دیدنی های قشم

آشنایی با بهترین مکان های قشم

سفر بهترین نعمتی است که خداوند به هر انسان هدیه کرده و در هر کجای جهان و تمام دنیا، زیبایی هایی را خلق کرده است که با رفتن به آنجا حال و هوای هر انسانی زیر رو می‌شود و به هر فرد کمک می‌کند تا زندگی بهتر و شادتری را تجربه کند، اما این مقاله اختصاص داده شده به بزرگترین و بهترین جزیره‌ کشور ایران و خلیج فارس(یعنی قشم) که یک پدیده‌ وصف ناپذیر است و ما قصد داریم شما را با بهترین مکان های قشم آشنا کنیم و تمام ویژگی ها و خصوصیات این جزیره و اهالی آن را برای شما بازگو کنیم تا سفر بهتر و راحت‌تری را به آنجا داشته باشید و از زیبایی های آن لذت ببرید.

بسیاری از اماکن گردشگری این جزیره در آثار ملی یونسکو به ثبت رسیده و مردم آنجا برای گردشگران و توریست‌ها اماکن خاصی را تدارک دیده‌اند که اگر جایی برای رفتن نداشته باشند به خانه های آنها بروند و استراحت کنند، پس دیگر نگرانی بابت جا و مکان نیز در آنجا نخواهید داشت و قطعا لحظات خوشی را تجربه خواهید کرد.

قبل از معرفی اماکن زیبا و دیدنی قشم، بهتر است از قشم و تاریخچه آن برای شما صحبت کنیم تا با اطلاعات بیشتری راهی این سفر رویایی و هیجان انگیز شوید و بیشتر با آداب و رسوم و فرهنگ و غذاهای آنها آشنایی پیدا کنید تا سفر راحت‌تری را به جزیره‌ی قشم داشته باشید. همراه سپنجا باشید.

معرفی قشم

قشم یکی از بزرگترین جزایر ایران محسوب می‌شود که در تنگه ی هرمز واقع شده و به یکی از مناطق گردشگری تبدیل شده است که توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌‌کند و به خاطر زیبایی های طبیعی‌اش مقصد بسیاری از مردم جهان و گردشگران داخلی و خارجی است. مساحت این جزیره ۱۴۹۱ کیلومتر مربع و طول آنکه از بندر قشم تا بندر باسعیدو کشیده شده، حدود ۱۱۵تا۱۲۰ کیلومتر تخمین زده شده که در شمال آن شهر بندرعباس ،جنوبش جزیره ی هنگام، شرق  جزیره ی لارک، ودرغرب آن جزیره ی تنب بزرگ ، کوچک و موسمی قرار گرفته‌اند و بازدید از آنها نیز می‌تواند لحظات زیبا تری را برایتان رقم بزند که این بنادر هم از نعمت های خدادادی فراوانی برخوردارند.

جالب است بدانید، قشم ۶۹ روستا و استان دارد که شهرهای مهم آن عبارتند از هلر، طولاً، حمیری و… که تنها بخش کوچکی از این جزیره هستند و خود شهرستان در شرقی ترین منطقه جزیره  قشم واقع شده است.

بسیاری از بهترین مکان های قشم که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد، تاریخ و پیشینه شان به هزاران سال قبل باز می‌گردد چرا که  قشم یک جزیره ی قدیمی و تاریخی است و اماکن گردشگری زیادی را در خود جای داده است. در مدت زمان حکومت ساسانیان در کشور ایران، قشم با نام ابرکاوان شناخته شده بوده که در واقع کاوان در زبان پارسی باستان به معنی (از تبار کاوان ) است و در طی سال ها به قشم تغییر یافته که شهرها و اوضاع اقتصادی آن بسیار شلوغ‌تر و پررونق‌ترشده است . این جزیره بنادر مهم کشور ایران را به خود اختصاص داده و مردم آنجا نیز از طریق گردشگران و منابع آن در آمد خوبی به را  دست می‌آورند.

اهالی قشم به زبان بومی که ترکیبی از لهجه‌ی بندری و عربی است صحبت می‌کنند و پیرو دین مذهب هستند، همچنین فرهنگ غذایی آنها که باب میل بسیاری از گردشگران و مسافران است، بسیار خوشمزه و سالم و مقوی هستند که بیشتر آنها با ماهی درست می‌شوند و اکثرشان تند و دوآتیشه اند ‌.

آب و هوای قشم گرم و خشک است اما گرمای هوا باعث تغییری در نظر گردشگران و مسافران نمی‌شود چرا که این جزیره مانند یک گنج با ارزش گران قیمت است و برای بازدید از آن هیچ چیزی نمی‌تواند مانع رفتن مسافران به آنجا شود که توصیه میکنیم در سفر به قشم حتما لباس های تابستانه را با خود به همراه داشته باشید.

 

معرفی قشم

بهترین مکان های قشم

از آنجایی که قشم یک منطقه ی وسیع و بزرگ است و تاریخ و تاریخچه ای با ارزش دارد، مملو از جاذبه ها و اماکن تفریحی / گردشگری است که تک تک آنها با ارزش و دیدنی هستند که بازدید از آنها لحظات خوشی را برایتان رقم می‌زنند،

در ادامه ما بهترین مکان های قشم را به شما معرفی خواهیم کرد و در رابطه با تمام ویژگی ها ، خصوصیات و موقعیت جغرافیایی آنها برای شما توضیح خواهیم داد و امیدواریم در سفر به قشم بتوانید از تمام این اماکن زیبا دیدن کنید و از سفر خود لذت ببرید.

این مطلب را هم بخوانید
پارک کروکودیل قشم را حتما در برنامه سفرتان قرار دهید

دره‌ی ستارگان قشم

اولین و بهترین جایی که در سفر به قشم به شما معرفی خواهیم کرد، دره‌ی ستارگان قشم است که بسیار دیدنی ، بی‌نظیز و وصف ناپذیر است که دیدن صخره ها و کوه های این دره تعجب هر فردی را در می‌انگیزد چرا که کوه های آند در طی سال ها بر اثر فرسایش و باد و باران ، اشکالی را بر رویشان به وجود آمده که با کمی دقت و نگاهی بیشتر به شکل چیز های عجیب غریب در می‌آیند و خیلی زیبا و دیدنی هستند .

اما چرا نام این دره و کوه هایش را ، دره ستارگان گذاشته اند؟ طبق گفته ی اهالی و مردم قشم آن اشکال زیبا بر اثر برخورد ستاره ها به کوه ها بوده و به همین دلیل این نام را برایش انتخاب کرده اند.

 جزیره ناز قشم

یکی دیگر از بهترین عجایب قشم،جزیره ناز در مجاور جزیره قشم است که با آن ۲۲ کیلومتر فاصله دارد و بسیار زیبا و دیدنی است و جزو جزایربی ساحل شنی قرار دارد که دور تا دور آن را دیوارهای صخره ایی تشکیل داده اند که تنها لحضه‌ی جزر آب  دریا پایین می‌رود و شما می‌توانید خط باریکی از خشکی  را در اطراف جزیره ی ناز ببینید، همچنین غروب های آن بسیار زیبا و دیدنی است چرا که می‌توانید نیمی از خورشید را که به زیر آب رفته را تماشا کنید و از دیدن آن لذت ببرید.

دیدن مرغان دریایی، عروس دریایی ها، فلامینگوها، مرجان ها و صدف های رنگارنگ نیز از دیگر تفریحات این جزیره به شمار می‌روند که بیسار دیدنی و لذت بخش هستند و حتی می‌توانید به صید ماهی های مختلف نیز بپردازد یا در زیر سایبان های بزرگ استراحت کنید و فقط تماشاگر جزیره زیبای ناز باشید.

 جزیره ناز قشم

غار نمکدان قشم

یکی دیگر از بهترین مکان های قشم که در این مطلب به شما معرفی خواهیم کرد غار نمکدان در جنوب شرقی قشم است که بسیار زیبا و شگفت انگیز است و برای افرادی که به دیدن شگفتی های خداوند بسیار علاقه مند هستند مکان بسیار خوب و دلچسبی است.

داخل این غار را قندیل های بلند و سفیدی تشکیل داده است که زیبایی خاصی را از خود جلوه می‌دهند و بسیار ضخیم تر از قندیل های  آب هستند .

این غار یکی از طولانی ترین غار های جهان به شمار می‌رود که تنها ۶ کیلومتر از آن شناسایی شده است و داخل آن بسیار تاریک و هموار است که برای رفتن به دل این غار حتما باید لباس مناسب را برتن داشته باشید و مجهز به وسایل مورد نیاز باشید ، جالب است بدانید که قندیل های نمک این غار خاصیت درمانی دارند و بسیار مفید هستند .

همچنین این غار یک چشمه ی سفید رنگ دارد که رنگ آن به دلیل نمک موجود در آن است و تماشای آبشار نمک نیز بسیار دیدنی و جذاب است و نمای خاصی را از خود به نمایش میگذارد که در هیچ کجای جهان مشاهده نخواهید کرد .

بیشتر بخوانید: غار نمکدان قشم

غار نمکدان قشم

مطالعه کنید: جنگل های حرا ؛ جاذبه ای برای طبیعت گردان حرفه ای

جنگل حرا

یکی از پرطرفدارترین و بهترین مکان های قشم که توصیه می‌شود حتما از آن بازدید کنید جنگل های حرا در غرب جزیره قشم هستند که در تنگه خوران قرار گرفته اند و بسیار زیبا و شگفت انگیزاند. جنگل های حرا حدود ۳۰ تا ۴۰ سال عمر دارند و یکی از طبیعی ترین ، پدیده های قشم و کشور ایران به شمار می‌روند، چرا که گونه های مختلف و بسیار زیبایی را در خود جای داده اند و دیدن از آنها سبب می‌شود که بیشتر با آنها آشنا شوید و از نزدیک شاهد زیبایی هایشان باشید.

این جنگل ها درختان عجیبی دارد که تمام آنها در آب شور رشد کرده اند و در برابر آن همه شوری آب مقاوم اند که دیدن آنها از نزدیک نیز یکی دیگر از شگفتی های قشم و جنگل های حرا است.

برای بازدید از این جنگل ها بهتر است کمی صبر کنید تا آب دریا پایین بیاید و درختان شگفت انگیز حرا سر از آب درآوردند و زیبایی خود را برای تماشاگران به نمایش بگذارند زیرا در این لحظه نیز انواع پرندگان از بالای این درختان پرواز می‌کند که می‌توانید شاهد آنها هم باشید .

اگر می‌خواهید از روی آب گذر کنید و شاهد زیبایی های جنگل های حرا باشید بهتر است یکی از قایق های اطراف آنجا را کرایه کنید و از زیبایی آنجا دیدن کنید.

بیشتر بخوانید: جنگل حرا قشم

جنگل حرا

تنگه چاهکوه قشم

یکی دیگر از بهترین مکان های قشم که زیبایی هایش گردشگران داخلی و خارجی فراوانی را به خود جذب می‌کند، تنگه چاهکوه، استان هرمزگان است و همان طور که از اسمش پیدا است مجموعه ایی از کوه ها وصخره ها این تنگه را تشکیل داده اند و در بین آنها چاه هایی وجود دارد که ارتفاع و عمق آن با هم متفاوت است.

این مطلب را هم بخوانید
تنگه ی چاهکوه، دره ای مقدس و دیدنی در جزیره قشم

برای افرادی که به دنبال امکانی آرام و آرامش بخش هستند، تنگه چاهکوه بهترین گزینه است که درمیان شکوه و عظمت این کوه ها قدم بزنند و شاهد زیبایی حفره ها و شیارهای آن باشند.

همچنین این تنگه به دلیل داشتن گسل ها و شیارهایی که بر اثر فرسایش درست شده‌اند، سوژه‌ی بسیار خوبی برای عکاسی و ثبت لحظات زیبا است و تا کنون تلاش هایی هم برای رسیدن این تنگه به ثبت ملی صورت گرفته که با کمک تمام وزارت ها و محیط زیست می‌توان آن را در یونسکو به ثبت رساند و از طریق درآمد آن بتوان برای حفاظت از این تنگه و تمام زیبایی های آن استفاده کرد.

تنگه چاهکوه قشم

غار خربس قشم

یکی دیگر از شگفتی‌های و بهترین مکان های قشم، غار خربس است که مجموعه‌ای از سوراخ های کوچک و تاریکی است که به دست مردم همان جا در گذشته‌های خیلی دور ساخته شده‌اند و بسیار زیبا و خاص بر روی این کوه جلوه می‌کنند. توصیه می‌شود که از این پدیده زیبا در اواخر غروب خورشید و ابتدای صبح بازدید کنید چرا که به دلیل اینکه آن منطقه پوشش گیاهی زیادی ندارد، ممکن است که هنگام ظهر بازدید از آن کمی سخت و آفتاب تیز باشد. غارهای کوچک این کوه ، شبیه به اتاق های کوچکی درست شده اند که در زمانی پناهگاه امنی برای مردم آنجا بوده و در آنها زندگی کرده اند.

وجود چنین خانه‌های کوچکی در دل کوهی عظیم، دیدنی و جذاب است، همین امر باعث شده که آنجا  به یکی از بهترین مکان های قشم تبدیل شود. این محل سوژه مناسبی برای عکاسی است، همچنین می‌توانید داخل این خانه های کوچک را ببینید و با طرز زندگی مردمان گذشته‌ی این منطقه آشنا شوید.

بهترین مکان های قشم

برای مطالعه: بزرگترین غارهای ایران که باید ببینید!

دره تندیس های قشم

اگر به کوه و کوهنوردی علاقه مندید و از دیدن تنگه ستارگان لذت بردید بهتر است با دره تندیس قشم آشنا شوید و از آن نیز بازدید کنید. این مکان گرچه به دره ستارگان شبیه است اما زیبایی خاصی را نسبت به تمام کوه ها و دره ها را از خود به نمایش می‌گذارد. در واقع هیچ کدام از نعمت های خداوند به هم شبیه نیستند و با هم متفاوت اند که یکی از آنها دره تندیس است و امتیازات فراوانی را به خود اختصاص داده و در بین مسافران قشم محبوب است.

در ورود به این دره شاهد صدف هایی خواهید بود که شاید در نگاه اول کمی عجیب و شگفت آور باشند اما تحقیق در مورد آنها نشان می‌دهد که صد ها سال گذشته این دره کاملا در زیر آب قرار داشته و تا به الان که دیگر یکی از شگفتی های جهان محسوب می‌شود .

بازدید از دره تندیس شگفت آور است زیرا وقتی به گذشته اش فکر کنید کمی گیج می‌شوید که از مکانی بازدید می‌کنید که زمانی محل عبور و مرور و زندگی انواع آبزیان بوده و الان به محل رفت و آمد انسان ها تبدیل شده و همین شگفت انگیز است و باعث جذب گردشگران به این منطقه می‌شود.

بهترین مکان های قشم

فرش خاکی هرمز

یکی دیگر از شگفت آورترین و بهترین مکان های قشم، فرش خاکی هرمز است که بسیار زیبا و شگفت انگیز به نظر می‌رسد، توصیه می‌کنیم در سفر به قشم حتما از آن بازدید کنید و از زیبایی های آن لذت ببرید. برای دیدن این فرش زیبا باید در نیمه های دوم سال اقدام کنید، چرا که هنگامی که باران ببارد فرش کاملا خراب شده و زیبایی خود را از دست می‌دهد.

این فرش که یکی ازبزرگ‌ترین فرش های خاکی جهان است حدود ۱۳۰۰ متر مربع مساحت دارد و توسط پنجاه نفر و از ۱۲ رنگ مختلف درست می‌شود که تمام آن رنگ ها نیز از خود جزیره ی قشم به دست می‌آیند.

بهترین مکان های قشم

کلام آخر…

در این مقاله ۸ مورد از بهترین مکان های قشم را به شما معرفی کردیم که هر یک از دیگری دیدنی تر و زیباتر هستند و امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مورد نیاز سفر به این مکان‌های زیبا را به شما داده باشیم. سفر خوبی را برایتان آرزومندیم. برای رزرو سوئیت و ویلا در قشم نیز کافیست روی لینک اجاره سوئیت در قشم کلیک کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا