازار را برای خرید انتخاب کردید، باید به بلوار ولیعصر قشم بروید. بازار فردوسی درست بین خیابان فلسطین و میدان گلها واقع شده است. ضمناً بازار از حول و حوش نه و نیم صبح آغاز به کار می‌کند و تا نیمه‌های شب باز است.

مرکز خرید پردیس

مرکز خرید پردیس از چهار طبقه تشکیل شده است. طبقات یک و دو، تجاری بوده و طبقات سه و چهار شامل رستوران و هتل می‌شود. طبقات تجاری از حدود ۱۴۸ واحد تجاری برخوردار هستند و می‌توان انواع محصولات به ویژه پوشاک زنانه را در آنها پیدا کرد. جالب است بدانید، مرکز خرید پردیس خیلی بیشتر از سایر مراکز خرید قشم در دل بانوان جای دارد چرا که آنها می‌توانند لباس‌های مجلسی دلخواه خود را تنها از این مکان پیدا کنند. البته اقلام متنوع دیگر از جمله کیف و کفش، لوازم خانگی، موبایل، زیورآلات و کلی موارد دیگر، با قیمت‌های مناسب نیز در همین مجتمع پیدا می‌شود.

این بازار در بلوار ولیعصر، روبه روی مجتمع تجاری ستاره قشم واقع شده است و از نه و نیم صبح تا نیمه‌های شب به روی بازدید کنندگان باز است.

مراکز خرید قشم

بازار خلیج فارس

بازار خلیج فارس نیز در نزدیکی بازار بین المللی ستاره قشم واقع شده است و می‌توان آن را یکی از بهترین مراکز خرید قشم به حساب آورد. این یک ساختمان چهار طبقه است که حدود ۸۰ واحد تجاری در طبقات اول و دوم خود دارد و طبقات سه و چهار آن، اداری و مسکونی هستند.

محض اطلاع، رستوران خلیج فارس که یکی از نامی‌ترین و محبوب‌ترین رستوران‌های جزیره است در طبقه چهارم همین مجتمع قرار دارد. این یکی از بهترین مراکز خرید قشم است و در تمام سال‌های فعالیت خود، به فکر تمام سلیقه‌ها بوده است. بنابراین سلیقه شما هرچه که باشد، دست خالی از این بازار خارج نخواهید شد. بازار در میدان ولیعصر، جنب بازار ستاره قشم قرار دارد.

مرکز خرید دو دلفین

این بازار دو طبقه تقریبا یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید در جزیره قشم در، درگهان است. در طبقه اول می‌توانید انواع کالاها مانند کیف و کفش، بدلیجات، لباس، روسری و شال و … را بیابید و آنها را به صورت عمده و خرده خریداری کنید. در طبقه دوم، اکثر فروشگاه‌های پوشاک را می‌توانید پیدا کنید. در این مجموعه امکاناتی مانند پله برقی، تهویه مطبوع، رستوران، فست فود و نیمکت‌هایی برای نشستن و استراحت وجود دارد. این بازار در منطقه درگهان قشم، روبه روی مرکز خرید نور قرار دارد و از حول و حوش نه صبح تا حدود نه شب باز است.

مراکز خرید قشم

بازار نخل

یکی دیگر از بهترین مراکز خرید قشم ، بازار نخل است. این بازار یکی از زیباترین بازارهایی است همین چند سال اخیر در، درگهان قشم تأسیس شده است. این بازار مانند نگینی در این سرزمین زیبا با طراحی کاملا سنتی و با الهام از سبک معماری جزیره قشم می‌درخشد. طراحی داخلی و خارجی این بازار واقعاً چشمگیر است و از طرفی نزدیک بودن آن به دریا، گردشگران زیادی را به این بازار کشانده است. عمده فعالیت بازار نخل در زمینه پوشاک و عمده فروشی است، بنابراین سفارش خاصی نسبت به سایر بازارها دارد.

این مطلب را هم بخوانید
سوزا بهترین ساحل قشم

بازار اطلس

بازار اطلس یکی از معدود مراکز خرید قشم است که در آن فقط کیف، کفش و چمدان را می‌توانید ببینید. تا همین اواخر، همه کالاها در این بازار فقط به صورت عمده فروخته می‌شد، اما اکنون به دلیل عدم رونق در بازار عمده فروشی و بازدید گردشگران از این بازار،روی به خرده فروشی نیز آورده است. تنوع مواد و رنگ‌های موجود در این بازار که یکی از بهترین مراکز خرید قشم است، طیف وسیعی از گزینه‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. ضمناً می‌توانید هر سوغاتی را که می‌خواهید از قشم بخرید، از همین مرکز خرید تهیه کنید.

بازار نور درگهان

بازار نور درگهان درست روبروی مجتمع تجاری دلفین واقع شده است. تفاوت این بازار با سایر بازارها در این است که می‌توانید حضور بومیان جزیره را در این بازار مشاهده کنید و بتوانید خریدهای محلی و سنتی بیشتری انجام دهید. مجتمع تجاری در طبقه دوم با پل هوایی به مرکز خرید دلفین متصل می‌شود. بازار از ساعت نه صبح تا حول و حوش نه شب به روی عموم مردم و گردشگران جزیره باز است. سعی کنید بازدید از این بازار را از دست ندهید، چون کمی متفاوت‌تر از سایر مراکز خرید جزیره است.

مراکز خرید قشم

بازار قدیمی درگهان

اگر قصد خرید کالاهای عمده را دارید، بد نیست سری به بازار قدیمی درگهان بزنید. این بازار انواع کالاهای محلی و قدیمی را ارائه می‌دهد. علاوه بر اجناس مختلف، رستوران و کافی شاپ نیز در این بازار که یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید قشم است، وجود دارد تا شما گردشگران جزیره، یک روز کامل را به گشت و گذار و تفریح بپردازید. بعد از خرید، ببینید اگر هنوز از گشت و گذار و خرید خسته نشده‌اید، از بازارهای دیگر این منطقه مانند بازار زمرد، بازار صدف و … دیدن کنید و از طیف وسیع و گسترده کالاهای ارائه شده در آنها لذت ببرید.

مجتمع تجاری پرشین گلف

مجتمع تجاری پرشین گف را نیز می‌توان یک مرکز خرید عالی دیگر در جزیره قشم حساب کرد. این مجتمع از حدود ۱۲۰ واحد تجاری برخوردار است و به دلیل ارائه کالاهای باکیفیت اما مقرون به صرفه، طرفداران زیادی پیدا کرده است. خواه برای خرید لباس به پرشین گف بروید یا خرید خرید لوازم آشپزخانه، لوازم ورزشی، لوازم آرایشی و سایر موارد، پرشین گلف به نیاز شما پاسخ مثبت می‌دهد.

از ویژگی‌های منحصربه فرد این مجتمع می‌توان به نمای ظاهری زیبا، دید حیرت انگیز رو به دریا و همینطور یک هایپرمارکت بزرگ اشاره داشت. به شما اطمینان می‌دهیم که پرشین گلف یکی از بهترین مراکز خرید قشم است و این را خودتان بعد از بازدید متوجه خواهید شد. برای دسترسی به مجتمع پرشین گلف باید خود را به درگهان قشم، میدان انقلاب برسانید.

سخن آخر

سفر به جزیره شگفت انگیز قشم، علاوه بر دیدن زیبایی‌های منحصر به فرد طبیعی که دارد و برخی از آنها را در هیچ کجای دیگر دنیا پیدا نخواهید کرد و آرامشی که این جزیره برایتان فراهم می‌کند، بهترین فرصت‌های خرید را در اختیارتان قرار می‌دهد چرا که این جزیره یکی از مناطق ایده آل برای خرید است. به همین علت بود که در این مقاله بهترین مکان‌های خرید در قشم را معرفی کردیم. البته مراکز خرید این جزیره، خیلی بیشتر از این مواردی هستند که ما در این مقاله نام بردیم. اما سعی کردیم به بهترین‌ها اشاره داشته باشیم تا بهترین تجربه از سفرتان به قشم را به دست آورید. همچنین از طریق سپنجا می توانید اجاره سوئیت در قشم را انجام دهید و اقامتی به یاد ماندنی را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید : بهترین اقامتگاه های قشم

بیشتر بخوانید : سوزا بهترین ساحل قشم

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا