بدون دسته بندیدانستنی های سفر

آموزش اجاره آپارتمان در تهران

چون افراد زیادی به تهران سفر می‌کنند، این مسافران نیازمند مکان مناسبی نیز برای اقامت و استراحت خود در طول سفر هستند. بنگاه‌ها و مشاوران املاک متعددی در این شهر وجود دارد اما اگر شما خود دارای املاک در تهران هستید در این مقاله تمامی آموزش‌های لازم برای اجاره دادن املاک خود را یافت می‌کنید.

سایت سپنجا با قرار دادن این مقاله برای شما آموزش اجاره آپارتمان در تهران را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید به راحتی املاک خود را اجاره دهید.

چرا آپارتمان مبله؟!

به آپارتمان یا خانه‌ای که از وسایل و تجهیزات کاملی برخوردار می‌باشد را آپارتمان مبله گویند البته در بین مالکان این تفاوت دارند و همه یک نوع تجهیزات را در خانه قرار نمی‌دهند ولی حدود ۹۰ درصد آپارتمان‌ها از یک تجهیزات پایه‌ای دارا هستند. گاهی تعداد وسایل کمتر و گاهی بیشتر است البته که هر گونه وسایل لوکس و فراتر از حد عرف در آپارتمان وجود داشته باشد به همان نسبت قیمت آپارتمان نیز بالاتر می‌رود.

تهران بزرگ، محل سکونت افراد و اشخاص از زن و مرد گرفته تا تمام سلایق است. زیرا علاوه بر اینکه پایتخت کشور است و شهری کاملا گردشگری، صنعتی و حتی مذهبی نیز می‌باشد. برای همین یک چنین شهری نیازمند داشتن فرصت‌های زیادی نیز است.

سفر به تهران همیشه برای تفریح نیست و جنبه‌ی توریستی ندارد، گاهی برای سفر کاری، مسابقات اعم از مسابقات آموزشی، مذهبی و فرهنگی می‌باشد برای همین اکثر دانشجوها و مشاغل دیگر به دنبال آپارتمان مبله می‌گردند و از استقبال زیادی برخوردار است.

نکاتی در خصوص اجاره دادن آپارتمان مبله

قبل از آموزش اجاره آپارتمان در تهران نکات و شرایطی را حتما باید مد نظر خود داشته باشید. که عبارتند از:

در این روزهایی که مشکلات زندگی فراوان شده و جابجایی افراد از هر شهر به شهرهای دیگر بیشتر شده است متقاضیان بیشتری برای اجاره خانه و آپارتمان هستند. صاحبان خانه با مبله کردن املاک خود و قرار دادن امکانات رفاهی بیشتر، هم آسایش و راحتی برای مستاجر خود فراهم کرده‌اند هم قیمت ملک خود را چه برای فروش و چه برای رهن و اجاره بیشتر کرده‌اند.

صاحبان املاک دقت کنند که حتما هویت افرادی که خواستار اقامت در ملک شما هستند مشخص کنند و در زمان تحویل آپارتمان بدون مدرک اجازه‌ی ورود ندهند.

برای اجاره آپارتمان مبله تهران به سامانه سپنجا سر بزنید.

تجهیزات خانه مبله

به طور کلی در یک آپارتمان مبله حداقل مواردی را که باید صاحب خانه در آن تهیه کند شامل:

  • اتاق نشیمن مبله شده ( میز و مبل و تلویزیون )
  • موکت یا فرش
  • اتاق خواب دارای تخت خواب
  • آشپزخانه مجهز شامل یخچال اجاق گاز آبگرمکن
  • ماشین لباسشویی و ظروف پخت و پز به تعداد مناسب.

تعیین مبلغ اجاره بر چه معیارهایی؟!

هزینه‌ای که می‌خواهید برای مستاجر خودتان در نظر بگیرید طبق شرایط منطقه، نوساز بودن یا نبودن آپارتمان و حتی اینکه در چه فصلی قصد اجاره دادن ملک خود را دارید قیمت را تغییر می‌دهد به طور مثال در ایام زمستان سفرها به مراتب کمتر است از تابستان در نتیجه شما می‌توانید با یک قیمت منطقی ملک خود را در تمام فصول به اجاره بدهید.

این مطلب را هم بخوانید
سفرنامه نویسان ایرانی و اتفاقاتی که رقم زده اند!

در خصوص چگونگی تعیین قیمت برای رهن و اجاره به مختصر توضیحاتی آورده شده است.

تعیین قیمت برای رهن و اجاره

قیمت گذاری برای رهن و اجاره روش و قانون مشخصی ندارد اما از یک عرف مینیمم و حد پایین برخوردار است. قیمت‌گذاری به این صورت است که قیمت رهن هر خانه بر اساس قیمت هر متر مربع آن خانه و مدت زمان ساختش مشخص می‌شود. که بر اساس نرخ رایج بازار، رهن کامل یک خانه بستگی به مدت زمانی که از ساختنش می‌گذرد بین یک ششم تا یک چهارم قیمت فروش خانه می‌باشد. به طور مثال رهن یک خانه‌ی نوساز صد متری به متراژ ۳ میلیون تومان، ۷۵ میلیون تومان می‌شود حال اگر این خانه نوساز نباشد رهن کامل این خانه ۵۰ میلیون تومان می‌شود.

در بیشتر آپارتمان‌ها بنگاه‌های املاکی به صورت رهن و اجاره به خرید و فروش خانه‌ها می‌پردازند. در اینجا هم قانون مشخص و ثابتی وجود ندارد ولی به عنوان عرف بازار به ازای ار یک میلیون تومان رهن مبلغ ۳۰ هزار تومان اجاره در نظر گرفته می‌شود. اگر در مثال قبلی مستاجر بخواهد فقط اجاره دهد و رهنی نپردازد.

تقریبا ماهیانه باید حدود ۲۲۵۰۰۰۰ تومان بپردازد. حال اگر مستاجر بخواهد پول پیش هم به عنوان رهن بپردازد تفاوت پول پیش از رهن کل خانه کسر می‌شود. مابقی به صورت اجاره پرداخت می‌گردد. باز هم در همان مثال اگر شخص مستاجر بخواهد ۲۵ میلیون پول پیش پرداخت کند، ماهیانه باید حدود ۱۵۰۰۰۰۰ تومان بپردازد.

ولی باز هم شما می‌توانید با مراجعه به دفاتر املاک و تحقیق در سایت‌های مشابه حدود قیمت خانه‌ی خود را  پیدا کنید.

تعیین مبلغ اجاره تهران

شرایط تحویل خانه

پیش از تحویل ملک خود حتما وسایل سرمایشی و گرمایشی، لوله‌های آب و شیرآلات و سیستم برق خانه را تست و چک نمایید. اگر نیاز است از وسایل خانه عکس گرفته و به امضای دو طرف مستاجر و موجر برسد تا اگر در آینده اتفاقی افتاد مشکل و ناراحتی بین دو طرف پیش نیفتاد.

نکات غیر ضروری اجاره آپارتمان در تهران

بعضی از وسایل خانه به صورت معمول ضروری نیست که در خانه موجود باشد از قبیل تجهیزات صوتی، چرخ گوشت، میکسر و مخلوط‌کن و یا توستر.

تنظیم قرارداد اجاره آپارتمان در تهران

قرارداد را بین ۶ ماه و تا چند سال می‌شود تنظیم کرد. هنگام تنظیم قرارداد به چند نکته اصلی باید توجه کرد.

  • تاریخ شروع و اتمام قرارداد
  • اطلاعات کاملی درباره‌ی اجاره و رهن
  • شرایط فسخ قرارداد از طرف سمت صاحب خانه
  • وظایف و مسئولیت مربوط به هزینه تعمیرات خانه در قبال خراب شدن قسمتی از خانه.

داشتن کد رهگیری اجاره آپارتمان در تهران

اگر قصد اجاره ملک خود را دارید حتما در دفاتر مشاوره املاک، قرارداد خود را با کد رهگیری تنظیم کنید در این قرارداد نیز می‌توانید لیست تجهیزات و وسایل خانه را ذکر کنید. بهتر است خانه را نیز بیمه کنید تا برای جبران ناشی از خطرات احتمالی کمکتان باشد.

اقامت در سفری به تهران

گزینه‌های زیادی برای اجاره دادن املاک وجود دارد، اما شما می‌توانید با سپنجا و رزرو آموزش اجاره آپارتمان در تهران در اقامتگاه‌های سپنجا با امکانات رفاهی بگذرانید. برای اقدام به اجاره ویلا از طریق سپنجا لازم است وارد سایت شوید و در قسمت ثبت نام مشخصات خود را وارد کرده تا صفحه کاربری شما ایجاد شود.

این مطلب را هم بخوانید
قلعه آدمخوار بوینی یوغون

پس از آن به قسمت جستجو در سایت رفته و با وارد کردن مقصد مورد نظر، به بررسی اقامتگاه‌های نمایش داده شده بپردازید. همچنین می‌توانید با اعمال کردن فیلترهای قرار گرفته در سایت، در نمایش اقامتگاه‌ها محدودیت ایجاد کرده تا اقامتگاه‌ها مطابق با فیلترها نمایش داده شوند. با این کار می‌توانید به راحتی ویلا و سوئیت مبله مناسب و مورد نظر خود را رزرو کرده و زمان کمتری صرف کنید.

سفر یک روزه اطراف تهران

اقامت در تهران

شرایط لغو ویلا رزرو شده اجاره آپارتمان در تهران

اگر در شرایطی هستید که مجبور به لغو واحد اقامتی خود شدید، در این مقاله که به آموزش اجاره آپارتمان در تهران پرداخته شد. می‌توانید به راحتی درخواست خود را با کارشناسان سپنجا در میان بگذارید. ما شرایط بسیار خوبی را برای لغو ویلا رزرو شده فراهم کرده‌ایم که به شرح زیر به صورت ۳ قانون آورده شده است:

لغو رزرو واحد اقامتی نوع اول ( آسان ): در صورتی که مستاجر ۲۴ ساعت قبل از ساعت ورود به مقصد خود اقدام به لغو رزرو کند، کل مبلغ پرداختی به شخص مورد نظر برگردانده می‌شود.

لغو رزرو واحد اقامتی نوع دوم ( متوسط ): در صورتی که دیرتر از بازه ی زمانی ۵ روزه اقدام به لغو ویلا رزرو شده نمایید، مبلغ برگشتی به شما با کسر هزینه ی شب اول اقامت بعلاوه ی ۵۰ درصد از هزینه‌ی شب‌های دیگر خواهد بود.

لغو رزرو واحد اقامتی نوع سوم ( سخت ): در مواردی که مستاجر ۷ روز قبل از ساعت ورود به مقصد مورد نظر، اقدام به لغو رزرو کند، ۵۰ درصد مبلغ پرداختی به شخص مورد نظر عودت داده می‌شود.

در همه‌ی موارد کارمزد سامانه سپنجا در هر شرایطی غیر قابل برگشت است.

قوانین و مقررات سپنجا | اجاره آپارتمان در تهران

  • به همراه داشتن کارت ملی در محل اقامت ضروری و الزامی است.
  • از به همراه داشتن هرگونه حیوان خانگی در محل اقامت خودداری نمایید.
  • از ایجاد هرگونه سروصدا در محل اقامت که منجر به آزار و اذیت دیگر ساکنین می‌شود، خودداری نمایید.
  • اجاره ویلا برای افراد متأهل می‌باشد.
  • شرایط اجاره به مجردها نیز در مقالات دیگر بیان شده است.

سخن آخر

اجاره آپارتمان مبله برای کسانی که از قیمت‌های هتل آگاه هستند و نمی‌توانند در هتل بمانند جایگاه ویژه‌ای دارد مخصوصا اگر مدت اقامت کوتاه باشد حس خانه خودمان را می‌دهد و تجربه ای دلنشین می‌شود.

ایران زیبا با داشتن جاذبه‌های گردشگری و تاریخی خود، محبوبیت بسیاری در بین توریست‌ها و گردشگران در تمام دنیا به وجود آورده‌است. در اینجا به معرفی آموزش اجاره آپارتمان در تهران و نحوه و نکات مورد نیاز برای اجاره سوئیت و یا خانه پرداختیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با همکاران و کارشناسان سپنجا که به صورت ۲۴ ساعته در دسترس می‌باشند، ارتباط برقرار نمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 3 میانگین: 4.7]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا