جاهای گردشگری دنیا

راهنمای سفر به آنکارا ، شهری با جاذبه های غنی تاریخی و ساختمان های مدرن

در سفر به هر نقطه از جهان، نیاز است که پیش از سفر یک راهنمای کامل و جامع از سفر را مطالعه کنید. راهنمای سفر به آنکارا جزئیات کاملی از سفر به این شهر پر جاذبه را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد. آنکارا شهری بسیار زیبا، مدرن و پویا است که به عنوان پایتخت کشور ترکیه شناخته شده است. همچنین مرکز سیاسی، شهری نسبتا مدرن و دومین شهر بزرگ کشور ترکیه است. بیشتر مردم آنکارا ترک آناتولی و اقلیت آن کرد هستند و به زبان ترکی استانبولی صحبت می‌کنند. آنکارا از نظر تاریخی، پیشینه‌ی کهنی دارد و همین موضوع سبب شده است تا از نظر گردشگری، ظرفیت بسیار بالایی داشته باشد.

از سوی دیگر آنکارا شهری است که طبیعت و تمدن را در هم آمیخته و با تلفیق سبک اروپایی و اسلامی هیبت خاصی به نمایش گذاشته است. سپنجا با شماست تا گشت و گذاری در آنکارا داشته باشید و از جزئیات کامل سفر مطلع شوید.

راهنمای سفر به آنکارا

آنکارا جز آن دسته از شهرهایی است که به محض ورود به آن، شما را شگفت‌زده می‌کند، چرا که زیبایی آن هم از نظر تاریخی و هم از نظر مدرن بودن ساختمان‌ها، بسیار خیرکننده است و حتی اگر سری به جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آن نزنید، با یک گشت و گذار ساده در شهر، می‌توانید بی نهایت از سفر خود لذت ببرید. با ما باشید تا آنکارا را بیشتر بشناسید.

مطالب بیشتر:بهترین شهر ترکیه برای زندگی

آب و هوا و طبیعت بکر آنکارا

آنکارا متشکل از جنگل‌های کوهستانی در شمال شهر و دشت خشک قونیه در قسمت جنوب است. دو رودخانه‌ی مهم قیزیل ایرماق و ساکاریا طبیعت زیبای آنکارا را پدید آورده‌اند. آنکارا محل کشاورزی و دامداری کشور ترکیه است. پنجاه درصد زمین‌ها و مراتع سبز کاربرد کشاورزی و ده درصد برای پرورش دام استفاده می‌شوند.

آب و هوای آنکارا تقریبا شبیه به آب و هوای تهران خودمان اما با آلودگی بسیار کم است. همان طور که حدس می‌زنید، تابستان‌ها به‌نسب گرم و زمستان‌های سرد و برفی دارد. اگر می‌خواهید به آنکارا سفر کنید، ماه‌های بهاری و پاییزی بهترین گزینه هستند.

راهنمای سفر به آنکارا

گردشگری تاریخی در آنکارا

پس از مطالعه کامل راهنمای سفر به آنکارا به این موضوع پی خواهید برد که سفر به آنکارا را نباید به مدت زمان کمی محدود کنید، چرا که باید وقت زیادی صرف کنید تا از جاذبه‌های بیشمار آن دیدن کنید و خودتان را از لذت و تجربه‌ی فوق‌العاده‌ی تماشای همه‌ی جاذبه‌های آن، بی بهره نگذارید.

این مطلب را هم بخوانید
همه چیز درباره سفر به فرانسه

در ادامه‌ شما را به طور مختصر با جاذبه‌های گردشگری آنکارا آشنا می‌کنیم:

  • آرامگاه آتاتورک
  • قلعه‌ آنکارا
  • تئاتر رومی آنکارا
  • معبد آگوستوس و روم آنکارا
  • موزه‌ فرهنگ آنکارا
  • موزه‌ تمدن آناتولی آنکارا
  • موزه‌ هنرهای مدرن آنکارا
  • مسجد قوجاتپه آنکارا
  • برج آتاکوله آنکارا
  • محله‌ تاریخی هامامونو آنکارا
  • و…

محله‌ تاریخی هامامونو

محله تاریخی هامامونو به سبک معماری عثمانی ساخته شده و بافت قدیمی دارد. رستوران، کافه و فروشگاه‌های صنایع دستی در بخش‌های مختلف این محله دیده می‌شود. مهمت آکیف یکی از سرشناس‌ترین شعرای ترکیه در این محله می‌زیسته و خانه‌اش به موزه تبدیل شده است. آکیف سراینده‌ی سرود ملی ترکیه است و به خاطر گرامی‌داشت نام او مجسمه‌اش را در میدان مرکزی این محله قرار داده‌اند.

محله‌ تاریخی هامامونو

مسجد معروف قوجاتپه

در راهنمای سفر به آنکارا بزرگترین مسجد جهان اسلام شناخته شده، معماری مسجد به سبک بیزانسی است و گنجایش حضور بیست و چهار هزار نمازگزار دارد.

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی

در راهنمای سفر به آنکارا یکی از مزیت‌های گردشگری در آنکارا این است که وسایل حمل و نقل عمومی به فراوانی دیده می‌شود. سه شرکت اتوبوس‌رانی مختلف، مترو و تاکسی‌های مخصوص همگی در تلاش‌اند تا شهروندان و توریست‌ها با خیال راحت به هر کجا که می‌خواهند بروند. شما با خرید کارت الکترونیک اتوبوس یا مترو می‌توانید به آسانی از تمام مکان‌های دلخواه خود دیدن کنید. سفر با اتوبوس در سطح شهر و دیدن خیابان‌های شاد آنکارا می‌تواند لحظات خوشی را برای شما رقم بزند.

اگر برای رفتن به مکانی عجله دارید، راهنمای سفر به آنکارا استفاده از تاکسی‌های زردرنگ را به شما پیشنهاد می‌دهد. این تاکسی‌ها همیشه در دسترس هستند و قیمت شب یا روز آن‌ها تفاوتی ندارد، در حالی که قیمت تاکسی در سایر کشورهای خارجی در شب یا روز متفاوت است.

در آنکارا چه غذاهایی بخوریم؟

در راهنمای سفر به آنکارا در این بخش به معرفی خوراکی‌های محبوب در شهر آنکارا می‌پردازیم. بی‌شک جذاب‌ترین و لذت‌ بخش ترین تجربه در سفر، خوردن غذاهای جدید با طعم‌های متفاوت و بی‌نظیر است؛ همین موضوع باعث می‌شود تا هیجانات سفر برای شما دوچندان شود.

غذاهای آنکارا

اسکندر کباب

اسکندر کباب شامل لایه‌های نازک گوشت، چربی گاو، گیاهان محلی و ادویه است که بعد از عمودی به سیخ در آمدن کباب می‌شوند. برای صبحانه عموما بورِک میل می‌شود. بورک پیچیده شدن پنیر و سبزیجات زیر لایه‌های خمیری نازک و سپس سرخ شدن آن‌ها است.

لَهمَجون

 لَهمَجون نوعی پیتزای گوشت مخصوص، از موادی چون گوشت قلیه شده، پیاز و فلفل قرمز به عمل می‌آید.

جشنواره‌ های آنکارا

در راهنمای سفر به آنکارا ترکیه به محفل شعر، موسیقی، هنر و رقص شهرت دارد. شهر آنکارا سرآمد برگزاری جشن‌ها و فستیوال‌ها است. جشنواره‌ی موسیقی شامل بخش راک، جاز، جاروی پرنده و موسیقی سنتی آنکارا می‌شود.

جاروی پرنده

 در راهنمای فر به آنکاراجشنواره جاروی پرنده پرفورمنس موسیقی، نمایش و رقص است؛ موضوع اصلی آن زنان بوده و هر سال در ماه مه برگزار می‌گردد.

این مطلب را هم بخوانید
کوههای رنگین کمان پرو

جشنواره‌ی هدیه‌ آنکارا

در راهنمایی سفر به آنکارا جشنواره هدیه یک مراسم سنتی و بسیار مهم آنکارا است. در ماه دسامبر روی می‌دهد و همان طور که از نام جشنواره پیداست باید چیزی هدیه داده شود. این هدیه شامل لباس‌های سنتی، فرش و زیورآلات سنتی می‌تواند باشد.

درراهنمای سفربه آنکارا از کجا خرید کنیم؟

در راهنمای سفر به آنکارا قطب خرید و فروش و مراکز خرید بزرگ و فوق‌العاده است. اگر می‌خواهید سوغات بخرید یا در بازارهای سنتی و مدرن آنکارا گشت و گذار کنید، راهنمای سفر به آنکارا شما را با چند بازار مهم آن و انواع سوغاتی‌هایی که دارد، آشنا می‌کند. در آنکارا خیابان‌هایی وجود دارد که فروشندگان دستفروش و یا غرفه‌دار محصولات خود را با قیمتی مناسب‌تر به فروش می‌رسانند؛ خیابان‌های تونالی و کاواکیلدره مکان برپایی این بازارها هستند.

اگر قصد خرید از بازارهای سنتی آنکارا را دارید، حتما به خیابان‌های چیکریکچیلار یوکوشوی و بازار کیرسیلارکارسیسی سری بزنید. در آخر شما را با تعدادی از بازارهای مدرن و زیبای آنکارا آشنا می‌‌کنیم:

  • مرکز خرید آرکادیوم
  • مرکز خرید کیزیلای
  • مرکز خرید آرمادا
  • مرکز خرید اوت لت اپتیموم
  • مرکز خرید الیزوریز آنکارا
  • مرکز خرید فروم در آنکارا
  • و…

مرکز خرید فروم در آنکارا

 راهنمای سفر به آنکارا به شما پیشنهاد می‌دهد از این مرکز خرید مهم دیدن کنید. این مرکز خرید یکی از معتبرترین و برندینگ‌ترین مراکز خرید در آنکارا است. ساختمانی دو طبقه و ۱۴۹ فروشگاه فعال دارد. زمان آغاز به کار این مرکز خرید از ساعت ده صبح تا ده شب است.

سوغاتی های آنکارا

در راهنمای سفر به آنکاراحتما شما نیز با برخی از سوغات یا محصولات خاص ترک آشنا هستید. امروزه در کشور ما محصولات ترک به مرغوبیت و حسن تولید شهرت دارند. از رایج‌ترین سوغاتی‌هایی که می‌توانید از آنکارا بخرید این موارد هستند:

راهنمای سفر به آنکارا

  • قهوه ترک
  • ادویه
  • چای و استکان چایخوری
  • محصولات چرم
  • مجموعه اشیا و زیور آلات ساخته شده با عقیق قرمز مانند زیر سیگاری، گوشواره
  • مسقطی ترک
  • و…

و در آخر…

تجربه‌هایی که انسان‌ها می‌توانند در سفر کسب کنند، به هیچ شکل دیگری دست یافتنی نیستند؛ انتخاب بهترین شهرها و کشورها برای سفر کار سختی نیست، فقط کافیست یک راهنمای سفر را مطالعه کنید.

مطالعه بیشتر:آشنایی با بهترین جاهای ترکیه

راهنمای سفر به آنکارا را در این مقاله مطالعه کردید، امیدواریم نهایت استفاده را از آن برده باشید. همینطور سفری بی‌خطر و پر از لذت و تجربه را برای شما عزیزان آرزومندیم.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 4 میانگین: 4]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا