دیدنی های گلستان

آبشار باران کوه، محبوب ترین جاذبه گردشگری گلستان

آبشار باران کوه، محبوب ترین جاذبه گردشگری گلستان

سفر به گلستان تجربه ی لذت بخشی است به دلیل وجود مکان های تاریخی و دیدنی این استان، اما در این مقاله درباره یکی از جاهای دیدنی گرگان یعنی آبشار باران کوه صحبت خواهیم کرد.

این آبشار تنها یکی از ده ها آبشار استان گلستان است. اگر کمی در گوگل جستجو کنید خواهید دید که آبشار باران کوه شصت کلا به عنوان یکی از معروف ترین آبشار های استان گلستان به حساب می آید.

امروزه با همراهی سایت رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا می توانید اطلاعات مفیدی درباره این جاذبه ی معروف به مسیر بهشت باران بدست آورید. اکنون در ادامه با منطقه شصت کلا و آبشار زیبای باران کوه بیشتر آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید:

آبشار شصت کلا، جذابیت گل رامیان

برای رفتن به آبشار باران کوه کافیست ۱۸ کیلومتر از جنوب غربی گرگان فاصله بگیرید. رودخانه شصت کلا و پارک جنگلی باران کوه این آبشار را احاطه کرده اند.

از زیبایی های این آبشار می توان به خروش آب و برخورد آن با صخره های اطراف که پوشیده از خزه های سبز هستند اشاره کرد.

این مطلب را هم بخوانید
23 مورد از جاهای دیدنی گرگان که باید تجربه کنید!

 

 

آبشار شصت

 

یکی از دلایلی که به این جاذبه طبیعی زیباترین آبشار خزه ای ایران می گویند به خاطر ریزش آب و قرار گرفتن در صخره های خزه ای است.

شباهت این صخره ها به چترهایی است که آب از آن ها جاری می شود و چشم‌انداز خاصی را برای گردشگران ایجاد می کند. آبی که به آبشار شصت کلا می ریزد از دهانه غار ها و چشمه های در حال جوششی است که در این منطقه قرار دارد.

چگونه به آبشار باران کوه برویم؟

مسیر آبشار شصت کلا از باران کوه تا خود آبشار بسیار طولانی است به طوری که عده زیادی از گردشگران به جاذبه دیدنی سفر می کنند اما موفق به دیدن آبشار نمی شوند.

بنابراین بهتر است برای رسیدن به این طبیعت بکر و دست نخورده تا ابتدای مسیر یعنی نخستین رودخانه مسیر را با خودروی شخصی طی کنید.

سپس یک پیاده‌روی اساسی را به سمت آبشار داشته باشید.

 

آبشار باران کوه

 

 

یکی از بهترین ویژگی های این جاذبه گردشگری جذابیت و زیبایی آن در هر کدام از فصول سال است. در زمستان به علت یخبندان و سرمای زیاد این منطقه آبشار باران کوه به صورت قندیل یخ می بندد و چشم‌اندازی رؤیایی را ایجاد می کند.

حتی در زمستان هم می توانید از جاذبه دیدنی بازدید کنید. شاید با خود بگویید چرا به این آبشار واقع در منطقه باران کوه، آبشار شصت کلا می گویند.

در حقیقت این آبشار با قرار گرفتن در ارتفاعات شصت کلا که دارای جنگل های انبوهی می باشد، به این نام شناخته شهرت یافته است. این انتهای ماجرا نیست و دیدنی های فوق العاده دیگری در این استان انظارتان را می کشند که مهمترین آنها به شهر گرگان بر می گردد.

این مطلب را هم بخوانید
 روستای زیارت گرگان، گل روستاهای ایران و گرگان

پیشنهاد می کنم برای آشنایی بیشتر با این جاذبه ها، مطالب زیر را از دست ندهید. به نظر شما زیباترین جاذبه استان گلستان کجا است؟

جمع‌بندی: اقامت در باران کوه چگونه است؟

هر گردشگری که می خواهد سفری بدون چالش و دغدغه ای را آغاز کند پیش از آنکه وسایل سفر را آماده نماید. اقدام به اجاره سوئیت یا هتل می کند.

از این رو سامانه رزرو اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا هم در این مسیر از شما حمایت خواهد کرد. یعنی شما برای رزرو سوئیت ارزان در گرگان به سادگی می توانید با سپنجا ارتباط بگیرید و مکان اقامت مورد نظر خود را انتخاب نمایید و پیس از سفر رزرو کنید.

همچنین اگر تجربه ای در زمینه بازدید از آبشار باران کوه دارید، در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

 

درباره “آبشار باران کوه، محبوب ترین جاذبه گردشگری گلستان” بیشتر بخوانید:

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا