دانستنی های سفر

کتاب جاذبه های گردشگری ایران و جهان

کتاب و کتابخوانی دو مقوله مهم در زندگی عصر جدید است. آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چه تعداد کتاب در ماه می خوانید؟ سپنجا در این مقاله قصد دارد تا تعدادی کتاب گردشگری را به مناسبت ۲۴ آبان، روز کتاب و کتابخوانی به دوستداران کتاب معرفی نماید تا فرهنگ کتابخوانی در این مرز و بوم نیز گسترش پیدا کند.

کتاب گردشگری

شاید برخی از مخاطبان در جواب این سوال جوابی نداشته باشند و برای کلاس گذاشتن و بالا بردن خود عدد بالایی بگویند.

آخر به چه قیمت این کار را انجام می دهید، مگر دانستن هم شوخی سرش می شود؟

خواندن چند صفحه از کتاب و ادامه دار کردن روند کتابخوانی باعث می شود تا در سال هر ایرانی چندین کتاب مطالعه کند و سرانه کتابخوانی و مطالعه در سطح کشور بالا رود و از طرف دیگر به عنوان یک فرهیخته در زمینه مورد نظر خود نیز شناخته می شوید.

اگر عاشق سفر هستید و قصد دارید که کتاب هایی در زمینه سفر از خود به یادگار بگذارید و همچنین اطلاعاتی از فرهنگ اقوام مختلف ایران پیدا کنید، جای درستی آمده اید.

مطالعه در زمینه سفر اطلاعات شما را در زمینه سفرنامه نویسی و آگاهی از شهرها و کشورهای مختلف بیشتر می کند.

با مطالعه کتاب در زمینه گردشگری روند پیشرفت یک شهر و بازسازی آن را بصورت کامل مشاهده می کنید و گاهی اوقات بقدری شهرها پیشرفت کرده اند که آدمی را به فکر فرو می برد.

این مطلب را هم بخوانید
چگونه گیاهان آپارتمانی را در هنگام سفر، آبیاری کنیم؟ (+راه هایی که باید بدانید!)

کتاب حوزه گردشگری

معرفی کتاب راهنمای گردشگری ایران از نرگس علی مردانی

در کتاب راهنمای گردشگری ایران همه استان های کشور ایران از لحاظ جمعیت، مساحت، پیشینه تاریخی، وجه تسمیه و اطلاعات آب و هوایی بصورت کامل توضیح داده شده است.

در کنار اطلاعات کلی از هر استان جاذبه های گردشگری استان ها (تاریخی، فرهنگی و طبیعی) جاذبه‌ های طبیعی مانند کوهستان، جنگل، رودخانه، ‌دریا و زیستگاه‌ های حفاظت شده بر اساس شهرستان های هر استان، همراه با تصاویر هر مراکز دیدنی مورد بررسی قرار گرفته است.

در کتاب به معرفی تقسیمات جدید کشوری هر استان بر اساس آخرین تغییرات و نقشه مراکز استان ها پرداخته شده است.

در این کتاب محل‌ های استراحت، امکانات رفاهی و اطلاعات مهم مورد نیاز را با استفاده از راهنماها در اختیار خوانندگان قرار داده است.

اطلاعات به روز درباره آمار و ارقام و فهرست جاذبه های آخرین اطلاعات در سازمان های معتبر دولتی در این کتاب و اطلاعاتی چند از نقشه سیاسی جهان و ایران در این کتاب به صورت جامع و کامل گردآوری شده است.

کتاب راهنمای گردشگری ایران

معرفی کتاب توصیه های سفر از مسعود فیروزکوهی

اکثر آدم ها برای رهایی از دل مشغولی های زندگی روزمره و همچنین استفاده از طبیعت تازه و فرح بخش نیاز دارند تا از زندگی شهری جدا شوند و به سفر کردن روی آورند.

برای رهایی از گرفتاری ها و استرس های کاری، سفر بهترین دوایی است که می توان به انسان های این دوره و زمانه تجویز کرد.

برای این که سفر خوب و سالمی داشته باشید رعایت اصولی ساده و پیش و پا افتاده در سفر بسیار مهم و حیاتی است.

این مطلب را هم بخوانید
۸ حیوان سخنگوی عجیب در دنیا که باید آن ها را بشناسید

از مراقبت های قبل از سفر و تهیه وسایل مورد نیاز سفر گرفته تا مراقبت های در حین سفر و دستوراتی کلی در برخورد با حادثه یا حادثه دیده، در این کتاب توضیحات کاملی داده شده است.

کتاب توصیه های سفر

معرفی کتاب گنجینه اقوام ایران از محسن رستمی

در کتاب گنجینه اقوام ایران به شناخت اقوام گوناگون سرزمین ایران، آداب و رسوم اقوام گوناگون ایرانی و مراکز دیدنی نواحی مختلف کشور پرداخته شده است.

کتاب معرفی شده اقوام ایرانی را مورد بررسی قرار داده است و از روحیات هر قوم، ویژگی های شاخص قومی، جاذبه های گردشگری مناطق زیستی هر قوم، نوع پوشش اقوام ایرانی، محصولات صنایع دستی و ساخت دست هر ملیت، محل اقامت و استقرار هر قوم، نوع خوراک و غذاهای سنتی هر قوم، افراد مشهور هر ملیت، آداب و رسوم اقوام مختلف و گویش محلی هر ملیت از ایران بصورت جامع توضیح داده شده است.

کتاب گنحینه اقوام ایرانی

کلام آخر

در این مقاله از سپنجا به معرفی ۳ کتاب گردشگری پرداختیم. لطفا اگر این کتاب ها را مطالعه کرده‌اید، نظرات خود را در بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا