دیدنی های مشهد

هر گردشگری باید این موارد را درباره شهر طرقبه بداند! +اقامتگاه

هر گردشگری باید این موارد را درباره شهر طرقبه بداند! +اقامتگاه

شهر طرقبه را چقدر می شناسید؟ معمولاً بسیاری از گردشگرانی که به مشهد سفر می‌کنند، با شناختی که از شهر طرقبه دارند، بازدید از این شهر و مناطق ییلاقی آن را در اولویت سفر خود قرار می‌دهند. روستاهای طرقبه و شیشلیک‌های این شهر مثال زدنی است. به طوری که با دیدن عکس‌های طرقبه وسوسه خواهید شد که از این شهر دیدن کنید.

در این مطلب می‌خواهیم سفری به طرقبه داشته باشیم و با جاذبه‌های گردشگری این شهر بیشتر آشنا شویم. اگر در سفر به مشهد پس از بازدید از طرقبه تصمیم داشتید، سایر مناطق دیدنی مشهد را ببینید. می‌توانید از طریق راهنمای سفر به مشهد، گشت و گذار خود را در این شهر تکمیل کنید. بیش از این منتظرتان نمی گذاریم، با سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا همراه باشید:

طرقبه کجاست؟ و چرا به این شهر سفر کنیم؟

یکی از بهترین مقاصد تفریحی و شکم گردی برای مسافران شهر مشهد، طرقبه است. این شهر در بین سایر شهر‌های گردشگری استان خراسان رضوی، رتبه دوم را بعد از مشهد دارد و از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. روستاهای طرقبه و آب و هوای ییلاقی و معتدل آن شرایط خوبی را برای یک طبیعت گردی دلچسب در خراسان رضوی فراهم کرده‌است.

این شهر رستوران‌های متعددی دارد که می‌توانید انواع غذا‌های سنتی را در آن جا میل کنید. اگر به طرقبه می‌روید، برای یکبار هم که شده از جاذبه‌های تاریخی و سایر مناطق آن بازدید کنید.

موقعیت جغرافیایی طرقبه کجاست؟ نگاه ریز بینانه به شهر طرقبه

طرقبه شاندیز از شهر‌های مهم، بینالود می‌باشند که با شهر مشهد تنها ۳۰ کیلومتر فاصله دارند. شهر طرقبه به واسطه قرار گفتن در ناحیه کوه‌های بینالود، آب و هوای کوهستانی و تقریباً خنکی دارد. جمعیت این شهر به ۳۳۳۴۴ نفر می‌رسد که همه اهالی آن به زبان فارسی و گویش خراسانی سخن می‌گویند. بخش‌های مختلف این شهر مانند گردشگری و کشاورزی و باغداری اقتصاد طرقبه را تشکیل می‌دهند. اما بخش مهم تر آن جذب گردشگر و ارائه خدمات اقامتگاهی به گردشگران است. به نظر شما سوغات طرقبه چیست؟

نگاهی به جاهای دیدنی شهر طرقبه

سوغات طرقبه چیست؟ لذت شکم گردی در شهر طرقبه مشهد

سوغات طرقبه طرفدار زیادی در بین مردم مشهد و برخی از گردشگران دارد. گردو، آلو و توت خشک شده، شاه توت و انواع مرکبات خشک که به صورت برگه می‌باشند. از بهترین سوغات طرقبه هستند. مهمترین صنایع دستی طرقبه ارغوان دوزی و پوستین دوزی نام دارد. یکی از لذت‌های سفر به طرقبه خوردن غذاهای محلی این شهر در خانه‌های قدیمی و اقامتگاه‌های بو گردی این شهر است.

این مطلب را هم بخوانید
جاهای دیدنی شاندیز ، از جاذبه های طبیعی تا تفریحی و تاریخی

نمایی از صنایع دستی طرقبه

اکثر گردشگران طرقبه به خاطر شیشلیک‌هایش می‌شناسند. وجود انواع رستوران‌ها در مناطق ییلاقی این شهر باعث شده شکم گردی یکی از بهترین تجربه‌های گردشگران در سفر به این شهر باشد. طرقبه علاوه بر شیشلیک غذاهای محلی دیگری هم مانند خورشت فسنجان و آش دانُک دارد. البته خوردن این غذاها بعد از یک روستا گردی و بازدید از جاهای دیدنی طرقبه دلچسب خواهد بود.

اقامت در ویلا مبله در شهر طربقه

نمایی از رستوران های شهر طرقبه

جاذبه‌های گردشگری طرقبه کجاست؟ بهترین جاهای دیدنی طرقبه

شهر طرقبه از نظر جاذبه گردشگری در جایگاه خوبی قرار دارد و عده زیادی از گردشگران بعد از زیارت امام رضا (ع) در مشهد برای تفریح و بازدید از جاهای دیدنی طرقبه به این شهر سفر می‌کنند. با ورود به طرقبه می‌توانید از بهترین مکان‌های گردشگری آن یعنی بوستان سنگی کمر مقبولا، روستا و بند گلستان، ارغوان دره، قله زو، غار مغان و چالیدره بازدید کنید. اگر می‌خواهید به طور مفصل درباره هر کدام جاذبه‌های گردشگری طرقبه و روستاهای طرقبه اطلاعات بیشتری بدست آورید، می‌توانید صفحه جاهای دیدنی طرقبه را بخوانید.

در سفر به شهرستان طرقبه حتماً از روستاهای این شهر بازدید کنید. این روستا‌ها مناطق ییلاقی بسیار زیبایی را در خود جای داده‌اند. از محبوب‌ترین روستاهای طرقبه می‌توان به روستای کنگ با معماری پلکانی آن اشاره کرد. دومین روستای طرقبه، که به واسطه قرار گرفتن در حصار کوه‌های بینالود آب و هوای بسیار خنکی دارد، روستای دهبار است. شما با رفتن به روستای دهبار می‌توانید از مسجد جامع روستا با قدمت ۴۰۰ ساله و درخت چنار قدیمی آن بازدید کنید.

نمایی از طبیعت طرقبه

یکی از زیباترین و بهترین روستاهایی که مورد توجه بسیاری از گردشگران و مردم مشهد قرار می‌گیرد، روستای جاغرق با جاذبه‌هایی مانند غار قنبرکوه، گورستان تاریخی و آسیاب آبی است. در قسمت جنوبی شهر طرقبه و در نزدیکی رودخانه این شهر، روستای کلاته آهن شکل گرفته‌است. برای بازدید کامل از روستاهای طرقبه باید چند روزی را در این شهر بگذرانید. کردینه، مایان، ازغد و نقندر از تماشایی‌ترین روستاهای طرقبه محسوب می‌شوند.

شناخت بیشتر این مناطق ییلاقی با طبیعت بکر و جذاب را می توانید در مطلب زیر بخوانید:

بهترین فصل سفر به شهر طرقبه

آب و هوای طرقبه با آمدن فصل بهار همراه با خنک و سردی خاصی همراه است. البته سردی این آب و هوا قابل تحمل می‌باشد و گردشگران می‌توانند در این فصل به طرقبه سفر کنند. اگر در سفر گرما، می‌خواهید سفر به مناطق خنک تر و خوش آب و هوا تر را تجربه کنید، شهر طرقبه بهترین مقصد برای سفر شما است. گرما هوای طرقبه در تابستان بسیار قابل تحمل تر از سایر مناطق گردشگری می‌باشد.

این مطلب را هم بخوانید
شهر مشهد و جاذبه های گردشگری آن

پاییز و زمستان حال و هوای سردی را برای این شهر به ارمغان می‌آورند، اما وجود طبیعت رنگین و درختان زرد و نارنجی در این شهر دل هر گردشگری را در فصل پاییز به این منطقه می‌کشاند. سفر در زمستان هم به این شهر امکان پذیر است، با این که آب و هوای طرقبه با کاهش دمای مواجه می‌شود، اما تماشای برف روستاهای طرقبه و کوه‌های اطراف آن لذت سفر در زمستان به طرقبه را دو چندان می‌کند.

نمایی از جاذبه های شهر طرقبه

اقامت در شهر طرقبه!

یکی از مهمترین و چالش برانگیزترین اقداماتی که در طول سفر باید انجام دهیم، پیدا کردن اقامتگاه ایده آل در مقصد گردشگری مان است. طرقبه و مشهد هم از این قاعده مستثنی نیستند!

در نظر داشته باشید بیشتر افرادی که خواهان بازدید از جاذبه های گردشگری طرقبه هستند، در مشهد اقامت دارند و بخشی از سفرشان را به شهر طرقبه و دیدنی هایش اختصاص می دهند! اگر شما هم می خواهید در مشهد اقامت داشته باشید، تنها کافی است اقدام به رزرو سوئیت ارزان در مشهد کنید.

تنوع اقامتگاه ها در مشهد بسیار بالا است و متناسب با نیازها و ویژگی های مورد نظرتان می توانید دست به انتخاب بزنید. در این بین می توانید از اجاره ویلا در طرقبه هم استفاده کنید. و در نهایت در صورت وجود هر گونه سوالی با پشتیبان های ما تماس بگیرید.

 

سخن آخر

با سپنجا سفری به طرقبه طرقبه و گشت و گذار در شهر طرقبه را تجربه کردیم. امیدواریم از دیدن جاهای دیدنی طرقبه و چشیدن طعم غذاهای محلی این شهر نهایت لذت را برده باشید. شما می‌توانید تجربیات خود را درباره سفر به طرقبه و مکان‌های ناشناخته مشهد در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. پیشنهادات و نظرات شما می‌تواند، اطلاعات کوتاه و مفیدی را در اختیار ما و کاربران سایت بگذارند.

 

درباره “هر گردشگری باید این موارد را درباره شهر طرقبه بداند! +اقامتگاه” بیشتر بخوانید:

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا