دیدنی های بندرعباسدیدنی های کیش

از بندرعباس تا کیش چطور میشه رفت؟

وقتی صحبت سفر به میان می‌آید انتخاب راه سفر یکی از دغدغه‌های مهم پیش روی هر مسافر است. کیش یکی از پربازدیدترین مناطق توریستی کشور است و در سال بیش از یک میلیون نفر مسافر جذب می‌کند. برای همین ما امروز قصد داریم به یکی از پرتکرارترین سوالات کاربران در مورد سفر به این جزیره پاسخ بدهیم. سوال این است: چگونه از بندرعباس تا کیش برویم؟

برای دسترسی به جزیره کیش راه‌های زیادی اعم از زمینی و هوایی وجود دارد اما اگر در بین کسانی هستید که سفر زمینی را انتخاب می‌کنند. لازم است بدانید راه زمینی مستقیم برای رسیدن به کیش وجود ندارد. کسانی که راه زمینی را به سفر هوایی ترجیح می‌دهند باید در شهر بین راهی بندر عباس توقفی داشته باشند. حال برای اینکه بدانید چگونه باید از بندر عباس به جزیره کیش بروید به خواندن این مقاله از سپنجا ادامه دهید.

برای اجاره سوئیت در کیش روی لینک کلیک کنید.

سفر به کیش از بندر عباس

اگر بخواهید از طریق یکی از وسایل نقیله زمینی مثل ماشین شخصی، قطار و اتوبوس خود را به جزیره کیش برسانید از هر نقطه کشور که حرکت کنید باید در بندر عباس متوقف شوید؛ زیرا راه زمینی مستقیم به کیش وجود ندارد. در چنین شرایطی دو راه پیش رو دارید؛ یا باید با ماشین شخصی خود به سمت بندرعباس حرکت کنید و پس از پشت سر گذاشتن چندین شهر از قبیل تهران، قم، کاشان، نطنز، اصفهان، شهر رضا، آباده، مرودشت، شیراز، جهرم، لار، بستک خود را به این شهر برسانید یا سوار قطار ‌شوید و خود را به ایستگاه راه آهن این شهر برسانید. بعد از اینکه خود را به این شهر رساندید دو راه دیگر پیش رو خواهید داشت که شما را به جزیره می‌رسانند. در ادامه به معرفی این دو راه می‌پردازیم.

بندر عباس

از بندر عباس تا کیش با کشتی

سفر زمینی شما به کیش از هر نقطه‌ی ایران که آغاز شود باید در بندرعباس متوقف شود زیرا از بندرعباس به بعد از طریق دریا و کشتی امکان دسترسی به جزیره وجود دارد. فاصله این شهر تا جزیره کیش تنها ۳۱۰ کیلومتر است اما راه زمینی برای اتصال به آن ندارد. بنابراین لازم است بعد از رسیدن به بندرعباس خود را به یکی از سه بندر لنگه، آفتاب یا چارک برسانید. توصیه ما به شما این است از طریق بندر چارک اقدام کنید؛ زیرا این بندر به دلیل حجم زیاد مسافر بیشترین تردد کشتی‌ به جزیره کیش را دارد. از بندرعباس تا این بندر حدود ۲۹۱ کیلومتر راه است.

این مطلب را هم بخوانید
بازار مرجان کیش؛ 5 اطلاعات حیاتی که باید بدانید +عکس و اقامتگاه

اگر با خودروی شخصی تا بندرعباس رفتید، می‌توانید بقیه راه بندرعباس تا بندر چارک را نیز با خودروی خود ادامه دهید. اما اگر با قطار یا اتوبوس به این شهر رسیده‌اید، یا باید تاکسی کرایه کنید و یا سوار اتوبوس شوید. کرایه تاکسی از بندر عباس تا بندر چارک برای هر نفر حدود ۷۵۰ هزار تومان است و همچنین کرایه اتوبوس نیز برای هر نفر حول و حوش ۱۳۰ هزارتومان است.

به بندر چارک که برسید می‌توانید سوار یکی از کشتی‌ها یا لنج‌های این بندر شوید و خود را به جزیره کیش برسانید. از این بندر تا جزیره حدود ۳۲ کیلومتر راه است که این برای شناورهای خودروبر حدودا ۲ ساعت و نیم طول می‌کشد. کرایه کشتی‌های بندر چارک تا جزیره کیش برای هر نفر بین ۴۵ تا ۹۰ هزار تومان است و هزینه حمل ماشین با شناورهای خودروبر یا همان لندینگ کرافت برای همین مسیر حدودا ۲۹۵ هزار تومان است.

بندر چارک

نکاتی سفر دریایی از بندر عباس تا کیش

در زیر چند نکته و توصیه مهم در مورد سفر به جزیره کیش آورده شده است که دانستن آنها قبل از آغاز سفر برای هر مسافر ضروری است.

  1. به همراه داشتن مدارک شناسایی یکی از الزامات این سفر است و تحت هیچ عنوان نباید فراموش کنید.
  2. چنانچه حیوان خانگی‌تان به همراه می‌برید، شناسنامه و گواهی سلامتش را نیز فراموش نکنید.
  3. زمانی که سوار کشتی هستید، در تمام طول مسیر از دویدن و خم شدن به سمت آب اکیداً خودداری کنید.
  4. یادتان باشد کمی پیش از سوار شدن به کشتی یا همان لحظات اولیه بعد از سوار شدن، قرص ضد حالت تهوع بخورید زیرا ممکن است دریازده شوید.
  5. در تمام طول مسیری که روی آب هستید باید مراقب کودکان خود باشید .
  6. به هیچ عنوان در کنار ماشین خود زیرانداز پهن نکنید.
  7. از قرار دادن وسایلی چون کپسول گاز در صندوق عقب خودروی خود بپرهیزید.
  8. خانم‌های باردار بهتر است سوار کشتی شدن بپرهیزید مگر با اینکه از دکتر خود مجوز گرفته باشند.
  9. کسانی که با مشکلات قلبی و عروقی دست و پنجه نرم می‌کنند نیز بهتر است قید سوار کشتی شدن را بزنند مگر با تایید و اجازه دکتر.

از بندر عباس تا کیش با هواپیما

سفر هوایی به کیش از مبدأ بندرعباس یکی از سریع‌ترین و راحت‌ترین گزینه‌های سفر به این جزیره است اما این گزینه به ساکنین خود بندر عباس پیشنهاد می‌شود زیرا کسی که از شهر خود تا بندر عباس رانندگی کرده است یا نشستن طولانی مدت در قطار یا اتوبوس را تحمل کرده است حتما ترجیحش این بوده که با هواپیما سفر نکند. با این حال لازم است بدانید قیمت بلیط هواپیما از مبدأ بندرعباس به مقصد کیش برای هر نفر حدود ۷۰۰ هزار تومان است. همچنین مدت زمان این سفر هوایی حدودا یک ساعت است.

این مطلب را هم بخوانید
جاهای دیدنی بندرعباس

بندرعباس تا کیش

هزینه سفر به کیش از بندرعباس

اگر قرار است با هواپیما، قطار و یا اتوبوس خود را به شهر بندرعباس که هیچ اما اگر قصد دارید به صورت زمینی و با ماشین شخصی خود این مسیر را آغاز کنید علاوه بر هزینه بنزین باید هزینه‌هایی چون هزینه حمل ماشین با لندی گراف، هزینه ورود ماشین به جزیره را نیز بپردازید که روی هم رفته برای‌تان حدود یک میلیون و چهارصد تومان آب می‌خورد.

هزینه حمل ماشین با شناورهای خودروبر از ۷۰۰ تا ۱ میلیون و ۲۰۰هزار تومان متغیر است و هزینه ورود ماشین به جزیره نیز ۳۵۰ هزار تومان است که این مبلغ تنها برای پنج روز ماندن در جزیره محاسبه شده است. در واقع به ازای هر روز اضافه‌تر، باید مبلغ ۷۰ هزار تومان پرداخت کنید.

سخن آخر…

در اینجا با نحوه سفر از بندرعباس تا کیش آشنا شدید. متوجه شدیم که برای سفر به این جزیره از هر نقطه کشور باید در شهر بین راهی بندرعباس متوقف شویم و بعد ادامه مسیر را از طریق دریا و کشتی طی کنیم. کسانی که با ماشین شخصی خود به این شهر می‌رسند و تمایل دارند ماشین خود را تا خود جزیره ببرند، باید خود را به یکی از سه بندر چارک، لنگه و آفتاب برسانند تا کشتی‌های ماشین‌بر آنها را به همراه ماشین به جزیره منتقل کنند. از آنجا که حجم مسافران بندر چارک بیشتر از بندر لنگه و آفتاب است، تردد کشتی‌ها در آن نیز بیشتر است. توصیه می‌شود شما هم از طریق این بندر اقدام کنید تا سفر راحت‌تری تجربه کنید.

درباره “از بندرعباس تا کیش چطور میشه رفت” بیشتر بخوانید:

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا