دانستنی های سفر

مهم ترین تکنیک های گرم ماندن در برنامه کمپینگ که باید بدانید! (+روش های مهم و خاص)

اگر از جمله کسانی هستید که اوقات فراغت خود را در دل کوه، جنگل و کویر می گذرانید و کمپینگ راه می اندازید حتما با خیلی از نکات کمپ زدن آشنا هستید اما اگر برای اولین بار قصد دارید به دل کوه و جنگل زده و شبی را در آنجا سپری کنید باید قبل از سفر از چندین نکته آگاهی داشته باشید.  کمپینگ زدن یکی از بهترین تجربه هایی است که هر فردی باید در زندگی خود آن را تجربه کند. یکی از مهم ترین نکاتی که در طول کمپینگ باید بدانید و بکار ببرید نحوه ی گرم کردن بدن است.

 بسیاری از افرادی که قصد دارند شبی را در دل طبیعت بگذارند تصور می کنند که تنها با پوشیدن لباس گرم می توانند بدن خود را در برابر سرما حفظ کنند. اما رطوبت محیط و زمین و بسیاری از عوامل محیطی دیگر نیز وجود دارند که حتی بر روی کوهی از لباس های گرم غلبه می کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا تکنیک های گرم ماندن در برنامه های کمپینگ به خصوص در فصول سرد را شرح دهیم.

با سامانه رزرو اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا همراه باشید.

پوشیدن لباس مناسب در کمپ، اولین تکنیک برای گرم ماندن در طول کمپ

پوشیدن-لباس-مناسب-در-کمپ،-اولین-تکنیک-برای-گرم-ماندن-در-طول-کمپ

مهم ترین و درست تکنیکی که همه ما در مورد کمپینگ کردن در فصل های سرد سال داریم، پوشیدن لباس های گرم و ضخیم است. در هنگام انتخاب لباس گرم دقت داشته باشید تا حجم بیشتر لباس ها در قسمت سینه، شکم و کمر شما قرار بگیرد. بهترین حالت لباس پوشیدن مدل لایه لایه است، چراکه در صورت احساس گرما و سنگینی می توانید لباس مورد نظر را در بیاورید. نکته دوم مراقبت از پاهایتان در طول پیاده روی و استراحت در کمپینگ است. سعی کنید هر چند ساعت یکبار جوراب های خود را حتی اگر خشک هستند با جوراب های خشک جدید عوض کنید.

اگر هوا خیلی سرد است بهتر است از دو جوراب استفاده کنید، یک جوراب نازک تر و یک جوراب ضخیم تر. بهترین روش برای گرم کردن جوراب ها، گوله کردن و قرار دادن آن ها در یکدیگر است و سپس گلوله های جوراب را داخل کیسه خواب خود بگذارید تا حسابی گرم شوند. برای گرم نگه داشتن هرچه بیشتر پاها بهتر است ابتدا یک جوراب نازک پلاستیکی پوشیده و در لایه دوم یک جوراب پشمی نازک بپوشید و در لایه اخر هم برای اینکه حسابی گرم شوید از یک جوراب پشمی کلفت استفاده کنید.

این مطلب را هم بخوانید
اجاره سوئیت مبله سپنجا

پوشاندن دست های خود را فراموش نکنید، انگشتان دستان شما به دلیل اینکه با اجسام و محیط بیشترین تماس را دارند از نقاط دیگر بدن بیشتر در معرض سرما قرار دارند. دستکشی را انتخاب کنید که راحت باشد و تا مچ دست شما را بپوشاند. در حقیقت مرکز بدن مسئول تولید کردن گرما و فرستادن آن به کل بدن است، اگر شما دستان خود را به خوبی نپوشانید بدن مجبور می شود گرما بیشتری به دستان شما بفرستد، برای همین انرژی شما هدر رفته و احساس سرما می کنید.

انتخاب موقعیت مناسب جغرافیایی جهت کمپینگ، روشی برای حال و هوای بهتر در کمپینگ

انتخاب-موقعیت-مناسب-جغرافیایی-جهت-کمپینگ،-روشی-برای-حال-و-هوای-بهتر-در-کمپینگ

انتخاب مکان درست برای کمپینگ شما را از سرما در طول روز به خصوص شب حفظ می کند. محل کمپینگ باید از رودخانه دور باشد، جریان آب محیط اطراف خود را خنک و سرد نگه می دارد. وزش باد به خصوص در فصل های سرد از دیگر عواملی است که کمپینگ در شب را سخت می کند. برای جلوگیری از ورود باد به چادر از یک سد حفاظتی مانند تخته سنگ بزرگ یا تنه درخت استفاده کنید. دقت داشته باشید منطقه ای که برای چادر زدن انتخاب می کنید مسطح بوده و نسبت به محیط اطراف خود در سطح بالاتری باشد. از کمپ کردن در منطقه های تورفته مانند دره ها خودداری کنید چراکه در هنگام وزش باد شدید این دسته از مناطق در دام بادگیر می افتند.

سعی کنید تاجایی که ممکن است در زمین های خشک کمپ بزنید. آتش روشن کردن در شب های کمپینگ یکی از بهترین بخش های این تجربه دوست داشتنی است. روشن کردن آتش نه تنها برای گرم شدن گزینه مناسبی است بلکه باعث می شود حیوانات وحشی در طول شب به منطقه کمپینگ نزدیک نشوند. اگر مجبور شدید در منطقه ای کمپ بزنید که پر از برف است بهترین روش این است که در ابتدا تا جایی که ممکن است زمین را از برف خالی کنید.

چندین تکنیک برای گرم شدن بدن قبل از خواب که باید حتما از آن ها اطلاع داشته باشید

چندین-تکنیک-برای-گرم-شدن-بدن-قبل-از-خواب-که-باید-حتما-از-آن-ها-اطلاع-داشته-باشید

برخلاف فعالیت هایی که همیشه در زندگی خود قبل از خواب انجام می دادید، زمانی که شبی را در طبیعت می گذرانید باید دست به کار شده و تکنیک های جدیدی را قبل از خواب انجام دهید تا در طول شب از سرما یخ نزنید! قبل از خواب برای گرم شدن بدن خود بهتر است کمی در محیط اطراف قدم بزنید و یا بدوید تا متابولیسم بدنتان بالا برود، این کار باعث می شود گردش خون در بدن کاهش پیدا نکند. البته می توانید هم برای خواب راحت تر و هم برای بالا رفتن هرچه بیشتر متابولیسم بدن چندین حرکت ورزشی نیز انجام دهید.

نکته مهم بعدی که باید قبل از کمپینگ به آن توجه کنید، انتخاب کیسه خواب مناسب و زیرانداز است. انتخاب اشتباه هریک از این موارد تمام زحمات شما برای گرم کردن بدنتان را در طول شب به هدر خواهد داد. سطح زمین به سرعت سرمای خود را به کیسه خواب و بدن شما منتقل می کند پس حتما زیر کیسه خواب یک زیرانداز ضخیم پهن کنید. هر روز صبح حتما هوای کیسه خواب را خالی کنید چراکه هوای داخل آن در فصل سرما به شدت مرطوب بوده و شب بعد شما را دچار مشکل خواهد کرد.

این مطلب را هم بخوانید
یکی ازجذاب ترین دانستنی هایی که باید درباره بلیط متروتهران بدانید!

میل کردن وعده های غذایی مغذی، می تواند شما را قوی تر کند

میل-کردن-وعده-های-غذایی-مغذی،-می-تواند-شما-را-قوی-تر-کند

شاید کم تر کسی به این نکته توجه کند که در طول کمپینگ باید غذای مغذی دریافت کند. بسیاری از کسانی که برای اولین بار به کمپینگ می روند برای اینکه حجم بار خود را کم کنند ترجیه می دهند از غذاهای کنسرو شده استفاده کنند. اما مصرف غذاهای گرم و دارای گوشت قرمز بدن شما را قبل از خواب گرم خواهد کرد. بدن برای هضم غذاهای حاوی گوشت قرمز و چربی نسبت به کربوهیدرات ها متابولسیم کم تری مصرف می کند. مخلوط پنیر و روغن زیتون یک وعده غذایی سبک اما بسیار مقوی می باشد.

برای میان وعده در طول روز سعی کنید از شکلات و نوشیدنی های انرژی زا استفاده کنید. این مواد غذایی علاوه بر این که شما را سریع سیر می کنند، باعث گرم تر شدن بدن نیز خواهند شد. در زمان انتخاب مواد غذایی باید نیمه بیشتر غذاهای موجود در لیست شامل کربوهیدرات ها (پنیر، روغن، دانه های روعنی، شکلات) باشند، ۳۰ درصد آن از غذاهای چرب انتخاب شود و ۲۰ درصد دیگر نیز مواد پروتئین دار باشند.

بطری آب را فراموش نکنید

بطری-آب-را-فراموش-نکنید

در فصل های سرد، معمولا احساس تشنگی کم تری داریم و مصرف آب به شدت پایین می آید. در هنگامی پیاده روی درطبیعت و کمپینگ حتما با خود شیشه آب برده و هر چند ساعت آب بنوشید، با وجود عدم احساس تشنگی بدن شما به خصوص ریه هایتان به آب نیاز دارند. از دست دادن آب بدن باعث می شود که احساس سرما کنید پس سعی کنید در طول روز و شب چندین لیوان نوشیدنی سرد و گرم بنوشید.

یک بطری پلاستیکی محکم را در زمان کمپینگ در کوله ی خود داشته باشید. زمانی که احساس سرما کردید بطری خود را با آب جوش پرکنید و بر روی قفسه سینه و پاهای خود بگذارید. قبل خواب نیز بطری حاوی آب گرم را در داخل کیسه خواب بگذارید تا محل خوابتان حسابی گرم شود.

در نهایت اگر در این زمینه شما هم دارای تجربه، نظر و یا سوالی هستید، می توانید در بخش نظرات با ما و دیگر افراد در این زمینه به اشتراک بگذارید. همچنین شما می توانید برای اجاره سوئیت در تهران، اجاره سوئیت در شیراز، اجاره سوئیت در اصفهان و دیگر شهرهای ایران بر روی سپنجا و خدمات آن حساب کنید!

درباره “مهم ترین تکنیک های گرم ماندن در برنامه کمپینگ که باید بدانید! (+روش های مهم و خاص)” بیشتر بخوانید:

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا