دیدنی های مازندراندیدنی های گلستاندیدنی های گیلان

راهنمای سفر به شمال در زمستان

خیلی از افراد زمانی که حرف از سفر و گردش می‌شود سریع برای تابستان و یا بهار خود برنامه‌ریزی کرده و فصل زمستان را به‌خاطر سرمایش بهانه می‌کنند؛ در صورتی که خیلی از گردشگران اهل دل و کسانی که عشق سفر و گردش دارند منتظر فصل‌های گرم نمی‌نشینند و برایشان فصل گرم و سرد تفاوتی نمی‌کند. سپنجا قصد دارد تا در مقاله راهنمای سفر به شمال در فصل زمستان، شما را با مکان‌های تفریحی شمال در فصل سرد سال آشنا کند.

در هر فصلی که به شمال کشور قدم بگذارید زیبایی‌های خاص و منحصر به فرد آن شما را شگفت‌زده می‌کند؛ از تابستان‌های سرسبز و بهارهای باطراوتش بگیر تا پاییزهای هزار رنگ و زمستان‌های پوشیده از برفش. برای یک بار هم که شده، مسافرت رفتن در فصل‌های گرم سال مثل تابستان و بهار را کنار بگذارید و این بار فصل زمستان را انتخاب کنید؛ با این انتخاب، شمال کشور را در اوج خلوت بودن ملاقات می‌کنید.

برای اجاره ویلا در شمال کلیک کنید.

لذت سفر به شمال کشور آن هم در فصل زمستان مثل خوردن بستنی در زمستان است؛ همین‌قدر دلچسب و دوست‌داشتنی. در هر قسمت از شمال که پا بگذارید، شگفتی‌های آن قسمت شما را متحیر خواهد کرد؛ رشت، گلستان، گیلان، ساری و یا مازندران، هیچ فرقی نمی‌کند که کدام یک را انتخاب می‌کنید چون به قدری این مناطق در زمستان جذاب هستند که از دیدن مناظر باشکوه آن‌ها سیر نمی‌شوید. در ادامه به معرفی جاهای دیدنی هر استان در شمال می‌پردازیم:

مکان‌های دیدنی و جذاب مازندارن در زمستان

استان مازندران دارای شگفتی‌های نهفته بسیاری است که هوای خنک کوهستان با کوه‌های پوشیده شده از برف، چشم‌انداز خارق‌العاده‌ای دارد. امکانات رفاهی مثل ویلاها و هتل‌های گرم باعث شده تا سفر در فصل زمستان هم بسیار لذت‌بخش باشد. در ادامه با مکان‌های تفریحی گردشگری زیبای شهر مازندران بیشتر آشنا می‌شوید:

پارک جنگلی کشپل نور

پارک جنگلی کشپل نور یکی از مناطق دیدنی و جذاب است که با درختان بلند قامت و سر به فلک کشیده در جنگلی سرسبز و انبوه صحنه‌ای رویایی را در مقابل چشمانتان تداعی می‌کند. در زمستان درختان افرایی که در این منطقه وجود دارند از برف‌ پوشیده می‌شوند و گاهی اوقات باران‌هایی نیز می‌بارد که قدم زدن در این هوا و حتی خوردن یک لیوان چای داغ می‌چسبد و لذت این سفر را دو برابر می‌کند.

اینکه ما از این پارک جنگلی به عنوان مکان مناسبی برای سفرهای زمستانه نام بردیم، بیشتر به‌خاطر امکانات رفاهی و خدماتی است که برای گردشگران و مسافران تهیه شده تا از این خدمات بهره‌مند شوند. کشپل نور یک طبیعت بی‌نظیر و فوق‌العاده‌ای دارد، طوری که ۸ رودخانه در آن می‌یابید؛ برخی از آن‌ها فصلی و برخی دیگر هم دائمی هستند.

تمام این رودخانه‌ها از چشمه‌هایی که از دل کوه می‌جوشند پدید آمده‌اند؛ با این وجود می‌توان فهمید که آب‌های زیرزمینی زیادی در این منطقه وجود دارد. این پارک ۲۴ ساعته به روی گردشگران باز است و برای دسترسی به این پارک جنگلی باید به نور بیایید و در دو کیلومتری چمستان با تابلوهای راهنما خیلی راحت کپشل نور را پیدا ‌کنید. با سفر به شمال در فصل زمستان می‌توانید از این فضای پارک استفاده کنید و لحظات خوشی را سپری کنید.

پارک جنگلی کشپل نور

جنگل دالخانی

جنگل دالخانی یکی از مکان‌های دیدنی رامسر شمال به شمار می‌رود که با جنگل‌های انبوه و زیبایش، دل هر رهگذری را می‌برد. فاصله این جنگل  از رامسر حدود ۳ کیلومتر راه خواهد بود و برخی از فیلم‌بردارانی که برای تهیه فیلم‌های ایرانی به فضای سرسبز با جنگل‌های انبوه نیازمندند به این منطقه می‌آیند. این جنگل نه تنها دل گردشگران را برده بلکه سینماگران را شیفته خود کرده است.

جاده‌ای در دل جنگل دالخانی وجود دارد که بدون شک محو زیبایی‌ها و سرسبزی آن می‌شوید؛ به این جاده زیبا دالان بهشت می‌گویند. درفصل زمستان درختان این جنگل لباس‌های سفید خود را به تن می‌کنند و همچون مرواریدی می‌درخشند. در میان این همه زیبایی وصف‌نشدنی وجود یک مه غلیظ باعث رویایی شدن این منطقه خواهد شد. به دلیل اینکه شب‌ها در جنگل بودن کمی خطر دارد؛ بنابراین بهترین ساعات بازدید قبل از تاریکی هواست.

همچنین بخوانید: بهترین شهرهای شمال برای تفریح و گردش تعطیلات

پارک جنگلی نمک‌آبرود

شاید کلمه نمک‌آبرود به گوشتان خورده باشد و از زیبایی‌های بی‌نظیر آن زیاد شنیده باشید. پارک جنگلی نمک‌آبرود در چالوس شمال قرار گرفته که به عنوان یک شهرک و یا مجموعه تفریحی برای گردشگران تهیه دیده شده است. در این پارک جنگلی انبوه هر گونه امکانات تفریحی در آن پیدا می‌شود؛ مثل رفتن به رستوران، تله‌کابین سوارشدن، سورتمه سواری و همچنین اتراق کردن از جمله تفریحات این جنگل به حساب می‌آید.

این مطلب را هم بخوانید
جاذبه های گردشگری ترکمن صحرا را بشناسید. (هر آنچه در ارتباط با این بهشت گمشده باید بدانید اینجاست.)

تماشای این منطقه در زمستان با چشمه‌های پر از آب و وسایل بازی، برایتان تجربه‌ای متفاوت خواهد بود. در این شهرک می‌توانید بازی‌ها و تفریحاتی مثل دوچرخه‌سواری در پیست، پینت بال، زیپ لاین، پرواز با هواپیمای دو نفره، رفتن به ساحل و… را امتحان کنید و از سفر خود لذت ببرید.

بلندترین و مرتفع‌ترین تله‌کابین کشور در این منطقه وجود دارد که برفراز جنگل‌های زیبا قرار گرفته است. ورودی این پارک جنگلی، کمی هزینه دارد و رایگان نیست و ساعت‌هایی که می‌توانید به این منطقه مراجعه کنید نه و نیم صبح الی ۸ شب خواهد بود. با توجه به پر پیچ و خم بودن جاده چالوس حتما با احتیاط مسیر را طی کنید تا به نمک‌آبرود برسید.

نمک آبرود

پارک دهکده طلایی آمل

با سفر به شمال در فصل زمستان حتما از پارک زیبایی که در آمل قرار گرفته و دهکده طلایی نام دارد، بازدید کنید. یکی از عواملی که باعث سرسبز بودن و طراوت این منطقه شده، وجود آب فراوان است و چون رودخانه هراز از این دهکده تفریحی گذر می‌کند به پر آب بودن و زیبایی آن کمک شایانی کرده است. در بیشتر قسمت‌های این پارک آب‌نماهای زیبایی نصب کرده‌اند که لحظات شما را خاطره‌انگیز می‌کنند.

نیمکت‌های چوبی در حاشیه پارک و مسیرهای پیاده‌روی برای استراحت و خوردن یک نوشیدنی داغ فوق‌العاده است که در میان درختان سربه فلک کشیده قرار گرفته‌اند و اکسیژن و هوای مطلوبی شامل حال شما خواهد شد. همچنین می‌توانید از جاذبه‌هایی مثل پل معلق، پل دروازه چشمه و موزه تاریخ که در حوالی این دهکده هستند نیز بازدید کنید. ساعات مراجعه به دهکده طلایی آمل ۸ صبح الی ۶ غروب خواهد بود.

برای اجاره ویلا در آمل روی لینک کلیک کنید.

پارک جنگلی بابل‌کنار

پارک جنگلی بابل‌کنار یکی از مناطق گردشگری در شمال کشور به حساب می‌آید که برای یک تفریح زمستانه حرف ندارد. به این پارک زیبا، پارک جنگلی بز چفت نیز می‎‌گویند که حدود ۷۶۰ هکتار مساحت دارد و با جنگل‌های انبوه و پوشیده از برف بسیار تماشایی است. در بابل‌کنار پرندگان کمیاب زیادی را مشاهده خواهید کرد که این مکان را برای زندگی خود انتخاب کرده‌اند. این پارک از ساعت ۸ صبح الی ۸ شب پذیرای مهمانان خود خواهد بود.

در پارک جنگلی بابل‌کنار با طبیعت سرسبز و درختان انبوهی که دارد اکسیژن بالایی را می‌توانید استشمام کنید. چشمه‌های زیادی را در خیلی از قسمت‌های جنگل خواهی دید که موجب طراوت و سرسبزی این منطقه شده است. خیلی از افراد در فصل‌های بهار و تابستان مهمان بابل‌کنار می‌شوند و برخی زمستان را ترجیح می‌دهند. برای بازدید از بابل‌کنار باید هزینه‌ای برای ورود پرداخت کنید.

پارک جنگلی بابل کنار

جاهای دیدنی استان گیلان در فصل زمستان

در هر زمان که به گیلان سفر کردید مطمئن باشید که همیشه جاذبه‌ها و جذابیت‌هایی برای ارائه و رو کردن دارد. شهر گیلان با غذاهای محلی و خوشمزه‌اش معروف شده است که عطر و طعم خاصی دارند. به هر طرف که نگاه کنید زیبایی‌های گیلان به چشم می‌خورد. در ادامه برخی از جاهای دیدنی و جذاب شهر گیلان را به شما معرفی خواهیم کرد:

پارک جنگلی و ساحل گیسوم

جنگل گیسوم آنقدر تماشایی و زیبا است که به محض ورود به این منطقه، انگار در بهشت قرار گرفته‌اید. این بهشت ایران در زمستان بسیار تماشایی ودیدنی خواهد بود چون با عبور از جاده‌ای که در دل جنگل قرار گرفته به ساحل دریا می‌رسید که با باریدن برف این زیبایی‌ها چند برابر می‌شوند. در جنگل گیسوم مکان‌های اقامتی بسیاری وجود دارد که با اجاره ویلاها و خانه‌ها منظره بی‌نظیری از ساحل و جنگل گیسوم را مشاهده می‌کنید و لذت می‌برید.

منطقه ییلاقی و زیبای لیلا کوه

لیلا کوه یکی از مناطق گردشگری و تفریحی گیلان است که با سفر به شمال در فصل زمستان می‌توانید از آن بازدید کنید. این منطقه ییلاقی تابستان‌های سرسبز و زمستان‌های سرد و برفی دارد که بارش برف تمام ییلاق را به سکوتی آرامش‌بخش دعوت می‌کند. در رستوران‌های سنتی این منطقه، غذاهای محلی گیلانی خوشمزه‌ای پخت می‌شود که برای خوردن یک سوپ یا آش داغ در این کوهستان سرد می‌توانید به این رستوران‌ها بروید و لذت ببرید.

لیلا کوه

جاده سراوان به فومن

جاده‌های زیادی در ایران وجود دارد؛ اما جاده سراوان به فومن چیز دیگریست؛ طوری که انگار این جاده را وسط جنگل‌های انبوه گیلان قرار داده‌اند. این جاده از رشت تا جنگل سراوان کشیده شده که در فصل زمستان با مه گرفتگی در این جاده، به رویایی بودن آن پی خواهید برد و لذت سفر و عبور از این جاده را چندین برابر می‌کند. غذاخوری‌های زیادی در کنار این جاده برای گردشگران تدارک دیده شده است که می‌توانید خود را مهمان یک غذای گرم کنید.

بام سبز ماسال

بام سبز در یک کیلومتری ماسال قرار گرفته که از بالای این بام کل گیلان زیر پای شما قرار می‌گیرد و با چشم‌انداز خوبی که دارد می‌توانید بندر انزلی، صومعه‌سرا و ماسال را ببینید؛ به شرطی که مه گرفتگی این منطقه غلیظ نباشد، چون بام سبز مکانی جادویی در میان‌ ابرها در مه گرفتگی غلیظ است. یکی از خوبی‌های این بام در زمستان این است که می‌توانید حسابی برف بازی کنید و خوش بگذرانید.

این مطلب را هم بخوانید
23 مورد از جاهای دیدنی گرگان که باید تجربه کنید!

مطالعه بیشتر: راهنمای سفر به ییلاقات ماسال

مجتمع ساحلی صدف

اگر به شهر مرزی آستارا سفر کرده باشید می‌دانید که هرچه از زیبایی‌ها و شگفتی‌های این شهر بگوییم باز کم است. از مجموعه‌های تفریحی در این شهر می‌توان به مجتمع ساحلی صدف اشاره کرد که به آن داداش آباد و یا ساحل لوندویل سیبلی هم می‌گویند. در این مجموعه هر گونه امکانات تفریحی و بازی در اختیار گردشگران قرار گرفته از قایق‌سواری و تله‌کابین گرفته تا تماشای ساحل و پرندگان آن.

مجتمع ساحلی صدف

مکان‌های جذاب گلستان در زمستان

استان گلستان همانطور که از نامش پیداست گلستانی زیبا و پر نقش و نگار است. در جای جای این شهر مکان‌های دیدنی و جذابی وجود دارد که می‌توانید با سفر به شمال در فصل زمستان از زیبایی‌های آن‌ها با پوششی از برف دیدن کنید. در ادامه جاهای دیدنی گلستان را در فصل سرد زمستان معرفی می‌کنیم:

جزیره آشوراده و منطقه گمیشان

جزیره آشوراده بزرگ‌ترین جزیره دریای خزر محسوب می‌شود که در بندرترکمن قرار دارد؛ البته برای رسیدن به این جزیره باید مقداری از مسیر را با قایق طی کنید. پرندگان دریایی مثل باکالان، کاکایی، قرقاول و فلامینگوها در حوالی این جزیره زندگی می‌کنند که در این جزیره آن‌ها را خواهید دید. منطقه‌ای هم به نام منطقه گمیشان هست که در نزدیکی این جزیره می‌توانید از آن هم بازدید کنید.

جنگل و جاده توسکستان

جاده‌ای که شهر گرگان و گلستان را به شاهرود سمنان متصل می‌کند، جاده توسکستان است. سمنان تا گلستان حدود ۱۳۰ کیلومتر را باید رانندگی کنید. این جاده در میان جنگل‌های شمال و روی کوهستان واقع شده است. جنگل‌های این نواحی از نوع هیرکانی هستند و قدمت طولانی دارند به همین دلیل هم هست که از زیباترین جنگل‌های خاورمیانه محسوب می‌شود.

بلوار ناهارخوران

بلوار ناهار خوران دلیل خوبی برای رفتن به دل جنگل‌های گرگان است. این جاده یک جاده طولانی و معروف به حساب می‌آید که خیلی از مردم شمال این جاده را برای پیاده‌روی انتخاب کرده‌اند. در اطراف این بلوار رستوران‌ها و غذاخوری‌هایی قرار گرفته تا گردشگران برای صرف وعده یا میان وعده مهمان آن‌ها شوند. کافه‌های دنجی هم در ناهارخوران وجود دارند که در فصل زمستان برای نوشیدن یک قهوه داغ، معرکه خواهد بود.

بلوار ناهارخوران

جنگل النگدره

جنگل النگدره با جنگل‌های برفی که در فیلم‌های سینمایی دیده‌اید و افراد در آن گم می‌شوند کاملا متفاوت است؛ زیرا این جنگل از هر لحاظ امن بوده و با درختان پوشیده از برف از تماشای این همه زیبایی سیر نمی‌شوید. شما می‌توانید هر زمان که خواستید به این جنگل بروید چون ۲۴ ساعته آماده ورود گردشگران است که برف بازی در این منطقه می‌تواند بهترین لحظات شما باشد.

نکات مهم در سفر به شمال در فصل زمستان

اگر می‌خواهید که اوقات خوشی را با سفر به شمال در فصل زمستان داشته باشید حتما به نکات زیر توجه کنید:

آماده کردن ماشین و همراه داشتن وسایل ایمنی

قبل از سفر حتما باید ماشین خود را ازنظر فنی چک و بررسی کنید تا حین راه دچارمشکل نشوید. از سالم بودن موتور، چرخ‌هاو… اطمینان حاصل کنید. به دلیل اینکه در فصل زمستان عازم سفر شده‌اید زنجیرچرخ را فراموش نکنید و حتما همراه خود داشته باشید. چراغ‌ها را چک کنید تا در صورت مه گرفتگی، مه شکن روشن کنید.

برای اینکه دید کاملی داشته باشید و با برف و باران اذیت نشوید وجود برف‌پاکن‌ها الزامیست. سیستم‌های گرمایشی باید از هر نظر سالم باشند و به درستی کار کنند تا سفری راحت و بدون دغدغه داشته باشید. وجود مشکل در هر قسمت از ماشین باعث نارضایتی و ناراحتی شما در سفر خواهد شد، بنابراین تا جای ممکن با خودروی سالم سفر کنید. لباس گرم، چراغ‌قوه و هر چه که در سفر لازم می‌شود را همراه خود ببرید.

سفر به شمال در فصل زمستان

آگاهی از وضعیت آب و هوایی

قبل از اینکه عازم سفر شوید باید آب و هوای مقصد و جاده را بررسی کنید تا اگر جاده‌ها بر اثر ریزش کوه و یا برف مسدود شده بود از رفتن صرف نظر کنید. از باز بودن جاده‌ها مطمئن شده و بعد حرکت کنید. طوفانی بودن هوا و لغزنده بودن جاده‌ها بسیار خطرناک است؛ بنابراین بهترین کاری که باید انجام دهید بررسی آب و هوای مقصد خواهد بود.

اقامتگاه شمال در فصل زمستان

اقامتگاه‌های بی‌شماری برای سفر در فصل زمستان به این مکان برای گردشگران فراهم آمده است. ویلاهایی با تمام امکانات رفاهی مثل استخر و جکوزی‌های آب گرم در این فصل سرد بسیار پرطرفدار بوده و خستگی را از تن گردشگران به در می‌کنند. اقامت در کلبه‌های چوبی هم می‌توانند گزینه مناسبی باشند که از تجهیزات خوبی در فصل زمستان برخوردار هستند.

در آخر

با سفر به شمال در فصل زمستان می‌توانید این منطقه سرسبز و با طراوت را در پوششی از برف تماشا کنید و تجربه‌ای متفاوت برای شما و همراهانتان باشد. در سپنجا با جاهای دیدنی و جذاب شمال در فصل زمستان آشنا شدید. شهرهایی مثل گیلان، مازندران و گلستان برای سفر در سرمای زمستان حرف ندارند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

تینا خراسانی

روزامو با نوشتن سپری میکنم ، مارکتینگ رو دوست دارم و خودم رو مارکتر نمیدونم، به قول یه بنده خدایی، من مارکتر نیستم ولی مارکتینگ رو دوست دارم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا