جاهای دیدنی ایران

بهترین رستوران های شمال با خوشمزه ترین غذاها

شمال ایران یکی از سرسبزترین مکان‌های تفریحی و گردشگری به حساب می‌آید که با آب و هوایی مطبوع و وجود جاهای دیدنی جذاب باعث جذب توریست‌های بسیاری شده است. رستوران‌های زیادی در شمال کشور وجود دارند؛ اما در این مقاله سپنجا قصد دارد تا شما را با بهترین رستوران‌ های شمال آشنا کند. برای اینکه معروف‌ترین و مهم‌ترین رستوران‌های شمال را بشناسید و با غذاهایی که آنجا سرو می‌شود آشنا شوید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

[message_box bg=”https://sepanja.com/blog/wp-content/uploads/2022/11/%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1-%D8%B4%D8%A7%D8%AE%D8%B5-13.jpg”] برای اجاره ویلا در شمال کلیک کنید. [button size=”medium” style=”is-outline success” text=”مشاهده اقامتگاه ها” link=”https://sepanja.com/landing/shomal”][/message_box]

لیست معروف‌ترین و بهترین رستوران های شمال ایران

شمال ایران چون یک منطقه توریستی و تفریحی است هر ساله گردشگران زیادی مهمان این منطقه خواهند بود. هر کدام از شهرهای شمال ایران مثل گیلان، مازندران، رامسر، رشت و… دارای رستوران‌های متعددی هستند که در ادامه به معرفی بهترین رستوران های شمال با خوشمزه‌ترین غذاها می‌پردازیم:

رستوران سنتی یاقوت

رستوران سنتی یاقوت در استان مازندران و در شهر ایزدشهر قرار گرفته که از بهترین رستوران‌های بین جاده چالوس و بابلسر است. فضای شیک و دلنشین  این رستوران هر مسافری را شگفت‌زده می‌کند. در این رستوران با شنیدن صدای دلنشین آب جاری شده از صخره‌ها و همچنین نمای قدیمی آن که ناخواسته شما را به یاد خانه مادر بزرگ‌ها می‌اندازد. علاوه بر این همه زیبایی غذاهای سالم و باکیفیتی هم ارائه می‌دهد.

طعم و مزه غذاهای آن فوق‌العاده خواهد بود عطر و بوی کباب‌های ذغالی شما را دیوانه می‌کند که با یک بار خوردن غذاهای محلی و سنتی آن و صبحانه‌های لذیذش شما را بارها و بارها به این رستوران می‌کشاند که ساعت ۱۰ صبح الی ۱ شب می‌توانید مراجعه کنید و غذای خود را سفارش دهید. در این رستوران یک قسمت کاملا مجزایی را به کافه و فست‌فود اختصاص داده‌اند که اکنون در حال ساخت و راه‌اندازی است.

رستوران اکبر جوجه رامسر

اگر تا به حال به شمال سفر کرده باشید نام اکبر جوجه را بر روی تابلوهای کنار جاده مشاهده کردید و یا اسمش به گوشتان خورده است که غذایی بسیار مشهور است. رامسر شمال که بخاطر زیبایی بی‌نظیرش به عروس ایران شهرت دارد به عنوان یکی از مناطق دیدنی شمال گردشگران  زیادی به بازدید از آن به شمال می‌آیند که می‌توانید طعم واقعی و خوشمزه این غذای فوق‌‌العاده را در این مکان زیبا بچشید.

رستوران اکبر جوجه‌ای که در رامسر وجود دارد تحت نظر گلوگاه فعالیت دارد که شعبه اصلی آن است. با این اوصاف اگر این طعم و مزه اکبر جوجه را در این مکان امتحان کردید باز هم برای سفارش و خوردن آن به رامسر می‌روید چون هیچ جایی چنین اکبر جوجه‌ای درست نمی‌کنند. قیمت‌های این رستوران بسیار مناسب است و غذای اصلی این رستوران همین اکبر جوجه ترش مزه و لذیذ است. این رستوران از ساعت ۱۱ صبح الی ۱ شب آماده ارائه خدمات است.

برای اجاره سوئیت در رامسر روی لینک کلیک کنید.

اکبر جوجه رامسر

رستوران خاور خانوم

رستوران خاور خانوم یکی از بهترین رستوران های شمال است که در استان گیلان و شهری به نام سرولات قرار دارد. خاور خانوم یک خانم با دست پخت عالی است که با ذوق، سلیقه و استعدادی که دارد هر مهمانی را متحیر می‌می‌کند. بیشتر مسافرانی که به گیلان سفر می‌کنند علاقه زیادی به خوردن غذاهای سنتی آن دارند تا طعم خوشمزه غذاهای گیلکی را در این رستوران‌های سنتی بچشند. پس اگر عشق خوردن غذاهای گیلکی را دارید این رستوران بهترین گزینه است.

این رستوران فضایی آرام و ساده‌ای را دارد که برای صرف یک وعده غذای گیلکی ایده‌آل خواهد بود. اگر در فصلی یا زمانی که به شمال می‌روید در زمان خلوتی باشد می‌توانید از میز و صندلی‌های چوبی و جذاب آن استفاده کنید که در فضای بیرونی قرار گرفته‌اند. این موقعیت مکانی و خوردن غذا در محیط سرسبز و باطراوت بیرون برای مهمانان این رستوران جالب خواهد بود و نباید از آن گذشت. ساعات کاری این رستوران از ۱۲ ظهر تا ۶ غروب خواهد بود.

رستوران کشتی

یکی دیگر از رستوران‌های استان مازندران رستوران کشتی خواهد بود که این رستوران در کنار جاده رامسر قرار گرفته جایی نزدیک به تله‌کابین رامسر. اگر می‌خواهید که حال و هوای غذا خوردن در کشتی را حس کنید حتما به این رستوران سر بزنید. به محض وارد شدن به کشتی شما به یک سفر دریایی دعوت می‌شوید. ظاهر این رستوران بسیار شبیه به کشتی است یعنی آنقدر زیبا، با ظرافت و هنرمندانه طراحی شده که اصلا فکر نمی‌کنید که این رستوران کشتی نباشد.

محیط آرام و دلنشین و شیک کشتی که از دکوراسیون قهوه‌ای و چوبی تشکیل شده بسیار زیبا است. گارسون‌های این رستوران لباس‌هایی خاص مثل ملوان‌ها به تن دارند و این موضوع جذابیت این رستوران را چند برابر کرده است. شاید در واقعیت چنین رستورانی در کشتی وجود نداشته باشد؛ اما در این مکان می‌توانید لحظات خوشی را در کنار یکدیگر تجربه کنید.

از غذاهای این رستوران باید به غذاهای دریایی خاص آن اشاره کرد که حرف ندارند؛ از ماهی قزل‌آلا گرفته تا غذاهای دیگر. اگر خواستید از این رستوران دیدن کنید و یک وعده غذایی را آنجا مهمان باشید سعی کنید در زمان ساعات کاری آن‌ها به این کشتی مراجعه کنید. ساعت ۱۰ صبح الی ۱۰ شب این رستوران باز است تا پاسخگوی درخواست شما عزیزان باشد.

رستوران کشتی

رستوران امیر شاهان شاندیز

شاید رستوران‌های شاندیز به گوشتان خورده باشد که غذاهای آن چرب و خوشمزه و باکیفیت است. حالا فکر کنید امیر شاهان شاندیز باشد که در این صورت باید به بهترین بودن آن اعتراف کرد. رستوران امیر شاهان در استان مازندران و در فاصله ۵ کیلومتری محور رویان به سیسنگان قرار گرفته که اگر گذرتان به این شهرها افتاد برای صرف یک وعده غذایی مهمان این رستوران زیبا و لوکس شوید.

رستوران شاندیز ماهان از جمله رستوران‌های لوکس و مدرن شمال به شمار می‌رود که از چهار سالن بزرگ و مجزا تشکیل شده است؛ بنابراین نگران پر شدن میز‌ها نباشید چون آنقدر بزرگ است که به راحتی جای نشستن پیدا می‌کنید. جلوی رستوران فضای باز و بزرگی هم وجود دارد تا ماشین‌های خود را آنجا پارک کنید و اینگونه خیالتان از بابت ماشین راحت می‌شود. ساعات کاری این رستوران از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب خواهد بود.

رستوران مارشو

رستوران زیبای مارشو یکی از بهترین رستوران های شمال است که در شهر ساری واقع شده و از آنجایی که می‌دانید ساری مرکز استان مازندران است باید انتظار این را هم داشته باشید که شاهد بهترین رستوران‌ها در آن باشید. اگر در مورد بهترین رستوران‌های ساری حداقل از ۲۰ نفر بپرسید حداقل ۱۵ نفر آن‌ها این رستوران را به شما معرفی می‌کنند. دکوراسیون داخلی مارشو خارق‌العاده و هنرمندانه طراحی شده طوری که اگر آن را از نزدیک ببینید متعجب خواهید شد.

اگر به رستوران‌های دیگر رفته باشید مشاهده خواهید کرد که فاصله میز شما تا کناری حداکثر حدود ۲ متر خواهد بود؛ اما در رستوران مارشو این فاصله را زیاد در نظر گرفته‌اند تا حریم خصوصی برای هر خانواده‌ای حفظ شود. کیفیت بالای غذای مارشو آنقدر بالاست که حس می‌کنید خانه مادربزرگتان هستید و دارید غذا می‌خورید. غذاهای این رستوران به هیچ وجه صنعتی نبوده و برای پخت آن‌ها دقت و زمان زیادی به کار رفته است؛ اما قیمت‌ها کمی بالاست که آن هم ارزشش را دارد.

رستوران مارشو

رستوران حسن رشتی

رستوران حسن رشتی در استان مازندران و در یکی از شهرهای زیبای آن به نام نوشهر واقع شده که یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های مازندران است. با دیدن رستوران حس رشتی و حتی با شنیدن نام آن متوجه خواهید شد که قرار است در این رستوران غذاهای محلی و سنتی نوش‌جان کنید. این رستوران قدیمی هنوز هم با افتخار غذاهای خوشمزه‌ و با کیفیتی را به مهمانانش ارائه می‌کند.

محیط این رستوران محیطی گرم و صمیمانه‌ای را دارد. لژ خانوادگی آن آنقدر زیبا و هنرمندانه طراحی شده که از نشستن در آن فضا لذت می‌برید. غذاهایی که حسن رشتی ارائه می‌دهد آنقدر عالی و فوق‌العاده است که هر کسی آن‌ها را بچشد شیفته شده و باز هم مهمان همین رستوران خواهد بود. مطمئن باشید که قیمت غذاهای آن هم بسیار مناسب و عادلانه خواهد بود.

رستوران هودین

اگر به شهر محمودآباد قدم گذاشته باشید متوجه می‌شوید که این شهر از شهر ساری کوچک‌تر است اما این بدین معنی نخواهد بود که رستوران‌های آن خوب نباشند. رستوران هودین در استان مازندران و شهر محمودآباد قرار دارد که از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب بر روی مهمانان خود باز است. اگر به دنبال تشریفات نیستید و هدفتان خوردن یک غذای لذیذ و خوشمزه است این رستوران می‌تواند برای شما گزینه مناسبی باشد.

قیمت‌های این رستوران بسیار مناسب است و بهترین غذا را با کمترین قیمت می‌توانید نوش‌جان کنید. تنوع غذایی هودین آنقدر زیاد است که با دیدن منوی آن متعجب خواهید شد زیرا انواع و اقسام غذاها را متناسب با هر سلیقه‌ای مشاهده می‌کنید و هر چه که میل داشته باشید را می‌توانید سفارش دهید. انواع غذاها از کباب‌های چرب و نرم گرفته تا تا غذاهای سنتی در این رستوران موجود است که از خوردن چنین غذاهایی لذت خواهید برد.

رستوران هودین از بهترین رستوران های شمال

رستوران راه چوبی

رستوران راه چوبی یکی از بهترین رستوران های شمال خواهد بود که در استان مازندران، شهر محمودآباد، جاده فریدونکنار و در شهرکی به نام مروارید (ساحل دریای خزر) قرار گرفته است. اگر از آن دسته افرادی هستید که علاوه بر کیفیت بالای غذا، محیط و فضای زیبای آنجا هم برایتان مهم است رستوران راه چوبی برای شما بسیار عالی خواهد بود. اینکه چه غذایی میل می‌کنید مهم است؛ اما دکوراسیون و فضای زیبای آنجا هم تأثیر زیادی دارد.

اگر در شهر تهران چنین رستورانی با این نام دیده‌اید باید گفت که فودکورت راه چوبی در تهران هم شعبه دارد. شعبه یک راه چوبی در جردن تهران قرار گرفته که با کیفیت‌ترین غذاها را می‌توانید آنجا میل کنید. نکته‌ای که باید بدانید این است که این رستوران از نظر دیزاین فوق‌العاده طراحی شده و دکور آن به زیبایی چیده شده است.

این رستوران فودکورت است و اکنون رستوران سنتی نون زیر کباب، رستوران هندی تاج محل، پیتزا نیویورک، مکزیکی باجا و… در این مجموعه فعالیت دارند. مراکز خرید و حتی سالن‌های بازی مثل بیلیارد نیز برای مهمانان فراهم گردیده تا به تفریح و خوشگذرانی بپردازند. استخرهای تمیز و زیبایی هم در آن وجود دارند که می‌توانید آنجا شنا کنید و لحظات خاطره‌انگیزی را برای خود و همراهانتان رقم بزنید.

رستوران آلاچیق

رستوران آلاچیق در استان مازندران، شهر محمودآباد و ۵ کیلومتری نور قرار دارد. وقتی وارد این رستوران بشوید کلی آرامش می‌گیرید و حس خوبی به شما القاء می‌شود. یعنی باید گفت که حس خودمانی را در آلاچیق خواهید داشت که این بخاطر ظاهر سنتی و فضای خاص آن است. آلاچیق‌های زیبا و دلباز، غذای خوشمزه و با کیفیت، هوای بسیار عالی و خوب از ویژگی‌های این رستوران خواهد بود.

علاوه بر خوردن غذاهای این رستوران می‌توانید چای و قلیان هم سفارش دهید و در آلاچیق‌های آن اوقات خوشی را با همراهانتان داشته باشید. دوغ محلی این رستوران بسیار خوشمزه است که سیخ چوبی و ظرف‌های مسی آن ترکیب زیبایی است که به جذابیت هر چه بیشتر آن کمک می‌کنند. ساعات کاری این رستوران از ۱۱ صبح تا ۱۰ شب است.

رستوران آلاچیق

رستوران سوسره

رستوران سوسره در استان مازندران قرار گرفته و در مسیر بابلسر به سمت خزرشهر می‌توانید ساختمان بلند و باشکوه این رستوران را مشاهده کنید. ساختمان صخره‌ای چهار طبقه‌ای را دارد که دکوراسیون زیبایی هم دارد طوری چشم هر رهگذری را به خود جلب می‌کند. سوسره طوری طراحی شده که همه سلیقه‌ها را در نظر گرفته مثلا اگر بخواهید در محیطی دنج، آرام که فضایی بسته هم داشته باشد قرار بگیرید برای شما چنین جایی در نظر گرفته شده است.

چند اتاقک فانوسی شکل در داخل حیاط سوسره طراحی شده که البته بخش سفره‌خانه آن محسوب می‌شود و انواع قلیان و چای آنجا سرو می‌شود. فضاسازی رستوران طوری است که اصلا دلتان نمی‌خواهد آن را ترک کنید. طبقه دوم این رستوران مخصوص کافی‌شاپ است که تمام دکور آن از چوب ساخته شده طوری که با دیدن میز و صندلی‌های چوبی، نورپردازی و فضای خاص آن حس می‌کنید در جنگل قرار دارید.

موسیقی‌ زنده هم در سوسره برگزار می‌شود البته این موضوع همیشگی نبوده و در برخی از ساعات است و اگر می‌خواهید که در آن زمان شما هم حضور داشته باشید باید زمان برگزاری و اجرای موسیقی زنده را بپرسید. طبقه سوم به یک رستوران سلطنتی خواهید رسید که به دلیل سلف سرویس بودن باید هزینه‌ ورودی بپردازید. طبقه چهارم هم می‌خواهند به رستوران مدیترانه‌ای اختصاص دهند که در حال حاضر به ساخت و راه‌اندازی آن مشغول هستند.

رستوران باغ رز، رستوران میزبان، رستوران دلفین، رستوران آبادگران، رستوران حاج حسن، رستوران امیر تهرانی، رستوران البرز، رستوران تیمیشان با فسنجان، رستوران حاج محسن، رستوران ایتالیایی دانانو (متل قو)، رستوران آیلار، رستوران پانیک، رستوران قصر، رستوران نح، رستوران لبنانی ساج، رستوران هتل کوثر و… از دیگر رستوران‌های خوب شمال محسوب می‌شوند.

سوسره

در آخر

در مجله سپنجا با بهترین رستوران ‌های شمال آشنا شدید و دانستید که هر کدام از رستوران‌ها به شیوه خاصی طراحی شده‌اند و غذاهای متنوع و متفاوتی هم می‌توانید آنجا سرو کنید. رستوران‌های شمال آنقدر زیاد هستند که ما تنها برخی از آن‌ها را توانستیم به شما معرفی کنیم چشیدن طعم و مزه غذاهای شمالی در کنار آب و هوای خوب آن و همچنین رستوران‌های فوق‌العاد‌ه‌اش لحظات خاطره‌انگیزی را در آنجا سپری خواهید کرد.

اگر گذرتان به شما افتاد حتما به یکی از رستوران‌های نامبرده در مقاله سر بزنید و خودتان را به صرف یک وعده غذایی خوشمزه دعوت کنید. البته در نظر داشته باشید که قیمت‌، ظاهر و تنوع غذایی در هر کدام از رستوران‌ها متفاوت بوده و با سلیقه خود آن‌ها را انتخاب کنید. شناخت رستوران‌های سفر یکی از لازمه‌های سفر خواهد بود تا سفری فوق‌العاده داشته باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]
این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به شمال ایران

تینا خراسانی

روزامو با نوشتن سپری میکنم ، مارکتینگ رو دوست دارم و خودم رو مارکتر نمیدونم، به قول یه بنده خدایی، من مارکتر نیستم ولی مارکتینگ رو دوست دارم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا