دیدنی های یزد

جاذبه گردشگری باغ دولت‌آباد یزد، باغی با شهرت بین‌المللی

سفر به یزد و بازدید از جاذبه‌های گردشگری این شهر همواره جذاب بوده‌است.در این مقاله از سپنجا می خواهیم به تحلیل باغ دولت‌آباد یزد بپردازیم. این باغ در بین جاذبه‌های گردشگری از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. پس امروز هم در سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا، با ما همراه باشید.

جاذبه‌های متنوعی در شهر یزد وجود دارد و شما می‌توانید برای هر کدام از آن‌ها برنامه‌ریزی جداگانه ای داشته باشید. برای این کار لازم است به صفحه راهنمای سفر به یزد بروید و اطلاعات گردشگری را درباره انواع مکان‌های تاریخی و مناطق طبیعی یزد برداشت کنید.

گفتیم برای سفر و گشت و گذار در شهر یزد نیاز به برنامه‌ریزی دارید، اما قبل از آن می‌توانید با انتخاب محل اقامت خود کیفیت سفر خود را بهبود ببخشید و بدون دغدغه سفر خود را آغاز کنید.

راحت‌ترین کاری که برای رزرو سوئیت در یزد می‌توانید انجام دهید، ورود به سایت سپنجا و رفتن به صفحه شهر یزد است، بعد از آن با توجه به تعداد نفرات، مدت زمان سفر، تعداد اتاق خواب، هزینه و متراژ، اقامتگاه خود را تعیین می‌کنید و برای سفر به شهر تاریخی یزد آماده می‌شوید.

تحلیل باغ دولت‌آباد یزد

قبل از اینکه به گشت و گذار در باغ دولت‌آباد یزد بپردازیم، باید بگوییم که در ادامه مقاله به قنات باغ دولت‌آباد یزد و همچنین ساعات بازدید باغ دولت‌آباد یزد اشاره خواهیم کرد. باغ دولت‌آباد یزد به عنوان یکی از بهترین باغ‌های ایرانی، شهرت جهانی دارد و نامش در فهرست آثار یونسکو می‌درخشد.

از دیدنی‌ها و جاذبه‌های داخل باغ می‌توان به درختان مرتفع و سرسبز با قدمت چند صد ساله و جوی آبی که سال‌ها است از میان باغ می‌خروشد اشاره کرد.

شاید نکته جالبی که تابحال در مورد باغ دولت‌آباد نشنیده باشید، وجود بلندترین بادگیر جهان در این مکان تاریخی است. جالب است بدانید، این بادگیر که در زمان افشاریه ساخته شده‌است، هنوز با وجود گذشت چند صد سال پابرجا است و محلی برای بازدید گردشگران می‌باشد.

همان‌طور که می‌دانید، معماری یزد برای همه ما جذابیت خاصی دارد؛ بنابراین خوب است بعد از تحلیل باغ دولت‌آباد یزد درباره معماری و قنات باغ دولت‌آباد، مطالعاتی داشته باشیم. تا انتهای مقاله همراه با سپنجا باشید.

بیشتر بخوانید : فهرستی از بهترین مکان های تاریخی یزد

چرا جاذبه گردشگری باغ دولت‌آباد یزد

همان‌طور که گفتیم باغ دولت‌آباد با ویژگی‌های زیبایی که دارد، سالانه میزبان تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی می‌باشد. اگر پای صحبت گردشگران علاقه‌مند به شهر یزد بنشینید به شما خواهند گفت چرا بازدید از باغ دولت‌آباد یزد اهمیت دارد.

این مطلب را هم بخوانید
باغ دولت آباد یزد

مواردی از این دلایل بازدید را در بخش تحلیل باغ دولت‌آباد یزد توضیح دادیم. اینکه باغ دولت‌آباد در جهان مشهور می‌باشد و به عنوان یکی از ۹ باغ ایرانی در یونسکو ثبت شده‌است.

بلندترین بادگیر جهان و معماری این باغ برای گردشگران و به ویژه اهالی یزد ارزش بسیار زیادی دارد. گردشگران می‌توانند، بعد از گشت و گذار در باغ و بازدید از جاهای دیدنی این مجموعه، برای رفع خستگی و استراحت به کافه سنتی که داخل باغ قرار دارد، بروند.

از قشنگی شب‌های باغ دولت‌آباد نمی‌توان گذشت، بسیاری از گردشگران شب را برای پیاده‌روی در این باغ ترجیح می‌دهند. ساختمانی که نمای زیبا و چشم‌انداز خاصی را به این باغ داده‌است، بنای تاریخی مرتبط با دوران حکومتی یزد می‌باشد.

 

باغ دولت‌آباد یزد از بهترین جاهای دیدنی یزد

باغ دولت‌آباد یزد را چقدر می‌شناسید؟

دستور ساخت باغ دولت‌آباد یزد، زمان حکومت زندیه صادر شد و احداث آن در سال ۱۱۶۰ هجری قمری شکل گرفت. این باغ بیشتر مورد استفاده محمد تقی خان یکی از خان‌های بزرگ یزدی بوده‌است.

محمد تقی خان بعد از احداث قناتی با شهرت دولت‌آباد، با استفاده از آن باغ دولت‌آباد را ساخت. ورودی باغ دولت‌آباد یزد به صورت یک هشتی است، شما وقتی وارد باغ دولت‌آباد می‌شوید، نهایت زیبایی را در معماری و صنایع دستی برای فروش آن جا گذاشته‌اند، می‌بینید.

قدمت جاذبه گردشگری باغ دولت‌آباد به ۲۶۰ سال قبل بازمی‌گردد، این باغ دارای مساحتی ۶/۴ هکتاری است. درختان انبوهی که در این باغ وجود دارند، بیشتر از نوع انگور، سرو و کاج می‌باشند.

با نزدیک شدن به ساختمان تاریخی باغ، بادگیر مرتفعی را می‌بینید که در فضای باغ چشم‌اندازی فوق‌العاده به وجود آورده‌است. تمامی اصول و قوانین معماری در این باغ رعایت شده‌است، به همین علت همه اجزای تشکیل دهنده در کنار هم تصویر زیبایی را رقم زده‌اند. شما چه تجربه ای در بازدید از باغ دولت‌آباد دارید؟

راهنما سفر به یزد و بازدید از باغ دولت آباد

اهمیت قنات باغ دولت‌آباد یزد

قناتی که قدمت آن به سال ۱۱۶۰ هجری قمری بر می‌گردد، این قنات یکی از با اهمیت قنات‌های منطقه دولت‌آباد یزد است. زیرا به خاطر وجود این قنات، باغ دولت‌آباد اینگونه سرسبز و آباد می‌باشد؛ بنابراین می‌توان گفت این قنات نقش اصلی را در ساخت باغ داشته‌است.

ارتفاعات مهریز محل خروش این قنات به سمت شهر یزد است. البته قبل از این که آب قنات به یزد برسد، چند آسیاب آبی را راه می‌اندازد و سپس به باغ‌های دولت‌آباد جاری می‌شود. همه زمین‌های کشاورزی اطراف و سایر باغ‌های این منطقه از آب این قنات استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید : آشنایی با مهم ترین قنات های یزد ، در دل خاک ایران

این مطلب را هم بخوانید
فهرستی از بهترین سوغات یزد

ساعات بازدید باغ دولت‌آباد یزد

بعد مطالعه این مقاله بهتر است برای بازدید از باغ دولت‌آباد آماده شوید. برای رفتن به باید به محله پامنار شهر یزد بروید، بعد از وارد شدن به بلوار دولت‌آباد و عبور از خیابان شهید رجایی، به کوچه حسینیه خواهید رسید، بعد از آن می‌توانید به باغ دولت‌آباد یزد ورود پیدا کنید.

ساعات بازدید باغ دولت‌آباد یزد، از ساعات ۷ تا ۲۲ می‌باشد. برای تهیه بلیط ورودی، گردشگران ایرانی با مبلغ ۵۰۰۰ ریال و گردشگران خارجی باید مبلغ ۲۰۰۰۰۰ ریال پرداخت کنند.

سفر به باغ دولت آباد یزد

جاهای دیدنی باغ دولت‌آباد یزد

در مجموعه این باغ بناهای قدیمی و زیبایی وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم از هر کدام آن‌ها بازدید کنید. از مهم‌ترین این عمارت‌ها می‌توان به عمارت هشتی، عمارت طنبی، عمارت سردر، عمارت بهشت آیین، و تالار آیینه اشاره کرد. در هر کدام از این بناهای باغ معماری زیبا و دلنشینی نمایش داده می‌شود.

قسمت اصلی باغ دولت‌آباد را عمارت هشتی تشکیل می‌دهد که بلندترین بادگیر یزد روی آن قرار دارد. به نظر شما کدام از این عمارت‌ها زیباتر هستند؟

بیشتر بخوانید : معرفی بهترین مکان های تفریحی یزد

اقامت در باغ دولت‌آباد

سفر خود را با سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا آسان کنید. در سفر به یزد حتماً می‌خواهید از جاذبه گردشگری باغ دولت‌آباد بازدید کنید، بنابراین باید مکان اقامتی خود را پیش از آن که سفر به یزد تعیین کنید. رزرو سوئیت ارزان در یزد از طریق سپنجا امکان‌پذیر است.

کافیست با تیم پشتیبانی سپنجا تماس بگیرید و از راهنمایی و مشاوره رایگان برای انتخاب بهترین اقامتگاه استفاده کنید.

بعد از آن می‌توانید به ساده‌ترین شکل ممکن، محل اقامت خود را با توجه به ظرفیت‌هایی که دارید مشخص کنید. پیشنهاد می‌کنیم. در سفر به شهر تاریخی یزد، از سایر جاذبه‌های گردشگری هم بازدید کنید. برای این که مکان‌های ناشناخته یزد را بشناسید، مطلب ما را در این زمینه حتما مطالعه کنید.

ما در سپنجا منتظر نظرات و پیشنهادات شما برای سفر به یزد و بازدید از جاذبه گردشگری باغ دولت‌آباد یزد هستیم. سپنجا سفر خاطره انگیزی را برایتان آرزو می‌کند.

بیشتر بخوانید : فهرستی از بهترین سوغات یزد

بیشتر بخوانید :  تجربه اقامتی به یاد ماندنی در بهترین هتل های یزد

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 2 میانگین: 3]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا