دیدنی های بندرعباس

روستای خورگو بندرعباس + چشمه آبگرم خورگو 🌋 (آدرس و عکس)

(معرفی جاذبه های گردشگری و اطلاعات کاربردی)

 

یکی از زیباترین روستاهای جنوب ایران را می توان، روستای خورگو دانست. روستایی که در یک منطقه کوهستانی واقع شده است و همین موضوع ایجاد یک هوای معتدل و مطلوب را در این روستا بوجود آورده است. اگر شما هم دوست دارید که از این روستا و جاذبه های طبیعی زیبایش نهایت لذت را ببرید، امروز با سایت سپنجا همراه باشید تا اطلاعات خوبی در رابطه با این روستای جنوبی بدست آورید.

روستای خورگو بندرعباس، روستایی زیبا و متفاوت

رودخانه زیبا، چشمه آب گرم و خاصیت های درمانی اش، ارتفاعات و آب و هوای معتدل و مطلوب، پوشش گیاهی مناسب و جذاب، حیات وحش و … بخشی از جاذبه هایی هستند که همه در این روستا جمع شده اند و گردشگران را از سراسر ایران و حتی جهان به سمت این روستا می کشانند.

چشمه ی زیبای آبگرم خورگو 1
روستای خورگو

شاید در نزدیکی این منطقه هیچ یک از این موارد وجود نداشته باشد و تنها بخشی که باعث جذب گردشگر و مسافر بشود، همین روستای خورگو بندرعباس باشد. در فصل زمستان که در واقع فصل سرما و یخبندان است، شاهد این هستیم که تمام روستا پر از برف و سرما می شود و همین موضوع گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

اگر شما هم تصمیم گرفته اید به این روستای زیبا در جنوب ایران سر بزنید و از جاذبه های طبیعی اش لذت ببرید، نباید تنگه ی زیبای برش را که در نزدیکی این روستا است، فراموش کنید. تنگه ی برش و زیبایی خیره کننده اش، جاذبه دیگری در این منطقه است که باعث رونق صنعت گردشگری در این روستای زیبا و دیدنی شده است.

جاذبه های تاریخی روستا خورگو بندرعباس

اگر بخواهیم به جاذبه های قدمت دار و قدیمی این روستا اشاره کنیم، زیارتگاه ذاتیقان مهم ترین جاذبه ی تاریخی این روستا محسوب می شود. شکل ظاهری این زیارتگاه موضوعی است که علاقه مندان را به دیدن آن تشویق می کند. همچنین یک قدمگاه با داستان و روایت جالبش از دیگر جاذبه های تاریخی این روستا محسوب می شود.

این مطلب را هم بخوانید
گنبد نمکی در بستک: جاذبه ای کمتر شناخته شده، اما تکرار نشدنی !

اگر به این روستا سفر کردید، حتما بعد از بازدید از زیارتگاه ذاتیقان و قدمگاه قدیمی آن سری هم به مسجد روستا بزنید چرا که اگر به تاریخ  علاقه مند باشید، مجذوب داستان آن می شوید. آیا تا بحال داستان این مسجد را شنیده اید؟

آبادی های اطراف روستای خورگو

در اطراف این روستای زیبا شاهد وجود چند آبادی هستیم که همه در کنار هم واقع شده اند و به طور کلی این روستا را با هم تشکیل می دهند. آبادی های درژگی، بوندر، گاش، داوودی، شهرو، گلستان، میامی، ابراهیمی، درجتان، مزراکو، دیمشهر، سرگلم، آب قلمرو و آبزمینو در اطراف این روستا هستند که حتما در مدت زمان اقامت خود در این روستا آن ها را از نزدیک خواهید دید.

خورگو به چه معناست؟

مراسم سنتی در روستای خورگو
روستای خورگو

اسم جالب این روستا، سوالی در ذهن گردشگران به وجود میاورد که معنی خورگو چیست و چرا این روستا به این نام معروف شده است؟ خورگو از ترکیب دو اسم خور (آبراهه غیر قابل شرب) و گو (گوگرد) تشکیل شده است و به معنای آب خور گوگرد است که در ایران باستان زیاد از آن استفاده می شده است و امروزه کاربرد چندانی ندارد.

در استان هرمزگان که یکی از مهم ترین استان های جنوبی کشور است به علت وجود معدن های گوگرد در مسیرهای مختلف شاهد این موضوع هستیم که روستاها و آبادی های زیادی دارای یکی از پسوندهای مربوط به گوگرد هستند که روستای خورگو هم جزو این موارد است.

موقعیت جغرافیایی روستای خورگو

یکی از سوالات اصلی گردشگران که ممکن است سوال شما هم باشد، این است که روستای خورگو کجاست و چگونه باید به آنجا سفر کرد؟ همانطور که احتمالا تا حالا متوجه شدید این روستا در استان هرمزگان و در نزدیکی شهر بندرعباس واقع شده است. این روستا در موقعیت کوهپایه ای قرار دارد.

فاصله بندر عباس تا خورگو

اگر می خواهید به این روستا سفر کنید، می توانید با هواپیما به فرودگاه بندرعباس بروید. البته در مسیر از روی این روستا با هواپیما عبور خواهید کرد چرا که این روستای در ۶ کیلومتری شمال شرقی این شهر قرار دارد. در واقع بهترین روش برای رفتن به این روستا رفتن به شهر بندرعباس و حرکت کردن از آنجا به سمت این روستا است.

آب گرم خورگو کجاست

آبگرم خورگو
روستای خورگو

چشمه های آب گرم خاصیت های درمانی زیادی دارند که همین موضوع باعث می شود، افراد زیادی برای استفاده از آن ها محل زندگی خود را برای یک سفر درمانی ترک کنند. در این روستا هم شاهد این موضوع هستیم که علاوه بر جاذبه های طبیعی و تاریخی، چشمه آب گرمی وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید. این کار به شما کمک می کند که در کنار استفاده از این جاذبه ها از خاصیت درمانی چشمه آب گرم هم بهره مند بشوید.

این مطلب را هم بخوانید
معدن نمک گرمسار

چشمه آب گرم خورگو در واقع از سه چشمه آب معدنی تشکیل شده است و مجموع این چشمه ها توانسته است این چشمه ی آب گرم را بوجود بیاورد. از مزایای استفاده از این آب چشمه وجود مواد معدنی مانند سولفات، کلسیم، منیزیم، کلرو، سدیم و لرم است که خاصیت های فراوانی برای بدن دارند.

تنگه ی برش در روستای زیبا و دیدنی خورگو

تنگه ی زیبای برش که یکی از جاذبه های اصلی این روستا محسوب می شود، جزو مواردی است که شما می توانید برای دیدن و بازدید آن بار سفر را ببندید و به خورگو بروید. این تنگه به قدری زیبا و شگفت انگیز است که شاید هیچ گاه تصور نمی کردید، چنین مکانی در ایران خودمان وجود داشته باشد؟ آیا تا بحال این تنگه را از نزدیک دیده اید؟ شما می توانید با اجاره سوئیت در هرمزگان ، برای دیدن این روستای زیبا بروید.

قدمت روستای خورگو چقدر است؟

اگر بعد از بازدید روستا این سوال برای شما بوجود آمد که این همه آثار تاریخی و قدیمی در طی چند سال بوجود آمده اند و قدمت این روستا چقدر اسـت، باید بدانید که همه ی این موارد در طول مدت زمان ۳۵۰ سال بوجود آمده اند و باعث شده که افراد مختلف برای بازدید از آن ها به این روستا سفر کنند. آیا شما هم آماده ی سفر به این روستا هستید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 10 میانگین: 2.9]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

‫۲ نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا