دیدنی های گلستان

هر آنچه در ارتباط با مرزیکلا باید بدانید!

بکرترین منطقه شمال ایران، طبیعتی بی نظیر و سرشار از جاذبه طبیعی

اگر عاشق سفر کردن هستید، اگر به دنبال شناخت مناطق بکر شمال ایران هستید، اگر علاقه‌مند به طبیعت گردی دارید، این مقاله برای شما است. پس با سپنجا همراه باشید. شمال ایران در تمامی فصول یکی از بهترین گزینه‌ها برای علاقه مندان به سفر است. منطقه شمالی ایران با آب و هوایی بی نظیر، طبیعتی سر سبز و حیرت‌انگیز و انواع جاذبه‌های طبیعی هرساله میزبان میلیون‌ها مسافر از سراسر جهان است. ما در این مقاله از سامانه رزرو اقامتگاه سپنچا می‌خواهیم شما را با یکی از شهرهای ناشناخته و بکر شمال کشور یعنی مرزیکلا آشنا کنیم.

درباره شهر مرزیکلا

معرفی-جاذبه‌های-دیدنی-مرزیکلا

شهر مرزیکلا یکی از منطقه‌های کمتر شناخته شده در شمال کشور است که از نظر جاذبه‌های طبیعی بسیار غنی و بکر است. این شهر در مرکز بابل و یکی از شهرهای استان مازندران است که به دلیل مردمان میهمان نواز و طبیعت دست خورده اش مقصود این مقاله قرار گرفته‌است.

با نگاهی جزیی تر به موقعیت مکانی شهر مرزیکلا باید بگویم که در جنوب شهرستان بابل قرا گرفته‌است. همچنین جاده دیدنی بابل کنار یا گنج افروز نیز از این شهر می‌گذرد که در ادامه این جاده به شهر زیبا سواد کوه و جاده دیدنی آن مرتبط می‌شود. در مسیر این جاده شما می‌توانید مناظری حیرت‌انگیز از دشت‌های سر سبز و مخملی، زمین‌های شالی و کوه‌های خیره کننده را ببینید و از کنار شان عبور کنید.

شهر مرزیکلا بسیار کوچک و دنج است و به‌طور کلی شامل چهار محله سیادرکا، پیتکا، مرزیکلا و رئیس کلا می‌باشد. این شهر از نظر جمعیت حدود ۸۰۰ نفر را در خود جای داده‌است که همین تعداد اندک چنان آوازه ای از مهمان نوازی خود به پا کرده‌اند که سالانه بخش زیادی از مسافران عازم به شمال را به سمت خود می‌کشانند. مردم شهر مرزیکلا با گویش شیرین مازندرانی خود از شما دعوت می‌کنند تا به این شهر گرم و دوستداشتنی سر بزنید.

معرفی جاذبه‌های دیدنی مرزیکلا

در ادامه به ۵ جای دیدنی و مهم شهر زیبای مرزیکلا می‌پردازیم. با سپنجا همراه باشید.

۱- بابل رود

بابل رود یکی از که از مجاورت شهر مرزیکلا عبور می‌کند یکی از بی نظیرترین رودخانه‌ها نه تنها در این شهر رؤیایی بلکه در شمال کشور لست. این رودخانه زلال و روان از کوه‌های سرسبز سواد کوه جریان یافته و با قدرت و عظمتی باشکوه سرازیر می‌شود.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به گرگان، پایتخت جگرکی‌های ایران

این روخانه با طولی وسیع در تمام مسیر باعث خلق چشم‌اندازهای حیرت‌انگیز می‌شود که دیده هر بیننده ای را مبهوت خود می‌کند. شما با سفر به شهر رؤیایی مرزیکلا می تانید همراه با دوستان خود در دل طبیعت در کنار رودخانه خروشان بابل رود کمپ بزنید و روزی خاطره انگیز و به یاد ماندنی را ثبت کنید. قدم زدن حاشیه این رود همراه با صدا آب جاری آنچنان آرامش بخش است که گویی در رویاهایتان گام برمی‌دارید.

به‌طور کلی بابل رود وسعتی فراتر از شهر مرزیکلا داشته و پس از عبور از مسیر پر پیچ خم خود که شامل شهرستان‌های بابل و بابل سر نیز می‌شود می گذرد و در نهایت به دریای خزر می‌ریزد تا آرام گیرد.

۲- روستا سیادرکا

از دیگر دیدنی‌های طبیعی در شهر مرزیکلا روستا سیادرکا است. سیادرکا در بخش جنوبی این شهر قرار دارد و دارای طبیعت بکر و سرسبزی می‌باشد. این روستا از جهت غرب در امتداد خیابان آسفالت شده روستا گسترش یافته‌است. رودخانه درکا از دیدنی‌های این روستا گرم دوست داشتنی است که به شما این فرصت را می‌دهد تا در کنار عزیزان تان در طبیعت آرامش بخش این روستا کمپ بزنید.

سیلدرکا با دو تپه نارنج و سمن احاطه شده‌است که منظره ای شگفت‌انگیز را در اختیار علاقه مندان به طبیعت قرار می‌دهد.

۳- روستای پیتکا

یکی از بی نظیرترین جاذبه‌های دیدنی مرزیکلا روستا پیتکا است. این منطقه منحصر به فرد با کوه‌هایی که پوشیده از گیاه است منظره ای خارق‌العاده و چشم نواز را در اختیار شما قرار می‌دهد، این چشم‌انداز به قدری زیباست که گویی در حال تماشا یک تابلو نقاشی هستید.

همچنین علاوه بر کوه‌های سرسبز، زمین‌های شالی خیره کننده و زیبایی نیز گوشه گوشه از این منطقه را پر کرده‌است . موارد ذکر شده جاذبه‌های طبیعی بسیاری را در قلب روستا پیتکا جای داده‌است.

وجود انواع جاذبه طبیعی و مناظر بکر و بی نظیر در این روستا مرزیکلا، همچنین آب و هوای مطبوع و معتدل در این منطقه باعث شده‌است که بسیاری از گردشگران به مرزیکلا سفر و تجربه ای ویژه از طبیعت گردی را لمس کنند.

۴- روستا رئیس کلا

اگر از آرامش طبیعت مرزیکلا سیر نشده‌اید، روستا رئیس کلا مقصد بعدی شماست. این روستا نیز با بافتی کاملاً گرم و دنج و طبیعتی بی نقص و آرامش بخش به شما این امکان را می‌دهد تا بای چند روز از دغدغه زندگی شهری و ماشینی به دور باشید و آرامشی ب نقص را تجربه کنید.

۵- جاده گنج افروز

مسیر ارتباطی و جاده مرتبط به مقصد نیز نقش بسیار مهمی در یک سفر ایده‌آل دارد.گنج افروز، جاده ای بی نظیر و فوق‌العاده است که به شهر مرزیکلا می‌رسد. به‌طور کلی برای رسیدن به بابل باید از جاده بابل کنار یا جنگ‌افروز عبور کنید که این جاده به قدری سرسبز و دیدنی است که شما در مسیر یکی از بی نظیرترین سفر عمر تان را تجربه خواهید کرد، بدون شک چشم‌اندازهای موجود در این جاده هر مسافری را مبهوت خود خواهد کرد.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به بندر ترکمن

مطلب بیشتر: معرفی جاهای دیدنی بابل ، شهر بهار نارنج

خوردنی‌های مخصوص مرزیکلا

این شهر تولیدات خاص و سنتی خود را دارد که امتحان آن‌ها خالی از لطف نیست. نان سنتی و شیرینی‌های مخصوص محلی از سوغات اصلی این شهر است که بسیار لذیذ و خوش طعم است.

آغوزون، کماج، پشت زیک، قماق، آب دندون، برنجک و رشته به رشته از شیرینی محلی این شهر است ک بسیار خوشمزه و مقوی است.

صنایع دستی مرزیکلا

بعد از کشاورزی در شهر مرزیکلا، بیشتر درآمد مردم این منطقه از صنایع دستی مخصوص این شهر تأمین می‌شود.

صنایع دستی این شهر شامل قالی بافی، رنگرزی، سرامیک ساز، گلیم بفی، طراحی سنتی و نگارگری، فرآورده‌های پوست و چرم، عروسک سازی، صحافی و جلد سازی سنتی، سوزن دوزی، جاجیمه باف، شمد و ملحفه، هنرهای مرتبط به چوب، هنرهای مرتبط به فلز، بافت گلیچه و صنایع دستی دریایی می‌باشد که شما می‌توانید برای سوغات و یادگاری  از صنایع دستی این شهر خرید کنید.

کشاورزی در مرزیکلا

کشاورزی در مرزیکلا

همان‌طور که گفتیم به دلیل مناسب بودن خاک و شرایط آب و هوایی در شهر مرزیکلا، شالیزارهای برنج بسیاری در دل این شهر جای گرفته‌است. بنابر این شغل بسیاری از مردان مرزیکلا کشاورزی و شالی کاری است. سالانه حجم بالایی از برنج در این شهر تولید و صادر می‌شود.

شما می‌توانید از برنج خوش عطر طعم این منطقه خریداری و سوغات ببرید. لازم به ذک است که این برنج مرغوب را بدون واسطه از شالی کار خریداری کرده و بسیار مقرون به صرفه است.

سخن آخر

در این مقاله از سامانه سپنجا شما را با یکی از شهرهای ناشناخته و بکر شمالی ایزان یعنی مرزیکلا آشنا ساختیم. شما می‌توانید با مرور بر این مقاله صفر تا صد این شهر را شناخته و برای سفر به این بهشت گمشده برنامه‌ریزی کنید.

با تماس با سامانه رزرو و اقامتگاه سپنجا دیگر نگران هماهنگی محل اقامت خود در مرزیکلا نباشید و با خاطری آسوده هماهنگی محل اقامت خود را به ما بسپارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 5 میانگین: 3.4]

تینا خراسانی

روزامو با نوشتن سپری میکنم ، مارکتینگ رو دوست دارم و خودم رو مارکتر نمیدونم، به قول یه بنده خدایی، من مارکتر نیستم ولی مارکتینگ رو دوست دارم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا