دیدنی های کرمان

راهنمای سفر به کرمان | جامع ترین اطلاعات برای سفر به کرمان

کرمان به دلیل برخورداری از مکان های تاریخی و تفریحی، هر ساله میزبان تعداد زیادی مسافر و گردشگر از اقصی نقاط کشور و حتی جهان است. کرمان در شمار ۵ شهر تاریخی کشورمان ایران قرار دارد و همین امر سبب شده است که توجه علاقه مندان به آثار تاریخی به این شهر، جلب شود. ما در ادامه مقاله به طور کامل به راهنمای سفر به کرمان پرداخته ایم. با سامانه رزرو سوئیت و اقامتگاه سپنجا همراه باشید.

موقعیت جغرافیایی کرمان

کرمان در جنوب شرقی کشورمان ایران واقع شده است که از سمت شمال به استان خراسان جنوبی، از غرب به استان های یزد و فارس، از جنوب به هرمزگان و از سمت مشرق به استان سیستان بلوچستان راه پیدا می کند. اگر بخواهیم در راهنمای سفر به کرمان به صوت جزئی تر با استان کرمان و مرکز این استان آشنا شویم، باید بگوییم که استان کرمان با وسعت ۱۸۳۲۸۵ کیلومتر مربع به عنوان اولین استان وسیع کشورمان ایران به حساب می آید.

استان کرمان از ۲۳ شهرستان، ۸۳ شهر، ۵۹ بخش و ۱۶۴ دهستان، تشکیل شده است.

آب و هوای کرمان

همانطور که در بخش قبلی از راهنمای سفر به کرمان به آن اشاره نمودیم، وسعت استان کرمان بسیار زیاد است و همین امر سبب شده تا آب و هوای نقاط مختلف آن، متفاوت باشد؛ به این صورت که شهرهای شمالی، شمال غرب و مرکز استان کرمان دارای آب و هوای خشک و معتدل و جنوب شرق آن، گرم و مرطوب می باشد.

نکته قابل توجه در خصوص آب و هوای این استان، پاکیزگی آن است و دلیل این پاکیزگی، فاصله ی ۱۷۵۶ متری آن از سطح دریاست.

بهترین زمان سفر به کرمان

بهترین-زمان-سفر-به-کرمان

بهترین زمان سفر به کرمان، فصل بهار و پاییز می باشد، زیرا در این فصول از سال، هوا بسیار معتدل است. اما تابستان های این شهر، روزهای بسیار داغی دارد که آزار دهنده می باشد. هم چنین زمستان های کرمان، شب هایی با سوز سرمای خشک دارد و اصلا زمان مناسبی برای سفر به این شهر نمی باشد.

مطالعه کنید: معرفی لیدر محلی کرمان + جاذبه‌‌های گردشگری

چگونه به کرمان سفر کنیم؟

یکی از مهم ترین قسمت های راهنمای سفر به کرمان، نحوه سفر به این استان می باشد. به طور کلی به چهار طریق مختلف می توان به این شهر، سفر کرد که شامل قطار، هواپیما، اتوبوس و ماشین شخصی می باشد.

سفر به کرمان با هواپیما

یکی از راحت ترین و بهترین راه های سفر به کرمان، سفر با هواپیما می باشد. استان کرمان دارای ۵ فرودگاه است که هر یک از آن ها پروازهای منظمی به مقصد شهرهای مختلف کشور دارند. یکی از بهترین فرودگاه های استان کرمان، فرودگاه بین المللی کرمان می باشد.

سفر به کرمان با قطار

برای سفر به کرمان با قطار باید این نکته را در نظر داشته باشید که تنها از برخی از شهرهای کشورمان به مقصد کرمان می توان از قطار استفاده نمود. در مجموع از مبدأ استان های تهران، اصفهان، هرمزگان، خراسان، یزد و سیستان و بلوچستان می توان با قطار به سمت کرمان به راه افتاد. اما اگر بخواهید از دیگر شهرهای کشور با استفاده از قطار به کرمان بروید، باید به صورت غیر مستقیم، ابتدا به یکی از شهرهای نام برده شده رفته و سپس از آنجا با استفاده از قطار، خود را به شهر کرمان برسانید.

سفر به کرمان با اتوبوس

راهنمای سفر به کرمان، سفر به کرمان با استفاده از اتوبوس را یکی از کم هزینه ترین راه های ورود به این شهر، معرفی می کند. بنابراین اگر می خواهید سفری کم هزینه را تجربه کنید، بهترین راه ورود به این استان با استفاده از اتوبوس است.

پایانه اتوبوس رانی شهر کرمان، پایانه ای مجهز است که در سه طبقه، احداث گردیده است.

سفر به کرمان با خودروی شخصی

اگر دوست دارید که در سفر خود از زیبایی های جاده نیز لذت ببرید، راهنمای سفر به کرمان پیشنهاد می کند که در صورت امکان از خودروی شخصی خود برای سفر به کرمان استفاده نمایید.

معروف ترین جاذبه های گردشگری کرمان کدامند؟

معروف-ترین-جاذبه-های-گردشگری-کرمان-کدامند؟

تعداد جاذبه های گردشگری کرمان بسیار زیاد است و به همین دلیل ما در این بخش از راهنمای سفر به کرمان، برخی از بهترین و مهم ترین آن ها را معرفی خواهیم کرد.

باغ شاهزاده ماهان

باغ شاهزادع ماهان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری شهر کرمان می باشد که زیبایی خیره کننده اش، توجه همگان را به خود جلب کرده است. این باغ در دسته باغ های تاریخی و دیدنی قرار دارد که در فاصله ۲ کیلومتری از شهر ماهان استان کرمان، واقع شده است. راهنمای سفر به استان کرمان به مسافران و گردشگران پیشنهاد می کند که در صورت امکان، هنگام سفر به این شهر از این باغ زیبا و چشم نواز، دیدن نمایند. لازم به ذکر است که باغ شاهزاده ماهان به عنوان یکی از ۹ باغ ایرانی و معروف در سطح جهان شناخته می شود و نام این باغ در فهرست میراث جهان یونسکو به ثبت رسیده است.

باغ فتح آباد

باغ فتح آباد که به باغ بیگلر بیگی نیز به شهرت رسیده است، یکی دیگر از بهترین مکان های دیدنی کرمان به شمار می رود. این باغ در شمار باغ های تاریخی قرار دارد، زیرا قدمت آن به سال ۱۲۵۵ هجری قمری باز می گردد و همین امر سبب شده است که اکنون تنها بخشی از آن باقی بماند.

حمام گنجعلی خان

حمام گنجعلی خان به عنوان یکی دیگر از بهترین مکان های دیدنی کرمان به حساب می آید که به دستور فردی به نام گنجعلی خانه، از حاکمان زمان شاه عباس صفوی، ساخته شده است. اگر به آثار تاریخی شهرهای مختلف، علاقه مند هستید، راهنمای سفر به کرمان، پیشنهاد می کند که حتما در سفر خود به این شهر از حمام گنجعلی خان بازدید نمایید. معماری سردر این بنا، منحصر به فرد بوده و ورودی آن، مسیری پر پیچ و خم است که به آن دالان می گویند.

این مطلب را هم بخوانید
غذاهای محلی کرمان و چیزهایی که باید در مورد آن ها بدانید!

نقاشی های بسیار زیبایی داخل این حمام به کار رفته است که توجه همگان را به خود جلب می کند. حمام گنجعلی خان از بخش های مختلفی، تشکیل شده است که یک قسمت از آن به بخش شاه نشین، شهرت دارد. رختکن موجود در این حمام دارای ۶ غرفه ی جداگانه است تا افراد مختلف بتوانند به راحتی از آن ها استفاده نمایند.

سقف رختکن، بلند و روی ستون های محکمی قرار گرفته است. در اطراف این رختکن، ۶ غرفه تعبیه شده و حوضی وسط غرفه ها وجود دارد که دارای فواره است و زیبایی این بنا را دو چندان کرده است.

مطالعه بیشتر: همه چیز درباره گنجعلی خان کرمان

پیست اسکی سیرچ

اگر به تفریحات زمستانی علاقه مند هستید راهنمای سفر به کرمان به شما پیشنهاد می کند که در سفر خود به این شهر به پیست اسکی سیرچ رفته و لحظات خوشی را برای خود به ثبت رسانید. جالب است بدانید که این پیست اسکی، عنوان بزرگترین پیست اسکی جنوب شرقی ایران را از آن خود کرده است و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری شهر کرمان به شمار می رود.

حمام وکیل

حمام وکیل، یکی دیگر از بناهای تاریخی کرمان است که از دوران قاجاریه و زندیه باقی مانده است. امروزه، حمام وکیل، تغییر کاربری داده و به چای خانه سنتی تبدیل شده است. شما می توانید با مراجعه به این مکان و سرو انواع نوشیدنی های موجود در آن، ساعات خوشی را در کنار دوستان و آشنایان خود بگذرانید.

غذاهای محلی کرمان چیست؟

غذاهای-محلی-کرمان-چیست؟

چشیدن طعم غذاهای محلی شهر مقصد در سفر یکی از لذت بخش ترین قسمت های سفر است. همین امر سبب شد تا ما بخشی از راهنمای سفر به کرمان را به معرفی انواع غذاهای محلی این شهر، اختصاص دهیم. بهترین غذاهای محلی کرمان عبارت است از:

آبگوشت بادمجان و کشک

یکی از خوشمزه ترین غذاهای محلی کرمان، آبگوشت بادمجان و کشک می باشد که محبوبیت زیادی در میان بومیان این شهر و استان دارد. بنابراین اگر غذاهای بادمجانی را دوست دارید، راهنمای سفر به کرمان به شما توصیه می کند که حتما در سفر خود به این استان، طعم آبگوشت بادمجان و کشک را تجربه نمایید. مواد مورد نیاز برای تهیه این غذا شامل کشک ساییده، گوشت قرمز، نخود، لوبیا سفید، سیب زمینی، پیاز، بادمجان، چغندر، خیار به همراه نمک، زردچوبه و فلفل می باشد.

آبگوشت زیره

زیره یکی از معروف ترین سوغاتی های شهر کرمان است و به همین دلیل اهالی این استان با استفاده از آن غذاهای متنوعی درست می کنند. آبگوشت زیره یکی از بهترین غذاهایی است که با استفاده از زیره کرمان در این استان، طبخ می شود و تفاوت زیادی با آبگوشت های معمولی دارد. مواد اصلی برای تهیه این غذا عبارت است از گوشت، پیاز، رب گوجه فرنگی، نمک، فلفل و زردچوبه

آش گندم شیر

آش گندم شیر یکی دیگر از بهترین غذاهای محلی کرمان به شمار می رود که طرفداران زیادی نیز دارد. طبخ این آش به ویژه در ماه مبارک رمضان، رواج دارد. اگر از دوست داران آش هستید، راهنمای سفر به کرمان به شما پیشنهاد می کند که در سفر خود به این شهر، طعم این آش را بچشید. مواد مورد نیاز برای تهیه آش گندم شیر شامل نخود، گوشت، ادویه‌ جات، کشک ساییده، گندم شیر، رشته آش، پیاز، سیر و نعنا داغ می باشد. نکته حائز اهمیت درباره این نوع آش محلی کرمان، خواص زیاد آن است.

اوماچ آش

اوماچ آش نوع دیگری از آش محلی استان کرمان است که غنی از مواد معدنی و مواد مغذی می باشد. خواص درمانی بی شماری برای اوماچ آش بر شمرده اند که از جمله آن ها می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان سرما  خوردگی، آنفلونزا، کم خونی و ضدعفونی کردن معده و روده، اشاره نمود. مواد لازم برای تهیه این آش خوشمزه شامل چغندر، عدس، پیاز، آرد گندم، سیاه‌دانه، میتخم (تخم شوید)، کسرک (زنیان)، زیره، نعناع داغ، تلف (قره ‌قروت)، اسفناج، جعفری، گشنیز، نمک و زردچوبه می باشد.

این مطلب را هم مطالعه کنید: غذاهای محلی کرمان و چیزهایی که باید در مورد آن ها بدانید!

بز قورمه

شاید نام این غذا بریتان عجیب باشد اما باید بگوییم که بز قورمه با این نام عجیبش، یکی از خوشمزه ترین غذاهای محلی کرمان می باشد و دلیل شهرتش به این نام، استفاده از گوشت بزغاله برای طبخ آن است. اگر دوست دارید که یکی از متفاوت ترین غذاهای سنتی را نوش جان کنید، راهنمای سفر به کرمان به شما پیشنهاد می کند که طعم این غذا را بچشید. ترکیبات اصلی بز قورمه را موادی نظیر نخود، پیاز، سیر، گوشت بز بدون استخوان، کشک، زعفران، نعناع داغ، نمک، فلفل و زردچوبه تشکیل داده است.

خورش آلوچه

خورش آلوچه با طعم ترشی که دارد، توجه علاقه مندان به غذاهای ترش را به خود جلب کرده است، بنابراین شما هم اگر به طعم ترش غذاها علاقه مند هستید، راهنمای سفر به مرکز استان کرمان، خورش آلوچه را به شما معرفی می کند تا در سفر خود به این استان، طعم آن را تجربه نمایید. مواد لازم برای تهیه خورش آلوچه شامل گوشت، لوبیا چیتی، رب گوجه فرنگی، سبزی خشک اعم از جعفری و گشنیز، پیاز، آلوچه، آبلیمو و ادویه‌جات می باشد.

خورش به آلو

خورش به آلو یکی دیگر از خوشمزه ترین غذاهای محلی کرمان می باشد و به دلیل خواص درمانی عالی، توجه طرفدارن زیادی را به خود جلب کرده است. از جمله خواص درمانی آن می توان به درمان تنبلی روده و یبوست اشاره نمود. مواد لازم برای تهیه خورش به آلو شامل گوشت ماهیچه یا مغز ران، پیاز داغ، روغن مایع، شکر، آب لیموی تازه، زعفران، نمک، فلفل، زردچوبه و البته آلو بخارا و به می باشد.

زیره پلو

همانطور که در یکی دیگر از بخش های راهنمای سفر به کرمان به آن اشاره نمودیم، زیره به عنوان سوغات کرمان به شمار می رود و اهالی کرمان از آن برای طبخ غذاهای مختلف خود استفاده می کنند و زیره پلو یکی دیگر از آن هاست. طرز تهیه زیره پلو با دیگر انواع پلو، تفاوتی ندارد و از موادی نظیر برنج، زیره سیاه، روغن و نمک تهیه می شود.

مطالعه کنید: راهنمای بازدید از باغ شازده کرمان

بهترین رستوران های کرمان کدامند؟

بهترین-رستوران-های-کرمان-کدامند؟ | راهنمای سفر به کرمان

حال که در راهنمای سفر به کرمان با غذاهای محلی استان کرمان، آشنا شدید خوب است که رستوران های این شهر را نیز بشناسید تا بتوانید در سفر خود به راحتی به این رستوران ها رفته و لذت سفر خود را دو چندان کنید. بهترین رستوران های کرمان عبارت است از:

رستوران اسپاخو

یکی از بهترین رستوران های کرمان، رستوران اسپاخو می باشد که غذاهای آن بسیار خوش طعم و با کیفیت است. منوی رستوران اسپاخو بسیار متنوع و شامل غذاهای ایرانی و فرنگی می باشد. دکوراسیون داخلی این رستوران به قدری زیباست که توجه تمامی مشتریان را به خود جلب می کند. سینی کباب، خوراک کباب مخصوص اسپاخو، جوجه کباب مراکشی، خوراک شیشلیک از جمله پر طرفدار ترین غذاهای این رستوران می باشد.

این مطلب را هم بخوانید
باغ میوه سنگی ؛ جاذبه ای با داستانی رازآلود که باید ببینید!

آدرس رستوران اسپاخو: کرمان، بلوار جمهوری، نرسیده به خیابان هزار و یک شب

رستوران وکیل

رستوران سنتی وکیل یکی دیگر از بهترین رستوران های کرمان است که در حمام وکیل قدیم، احداث گردیده است. راهنمای سفر به کرمان به تمامی افرادی که به رستوران های با فضای سنتی علاقه مند هستند، پیشنهاد می کند که در سفر خود به این شهر حتما یک وعده را در این رستوران، نوش جان نمایند. منوی این رستوران شامل انواع غذاهای سنتی اعم از دیزی می باشد که با کیفیت و طعم بسیار خوبی طبخ می شود.

آدرس رستوران وکیل: کرمان، بازار سنتی

رستوران مکث

راهنمای سفر به کرمان، رستوران مکث را به عنوان یکی دیگر از بهترین رستوران های این شهر به مسافران و گردشگران معرفی می کند. فضای داخلی این رستوران بسیار دلنشین است و غذاهای آن با طعم و کیفیت بسیار عالی، طبخ می شود. با مراجعه به این رستوران شما هم چنین می توانید طعم بسیاز لذیذ غذای محلی بز قورمه را بچشید. از دیگر غذاهای معروف این رستورن می توان به چلو مرغ، چلو گوشت، کشک بادمجان اشاره نمود.

آدرس رستوران مکث: کرمان، بلوار جمهوری، چهارراه امام جمعه، جنب پاساژ گلستان

رستوران پالیز

کرمان پر است از رستوران های خوب و رستوران پالیز یکی دیگر از آن هاست. وسعت رستوران پالیز بسیار زیاد است به طوری که تالار پذیرایی نیلوفر آبی، تالار پذیرایی یاس کبود، سالن تشریفات، سفره خانه سنتی، کافی ‌شاپ و سرای عارف را در خود جای داده است. در منوی رستوران پالیز، انواع غذاهای ایرانی یافت می شود، بنابراین اگر تنوع غذایی رستوان ها برایتان اهمیت دارد، راهنمای سفر به کرمان، رستوران پالیز را به شما پیشنهاد می دهد.

آدرس رستوران پالیز: کرمان، جاده تهران، ابتدای بلوار راه‌آهن، کوچه سوم

رستوران سیاح

رستوران سیاح دارای دو شعبه در شهر کرمان است که به دلیل ارائه غذاهای بسیار خوشمزه و با کیفیت عالی به مشتریان به شهرت رسیده است.

در منوی این رستوران انواع غذاهای ایرانی از جمله انواع کباب‌ ها نظیر چلوکباب سلطانی سیاح، چلو میکس مخصوص سیاح،‌ چلو ماهی کباب شیر مخصوص،‌ چلو شنیسل مرغ مخصوص و… یافت می شود، به همین دلیل راهنمای سفر به کرمان به تمامی دوستداران کباب، پشنهاد می کند که اگر قصد رفتن به رستوران دارند، حتما رستوران سیاح را انتخاب نمایند.

فضای داخلی رستوران سیاح، بسیار مدرن و زیباست و همین امر، یکی از دلایل محبوبیت آن در میان مشتریان به شمار می رود.

آدرس رستوران سیاح: کرمان، بلوار جمهوری، نرسیده به چهارراه کشاورز، روبروی دانشکده فنی و مهندسی

رستوران سالسا

رستوران سالسا یکی دیگر از بهترین رستوران های کرمان است که منوی آن شامل انواع غذاهای فرنگی اعم از غذاهای هندی، ایتالیایی، یونانی و … می باشد. این رستوران هم چنین برای افرادی که گیاه خوار هستند نیز انتخاب بسیار مناسبی است.

از جمله امکانات رفاهی این رستوران می توان به غذای بیرون بر، سالن اختصاصی جهت مهمانی ‌ها و مراسم‌ ها، موسیقی زنده، اینترنت و سرویس رایگان اشاره نمود.

آدرس رستوران سالسا: کرمان، بلوار شهید آیت الله صدوقی، والفجر جنوبی

بازارها و مراکز خرید کرمان

گشت و گذار در پاساژها و بازارهای مختلف، یکی از بهترین لذت هاست و همین امر سبب شد تا ما بخشی از راهنمای سفر به کرمان را به معرفی بازارها و مراکز خرید این شهر، اختصاص دهیم. بهترین مراکز خرید کرمان عبارت است از:

مجتمع تجاری شفا

مجتمع تجاری شفا شامل انواع صنایع چرمی است و توانسته محبوبیت زیادی در میان چرم دوستان کسب کند. مرکز خرید شفا در دو طبقه و شامل ۳۵ واحد تجاری و امکاناتی نظیر پارکینگ، آسانسور، پله برقی، کافی ‌شاپ و سرویس بهداشتی، احداث گردیده است.

آدرس مجتمع تجاری شفا: انتهای خیابان شفا

لوکیشن مجتمع تجاری شفا

پاساژ اطلس

پاساژ اطلس یکی از بهترین و البته بزرگترین مجتمع های تجاری کرمان است که فروشگاه های آن اغلب شامل انواع لوازم هنری، لباس، تجهیزات پزشکی، وسایل ورزشی و … می باشد. سبک معماری این مرکز خرید، مدرن است و به زیبایی، طراحی شده است.

آدرس پاساژ اطلس: کرمان، چهارراه ولیعصر

مرکز خرید ستاره

اگر دوست دارید که با مراجعه به یک مرکز خرید، همه آنچه که نیاز دارید را خریداری نمایید، راهنمای سفر به کرمان به شما، بازار ستاره را پیشنهاد می کند. فروشگاه های این مجتمع تجاری شامل انواع لباس‌ های زنانه، مردانه و بچگانه، کیف و کفش، زیورآلات و بدلیجات، لوازم آرایشی و بهداشتی، شال و روسری، لوازم ورزشی، تلفن همراه، لوازم کامپیوتری و دیجیتالی، مواد غذایی، لوازم تزئینی و دکوری، لوازم‌ التحریر، عطر و ادکلن، پارچه‌ فروشی، سیسمونی و لوازم کودک، لوازم صوتی و تصویری و … است.

این مرکز خرید از امکاناتی نظیر پارکینگ طبقاتی، سیستم گرمایش و سرمایش، پله برقی، آسانسور، دوربین مدار بسته و نورپردازی داخلی و خروجی، بهره مند است.

آدرس مرکز خرید ستاره: استان کرمان، کرمان، میدان شهدا، خیابان شریعتی، خیابان فتحعلی شاه

اقامت در کرمان

پس از معرفی همه‌جانبه مرکز استان کرمان، وقت آن است که درباره نحوه رزرو مکانی مناسب برای اقامت خود در شهر کرمان، اطلاعاتی کسب نمایید. در واقع یکی از نکات مهم در سفر، رزرو اقامتگاه مناسب در شهر مقصد است.

حال که با تمامی جاذبه‌ های گردشگری و مراکز خرید شهر کرمان آشنا شدید، برای رزرو سوئیت، ویلا و یا اقامت‌گاه‌ های بوم‌گردی در کرمان، می‌توانید روی کمک سپنجا حساب کنید و در کمترین زمان ممکن، محل اقامت مناسبی برای خود پیدا نمایید.

برای اجاره سوئیت در کرمان کافی است وارد سایت سپنجا شوید و اجاره سوئیت در کرمان را در نوار جست و جو وارد کنید تا تمامی اقامتگاه های کرمان همراه با عکس به شما نمایش داده شود.

سخن پایانی

در این مطلب از سپنجا سعی کردیم به طور کامل به راهنمای سفر به کرمان بپردازیم. اکنون اگر قصد سفر به شهر کرمان را دارید، می‌توانید با اطلاعات کامل درباره این شهر تاریخی، سفری دلچسب و خاطره ‌انگیز را تجره کنید. از اینکه وقت گران ‌بهایتان را در اختیار ما گذاشتید، بی ‌نهایت متشکریم. شما می‌توانید سوالات و یا تجربیات خود از سفر به کرمان را در بخش نظرات با ما و سایر خوانندگان مجله گردشگری سپنجا به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا