جاهای گردشگری دنیا

زیباترین آبشارهای جهان را بشناسید

یکی از آرامش بخش‌ترین و در عین حال مهیج‌ترین و زیباترین خلقت‌های طبیعت در جهان، آبشار است. هزاران و هزاران آبشار در سرتاسر جهان پراکنده شده‌اند، اما همه آنها برابر نیستند. در اینجا ما شما را به جستجوی قدرتمندترین، منحصربه‌فردترین و زیباترین آبشارهای جهان خواهیم برد. به معنای واقعی کلمه هزاران آبشار زیبا در سراسر جهان در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارد که برخی مرتفع، برخی پهن و برخی دیگر لاغر و باریک هستند. در سپنجا با ما همراه شوید تا با آنها آشنا شوید.

فهرست زیباترین آبشارهای جهان

بحث آبشارها به قدری داغ و هیجان انگیز است که ما از شما می‌خواهیم فهرست جذاب زیر را به هیچ عنوان از دست ندهید. این شامل:

آبشار دتیان، در مرز بین چین و ویتنام

آبشار دتیان که در مرز بین ویتنام و چین قرار دارد، عریض‌ترین آبشار آسیا و یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین آبشارها در سراسر جهان محسوب می‌شود. ارتفاع این آبشار ۵۰ و عرض آن به بیش از ۸۰ متر می‌رسد.  آبشار زیبا و سرسبز دتیان که توسط رودخانه Quay Son تغذیه می‌شود، طی هزاران سال فرسایش یافته است و امروزه از دو آبشار مجزا تشکیل شده است.

آبشار نیاگارا، آمریکای شمالی

بارها و بارها، آبشار نیاگارا به عنوان یکی از بهترین و زیباترین آبشارهای جهان معرفی شده است. این آبشار با داشتن طول بسیار زیاد ۲۶۰۰ فوت و ارتفاع ۱۶۷ فوت، یکی از جاذبه‌های برتر هم مرز با ایالات متحده و کانادا است. آبشار نیاگارا از ۳ آبشار(آبشار آمریکایی، آبشار نقاب عروس و آبشار نعل اسبی) تشکیل شده است که با هم ترکیب شده و بالاترین میزان جریان آبشار روی زمین را تولید می‌کنند. به طور طبیعی، این منبع بزرگ انرژی آبی است و روزانه مقدار باورنکردنی برق برای میلیون‌ها نفر تولید می‌کند.

آبشار نیاگارا

آبشار ویکتوریا، زامبیا و زیمباوه

آبشار ویکتوریا که به راحتی یکی از مشهورترین آبشارهای آفریقا است، یک مکان الهام بخش میراث جهانی یونسکو است که بین زامبیا و زیمبابوه مشترک است. این آبشار بسیار عریض ۱.۷ کیلومتر طول دارد و در بالاترین حد خود ۱۰۸ متر سقوط می‌کند و صحنه‌ای را ایجاد می‌کند که مردم را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. این آبشار از رودخانه زامبیزی تغذیه می‌شود و به دلیل غبار غرق‌کننده‌اش معروف است که بومیان منطقه آن را «موسی اوآ تونیا» یعنی «مه خروشان» نامیده‌اند. یکی از بهترین تجربیات اینجا، شیرجه زدن در استخر شیطان است که به طرز رعب آوری در بالای آبشار قرار دارد.

آبشار آنجل، ونزوئلا

آبشار آنجل یا فرشته یکی دیگر از زیباترین آبشارهای جهان است که در واقع مرتفع‌ترین آبشار جهان شناخته می‌شود. ارتفاع این آبشار به طور دقیق ۸۰۷ متر است که به اندازه کافی حیرت انگیز است. هنگامی که سطح آب بین ژوئن و دسامبر به اندازه کافی بالا باشد، بازدیدکنندگان می‌توانند سفرهای رودخانه‌ای داشته باشند و مه آبشار را هنگام حرکت به سمت بالا احساس کنند. آبشار فرشته که از لبه کوه Auyantepui فرو می‌ریزد، واقعاً یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های جهان است.

آبشار ایگوازو، آرژانتین و برزیل

آبشار ایگواسو یا آبشار ایگوازو که در مرز آرژانتین و برزیل در آمریکای جنوبی قرار دارد، نه تنها یکی از بزرگ‌ترین آبشارهای جهان است، بلکه از فریبنده‌ترین آبشارها نیز محسوب می‌شود. این منظره باورنکردنی که توسط رودخانه ایگوازو شکل گرفته است، در واقع مجموعه‌ای از تقریباً ۲۷۵ آبشار متمایز است که به شکل نعل اسبی چیده شده‌اند. در حالی که رودخانه‌ای که شروع آبشار است در سمت مرز برزیل قرار دارد، اکثر آبشارها در آرژانتین هستند. این بدان معناست که شما باید از مرز عبور کنید تا تمام آبشارهای جاری ۱.۷ مایلی را در این پارک ملی ثبت شده در فهرست میراث جهانی ببینید.

آبشار ایگواسو

آبشار ساترلاند، نیوزلند

آبشار ساترلاند یکی از متروک‌ترین و دورافتاده‌ترین و البته زیباترین آبشارهای جهان است. برای مسافرانی که مایل به دیدن مناظر خیره کننده پس از یک سفر گسترده هستند، آبشار ساترلاند آنها را ناامید نمی‌کند. این آبشار به عنوان مرتفع‌ترین آبشار نیوزلند با ارتفاع شگفت انگیز ۱۰۰۰ متر را باید از نزدیک دید.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به دوحه

آبشارهای دریاچه پلیتویس، کرواسی

در حالی که کل پارک ملی دریاچه‌های پلیتویک مکانی فوق‌العاده برای بازدید است، این دریاچه‌ها و آبشارهایش هستند که آن را به سطح بالاتری می‌برند. پلیتویس که در قسمت داخلی کرواسی مرکزی یافت می‌شود، دارای ۱۶ دریاچه پلکانی است که توسط آبشارهای فوق العاده زیبا به یکدیگر متصل شده‌اند. این بدان معنی است که در حین کاوش در پارک ملی، هنگام بالا رفتن از یک دریاچه آبی به دریاچه دیگر، بارها با آبشارهای زیبا مواجه می‌شوید.

آبشار توگلا، آفریقای جنوبی

آبشار توگلا که در فهرست بزرگ‌ترین آبشارهای جهان در رتبه دوم قرار دارد، چشم انداز درخشانی برای بازدید است. این آبشار که در میان کوه‌ دراکنبرگ در پارک ملی رویال ناتال آفریقای جنوبی قرار دارد، در مجموع ۹۴۸ متر ارتفاع دارد. این آبشارها که از رودخانه توگلا سرازیر می‌شوند، به شدت بر روی کوه‌های سنگی مرتفع خودنمایی می‌کنند و آنها را به یک چشم انداز دیدنی تبدیل می‌کند.

آبشار یوسیمیتی، ایالات متحده آمریکا

دلایل زیادی برای بازدید از پارک ملی یوسیمیتی، محبوب‌ترین پارک ملی ایالات متحده وجود دارد، یکی از آنها دیدن آبشار باشکوه یوسیمیتی یکی از زیباترین آبشارهای جهان است. این آبشار رفیع از ارتفاع ۲۴۲۵ فوتی فرو می‌ریزد و در سه مرحله تقسیم می‌شود: آبشار یوسیمیتی بالا، آبشار میانی و آبشار یوسیمیتی پایین. درک این نکته مهم است که این آبشار فصلی است و به ندرت در تابستان یا پاییز جریان دارد. برای دیدن بهترین آبشار یوسیمیتی، در اواخر بهار بیایید. ضمناً این تنها آبشار بزرگی نیست که در پارک ملی یوسیمیتی یافت می‌شود، آبشار بریدال‌ ویل یکی دیگر از آبشارهای محلی اینجاست که بسیار محبوب است.

آبشار یوسیمیتی

آبشار دودهساگار، هند

برای دیدن یکی از چشمگیرترین آبشارهای آسیا، به آبشار دودهساگار در گوای هند بروید. این آبشار با ۳۱۰ متر از چهار طبقه عبور می‌کند و با عرض متوسط ​​۳۰ متر، بسیار بزرگ به نظر می‌رسد. از آنجایی که آبشار دودهساگار در یک منطقه بارانی موسمی واقع شده است، در فصل بارانی گوا در بهترین حالت خود قرار دارد. این آبشار که در میان کوه‌های گات غربی جریان دارد، توسط کوه‌ها و جنگل‌های دیدنی احاطه شده است که زیبایی طبیعت هند را به نمایش می‌گذارد و یک لحظه کارت پستال فراموش‌نشدنی را خلق می‌کند.

آبشار Kaieteur، گویان

آبشار کائتور یکی دیگر از زیباترین آبشارهای جهان است. این آبشار مانند بسیاری از آبشارهای زیبا، بسیار دور افتاده است که این نیز بخشی از جذابیت آن محسوب می‌شود. این آبشار بزرگ که در پارک ملی Kaieteur در بخش جنگل‌های آمازون گویان واقع شده است، یکی از قدرتمندترین آبشارهای جهان است و از رودخانه پوتارو تغذیه می‌شود. کائتور به صورت قطره‌ای از صخره‌ای وسیع به عمق ۲۲۶ متری فرو می‌ریزد. برای دیدن بهترین منظره از آبشار، سوار یکی از هواپیماهای گشت و گذار محلی شوید.

آبشار کوانگ سی، لائوس

یکی از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی لائوس آبشار کوانگ سی است. این جاذبه طبیعی شگفت‌انگیز در دسترس شهر Luang Prabang قرار دارد، و آن را به مکانی آسان و محبوب برای مسافران در هنگام سفر به Luang Prabang تبدیل می‌کند. اگرچه آبشار اصلی تنها حدود ۶۰ متر طول دارد، اما این آبشار سه طبقه یک شگفتی بصری است که ظاهراً از جنگل بارانی بیرون آمده است. حوضچه‌های سنگ آهکی در اطراف کف آبشار، رنگ آبی کم رنگ جذاب آب را به نمایش می‌گذارد و برخی از آنها حتی برای شنا کردن بازدیدکنندگان باز هستند.

آبشار هوانگ گوشو، چین

از بسیاری از جاذبه‌های طبیعی چشمگیر پراکنده در سراسر چین، آبشار Huangguoshu به طور قطعی در لیست زیباترین آبشارهای جهان قرار دارد. این آبشار که بر روی رودخانه بایشوئی در استان گوئیژو قرار دارد، به طور گسترده به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین آبشارهای چین در نظر گرفته می‌شود. جالب اینجاست که Huangguoshu در واقع پهن‌تر از قدش است و ۱۰۱ متر عرض و ۷۷.۸ متر ارتفاع دارد. در بازدید از Huangguoshu می‌توانید جاذبه را از چندین نقطه مشاهده کنید که هر کدام چشم‌انداز متفاوتی را ارائه می‌دهند. بسته به فصل، گاهی اوقات می‌توان غار پرده را که در پشت آبشار قرار دارد، مشاهده کرد.

آبشار نیل آبی، اتیوپی

شاید کمتر شناخته شده‌ترین آبشار در این لیست، آبشار نیل آبی اتیوپی است که به دلیل زیبایی بی‌بدیل شایسته ذکر است در اینجا. همانطور که از نامش پیداست، این آبشار در مسیر بالای رودخانه نیل آبی در نزدیکی شهر بهیر دار قرار دارد. برای مشاهده کامل آبشارها باید در طول فصل بارانی از آن بازدید کنید زیرا یک ایستگاه برق آبی بالادست جریان رودخانه را تا حدودی مختل کرده است. با این حال، با شکل سه شاخه و ارتفاع ۴۲ متری این آبشار یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی اتیوپی را ایجاد کرده است. مزیت اضافی بازدید از آبشار نیل آبی این است که مسیرهای پیاده روی برای رسیدن به آنها حومه شهر و حیات پرندگان اطراف آبشار را به نمایش می‌گذارد.

این مطلب را هم بخوانید
آشنایی با بهترین جاهای وان

آبشار اومفانگ تی لر سو

Thi Lo Su که گفته می‌شود بزرگ‌ترین و بلندترین آبشار تایلند است، می‌تواند ادعا کند که یکی از زیباترین آبشارهای جهان است. چیزی که مورد بحث نیست، مناظر فوق العاده‌ای است که این آبشار در سه بخش خود ارائه می‌دهد. این آبشار علاوه بر اینکه برای عکاسی ساخته شده است، دارای حفره‌هایی برای شنا نیز است که بازدیدکنندگان می‌توانند از آن‌ها برای خنک شدن کمی استفاد کنند.

آبشار اومفانگ

آبشارهای کریمل، اتریش

بیشتر مردم وقتی به اتریش فکر می‌کنند به کوه‌های پوشیده از برف فکر می‌کنند، اما کوه‌های این کشور خانه جاذبه‌های جذاب دیگری مانند آبشارهای خروشان کریمل هستند. این آبشار در ارتفاعات بالای روستای کریمل در پارک ملی های تارن قرار دارد و مرتفع‌ترین آبشار کشور اتریش محسوب می‌شود. آبشارهای کریمل در سه مرحله از ارتفاع ۳۸۰ متری فرو می‌ریزد و مسیری به طول ۴ کیلومتر دارد که شما را به هر مرحله می‌برد. بهترین زمان برای دیدن آبشار در اوایل تابستان است، زمانی که جریان آبشار یخبندان Krimmler Ache که آبشار را تغذیه می‌کند در قوی ترین حالت خود است.

آبشار هاواسو (آریزونا)

با فرو ریختن از فراز صخره‎های قرمز با شکوه و جمع شدن در آب‌های شیری و فیروزه ای، به راحتی می‌توان فهمید که چرا آبشار هاواسو یکی از پر عکس‌ترین و زیباترین آبشارهای جهان است. این آبشار خیره کننده در زمین هاواسوپای در اعماق پارک ملی گرند کنیون قرار دارد، جایی که آب ها در نهایت با رودخانه عظیم کلرادو همگرا می‌شوند.

آبشار راین

قدرتمندترین آبشار اروپا، آبشار راین است که در رودخانه High Rhine در سوئیس قرار دارد. این آبشار دیدنی با عرض ۱۵۰ متر، افتی در حدود ۳۰ متر دارد. از زوریخ که ۳۵ کیلومتر با آن فاصله دارد می‌توان به راحتی به آنها دسترسی داشت. سپس می‌توانید به سمت آبشار پیاده روی کنید یا در یک تور قایق در راین شرکت کنید. پس از غروب، یک نمایش نوری چشمگیر وجود دارد که آبشارها را روشن می‌کند. ماه های می و ژوئن، ماه‌های خوبی برای بازدید هستند زیرا جریان آب در این زمان از سال زیاد است.

آبشار راین

آبشار جاگ، هند

آبشار جاگ که بر روی رودخانه شارواتی قرار دارد، پس از آبشار نوکالیکای، دومین آبشار مرتفع در هند است. آبشارهای زیبا و قوی به صورت عمودی بدون لمس کرده صخره‌ها سقوط می‌کنند. این پدیده طبیعی که با نام‌های آبشار گرسوپا و جوگادا گوندی نیز شناخته می‌شود، حدود ۳.۴ میلیون تن آب در هر ثانیه تخلیه می‌کند.

آبشار آکاکا

آبشار آکاکا آخرین آبشار در فهرست زیباترین آبشارهای جهان در این مقاله است. این یک آبشار با ارتفاع ۱۳۵ متراست و نقطه برجسته پارک ایالتی آبشار آکاکا است. این پارک در نزدیکی هیلو قرار دارد و بازدید از این آبشار باید بخشی از هر سفر جاده‌ای در عبور از ساحل Hamakua باشد.

مجموعاً دو آبشار در این پارک وجود دارد که آکاکا یکی از آنهاست. پیاده‌روی به سمت آبشار آکاکا شما را از میان جنگل‌های بارانی سرسبز پر از ارکیده‌های وحشی و نخلستان‌های بامبو می‌برد. سعی کنید برای دیدن آبشار عجله نکنید، وقت بگذارید و از مناظر لذت ببرید. قدم زدن برای رسیدن به آبشار آکاکا تقریباً به زیبایی خود آبشار است.

سخن آخر…

شما در اینجا با برخی از منحصربه فردترین آبشارها در سراسر جهان آشنا شدید. این آبشارها شهرت جهانی دارند و ارزش بازدید را دارند. برخی از آنها توسط صخره‌ها و برخی دیگر توسط جنگل‌های زیبا و سرسبز احاطه شده‌اند و اغلب آب از ارتفاعات چشمگیر به پایین می‌ریزند. اگر شما هم از دیدن آبشارها و گوش دادن به صدای آنها به وجد می‌آیید، آبشار مورد علاقه خود را از لیست بالا انتخاب و به برنامه‌های سفر خود اضافه کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا