جاهای دیدنی ایران

اجاره ویلا در شمال عید نوروز

ایام عید یکی از آن ایام تعطیل محبوب است که بسیاری از افراد تصمیم به مسافرت می‌گیرند. به دلیل ازدحام و شلوغی مسافران، بسیاری از اقامتگاه‌ها مانند ویلا و یا سوئیت‌ها در مدت زمان کوتاهی پر شده و رزرو می‌شوند. به همین دلیل بسیار مهم است که بسیار زودتر از سایر مسافرین اقدام به رزرو ویلا و سوئیت خود کنید.

برای این که بتوانید ایام تعطیل عید نوروز را در یک ویلای باصفا با امکانات رفاهی کامل بگذرانید، این مقاله را دنبال کنید. همچنین در صورتی که به اجاره ویلا در شمال عید نوروز ۱۴۰۰ فکر می‌کنید، تیم سپنجا راهنمایی‌های لازم را در این مقاله برای شما خواهد داشت.
برای اجاره ویلا در شمال کلیک کنید.

جاذبه‌های گردشگری شمال ایران

اگر قصد سفر داشته باشیم، همیشه اولین گزینه شمال است. ناحیه شمالی ایران به دلیل وجود طبیعت بکر و زیبا و همچنین مناطق دیدنی مانند آبشار، غار، تالاب و دریا به یکی از جاذبه‌های توریستی ایران تبدیل شده است.

به طور کلی سه استان گلستان، مازندران و گیلان از استان‌های سرسبز و همجوار با دریای خزر است که سالیانه میزبان جمعیت زیادی از مسافران است. در ادامه قصد داریم که به صورت کلی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی هر یک از استان‌ها را بررسی کنیم، با سپنجا همراه باشید.

۱- استان مازندران

شاید بتوان گفت محبوب‌ترین مقصد برای سفر به شمال استان مازندران است. این استان مرز وسیعی با دریای خزر دارد و از نظر پوشش گیاهی نیز بسیار غنی است. در ایام عید نوروز این مقصد به یکی از پرطرفدارترین و شلوغ‌ترین مقاصد ایران تبدیل شده و هر مسافری را به گذراندن ایام عید در این استان دعوت می‌کند.

استان مازندران دارای جاذبه‌هایی همچون آبشارهای زیبا و دیدنی، تالاب‌های مه آلود و اسرارآمیز، دریای آبی همراه با موج‌های سرکش و جنگل‌های سرسبز و باصفایی است که می‌تواند لوکیشن‌هایی فوق العاده برای عکاسی و تفریحات خانوادگی باشد.

مکانهایی مانند باداب سورت یکی از نادرترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های طبیعی در جهان است. این جاذبه به دلیل داشتن حوضچه‌های طبیعی رسوب شده در طی هزاران سال به وجود آمده است.

از دیگر جذابیت‌های دیدنی این استان می‌توان به تالاب‌های آن اشاره کرد. یکی از تالاب‌های دیدنی این استان تالاب فریدون کنار است که می‌توان قوهای وحشی را در این تالاب مشاهده کرد. به طور معمول دیدن این صحنه در فصول سرد سال به خصوص در اواخر پاییز و اواخر زمستان به شما پیشنهاد می‌شود.

به طور کلی غرب مازندران از نظر مناطق دیدنی و جاذبه‌های طبیعی بسیار غنی است. از مکان‌های سرسبز و دیدنی این منطقه می‌توان به روستای کندلوس، تله کابین نمک آبرود، مناطق دیدنی رامسر و سایر جاذبه‌های طبیعی اشاره کرد. به طور کلی از آن جایی که شاهان پهلوی به این منطقه علاقه عجیبی داشته‌اند، کاخ‌ها و بناهای زیبایی را می‌توان در این قسمت دید و از آن‌ها بازدید کرد.

همچنین بخوانید: بهترین شهرهای شمال برای تفریح و گردش تعطیلات

استان مازندران

۲- استان گیلان

از دیگر استان‌های جذاب و دوست داشتنی ناحیه شمالی، استان گیلان است. این استان دارای آب و هوای باصفا و همچنین طبیعت بکر و دست نخورده‌ای است و می‌تواند برای گذراندن ایام عید نوروز یک گزینه عالی و فوق‌العاده به نظر برسد.

استان گیلان غنی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری منحصربه فردی است که تنها می‌توان در این خطه پیدا کرد. یکی از این مکان‌های دیدنی و رویایی منطقه ماسال است که در اکثر مواقع مه آلود بوده و منظره‌ای اسرارآمیز و جادویی را به وجود می‌آورد.

این مطلب را هم بخوانید
اجاره ویلا در ایام عید 1401

از دیگر نواحی دیدنی این استان همواره بارانی، شهر زیبای ماسوله است. این شهر پلکانی که به شهر هزار پله نیز معروف است، دارای معماری بسیار زیبا و منحصر به فردی در دنیا است. در این شهر هر پشت بام خود حیاط خانه بالایی است و به همین دلیل ظاهری پلکانی پیدا کرده است. به دلیل همین ویژگی، این روستا که در حال حاضر به شهر تبدیل شده است، در لیست آثار ملی ایران ثبت شده است و هر ساله میزبان بسیاری از مسافران و توریست‌های خارجی است.

از مکان‌های تاریخی بسیار دیدنی در استان گیلان قلعه رودخان است که در نزدیکی شهر فومن قرار دارد. از آن جایی که این قلعه در دوره ساسانیان ساخته شده است، یکی از قدیمی‌ترین بناهای تاریخی شمال ایران محسوب می‌شود.

با این حال به دلیل باستانی بودن این بنا، در دوره سلجوقی مورد مرمت قرار گرفت و استفاده شد. این بنا در داخل جنگل وجود دارد و ظاهر زیبایی بسیار خاص و منحصر به فردی را به این قلعه تاریخی بخشیده است.

مطالب بیشتر: راهنمای سفر به شمال در زمستان

استان گیلان

۳- استان گلستان

سومین و آخرین استانی که در ناحیه شمالی ایران قرار گرفته است و یکی از زیباترین طبیعت‌های ایران را داراست، استان گلستان می‌باشد. این استان در گذشته بخشی از استان مازندران بوده است و بعدتر به عنوان یک استان مستقل و جداگانه شناخته شده است.

این خطه سرسبز و باصفا دیدنی‌های طبیعی و تاریخی بسیاری دارد که می‌تواند هر فرد با هر نوع سلیقه‌ای را به خود جذب کند. یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین مکان‌های این استان، پارک جنگلی ناهارخوران است.

این پارک دارای تنوع گیاهی بسیار زیادی است و درختانی مانند نمدار، بلوط، ممرز و درختچه‌های تمشک وحشی است. پیاده‌روی در این پارک جنگلی یکی از فعالیت‌های پیشنهاد شده سپنجا به شما است. همچنین در صورتی که در هوای بارانی به این جنگل سری بزنید، قطعا یکی از بهترین و شیرین‌ترین خاطرات سفر خود را به وجود خواهید آورد.

از دیگر مکان‌های دیدنی این استان در ایام عید نوروز، دهکده ییلاقی حفاظت شده جهان نما است. این روستا بسیار زیبا و مسحور کننده یکی از مناطق دیدنی این استان محسوب می‌شود و در فاصله ۶۰ کیلومتری از شهر کردکوی قرار گرفته است.

این روستای حفاظت شده دارای حیوانات خاصی مانند عقاب طلایی، خوک وحشی و پلنگ است که خود این ویژگی یکی از دلایل بازدید مسافران از این روستا می‌باشد.

از دیگر جذابیت‌های استان گلستان می توان به چشمه لال اشاره کرد. این چشمه بسیار زیبا کاملا متفاوت با تمام تجربیات شما از بازدید از دیگر چشمه‌ها است. طبیعت زیبای این مکان یکی از دلایلی است که بسیاری از افراد قصد بازدید از این چشمه را دارند.

جالب است بدانید که علت نام گذاری این چشمه به دلیل حرکت آرام و بدون تلاطم آب چشمه به سمت رودخانه است و به همین خاطر آن را چشمه لال می‌گویند. این منطقه زیبا در فصل پاییز نیز بسیار جذاب و دیدنی است و به شما پیشنهاد می‌کنیم که بازدید از این مکان را در سفر خود به استان گلستان اضافه کنید.

راهنمای بیشتر: بهترین رستوران های شمال با خوشمزه ترین غذاها

طبیعت استان گلستان

 اجاره ویلا در شمال عید نوروز در وب سایت سپنجا

وب سایت سپنجا یکی از وب سایت‌های شناخته شده در زمینه رزرو و اجاره ویلا است که با ارائه بهترین ویلاهای مبله در هر نقطه از ایران در تلاش است تا بتواند اوقاتی مفرح بخش را برای مسافران فراهم کند. وجود ویلاهای متنوع با امکانات مختلف در این وب سایت، سبب شده است که تمامی سلایق کاربران را برآورده کند.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی لیدر محلی هرمز

در صورتی که قصد دارید اجاره ویلا در شمال عید نوروز داشته باشید، می‌توانید با استفاده از وب سایت سپنجا ویلای مورد نظر خود را اجاره کنید. ابتدا نیاز است که در این وب سایت ثبت نام کرده و اطلاعات خود را وارد کنید.

بعد از این مرحله، صفحه کاربری برای شما ساخته خواهد شد. در قسمت بالای صفحه یک باکس جستجو وجود دارد که می‌توانید مقصد خود را در این قسمت وارد کنید. بعد از وارد کردن مقصد، تمامی ویلاهای مبله در دسترس برای شما به نمایش درخواهد آمد.

یکی از ویژگی‌های مفید در این قسمت توانایی فیلتر کردن ویلاها بر اساس قیمتی است که شما قصد دارید بابت اقامت در ویلا بپردازید، به این ترتیب در مدت زمان کوتاهی، ویلای مورد نظر شما یافته خواهد شد. همچنین تعداد اتاق‌ها و تعداد تخت خواب نیز قابل تعیین است و شما براساس تعداد نفرات خود می‌توانید پیدا کردن ویلای خود را اختصاصی کنید.

تیم سپنجا با ارائه بهترین ویلاهای مبله در هر نقطه از ایران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین تمامی امکانات رفاهی برای اقامت کنندگان، در صدد است تا بتواند رضایت و اعتماد اقامت کنندگان عزیز را به دست بیاورد و سفری خاطره انگیز را برای این عزیزان به وجود بیاورد.

برای اجاره ویلا در شمال عید نوروز بهتر است که خیلی قبل‌تر از سایر افراد اقدام به رزرو اقامتگاه و ویلای خود کنید چرا که بسیاری از افراد قصد خواهند داشت که در این ایام به مسافرت رفته و از مناطق شمالی ایران بازدید کنند.

به همین دلیل سپنجا به شما پیشنهاد می‌کند که رزرو و اجاره ویلا مبله خود را حدود دو ماه زودتر انجام دهید تا ویلاهای مناسب و با امکانات رفاهی کامل را به دست بیاورید. به طور معمول ویلاهایی با امکانات ویژه مانند استخر و میز بیلیارد بسیار زود رزرو شده و در نتیجه بهتر است در ماه بهمن ماه ویلای مورد علاقه خود را برای ایام عید نوروز رزرو کنید.

کلام آخر…

برای این که یک مسافرت عالی را در پیش داشته باشیم نیاز است که برنامه ریزی دقیقی داشته و قبل از هر چیز محل اقامت خود را مشخص کرده و رزرو کنیم. برای اجاره ویلا در شمال عید نوروز ۱۴۰۱ بهتر است خیلی زودتر از دیگران ویلاها را بررسی کرده و بهترین آن را برای تاریخ معینی رزرو کنیم.

وب سایت سپنجا با ارائه بهترین ویلاها و سوئیت‌های مجهز در تلاش است تا اقامتگاه مناسبی را برای مسافرین عزیز به وجود بیاورد. سپنجا با فراهم کردن اقامتگاه در هر نقطه از ایران، چه در شهرهای بزرگ و چه روستاهای باصفای کوچک، فرصتی را ایجاد کرده است که مسافران بدون نگرانی اقدام به رزرو ویلا و سوئیت کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 2 میانگین: 5]

تینا خراسانی

روزامو با نوشتن سپری میکنم ، مارکتینگ رو دوست دارم و خودم رو مارکتر نمیدونم، به قول یه بنده خدایی، من مارکتر نیستم ولی مارکتینگ رو دوست دارم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا