جاهای دیدنی تهران

فشافویه کجاست؟

شهر تهران درست است که یک شهر صنعتی به حساب می‌آید، اما جاذبه‌های فراوانی هم در آن وجود دارد. اگر می‌خواهید به تهران سفر کنید حتما بازدید از مناطق تفریحی و دیدنی آن را از دست ندهید. یکی از جاذبه‌های گردشگری در تهران، دریاچه فشافویه است. شاید برایتان سوال باشد که آدرس دقیق فشافویه کجاست؟ چگونه به این دریاچه زیبا برویم و از آن دیدن کنیم؟ در ادامه به تمام سوالات شما پاسخ داده خواهد شد.

دریاچه فشافویه در استان تهران و در شهرستان ری قرار گرفته که نمی‌توان از آن به عنوان جاذبه‌ای طبیعی یاد کرد چون از آن به عنوان یک دریاچه‌ مصنوعی یاد می‌کنند. این دریاچه دارای تفریحات و سرگرمی‌های بسیاری است و با امکانات رفاهی خوبی که دارد گردشگران زیادی را به سمت خود کشانده و بسیار محبوب و پرطرفدار است. سپنجا قصد دارد تا شما را با این دریاچه زیبا که یکی از مقاصد گردشگری به شمار می‌رود، آشنا کند؛ پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای اجاره سوئیت در تهران روی لینک کلیک کنید.

معرفی دریاچه فشافویه

دریاچه فشافویه یکی از مناطق گردشگری در شهر تهران است که وسعت آن به ۷ هکتار می‌رسد. این دریاچه در سال ۱۳۸۵ در شهر ری تهران ساخته شد. آن زمان که این دریاچه احداث شد هدفی برای منطقه تفریحی نداشتند؛ یعنی از قبل برای اینکه از آن به عنوان یک مقصد تفریحی و گردشگری یاد شود هیچ برنامه‌ای چیده نشده بود.

وقتی سه سال از ساخت این دریاچه گذشت یعنی در سال ۱۳۸۸ مردم زیادی از آن استقبال کردند و آن زمان بود که به عنوان یک مجموعه گردشگری و توریستی کار خود را شروع کرد و تا به امروز افراد زیادی برای تفریح و خوش‌گذرانی پا به این دریاچه می‌گذارند. البته خیلی از مردمی که در تهران زندگی می‌کنند هنوز هم از وجود چنین جای دلنشینی بی خبر هستند.

درست است که این دریاچه در دل کویر جنوب ایران قرار گرفته و قرار نیست که شما دریاهای جنوب را ببینید و یا در سواحل شمال ایران قدکم بزنید بلکه تلاش شده تا امکانات آب بازی را برای گردشگران فراهم کنند. هر گونه امکانات تفریحی که در ترکیه، کیش، امارات، قشم و هر جای دور از تهران فراهم است می‌توانید همه آن‌ها را در این منطقه فشافویه تجربه کنید و لذت ببرید.

معرفی دریاچه

با این همه امکانات و سرگرمی‌های جالب باز هم قرار بود تا تفریحات متعدد دیگری هم به آن‌ها افزوده شود؛ اما به‌خاطر بعضی از مشکلات و دشواری‌هایی که برای متصدیان اتفاق افتاد از ساخت آن‌ها در این منطقه دست کشیده شد و با این حال گردشگرانی که به این دریاچه می‌آیند از امکانات تفریحی خوبی برخوردار هستند. کافی‌شاپ، حمام، پارکینگ، رستوران و بوفه از برخی امکانات این منطقه هستند.

فشافویه در آخر هفته‌ها و روزهای تعطیل بسیار شلوغ می‌شود و تعداد افرادی که برای بازدید می‌آیند تقریبا چیزی بالای ۳۰۰ نفر خواهند بود. اگر به دنبال خلوت بودن می‌گردید بهتر است در اواسط هفته به این مکان مراجعه کنید. مسابقات ورزشی زیادی هم در این دریاچه صورت گرفته که از جمله آن‌ها می‌توان به مسابقات اتوموبیلرانی قهرمانی و حتی استانی در سال ۱۳۸۸ اشاره کرد.

فشافویه در کجا قرار گرفته؟

شاید بخواهید به طور دقیق بدانید که فشافویه کجاست و از چه مسیری می‌توانید به آن برسید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید. فشافویه در اتوبان تهران به قم قرار گرفته و مردم قم هم به آن تقریبا نزدیک هستند و می‌توانند برای یک تفریح کوتاه راهی این سفر شوند. البته ناگفته نماند که این دریاچه جزء استان تهران محسوب می‌شود و در شهر ری، منطقه حسن آباد و در مسیر فرودگاه بین‌المللی امام واقع شده است.

در اتوبان تهران به قم به یک عوارضی می‌رسید و وقتی از آن رد کردید باید ۱۸ کیلومتری را طی کنید تا به یک زیر گذر برسید. این زیر گذر که در اتوبان قرار دارد همان خروجی رباط کریم است. با ادامه این مسیر شما به حسن آباد خواهید رسید که اگر از افراد آنجا سوال کنید که فشافویه کجاست؟ آدرس را به شما خواهند گفت و حتی می‌توانید از تابلوهای راهنما کمک بگیرید.

بهترین زمان بازدید از فشافویه

چون تهران تقریبا منطقه‌ای کوهستانی است به همین دلیل زمستان‌های سردی هم دارد و برای آب‌تنی اصلا مناسب نیست. با این تفاسیر باید بدانید که بهترین زمان برای رفتن به فشافویه فصل تابستان است که با وجود گرمی هوا، آب بازی و تفریحات هیجان‌انگیز آبی آن به شما می‌چسبد. از اوایل پاییز تا اوایل بهار تفریحات آبی فشافویه تعطیل می‌شود و باید از تفریحات دیگر آن بهره‌مند شوید.

این مطلب را هم بخوانید
لیستی از کافه های لوکس تهران

بهترین زمان بازدید از فشافویه

مسیر دسترسی به دریاچه فشافویه

در هر جای دنیا که باشید می‌توانید به تهران (پایتخت ایران) بیایید و از دریاچه فشافویه دیدن کنید. برای رسیدن به این منطقه گردشگری ابتدا باید به استان تهران بروید و در اتوبان تهران به قم، با طی کردن مسیری ۱۸ کیلومتری بعد از عوارضی به این مکان زیبا خواهید رسید. قبل از اینکه به فرودگاه امام خمینی برسید با کمک تابلوهای راهنما مسیر دریاچه را پیدا خواهید کرد که فاصله تهران تا فشافویه ۴۵ دقیقه است.

امکانات تفریحی فشافویه

فشافویه مکان مناسبی برای یک پیک نیک و تفریح کوتاه در روزهای تعطیل به همراه دوستان و خانواده است. در ابتدا اینگونه نبود و تفریحات آبی در این منطقه وجودنداشت؛ اما کم کم انواع تفریحات آبی تأسیس شد و مردم استقبال ویژه‌ای از آن‌ها کردند. باید اعتراف کرد که فشافویه بهترین مکان برای کسانی است که علاقه زیادی به ورزش‌های آبی دارند. در ادامه برخی از تفریحات و سرگرمی‌هایی را که در این منطقه می‌توانید تجربه کنید در اختیارتان قرار می‌دهیم:

جت اسکی

در ابتدا قرار نبود که در این منطقه جت اسکی آورده شود و هنگامی که دیدند مردم از این فرصت استفاده می‌کنند و جت اسکی‌های شخصی خود را به همراه خود به این منطقه می‌آورند و در این دریاچه به بازی و نشاط می‌پردازند، تصمیم گرفتند تا امکانات تفریحی این دریاچه را فراهم کنند. قدرتمندترین جت اسکی‌های تهران در دریاچه فشافویه واقع شده‌اند و با سرعتی که دارند می‌تواند لحظات هیجان‌انگیزی را برایتان به وجود آورند.

جت اسکی

شاتل

شاتل یکی دیگر از بازی‌های آبی است که هیچ محدودیت سنی ندارد و همه افراد خانواده می‌توانند از این تفریح لذت ببرند. شاتل از یک تیوپ تشکیل شده که توسط یک قایق روی آب کشیده می‌شود. این بازی یکی از سرگرمی‌های خوبیست که لذت آن به جت اسکی هم می‌رسد؛ پس این تفریح را از دست ندهید.

اسکی روی آب

اسکی روی آب یکی از تفریحات آبی در این منطقه است که این بازی هیجان بالایی دارد؛ اما متاسفانه هر کسی نمی‌تواند این بازی را انجام دهد چون باید به این ورزش کامل مسلط باشد. این ورزش یکی از ورزش‌های محبوب و پرطرفدار در بین جوانان است و اگر کسی می‌خواهد از این تفریح هیجان‌انگیز لذت ببرد باید آن را اول آموزش ببیند. در فشافویه تنها با فعال کردن کارت عضویت می‌توانید از آموزش‌های آن برخوردار شوید.

با داشتن کارت عضویت خیلی راحت از مزایای دیگر این مجموعه بهره خواهید برد؛ مثلا استفاده از وسایل خاص، تورها، آموزش‌ها، کنسرت‌ها و… با تخفیفات ویژه‌ای برایتان میسر می‌شود. اگر ۴۵۰ هزار تومان پرداخت کنید سالانه از تمامی این امکانات برخوردار خواهید شد و حتی نوبت شما می‌تواند از بقیه بازدیدکنندگان جدا می‌شود.

پدل برد و کیبل اسکی

حالا که می‌دانید فشافویه کجاست وقت این است که برای یک تفریح هیجان‌انگیز به آنجا بروید. پدل برد یکی از این تفریحات به شمار می‌رود که علاوه بر هیجان‌انگیز بودن، به شما آرامش می‌دهد و تفریحی دلچسب برای شما خواهد بود. کیبل اسکی یک تفریحی است که تا چند سال پیش تنها در کیش وجود داشت؛ اما اکنون این بازی که شبیه به اسکی روی آب است در فشافویه هم قرار دارد و خیلی از علاقه‌مندان به این ورزش به سمت فشافویه کشانده شده‌اند.

پدل بردو کیبل اسکی

قایق موتوری

قایق موتوری یکی از وسایلی است که برای تفریحات آبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قایق یک موتور دارد که از طریق آن نیرو و سرعت می‌گیرد. موتورها انواع مختلفی دارند که برخی از آن‌ها داخلی و برخی هم خارجی روی قایق نصب می‌شوند. از جمله موتورهای خارجی می‌توان گیربکس، موتور درون‌سوز و ملخ اشاره کرد.

زیپ لاین

زیپ لاین یکی از تفریحاتی است که در فصل زمستان هم می‌توانید آن را تجربه کنید و کلی لذت ببرید. خیلی از تفریحات هم هستند که از فصل پاییز به بعد در فشافویه دایر می‌شوند. سوارکاری، تیر و کمان، اتومبیل‌رانی و… از جمله تفریحات زمستانه به شمار می‌روند. برخی از افراد در فصل زمستان به ورزشی مثل پینت بال هم می‌پردازند و در این فصل سرد هم کلی خوش‌می‌گذرانند.

کایاک سواری

قایق‌هایی وجود دارند که برای محیط‌های آبی مختلف به کار می‌روند؛ برخی از آن‌ها در آب‌های آرام، برخی در آب‌های آزاد و خروشان مناسب هستند. قایق‌های کایاک کاربردهای متنوعی دارند که هر کدام برای کاری استفاده می‌شوند. نمونه‌های کایاک شامل قایق‌های ورزشی، تفریحی، سفرهای ماجراجویانه و قایق‌های نجات هستند. این قایق‌ها باریک و سبک هستند و یک جای نشیمنگاه دارد البته تعداد سرنشینان کایاک می‌تواند یک نفره، دونفره و حتی چند نفره باشد.

این مطلب را هم بخوانید
باغ فردوس

کایاک سواری

پینت بال

پینت بال یک تفریح آبی نیست بلکه این بازی را در هر زمان و فصلی می‌توانید انجام دهید و از آن لذت ببرید. این تفریح هیجان‌انگیز در فضای باز باید انجام شود چون با شلیک گلوله‌ها سر و کار دارید. این گلوله‌ها پر از رنگ هستند و با رنگی کردن حریف، آن شخص را از بازی حذف می‌کنند. محیط این بازی باید موانعی در آن وجود داشته باشد و یک یک حالت شبیه به فضای جنگلی و یا شهری داشته باشد. این بازی قوانین خاص خودش را دارد و حسابی شما را سرگرم می‌کند.

پیست اتومبیل‌رانی

پیست اتومبیل‌رانی یک فضای بزرگ و آزاد ورزشی است که جایگاهی هم برای تماشاچیان در نظر گرفته شده تا از تماشای این بازی فوق‌العاده لذت ببرند. این بازی شرایط و قوانین خاصی دارد که باید تمام آن‌ها را به درستی رعایت کنید هر چند برای این بازی باید از قبل آموزش دیده باشید؛ در صورتی که مایل بودید می‌توانید در فشافویه تمام آموزش‌های لازم را ببینید.

ATV یا همان موتورهای چهار چرخ

ATV مخفف All Terrain Vehicle است و وسیله نقلیه همه جا رو معنا می‌شود. ATVها دارای چهار چرخ هستند که آن‌ها را ساده کواد و یا کواد بایک می‌نامند. این وسیله برای مسیرهای سخت و دشوار یعنی مسیرهای صعب‌العبور بسیار مناسب است و از تمام سراشیبی‌ها و ناهمواری‌های راه به راحتی گذر می‌کند بی‌آنکه صدمه‌ای به آن وارد شود. این موتور به افرادی که علاقه زیادی به این بازی دارند اجاره داده می‌شود و آن‌ها هم باید هزینه‌ای پرداخت کنند.

فشافویه

قیمت بلیط فشافویه

شاید با خود فکر کنید که ورودی این دریاچه رایگان است؛ اما متأسفانه اینگونه نیست و هر فردی که به این قسمت و مجموعه وارد می‌شود باید حدود ۳۰ هزار تومان پرداخت کند. البته این هزینه از سایر قسمت‌های فشافویه مجزاست؛ یعنی برای هر تفریح و سرگرمی که بخواهید آن را در این منطقه تجربه کنید، باید هزینه‌ای جداگانه بپردازید. اگر با ماشین شخصی خود به این مکان آمده باشید باید ۱۵ هزار تومان هم بابت پارک ماشین بپردازید.

ساعات کاری مجموعه تفریحی فشافویه

حالا که دانستید دریاچه فشافویه کجاست باید بدانید در چه ساعاتی این مجموعه باز است که به آنجا مراجعه کنید. این مجموعه در طول هفته به روی تمام ساکنین تهران و گردشگرانی که از دیگر نقاط جهان می‌آیند باز است به جز روز‌های جمعه و پنج‌شنبه که کمی متفاوت‌تر از بقیه هستند. این دریاچه از ساعت یازده صبح الی هفت شب از شنبه‌ها تا چهارشنبه‌ها آماده سرویس‌دهی است.

پنج‌شنبه‌ها از ساعت نه و نیم صبح تا هفت شب فعالیت دارند و ساعات کاری در پنج‌شنبه‌ها کمی بیشتر از بقیه روزهای هفته است چون این روز تقریبا از روزهای تعطیل به شمار می‌رود. تنها زمانی که فشافویه بسته است روز جمعه خواهد بود که آن هم اگر با بخش داخلی تماس بگیرید و هماهنگ کنید می‌توانید از خدمات این قسمت به طور خصوصی بهره‌مند شوید.

 

ساعات کاری فشافویه

نکات مهم برای بازدید از فشافویه

باید نکاتی را برای رفتن به مجموعه تفریحی و گردشگری فشافویه رعایت کنید. در ادامه برخی از این نکات را یادآور می‌شویم:

  • برای آمدن به دریاچه فشافویه حتما کارت بانکی و پول نقد را به همراه خود داشته باشید چون برای استفاده از خدمات و تفریحات آنجا باید هزینه‌هایی را بپردازید.
  • مدارک شناسایی را به همراهتان بیاورید اما مراقب باشید که در تفریحات آبی آن‌ها را گم نکنید.
  • اگر قصد دارید که بازی خاصی را آموزش ببینید می‌توانید با پرداخت مبلغی بازی مورد علاقه خود را یاد بگیرید.
  • با فعال کردن کارت عضویت خیلی راحت تخفیفاتی شامل حالتان می‌شود و می‌توانید از برخی خدمات این مجموعه به طور رایگان بهره ببرید.

در آخر

در این مقاله از سپنجا دانستید که فشافویه کجاست و چه امکاناتی دارد. با رفتن به دریاچه فشافویه آن هم در فصل تابستان می‌توانید از تفریحات آبی هیجان‌انگیز آن استفاده کنید و همچنین  خدمات ویژه‌ای برای افرادی که کارت عضویت داشته باشند در نظر گرفته شده است. اگر گذرتان به شهر تهران خورد بازدید از فشافویه که اکنون به یک مکان توریستی و گردشگری تبدیل شده را فراموش نکنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 2 میانگین: 4]

تینا خراسانی

روزامو با نوشتن سپری میکنم ، مارکتینگ رو دوست دارم و خودم رو مارکتر نمیدونم، به قول یه بنده خدایی، من مارکتر نیستم ولی مارکتینگ رو دوست دارم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا