دیدنی های قشم

سوزا بهترین ساحل قشم

یکی از شهرهای بندر جنوب ایران که با وجود جاذبه های فراوان و زیبایی بی بدیلش، کمتر شناخته شده است، جزیره سوزا  در قشم می باشد. از سوزا به عنوان بهترین ساحل قشم یاد می کنند. ما نیز در این مطلب از سایت گردشگری و معرفی اقامتگاه سپنجا قصد داریم تا شما را هر چه بیشتر با این جزیره زیبا و دوست داشتنی آشنا نماییم، پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

سوزا

درباره شهر سوزا

در ۴۰ کیلومتری قشم، شهری قرار گرفته است که تاریخچه و قدمت آن به دوره ساسانیان باز می گردد و حکایت ها حاکی از این است که این شهر در زمان های قدیم بواسطه موقعیت استراتژیک خود که در نزدیکی تنگه هرمز قرار دارد محلی برای داد و ستد دریایی با کشورهای سواحل آفریقا، خلیج عدن، پاکستان، هندوستان و کشورهای خلیج فارس بوده است.

آثار بجا مانده از گمرک های قدیمی و انبارهای کالا در سواحل شهر سوزا نشان می دهد که این شهر از چه تاریخ پر قدمت و اصیلی برخوردار است.

بواسطه وجود دره‌های زیبا، تنگ‌ های خاص و خروشان مثل تنگ کلمادون و تنگ لرد،که آبریز هر دو با هم یکی شده و به خلیج فارس می‌ریزند، نوع پوشش گیاهی، حیات وحش و پرندگان دریایی جذاب که در این جزیره وجود دارند، شهر سوزا تبدیل به مکانی جذاب برای طبیعت گردی و تفریحات دردیایی شده است و همه ساله میزبان گردشگران فراوانی از سراسر ایران می باشد.

از آنجا که شهر سوزا در استان هرمزگان و در محدوده‌ی جنوب ایران واقع شده است، سوزا به شهرهای خمیر، بندرعباس، درگهان، جزیره لارک، هرمز، قشم و جزیره هنگام نزدیک است. به همین دلیل در سفر به هرمزگان و سوزا می توانید همزمان، چند شهر معروف استان هرمزگان که درگهان، هرمز، قشم و جزیره هنگام است را دیدن نمایید و از تماشای جاذبه های معروف آنها هم لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با بهترین مکان های قشم

بهترین زمان رفتن به شهر سوزا

سوزا، آب و هوایی گرم و خشک ساحلی دارد به همین دلیل بهترین فصل سفر به سوزا در زمستان،پاییز و بهار می باشد که در واقع از اوایل مهر تا انتهای فروردین ماه می باشد.

این مطلب را هم بخوانید
0 تا 100 بازار مروارید درگهان قشم را اینجا بخوانید! +عکس

جاهای دیدنی سوزا

جاهای دیدنی سوزا

شاید به جرئت می توان گفت پیاده روی، روی شن های گرم و طلایی ساحل سوزا اولین و نابترین جاذبه گردشگری سوزا باشد. ساحل تمیز و زیبای سوزا که نگاهتان را در افق دیدنی دریا محو می کند بسیار جذاب و تماشاییست. پارک ساحلی سوزا یکی از آن جاهایی است که بعد از رفتن به آنجا بی شک ، چند بار دیگر هم رفتن به آنجا را تکرار می کنید.

برای علاقمندان به طبیعت گردی و رفتن به تنگه، شهر سورا با داشتن تنگ کلمون و تنگ لرد که در شمال غرب سوزا و حدود ۲ کیلومتری آن می باشد و همین طور دره های بنه گردن، لرد، چیرا، مکانی فوق العاده جذاب به شمار می رود که حتما توصیه می کنیم به تماشای این دره ها و تنگه ها بروید. یکی از مهم ترین علت های پرطرفدار بودن این مناظر طبیعی در میان گردشگران، سرسبز شدن آنها در طول فصل زمستان است.

تصورش را بکنید که در حال قدم زدن در این دره ها هستید و از تماشای گیاهان و درختان سبز آنجا نهایت لذت را می برید آنهم در اوج فصل زمستان!

و اگر علاقمند به تماشای آثار تاریخی و باستانی هستید باید بدانید که سوزا آثار تاریخی و باستانی زیادی دارد که از جمله معروفترین آنها می توان اماکن باسنانی سدلیت یا خاصلی را نام برد که در چهار کیلومتری غرب شهرستان دیرستان قرار گرفته است.

سد گوران و روستای گوران نیز از دیگر جاذبه های دیدنی و تاریخی سوزا به شمار می روند که حتما باید از آنها دیدن نمایید. قدمت این آثار باستانی به دوره ساسانیان باز می گردد.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع سفر به جزیره هرمز + اقامتگاه ارزان

اقامت در شهر ساحلی سوزا

برای اقامت در این شهر ساحلی زیبا هیج کجایی جذابتر از اسکان در اقامتگاه بومگردی ساحلی در سوزا قشم نیست! تصورش را بکنید در اقامتگاهی سکونت می کنید که تماشای دریای بیکران در افق چشمان شما قرار می گیرد و تا دلتان بخواهد می توانید به این تماشا و رقص زیبای غروب در دل بیکران دریا ادامه دهید.

اقامتگاه های معروف سوزا از امکانات کامل و خوبی برخوردار بوده و پاسخگوی نیاز شما در آنجا می باشند. برای سکونت در یکی از این اقامتگاه های معروف کافیست که وارد صفحه اصلی سایت سپنجا شوید و در کادر جستجو سوزا را وارد و سپس سرچ نمایید تا وارد صفحه معرفی اقامتگاه های موجود در سوزا شوید. همانطور که مشاهده می کنید تنوع بی نظیری از اقامتگاه های متنوع در سوزا وجود دارد.

این مطلب را هم بخوانید
بهترین سفرنامه های قشم

شما می توانید پس از مشاهده مشخصات و تصاویر مربوط به هر اقامتگاه، یکی را که دلخواه شماست انتخاب و برای تاریخ های مورد نظر خود رزرو نمایید.

برای اجاره اقامتگاه بومگردی ساحلی در سوزا قشم کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین سوئیت آپارتمان های قشم رو به دریا

چگونه به سوزا قشم برویم؟

از هر کجای ایران که هستید برای رفتن به سوزا ابتدا باید خودتان را به قشم برسانید. سپس از قشم تا سوزا یک فاصله ۴۰کیلومتری وجود دارد که بعد از طی این مسیر به شهر ساحلی زیبای سوزا می رسید. شهر سوزا در جنوب غربی جزیره قشم قرار گرفته است.

سخن پایانی

همانطور که گفتیم سوزا زیباترین ساحل جزیره قشم است. طبیعت زیبا و منحصر بفرد، وجود تنگه ها و دره های زیبا و قشنگ، آثار باستانی تاریخی که قدمت آنها به دوره ساسانیان باز می گردد در کنار ساحلی تمیز با شن های طلایی همه و همه دست به دست هم داده اند تا سوزا را به یک مقصد عالی برای سفرهای زمستانه تبدیل کنند.

حتما یک برنامه سفر چند روزه به سوزا داشته باشید و در اقامتگاه های بومگری معروف سوزا اقامت کنید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید. می توانید در برنامه سفر خود به سوزا قشم، جوری برنامه را بچینید که همزمان به مشاهده شهرهای نزدیک به سوزا مثل قشم و درگهان و هنگام نیز بروید و جاذبه های آنجا را نیز شاهد باشید.

با اشتیاق منتظر شنیدن نظرات و تجربیات شما از سفر به سوزا هستیم.

بیشتر بخوانید:سفر به قشم با ماشین شخصی+ هزینه‌ها

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا