دیدنی های قشم

تنگه ی کریان دولاب قشم، یکی از زیباترین های ایران

تنگه ی کریان دولاب قشم، یکی از زیباترین های ایران

بزرگترین جزیره ایران، جزیره دیدنی و زیبای قشم است که دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است که هر کسی را برای بازدید از آن وسوسه می کند.

اگر دوست دارید که در فصل زمستان به یکی از زیباترین مقصد های ایران سفر کنید، توصیه می کنم که جزیره زیبای قشم را در برنامه ی خود قرار دهید.

امروز با سپنجا، سامانه رزرو سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی همراه باشید تا تنگه ی کریان دولاب، یکی از بکرترین مناطق ایران را به شما معرفی کنیم.

تنگه ی کریان دولاب در جزیره ی زیبای قشم وجود دارد. موقعیت آن در جزیره بین کوه ها نسبتا بلند دولاب است! جالب است بدانید که قدمت کوه های جزیره قشم، قدمت بسیار زیادی دارند و از همین رو اهالی بومی جزیره قشم که از گذشته مشکل تامین آب شیرین و شرب خود را داشتند از این تنگه ی زیبا و دیدنی کمک می گرفتند!

اگر دوست دارید که مقصد گردشگری زمستانه خود را قشم انتخاب کنید و اطلاعات خوبی در این زمینه بدست آورید، ادامه این مطلب را با دقت بخوانید.

تنگه ی کریان دولاب، زیباترین جاذبه ی طبیعی جزیره ی قشم

شاید می پرسید که بهترین زمان برای بازدید از این تنگه ی جذاب چه زمانی است؟ باید بدانید هنگامی که بارندگی وجود داشته باِشد، زیبایی این تنگه چند برابر می شود و چشم هر کسی را که می تواند به خود مشغول نگه دارد.

شما می توانید پس از بارندگی برای بازدید از تنگه ی کریان دولاب قشم به کوه هایی با همین نام مراجعه کنید.

هنگامی که بارندگی وجود داشته باشد، چاله های این تنگه از آب پر می شوند و همین موضوع باعث می شود نسیمی که رد می شود، هوای خنک و خوش آب و هوایی را به همراه خود داشته باشد.

شاید برایتان جالب باشد، اما همانطور که گفتیم آب باران یا همان آب شیرین برای مردم جزیره قشم در چاه های این تنگه ذخیره می شود. آیا تا بحال به این جزیره دیدنی و جذاب سفر کردید؟

این مطلب را هم بخوانید
جزیره هرمز عروس سرخ پوش

گرگورسازی در نزدیکی تنگه ی کریان دولاب جزیره ی قشم

یکی از کارهایی که مردم بومی جزیره از گذشته انجام می دادند، درست کردن گرگور یا همان تله سیمی بود که بوسیله آن بتوانند ماهی صید کنند.

بسیاری از صیادان می دانستند که با تورهای از جنس سیم می توانند از این تنگه ماهی قلاب کنند، اما متاسفانه این روزها که واردات سیم به مشکل برخورده است، دیگر مانند گذشته شاهد رونق گرگورسازی نیستیم و این کار عملا مدتی است که متوقف شده است.

 

تنگه ی کریان دولاب، تنها منبع آب شیرین جزیره نیست!

شاید تصور کردید که تنها تنگه و منبعی که آب شیرین جزیره را تامین می کند این تنگه است، اما باید بدانید که تنگه های دیگری مانند تنگه ی چاه کوه نیز این کار را برای مردم جزیره انجام می دهند.

در این تنگه نیز بصورت طبیعی سیستمی وجود دارد که در آن پس از باران، آب شیرین در چاه های این تنگه ذخیره می شود.

در تنگه ی چاه کوه شاهد صخره ها و تندیس هایی سنگی هستیم که در مرور زمان و بر اثر باد و بوران به این شکل افتاده اند!

شما می توانید پس از بازدید کامل از تنگه ی دیدنی و زیبای کریان دولاب جزیره قشم برای بازدید از تنگه چاه کوه آماده شوید که یکی دیگر از زیباترین های جزیره قشم است. آیا تا بحال این تنگه ها را از نزدیک دیدید؟

تنگه ی کریان دولاب و آسمان پرستاره شب

اگر دوست دارید که آسمان را با ستاره های درخشانش در شب ببینید، احتمالا بهترین جایی که در جزیره قشم برای این کار می توانید، انتخاب کنید همین تنگه است.

شما می توانید بر روی صخره ها و تندیس ها بایستید و شمارش ستارگانی که در آسمان وجود دارند را بشمارید!

جالب است بدانید که حدود ۱۰۰ متر این تنگه عمق دارد به همین علت بهتر است که هنگام بازدید احتیاط کنید تا مشکلی برای شما یا وسایل همراهتان پیش نیاید! آیا تا بحال آسمان پرستاره ای در شب دیدید؟

روستای دولاب، نزدیک ترین منطقه ی زندگی به این بخش

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید در نزدیکی از این تنگه ی دیدنی و جذاب، روستای کوچک با جمعیت ۱۱۲۵ نفری وجود دارد که از گذشته ی دور روزی خود را از این تنگه می گرفتند و آب شیرین را با استفاده از دولاب از چاه های این تنگه خارج می کردند!

این مطلب را هم بخوانید
آئین یلدا

اگر به دیدن این تنگه ی زیبا رفتید، کمی راه خود را کج کنید تا از سبک زندگی مردم بومی جزیره هم مطلع شوید.

جزیره قشم را بشناسید

از آنجا که برای دیدن این تنگه ی زیبا باید به جزیره ی قشم سفر کنید، بهتر است بدانید که این جزیره جزو بزرگترین و زیباترین جزیره های ایران است که در سال های اخیر گردشگری در آن رونق بسیار زیادی پیدا کرده است!

قدمت این جزیره به پیش از ورود اسلام به ایران باز می گردد و از همین رو دارای تاریخ پر فراز و نشیبی بوده است که مردمان بومی آن را تحت تاثیر قرار می دهد.

افراد زیادی هستند که دوست دارند به این جزیره سفر کنند، اما نگران مسئله ی اقامت خود هستند! شما می توانید با کمک سامانه رزرو سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا اقدام به اجاره سوئیت در قشم بکنید.

همچنین انواع اقامتگاه های دیگری در این زمینه وجود دارند که می توانید آن ها را در صفحه ی اختصاصی خانه های موجود در جزیره ی قشم مشاهده کنید. اگر در این زمینه مشکلی دارید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.


همچنین بخوانید: جزیره هنگام


وسایل و لوازم مورد نیاز برای بازدید از تنگه ی کریان دولاب

اگر به قشم سفر کردید و خواستید که از این تنگه بازدید کنید، بهتر است بدانید که همراه داشتن کفش مناسب پیاده روی، قمقمه آب ولرم، کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از سوختگی پوست و خوراکی های کم حجم به شما کمک می کند که تجربه ی خوبی از این بازدید داشته باشید.

اگر شما هم تابحال به این تنگه ی زیبا رفته اید، می توانید تجربه ی خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا