جاهای دیدنی ایران

معرفی اقامتگاه بوم گردی مریم گلی + تصاویر

یکی از اقامتگاه های محبوب در استان گیلان، اقامتگاه بوم گردی مریم گلی نام دارد. این اقامتگاه خود جنبه تفریحی و توریستی داشته و اقامت در آن به یکی از برترین تجارب شما در مسافرت به شمال و بخصوص استان گیلان مبدل می گردد. با سپنجا همراه باشید.

اقامتگاه

اقامتگاه ها همواره یکی از مهم ترین دغدغه های انسان در زمان مسافرت به نقاط مختلف بوده اند. یک اقامتگاه علاوه بر اینکه امکان استراحت مطلوب و معقول را برای مسافران فراهم می کند، باید از امنیت بالایی برخوردار بوده و اسم و رسم معتبری در میان اقامتگاه های موجود داشته باشد.

اقامتگاه های غیر هتلی در نقاط مختلفی از ایران وجود دارند، با این حال بخش های شمالی مرکز اقامتگاه های غیر هتلی بوده و بسیاری از اقامتگاه های روستای، شهری و یا حتی کلبه های جنگلی نیز در استان های شمالی مشاهده می شود.

معرفی-اقامتگاه-بوم-گردی-مریم-گلی-2

اقامتگاه بوم گردی مریم گلی

اقامتگاه بوم گردی مریم گلی در روستای جاده کنار و در شهرستان صومعه سرا واقع شده است. صومعه سرا یکی از شهرستان معروف و محبوب در استان گیلان بوده و همه ساله مقصد گردشگری بسیاری از مسافران خوش ذوق شمال کشور است.

اقامتگاه مریم گلی یک کلبه دنج و زیباست که صرفا ظرفیت پذیرش ۱۸ نفر را دارد با این حال این کلبه زیبا مجهز به کلیه امکانات رفاهی مورد نیاز مسافران است.

این اقامتگاه از دو کلبه تشکیل می شود. کلبه آجری ناروَن ظرفیت پذیرش ۱۳ گردشگر را دارد، اما کلبه برکه تنها ظرفیت پذیرش  ۵ گردشگر را داشته و به همراه کلبه نارون آماده پذیرایی از ۱۸ مسافر این منطقه است.

امکانات اقامتگاه بوم گردی مریم گلی

در این کلبه ها آشپزخانه جهت استفاده مسافران تعبیه شده است.  مسافرانی که می خواهند به صورت شخصی غذا پخته و هزینه های مسافرت را کاهش دهند، می توانند از آشپزخانه استفاده کرده و در یک مکان دنج و زیبا با چشم اندازی فوق العاده به آشپزی بپردازند.

این مطلب را هم بخوانید
لیستی از بهترین جاهای دیدنی البرز

تخت خواب برای مهمانان در اتاق ها تعبیه شده است، با این حال از رخت خواب های سنتی برای تغییر و حال و هوای مسافران نیز استفاده می شود.

سیستم سرمایشی در این کلبه ها به صورت کولر گازی و تهویه مطبوع است و در زمستان و روزهای سرد نیز می توان با روشن کردن بخاری فضای گرم و دل چسبی در کلبه ایجاد نمود.

سرویس های بهداشتی در این اقامتگاه کیفیت بالایی داشته و شرایط مطلوبی برای استحمام مسافران فراهم شده است. آلاچیق هایی که در حیاط احداث شده اند، می توانند برای صرف صبحانه و بخصوص صرف عصرانه مورد استفاده قرار گیرند.

غذاهایی که در مریم گلی سرو می شوند

اگر می خواهید در این مسافرت صرفا به تفریح و گشت و گذار بپردازید، می توانید غذا پختن در آشپزخانه را کنار گذاشته و از غذاهای خوشمزه ای که توسط آشپزان این مجموعه جنگلی طبخ می گردد سرو نمایید.

از جمله غذاهایی که همواره در منوی اقامتگاه مریم گلی به چشم می خورند، می توان به میرزاقاسمی، باقلاقاتق، ترشه کباب، ترش‌تره، سیر قلیه، کال کباب، واویشکا، اناربیج، ترشه آش، سیرابیج، شش انداز، لونگی مرغ، لونگی ماهی و آش شله قلمکار اشاره کرد.

مهم ترین مناطق تفریحی اطراف اقامتگاه مریم گلی

شما می توانید با اقامت در کلبه های مریم گلی از گشت و گذار در تالاب انزلی و ییلاق ماسال، منطقه شاندرمن و قایق سواری بهره مند شوید. مهم ترین مناطق گردشگری در اطراف اقامتگاه بوم گردی مریم گلی عبارتند از: تالاب انزلی، ماسال و قلعه رودخان.

تالاب انزلى

تالاب انزلی به عنوان یکی از زیباترین و برترین تالاب های کشور ایران، محل تخم گذاری پرندگان نادر و مقصدی مطلوب برای پرندگان مهاجر و همچنین محل رویش گل های لاله مردابی است.

شما با اقامت در کلبه های برکه و نارون می توانید در طول روز به سمت تالاب انزلی حرکت کرده و لحظات دلچسبی را در این منطقه بگذرانید.

مهم ترین تفریحات گردشگران در این منطقه تماشای لاله مردابی، پرندگان نادر و مهاجر، پناهگاه حیات وحش سلکه، منطقه حفاظت شده سیاه کشیم و پناهگاه حیات وحش سرخانکل است که می تواند لحظاتی فراموش نشدنی را برای شما خلق کند.

 ماسال

ماسال یکی از معروف ترین مناطق استان گیلان و بخش های شمالی محسوب می‌ شود. ماسال منطقه ‌ای کوهپایه ‌ای با آب و هوای منحصر به فرد است که همه ساله به عنوان مقصد گردشگری هزاران نفر از ایرانیان انتخاب می شود.

این مطلب را هم بخوانید
معروف ترین کوه های ایران را بشناسید!

بام سبز ماسال، ییلاقات ماسال، آبشارهای ماسال، دیواره سنگی اسبه ریسه ماسالو بازارهای محلی ماسال مهم ترین تفریحات شما در بازدید از این مناطق خواهند بود.

معرفی-اقامتگاه-بوم-گردی-مریم-گلی-3

قلعه رودخان

قلعه رودخان در مقایسه با تالاب انزلی و ماسال شهرت کمتری دارد، با این حال شما می توانید پس از اقامت در اقامتگاه بوم گردی مریم گلی از این قلعه نیز بازدید کنید. قلعه رودخان به عنوان بزرگترین قلعه آجری ایران شناخته می شود و در پارک جنگلی قلعه رودخان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: قلعه رودخان گیلان

فاصله اقامتگاه مریم گلی تا مکان های مهم

  1. فاصله تا شهر رشت: ۴۴.۱ کیلومتر ( ۵۳ دقیقه )
  2. فاصله تا شهر صومعه سرا: ۱۸.۷ کیلومتر ( ۲۳ دقیقه )
  3. فاصله تا فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت: ۵۴.۳ کیلومتر ( ۵۸ دقیقه )
  4. فاصله تا ایستگاه راه آهن قزوین: ۲۱۳ کیلومتر ( ۲ ساعت و ۵۵ دقیقه )
  5. فاصله تا پایانه مسافربری رشت: ۴۹.۷ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۳ دقیقه)
  6. فاصله تا مناره بازار: ۶.۷ کیلومتر ( ۱۲ دقیقه )
  7. فاصله تا تالاب انزلی: ۱۶.۳ کیلومتر ( ۲۱ دقیقه )
  8. فاصله تا تالاب سیاه درویشان: ۳۱ کیلومتر ( ۳۴ دقیقه )
  9. فاصله تا تالاب هندخاله: ۳۱.۹ کیلومتر ( ۳۶ دقیقه )
  10. فاصله تا منطقه زیبا و کوهستانی تنیان: ۲۵ کیلومتر ( ۳۹ دقیقه )
  11. فاصله تا پارک ساحلی بندرانزلی (دریا): ۴۴.۱ کیلومتر ( ۵۶ دقیقه )
  12. فاصله تا قلعه رودخان: ۴۸.۷ کیلومتر ( ۱ ساعت )
  13. فاصله تا غار آویشو: ۴۱.۶ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه )

کلام آخر

در این مقاله از سپنجا تلاش کردیم تا اقامتگاه مریم گلی  را به شما معرفی کنیم. اگر شما هم از این اقامتگاه زیبا دیدن استفاده کرده‌اید، نظرات خود را در کامنت همین پست با ما درمیان بگذارید.

منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا