دیدنی های قشم

سفر به قشم با ماشین شخصی+ هزینه‌ها

قشم به‌عنوان بزرگ‌ترین جزیره کشور شناخته می‌شود. این جزیره در استان هرمزگان واقع شده است و طبیعتی بکر و زیبا دارد. قدمت این جزیره به دوران ساسانیان می‌رسد و از دیرباز مقصد بسیاری از ایرانیان و گردشگران خارجی بوده است. اگر می‌پرسید نحوه سفر به قشم با ماشین شخصی چگونه است، پس این مقاله از سپنجا را با ما همراه باشید تا در ادامه علاوه بر شناخت راه‌های سفر به این جزیره با ماشین شخصی، از هزینه‌ها هم باخبر شوید.

برای اجاره سوئیت در قشم روی لینک کلیک کنید.

آیا شناختی از قشم و موقعیت جغرافیایی آن دارید؟

قشم در حال حاضر بزرگ‌ترین جزیره ایران به حساب می‌آید و از حدود ۲۲ کشور جهان نیز بزرگ‌تر است. این اولین ژئوپارک خاورمیانه است که در شبکه جهانی ژئوپارک‌ها نیز ثبت شده است و به همین دلیل در بین گردشگران مشهور است.

قدمت جزیره قشم به دوره ساسانیان باز می‌گردد و جمعیت آن تقریباً ۱۴۸۹۹۳ نفر است. اقلیت ساکنان این جزیره شیعه مذهب هستند و اغلب با گویش بندری که آمیخته‌ای از زبان‌های فارسی، هندی، بندری و انگلیسی است صحبت می‌کنند. ساکنان این جزیره اکثرا ماهیگیر، دامدار، کشاورز و تاجر هستند.

از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری قشم می‌توان به ژئوپارک قشم، جزیره هنگام، دره ستار‌گان، تنگه چاهگو، جنگل حرا، روستای لافت و جزیره هرمز اشاره کرد. علاوه بر این، مراکز تفریحی آبی و خرید زیادی در اینجا وجود دارد که می‌توانید از آنها لذت ببرید.

جاذبه های قشم

آب و هوای قشم نیز گرم و مرطوب با رطوبت بالاست. میانگین دمای این جزیره ۲۶ درجه سانتیگراد با حداکثر ۳۳ درجه سانتیگراد و حداقل تا ۱۸ درجه است. از اول ژوئن تا اول سپتامبر گرم‌‌ترین هوا و از ۲۲ دسامبر تا ۱۹ فوریه سردترین دوره با حداکثر و حداقل درجه ۴۶ و ۱۶ درجه است. در مجموع می‌توان گفت که آب و هوای جزیره بسیار خوب است و با نزدیک شدن به بهار، هوا خیلی گرم می‌شود و با شروع ماه اکتبر هوا بهتر می‌شود بنابراین بهترین زمان برای سفر به جزیره است. یکی از صحنه‌های شگفت انگیز قشم در زمستان، تماشای دلفین‌ها در جزیره هنگام است.

سفر به قشم با ماشین شخصی

سفر به قشم یکی از جذاب‌ترین سفرها برای شما خواهد بود زیرا در این جزیره جاذبه­‌های طبیعی، تاریخی و تفریحی زیادی وجود دارد. تفریح و سرگرمی در این جزیره به قدری زیاد است که اگر چند هفته هم در جزیره بمانید، باز کار برای انجام دادن دارید. جاذبه‌های مثل دره ستارگان، دره تندیس‌ها، دره سکوت، سد گوران، جزیره هنگام، غار نمکدان و ده‌ها جای دیگر از جمله جاذبه‌های گردشگری و توریستی این منطقه هستند. اگر تمایل دارید با ماشین شخصی به این جزیره برسید، علاوه بر شناسایی تمام مسیرهای مشخص شده از مبدا تا مقصد و کنترل آنها، نیاز است از شرایط آب‌وهوایی تک تک مسیرها نیز مطلع شوید.

این مطلب را هم بخوانید
همه چیز درباره بازار فردوسی قشم +عکس+ اقامتگاه

از چه مسیرهایی با ماشین شخصی به قشم برویم؟

به طور کلی دو مسیر اصلی وجود دارد که شما را با ماشین شخصی به جزیره قشم می‌رسانند. هر دوی این مسیرها شما را به جزیره می‌رسانند اما در شهر بین راهی بندرعباس بهتر است توقفی هرچند کوتاه داشته باشید و از خود بپرسید آیا می‌خواهید سفر خود را با خودروی شخصی‌ ادامه دهید یا نه؟ به بندرعباس که رسیدید به یکی از دو شیوه زیر به راه خود ادامه دهید:

راه اول

اگر تصمیم دارید با ماشین شخصی‌تان تا خود جزیره قشم بروید، باید پس از رسیدن به بندر عباس راه خود را به سمت بندر پل ادامه دهید تا بتوانید ماشین شخصی خود را از طریق لندینگ کرافت یا شناورهای خودروبر این بندر به جزیره قشم منتقل کنید. بندر پل حدود نیم ساعتی از بندر عباس فاصله دارد.

سفر به قشم با ماشین شخصی

راه دوم

اگر بخواهید ماشین شخصی‌تان در تمام طول مسیر دسترسی به قشم همراهتان باشد که از طریق راه اول باید اقدام کنید اما اگر نخواهید ماشین خود را تا قشم ببرید باید در بندرعباس، ماشین خود را به یکی از پارکینگ‌های این شهر منتقل کنید. پس از اینکه خیالتان از بابت جای ماشین راحت شد خود را به اسکله حقانی برسانید. کشتی­‌های مسافربری این اسکله شما را در کم‌ترین زمان را به جزیره زیبای قشم می‌رسانند.

هزینه سفر به قشم با ماشین شخصی در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

امکان دسترسی به قشم برای عموم آزاد است و مردم در هر نقطه از ایران عزیز می‌توانند با ماشین خود به سمت این جزیره حرکت کنند. دو راه بالا بهترین راه ممکن برای رسیدن به قشم هستند اما همان‌ طور که قبلا توضیح دادیم، اگر بخواهید ماشین شخصی‌تان تا قشم همراهتان باشد باید آن را به شناورهای بزرگ بندرپل بسپرید تا به قشم منتقل کنند. شناورهای خودروبر یا لندینگ کرافت به‌طور شبانه‌روزی مشغول فعالیت هستند و ماشین‌ها را بین بین دو بندر پل و بندر لافت جابه‌جا می‌کنند. بندر لافت نزدیک‌ترین بندر به قشم است و مردم ماشین‌های خود را در اینجا تحویل می‌گیرند. به طبع این کار برای شما هزینه‌هایی هم به دنبال دارد که بنا به زمان سفر کاملاً متفاوت است.

این مطلب را هم بخوانید
مجتمع تجاری پرشین گلف درگهان؛ آشنایی 0 تا 100ی با این مرکزخرید!

نحوه جابه‌جایی در جزیره قشم

قشم از وسعت زیادی برخودار است و به عنوان بزرگ‌ترین جزیره ایران شناخته می‌شود. همین کافیست تا بدانید برای دیدن جاهای دیدنی این جزیره باید مدام در حال جابه‌جایی باشید. اگر ماشین شخصی خود را به جزیره برده باشید که نحوه گشت و گذارتان در جزیره مشخص است اما اگر ماشین نبرده باشید باید از راه‌های زیر اقدام کنید.

تاکسی

استفاده از تاکسی یکی از بهترین و امن‌ترین راه‌های گشت و گذار در جزیره قشم است. هر زمان که بخواهید می‌توانید به راحتی به تاکسی دسترسی داشته باشید.

اجاره خودرو در قشم

یکی دیگر از راه‌های گردش در قشم، کرایه ماشین است. از آنجا که این جزیره از مناطق آزاد کشور به حساب می‌آید خودروهای باکیفیتی در اختیار گردشگران خود قرار می‌دهد. انواع خودروهای روز دنیا در این جزیره دیده می‌شود و هزینه اجاره ماشین به نوع خودروی که انتخاب می‌شود بستگی دارد.

اجاره خودرو در قشم

گشت‌وگذار در قشم با اتوبوس

بیشتر جاذبه‌های گردشگری جزیره قشم به ایستگاه اتوبوس نزدیک هستند. برای همین گشت و گذار با اتوبوس در این جزیره می‌تواند گزینه خوبی برای برخی از گردشگران باشد.

سخن آخر…

قشم یکی از پربازدیدترین مقاصد توریستی ایران است و در سال بیش از سه هزار نفر مسافر از اقصی‌نقاط کشور و جهان جذب می‌کند. راه‌های زیادی برای دسترسی به این جزیره شگفت انگیز وجود دارد. به عنوان مثال افراد می‌توانند با هواپیما در کم‌ترین زمان به قشم سفر کنند. همچنین می‌توانند از قطار، اتوبوس، کشتی و همین‌طور ماشین شخصی نیز استفاده کنند.

از آنجا که برخی افراد تصمیم می­‌گیرند ماشین شخصی خود را تا خود جزیره به همراه داشته باشند و در آنجا با ماشین خود در جزیره بگردند ما تصمیم گرفتیم راه‌های بردن ماشین شخصی به قشم را معرفی کنیم تا افراد با آگاهی بیشتر سفر خود را آغاز کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 13 میانگین: 2.3]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا