جاهای دیدنی ایران

معرفی ۱۷ ساحل از زیباترین سواحل ایران

احتمالاً وقتی یک گردشگر خارجی به سفر ایران فکر می‌کند اولین چیزی که به ذهنش می‌رسد گرما، صحراهای بی‌پایان و مساجد باشد. خوب، مردم کمی می‌دانند که ایران خیلی بیشتر از این است. ایران به خاطر دریاچه‌های نمک بی‌نقص، معماری اسلامی رنگارنگ خیره‌کننده، و همچنین سواحل آرامبخش مشهور است. بله درست خواندید! در واقع، در این مقاله قصد داریم در مورد زیباترین سواحل ایران حرف بزنیم.

۲۴۰۰ کیلومتر خط ساحلی این کشور بسیار متنوع است. از ساحل محبوب بانوان در جزیره جنوبی کیش گرفته تا ساحل گیسوم در استان گیلان، گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد. با ما در سپنجا همراه شوید.

فهرست زیباترین سواحل ایران

همیشه بهتر است برای صرفه جویی در زمان و جلوگیری از هرج و مرج، قبل از سفر خود برنامه ریزی کنید. بنابراین فراموش نکنید که این سواحل آرامبخش ایران را به برنامه ایرانگردی خود اضافه کنید تا ماهیت واقعی این کشور را از دست ندهید.

ساحل بانوان یا پلاژ بانوان در جزیره کیش

ساحل بانوان در جزیره کیش برای هر خواننده زن باید در صدر فهرست باشد. در اینجا زنان برای ورود به آب آزاد هستند، که همیشه در مورد سایر سواحل کشور صادق نیست. این شهر ساحلی که اغلب به عنوان جایی مانند هاوایی توصیف می‌شود، بینش جالبی از زندگی ساحلی در ایران ارائه می‌دهد. زنان می‌توانند در این ساحل که یکی از زیباترین سواحل ایران است، از رفتن به دریا لذت ببرند و صخره‌های مرجانی پر جنب و جوش را کشف کنند. صف‌هایی از آفتاب گیران را می‌توان در آرامش مشاهده کرد و می‌توانید در ساحل ماساژ دهید. توجه داشته باشید که در اینجا مجاز به عکس گرفتن نیستید و ممکن است هنگام ورود از شما خواسته شود تلفن خود را تحویل دهید.

 

زیباترین سواحل ایران

ساحل مرجان

ساحل مرجان، دوباره در جزیره کیش، پوشیده از شن‌های طلایی است و فرصت‌های زیادی را برای پیاده روی آرامش بخش در حالی که به خطوط درختان نخل نگاه می‌کنید، فراهم می‌کند. شما همچنین می‌توانید به موج سواری بروید، یا یک قایق کرایه کنید تا واقعاً آب شفاف و وسیع اینجا را کشف کنید. جزیره کیش در تابستان می‌تواند به دمای گرم برسد، بنابراین فصل بهار یا حتی زمستان زمان بهتری برای سفر است.

برای اجاره سوئیت در کیش روی لینک کلیک کنید.

ساحل زیتون

ساحل زیتون در قشم(بخشی از پارک زیتون) با مدرسه غواصی برای تمام سطوح، ساحلی عالی برای ورزش‌های آبی است. ساحل زیتون از زیباترین سواحل ایران به حساب می‌آید. رستوران‌های زیادی در اطراف منطقه وجود دارد که غذاهای دریایی لذیذ را که ممکن است انتظار نداشته باشید در ایران پیدا کنید، سرو می‌کنند، مانند اختاپوس و میگو که با ادویه‌های محلی زردچوبه، میخک و گلبرگ‌های گل رز خشک شده پوشیده شده‌اند. برخی از این رستوران‌ها دارای موسیقی زنده هستند و منظره‌ای رو به دریا دارند، بنابراین می‌توانید تجربه غذاخوردن خاطره‌انگیزتری را در حین تماشای دریا داشته باشید. زنان در اینجا اجازه ندارند در آب شنا کنند، اما اجازه دارند در خود ساحل باشند.

ساحل گیسوم

ساحل گیسوم در استان گیلان ایران پوشیده از شن‌های سرسبز است. برای ایرانیانی که به تعطیلات می‌روند و برای فرار از زندگی شهری بسیار محبوب است. شما می‌توانید در اینجا نیز کمپ بزنید، که یک تجربه محبوب برای مسافران است. این ساحل از زیباترین سواحل ایران است. اگر انتخاب شما قرار گرفت، به یاد داشته باشید که طبیعت اطراف منطقه، به ویژه جنگل گیسوم را که پر از درختان است، کشف کنید. در انتهای جنگل، مسجد سفید ۱۰۰۰ ساله قرار دارد.

ساحل گیسوم

ساحل بندر عباس

ساحل بندر عباس در جنوب ایران قرار دارد. جایی که می‌توانید با لذت فراوان روی  ماسه‌های نرم قدم بزنید. این همچنین می‌تواند برای کودکانی که از ساخت قلعه‌های شنی لذت می‌برند، گزینه‌ای عالی باشد. زمستان بهترین زمان برای بازدید از این ساحل شگفت انگیز است زیرا رطوبت کمتری در این منطقه از کشور وجود دارد. مجموعه‌ای عالی از هتل‌های مدرن در این منطقه وجود دارد که به لطف استخرهای شنای خاص خود، تماشای آب بیشتری را برای مهمانان فراهم می‌کنند.

ساحل ریشهر

ساحل ریشهر در بوشهر واقع شده است. این ساحل زیبا به شهرهای بزرگی مانند آبادان و شیراز نزدیک است و به مسافران فرصتی جذاب برای فرار از نقاط توریستی و شلوغ کشور می‌دهد. بدون شک ساحل ریشهر از زیباترین سواحل ایران است و بین بازدیدکنندگان خارج از کشور، به ویژه کسانی که از بحرین و کویت آمده‌اند، محبوبیت دارد. این ساحل دارای مناظر شنی و صخره‌ای بسیار زیباست و این، آن را برای کوهنوردی عالی می‌کند. ساحل برای فعالیت‌های آبی مانند کرایه قایق‌های تندرو بسیار مناسب است. در اینجا می‌توانید از شنا در دمای بالای ۲۲ درجه سانتی‌گراد(۷۲ درجه فارنهایت) تا اواخر دسامبر در اینجا لذت ببرید.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به نیشابور

ساحل بندر انزلی

سواحل ایران بی‌نظیر هستند و یکی دیگر از بهترین سواحل ایران، ساحل دریای خزر است که از شهر بندرانزلی می‌گذرد. بندر انزلی در واقع بزرگ‌ترین بندر در سواحل خزر ایران به حساب می‌آید. این یک استراحتگاه مناسب برای تعطیلات است که در ماسه تمیز، آب شور، و مناظر حماسی طلوع و غروب خورشید غوطه ور شده است. خط ساحلی ساحل انزلی در ایران رتبه اول را دارد و همچنین بزرگ است. بنابراین به این مکان آرام بیایید و نهایت لذت را ببرید.

ساحل انزلی

ساحل رامسر

آیا می‌خواهید در تعطیلات به جایی بروید که باعث شود بگویید وای خوب، اینجا همان جاییست که انتظارش را می‌کشیدم؟ رامسر یکی از این مکان‌های منحصر به فرد برای شما خواهد بود. این شهری کوچک و جواهری است که در نزدیکی سواحل خزر واقع شده است. در دامان طبیعت رامسر از یک سو با جنگل و از سوی دیگر با دریا مواجه خواهید شد. این شهر که بیشتر گردشگران از آن بازدید می‌کنند و دوستش دارند، یکی از زیباترین سواحل ایران را در خود جای داده است. ساحل شنی، دریای شور و خورشید درخشان در پس زمینه آبی این مکان را به یک مقصد عالی برای تعطیلات تبدیل کرده است. تله کابین‌های عبوری از ساحل دریای خزر را نیز می‌توانید ببینید و لذت ببرید.

جاذبه‌های گردشگری نزدیک: موزه کاخ رامسر، قلعه مارکوه، بلوار کازینو، روستای جواهر ده

مکان: استان مازندران، ایران

نحوه دسترسی: با هواپیما، قطار، تاکسی یا ماشین شخصی سفر کنید تا از تهران به رامسر برسید، تا تهران ۴ ساعت با ماشین فاصله دارد.

بهترین زمان برای بازدید: اکتبر تا اواسط مارس

فعالیت هایی که باید امتحان کنید: قایق سواری، چتربازی، و تله کابین سواری که از بالای کوه که شما را با منظره پانورامای ۳۶۰ درجه از زمین‌های کشاورزی، جنگل و دریا پذیرایی می‌کند.

ساحل جزیره کیش

به این ساحل زیبای کیش در ایران که حس جزیره هاوایی را در این خلیج فارس می‌دهد سلام کنید. کیش یک جزیره آزاد، یک مقصد ساحلی آفتابی محبوب با سواحل شنی سفید ایران مانند ساحل بانوان، ساحل مریم و غیره است. تصور کنید که زیر درختان نخل نشسته‌اید و مناظر شگفت انگیز خلیج فارس را تحسین می‌کنید. هیجان انگیز است، درست است؟

کیش کاملا امن است و هیچ موجود آبزی خطرناکی در آن وجود ندارد و آب‌هایش آنقدر تمیز است که می‌توانید زندگی بی‌نظیر زیر آب را ببینید. ساحل کیش که یکی از زیباترین سواحل ایران است با انبوهی از صخره‌های مرجانی با ماهی‌های پر جنب و جوش در تمام طول سال آراسته شده است. علاوه بر دریای آبی درخشان و سواحل خیره کننده با درختان نخل، این ساحل در ایران مجموعه‌ای از مناظر عالی را ارائه می‌دهد که می‌توانید از آنها دیدن کنید.

جاذبه های گردشگری اطراف جزیره: پارک دلفین و تمساح کیش، پارک درخت سبز، باغ وحش اسرار جهان، کشتی یونانی، مجسمه پرنده غول پیکر، کاریز، حریره، پارک ساحلی مرجون

مکان: بندرلنگه، استان هرمزگان، ایران

راه دسترسی: این مروارید ایران تنها ۱.۱ کیلومتر با فرودگاه بین المللی کیش فاصله دارد یا می توانید با ماشین یا اتوبوس از تهران به اینجا برسید.

بهترین زمان برای بازدید: اکتبر تا اواسط مارس

فعالیت هایی که باید امتحان کنید: اسنورکلینگ، جت اسکی، پاراسلینگ، قایقرانی، ماهیگیری، پیاده روی در صخره، قایق سواری، اسکی روی آب، و تماشای مرجان

ساحل کیش از زیباترین سواحل ایران

سواحل جزیره هنگام

جزیره هنگام در قسمت جنوبی جزیره قشم در جنوب ایران قرار دارد. یکی از زیباترین سواحل ایران در جزیره هنگام قرار دارد. آب زلال و شفاف این جزیره، دیدن ماهی‌های شگفت انگیز و رنگارنگ در آب را آسان می‌کند. علاوه بر این، یکی از منحصربه‌فردترین مکان‌هایی که در هنگام می‌توانیم ببینیم، ساحل نقره‌ای است. شن‌های این ساحل به دلیل وجود مواد معدنی براق می‌درخشند. شایان ذکر است که در برخی اوقات خاص از سال، به دلیل وجود فیتوپلانکتون‌های موجود در ماسه‌ها، شب‌ها آب با یک نور آبی می‌تابد.

ساحل درک

آیا تاکنون از خود پرسیده‌اید، این درک که خیلی‌ها همدیگر را به آن واگذار می‌کنند کجاست؟ دوستان؛ درک نه تنها جای بدی نیست بلکه یکی از بکرترین نقاط کشورمان است! ساحل و روستای درک در جنوبی‌ترین نقطه ایران واقع شده‌اند و آنها را می‌توان در سواحل مکران و در امتداد دریای عمان پیدا کرد.

نکته جالب توجه در مورد ساحل درک و روستایی که در جوارش قرار دارد این است که در آن ساحل و صحرا به هم می‌رسند و این در حالی است که تنها چند مورد ساحل در جهان وجود داردند که از چنین پدیده‌ای برخوردار هستند. این ساحل از زیباترین سواحل ایران است چون با آن می‌توان در یک قاب تپه‌های شنی، درختان نخل و دریای آبی مشاهده کرد.

این مطلب را هم بخوانید
آشنایی با بهترین مکان های ماهیگیری ایران

ساحل درک

سواحل چابهار

چابهار شکوه طلوع خورشید بر دریاست. این شهر با مناظر زیبای طبیعی، ساحل دلپذیر، تالاب‌ها، کوه‌های مریخی، باغ‌های موز و انبه، بازارهای متنوع و صدها جاذبه گردشگری دیگر، یکی از جذاب‌ترین شهرهای ایران برای سفر و تفریح ​​به شمار می‌رود. بندر چابهار با مناظر و سواحل منحصربه‌فردش توجه هر بیننده و گردشگری را به خود جلب می‌کند، بنابراین کافی است چند روزی را در این شهر سپری کنید تا با شگفتی‌های طبیعی و تاریخی دلربای این شهر آشنا شوید. در قسمت جنوبی شهرستان چابهار سواحلی را می‌بینید که به دلیل ظهور آب‌های دریای عمان منظره بسیار زیبایی را ایجاد می‌کنند که واقعاً دیدنی است.

ساحل سیسنگان

سیسنگان شهرستانی زیبا در شمال ایران است که سواحل جنگلی شگفت انگیزی دارد. سواحل سیسنگان از زیباترین سواحل ایران هستند. در اینجا منظره دریا، جنگل و کوه را در کنار هم می‌بینیم که این در دنیا بسیار نادر است. سیانگان یک ساحل شنی زیبا با سنگ‌های جلبکی دارد که جلوه‌ای متفاوت به آن بخشیده است.

ساحل چمخاله

چمخاله یک شهرستان سرسبز است که در شمال ایران در گیلان واقع شده است. ساحل آن یکی از زیباترین و امن‌ترین سواحل کشور است که در سال ۱۳۹۰ از سوی وزارت کشور به عنوان بهترین ساحل استان گیلان انتخاب شد. بهترین جاذبه‌های ساحل چمخاله ساحل شنی فوق‌العاده زیبا و رودخانه بزرگ چمخاله است. این منطقه زیبا نزدیک‌ترین ساحل به لنگرود است و یکی از جاذبه‌های گردشگری استان گیلان محسوب می‌شود.

ساحل چمخاله

ساحل سلمان شهر

اگر به دنبال یک مکان توریستی مدرن برای گذراندن تعطیلات خود هستید، ساحل سلمان شهر در متل قو یکی از این مکان‌هاست. ساحل سلمان خانواده پسند است و همین موضوع آن را به یکی از محبوب‌ترین و زیباترین سواحل ایران برای ایرانیان تبدیل کرده است. امکانات سرگرمی زیادی در حین حضور در آنجا وجود دارد، مانند جت اسکی، سواری بر قایق‌های موتوری و پاراسلینگ. یک برج دوقلو تجاری در آن منطقه به نماد متل قو تبدیل شده است و به شما امکان می‌دهد به هر چیزی که نیاز دارید دسترسی داشته باشید.

خود ساحل سلمان شهر فوق العاده زیباست. اگرچه ساحل در تابستان شلوغ می‌شود، اما این شلوغی نمی‌تواند آزاردهنده باشد. آرامش دریا را به دست می‌آورید در حالی که با تماشای شادی مردم در اطراف هیجان زده می‌شوید. بهترین زمان برای بازدید از ساحل سلمان شهر حدود بهار و تابستان است تا از آب و هوا نیز لذت ببرید.

ساحل سرخ

درست هنگام غروب آفتاب که آسمان پر از پرتوهای قرمز خورشید است، می‌توانید نور را به سمت ساحل هرمز دنبال کنید. سپس به صخره‌های اطراف خود نگاه کنید و قرمزی خالص همراه با آبی شفاف دریا را درک کنید. ساحل سرخ یکی از زیباترین سواحل ایران واقعاً یکی از عجیب‌ترین و در عین حال شگفت انگیزترین شگفتی‌های طبیعت است. می‌توانید تا زمانی که آب خون آلود مچ پای شما را احاطه کند به دریا نزدیکتر شوید و از این لحظه جادویی که توسط ساحل سرخ دلربا ایجاد شده است لذت ببرید.

ساحل سرخ

ساحل صدف آستارا

یکی دیگر از مکان‌های دیدنی آستارا ساحل صدف است. همانطور که از نام آن پیداست، ساحل پر از صدف‌های سفید است که منظره بی‌نظیری را ایجاد می‌کند. این ساحل دارای کلیه امکانات لازم از جمله: اقامتگاه، استراحتگاه، بوفه و فروشگاه، دوش آب و سرویس‌های بهداشتی است. مسیر دسترسی به این ساحل زیبا در ۷ کیلومتری جاده آستارا – تالش و در نزدیکی منطقه حفاظت شده جنگل لوندویل قرار دارد.

سخن آخر…

هیچ چیز مثل دریا برای ما انسان‌ها آرامش به همراه ندارد چون از جنس سکوت است. بعید است کسی پیدا شود که از دیدن دریا خسته شود. برای همین هم است که ایرانی‌ها دوست دارند تعطیلات خود را در شهرهای ساحلی مثل بندر انزلی، ساری، رامسر و… سپری کنند. سواحل کشورمان کم نیستند، بنابراین ما تمام سعی‌مان را کردیم تا زیباترین سواحل ایران را به شما معرفی کنیم. بدون شک از دیدن این سواحل هرگز خسته نخواهید شد.

درباره “معرفی ۱۷ ساحل از زیباترین سواحل ایران” بیشتر بخوانید:

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا