دیدنی های یزد

معرفی لیدر محلی یزد + جاذبه‌های گردشگری

امروزه خیلی از مردم برای گذراندن اوقات فراغت و عوض کردن حال و هوایشان مسافرت و گردش را انتخاب می‌کنند که این سفر می‌تواند داخلی باشد یا خارجی. برای راهنمایی و هدایت مسافران لیدرهای مختلفی در سراسر کشور وجود دارند که اگر قصد داشته باشید که سفر خود را با تورهای گردشگری آغاز کنید هدایتگر شما خواهند بود. قرار است لیدر محلی یزد را به شما معرفی کنیم. در این مقاله سپنجا قصد دارد تا شما را با لیدرهای شهر یزد و جاذبه‌های گردشگری این شهر آشنا کند؛ پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای اجاره سوئیت در شهر یزد روی لینک کلیک کنید.

لیدر چیست؟

شاید اولین سوالی که ذهنتان را درگیر کرده این باشد که اصلا لیدر کیست و چه کاری در سفر برای ما انجام می‌دهد؟ لیدر از لحاظ لغوی به معنای رهبر و هدایت کننده است که در مورد از این کلمه استفاده می‌شود؛ یکی در صنعت بازاریابی شبکه‌ای که کلمه لیدر در آن به معنی حامی و بالاسر است. در محافل سیاسی هم به رئیس حزب سیاسی معنا می‌شود و در آخر هم در آژانس‌های مسافرتی کاربرد دارد که به مجری برنامه گشت در سفر معنی می‌شود.

وجود لیدر در سفر بسیار مهم است؛ مخصوصا برای راهنمایی افرادی که از کشورهای خارجه برای گشت‌وگذار و بازدید به ایران می‌آیند. فردی که به عنوان لیدر درنظر گرفته می‌شود باید به زبان خارجه مسلط باشد و با تاریخچه آن منطقه، فرهنگ مردم و مناطق گردشگری به طور کامل آشنا باشد تا بتواند در صورت سوال پرسیدن پاسخ درستی به توریست‌ها بدهد. لیدر باید از نظر مراجع گردشگری و توریسم مورد تأیید قرار گرفته باشد.

برای اینکه بتوانید یک لیدر شوید باید دوره‌های آموزشی را بگذرانید که این دوره‌ها شامل راهنمای طبیعت گردی، راهنمای ایرانگردی و جهانگردی فرهنگی و همچنین راهنمای زمین گردشگری هستند. لیدر باید ویژگی‌های اخلاقی خوبی داشته باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به ظاهری مرتب و تمیز، مؤدب، توجه به نظرات و خواسته‌های دیگران و… اشاره کرد.

یکی از ویژگی‌های تخصصی که لیدر باید داشته باشد مسلط بودن به چند زبان است تا به راحتی بتواند با توریست‌ها ارتباط برقرار کند. لیدر محلی یزد هم باید این شرایط را دارا باشد و علاوه بر این‌ها از ویژگی‌های علمی هم برخوردار باشد. وظایف لیدر شامل سازماندهی تور، رزرو محل اقامت و وعده‌های غذایی، برنامه‌ریزی بودجه و… است.

تور گردشگری یزد

اکنون که با لیدر و وظایف آن آشنا شدید بهتر است در مورد تور گردشگری هم بدانید. تورهای گردشگری متفاوت هستند و بستگی به سلیقه شما دارد که کدام تور را با چه هزینه‌ای انتخاب کنید. چند روزه بودن سفر، وسیله نقلیه مثل هواپیما، اتوبوس و…، هتل مناسب، مقدار هزینه پرداختی و خدماتی که تور گردشگری ارائه می‌دهد همه و همه برای انتخاب یک تور مهم هستند.

بهترین تورهای گردشگری در یزد که قیمت مناسبی هم دارند شامل تور یزدگردی، تور میبد، تور چک چک، تور کویر نوردی، تور سریزد، تور تفت یا ابرکوه هستند. اگر تور تفت یزد را انتخاب کنید می‌توانید از سرو کهن ابرکوه، باغ صدری، یخچال خشتی، قلعه شهرسب ابرکوه و گنبد عالی بازدید کنید. این تور علاوه بر بیمه مسافرتی و پذیرایی دارای لیدر محلی یزد نیز هست که شما را راهنمایی کند و هر پنج‌شنبه و جمعه از ساعت ده صبح از شهر تهران به سمت یزد حرکت می‌کند.

تور گردشگری یزد

با انتخاب تور چک چک و میبد می‌توانید از کبوترخانه، کاروانسرای شاه عباسی، زیارتگاه زرتشتیان و… دیدن کنید که شروع حرکت از ساعت ۹ صبح به مدت ۷ ساعت است. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۳۲۵۲۲۰۱۴ تماس حاصل فرمایید. قیمت این تور برای بزرگسالان و کودکان بسته به نوع تور متفاوت است.

تور گردشگری سریزد هر هفته ۸ صبح روز جمعه حرکت می‌کند که محل حرکت آن هم از میدان امام علی در کنار ورزشگاه شهید نصیری است. برای شرکت در این تور می‌توانید به صورت آنلاین رزرو کنید. از تورهای کویرگردی یزد می‌توان به تور سافاری، تور کویر کاراکال بافق، تور کویر ریگ زرین و… اشاره کرد. این تورها بیشتر یک روزه هستند که طبق درخواست برخی از مراجعه کنندگان با هماهنگی لیدر محلی یزد تعداد روزهای تور می‌تواند بیشتر باشد.

لیدر محلی یزد

برای یزدگردی و کویرنوردی شما نیاز به یک راهنمای مجرب و کاربلد دارید. لیدر محلی یزد وظیفه دارد تا شما را راهنمایی کند؛ البته لیدرهای مختلفی وجود دارند که تعدادشان بسیار زیاد است. فردی به نام مصطفی نجاریان یکی از لیدرهای شهر زیبای یزد است که در تورهای یزدگردی، تور چک چک و میبد، تور کویر شباهنگ، تور سریزد و فهرج و… فعالیت دارد.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی بازارهای سنتی یزد

خیلی از افراد هم هستند که تور اختیاری را قبول دارند و طبق نظر و خواست خود لیدر خانم و یا آقا را انتخاب می‌کنند. آقای مصطفی نجاریان تورهای خاص هم برگزار می‌کند و در تمام استان یزد و تاریخچه آن آشنایی کامل دارد. برای هماهنگی و اجرای تور باید با آقای نجاریان در ارتباط باشید تا به طور کامل با شرایط تور آشنا شوید.

آقای روح الله عربی علی آبادی، لیدر محلی یزد است که در هرجای دنیا می‌توانید با هماهنگی ایشان از رزرو هتل و همچنین تماشای مناطق دیدنی و جذاب در شهر یزد برخوردار باشید و از سفر خود لذت ببرید. آقای روح الله عربی به عنوان یکی از مدیران کویرنوردی و همچنین کارشناس گردشگری شناخته می‌شود.

لیدر محلی یزد

شهر یزد

شهر یزد یکی از شهرهای تاریخی و زیبای ایران است که در میان رشته کوه‌های خرانق و شیرکوه در منطقه‌ای کویری و در دشت یزد اردکان قرار گرفته است. این شهر به دلیل قدمت زیادی که دارد، دارای جاذبه‌های گردشگر ی بسیاری است و ساله گردشگران و توریست‌ها برای بازدید از شگفتی‌های این منطقه از اقصی نقاط دنیا راهی سفر می‌شوند. آب و هوای یزد گرم و خشک است و به دلیل گرمای شدید و همچنین دور بودن از دریا نمی‌توان گفت از آب و هوای خوبی برخوردار است.

اگر می‌‌خواهید از جاذبه‌ها و شگفتی‌های شهر یزد دیدن کنید می‌توانید از لیدرهای با تجربه کمک بگیرید. لیدر محلی یزد می‌تواند شما را با تمام زیبایی‌ها این منطقه کویری آشنا کند. اگر از ساکنین خود شهر یزد هستید می‌توانید از تورهای یک روزه استفاده کنید و تنها با پرداخت کمی هزینه یک سفر کوتاه هیجان‌انگیز و دلچسب داشته باشید.

اگر هم از شهرهای دیگر دنیا به یزد سفر کرده باشید می‌توانید از تورهای چند روزه استفاده کنید و از آوردن وسایل اضافی هم خودداری کنید چون وعده‌های غذایی، میان وعده‌ها و حتی مکان استراحت را برایتان آماده می‌کنند که البته تمامی این کارها بر عهده لیدر تور است. لیدر محلی یزد همچنین وظیفه دارد تا شما را با فرهنگ مردم شهر یزد آشنا کند که باید گفت زبان اکثر آن‌ها فارسی است، اما لهجه‌ای یزدی دارند.

شهر یزد

جاذبه‌های گردشگری شهر یزد

شهر تاریخی و زیبای یزد اولین شهر خشتی دنیاست که به عروس کویر، شهر دوچرخه‌ها، شهر بادگیرها و دارالعلم مشهور شده است. در ادامه برخی از جاذبه‌های دیدنی و جذاب یزد را به شما معرفی خواهیم کرد:

باغ دولت آباد

باغ دولت آباد یکی از جاذبه‌های دیدنی در شهر یزد است که از آثار جهانی یونسکو به شمار می‌رود. این باغ در منطقه چهار منار، خیابان شهید رجایی و در کوچه فردوسی قرار گرفته که قدمت آن به دوران حکومتی قاجار برمی‌گردد. در زمان قاجاریه این باغ در خارج شهر و در نزدیکی دروازه چهار منار قرار داشت که پس از گذشت سال‌ها یعنی در دوران پهلوی به دلیل ساخت و ساز زیاد، آرام آرام باغ دولت آباد در مرکز شهر واقع شد.

باغ دولت آباد

قنات زارچ

قنات زارچ یکی از قدیمی‌ترین قنات‌های ایران است که قدمت آن به ۱۰۰۰ سال پیش می‌رسد و با طول ۷۱ کیلومتری طولانی‌ترین قنات جهان به شمار می‌رود. پیشینه این قنات را به دوره ساسانیان نسبت داده‌اند و نه تنها در ایران بلکه به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این قنات در منطقه کوشک نو و در خیابان سید گلسرخ قرار دارد و لیدر محلی یزد باید ساعت بازدید و هزینه بلیط این قنات را بداند.

بافت تاریخی

از آنجا که یزد شهری قدیمی است پس باید بدانید که بافت آن هم جزء دست نخورده‌ترین بافت‌های تاریخی در ایران به حساب می‌آید. بافت تاریخی یزد از شمال به خیابان دولت آباد، از غرب به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان کاشانی و از شرق هم به محله فهادان ختم می‌شود و مساحت آن به ۷۰۰ هکتار می‌رسد. این بافت از خانه‌های خشتی، آب انبارها، بادگیرها و کوچه‌های تنگ تشکیل شده که با این اوصاف می‌توان گفت که معماری آن تماما از گل و خشت است.

مسجد جامع

بناهای تاریخی بسیاری در یزد وجود دارد که یکی از آن‌ها مسجد جامع است و در دوره‌های زمانی مختلفی شکل گرفته که ساختمان اولیه آن را بر روی آتشکده‌ای ساسانی ایجاده کرده‌اند. مناره‌های باشکوه مسجد از دور پیداست که قدمتی ۹۰۰ ساله دارد و به عنوان یک اثر تاریخی بی‌نظیر در سال ۱۳۱۳ در لیست آثار فرهنگی ایران به ثبت رسیده است. داخل این مسجد از کاشی‌ها، نقاشی‌ها و نقش و نگارهای زیبایی استفده شده است.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به شهر تاریخی میبد یزد

مسجد جامع

خانه هنر

خانه هنر یکی از مکان‌های تاریخی، هنری و جذاب یزد است که در نزدیکی دیگر جاهای دیدنی یزد مثل خانه لاری‌ها و مدرسه ضیائیه قرار گرفته و در سال ۱۳۷۹ در لیست میراث فرهنگی ایران به ثبت رسیده است. این خانه که به نام مهدی ملک زاده است کافه و مرکز خرید دارد که می‌توانید انواع دمنوش‌ها و دسرها را نوش جان کنید و از فروشگاه‌های آن صنایع دستی شهر یزد را خریداری کنید. لیدر محلی یزد توریست‌ها را به تماشای این همه هنرمندی راهنمایی می‌کند.

موزه ماکار

موزه ماکار به موزه تاریخ و فرهنگ زرتشتیان معروف است که یکی از مکان‌های مهم در تاریخ معاصر یزد به حساب می‌آمده و در آموزش و پرورش هم تأثیر بسزایی داشته است. با رفتن به این موزه می‌توانید از آثار به جای مانده از زرتشتیان دیدن کنید و با آیین‌های آن دوران بیشتر آشنا شوید. این موزه جشن‌ها، سبک زندگی، مراسمات گوناگون، پوشش‌های سنتی و… از زمان زرتشتیان را برای شما به تصویر کشیده است و در سال ۱۳۷۷ به عنوان آثار ملی ایران ثبت شد.

موزه ماکار

آب انبار رستم گیو

آب انبار رستم گیو یکی از مکان‌های تاریخی و دیدنی شهر یزد است که در سال ۱۸۲۹ به عنوان آثار ملی ایران به ثبت رسید. این آب انبار در سال ۱۳۲۰ هجری با ظرافت و معماری دقیقی ساخته شد. چهار بادگیر مرتفع در کنار گنبد آجری جلوه‌ای خاص را به آن داده که همه این‎ها به معماری زیبا و کهن باستان ایران اشاره می‌کنند. وظیفه این آب انبار تأمین آب مصرفی مردم بود که آب را در مکان‌هایی ذخیره می‌کردند.

حمام ابوالمعالی یزد

لیدر محلی یزد اگر حمام ابوالمعالی را برای بازدید توریست‌ها و مسافران قرار دهد می‌تواند بسیار عالی باشد زیرا به دیگر جاهای دیدنی شهر یزد نزدیک است؛ به عنوان مثال مسجد چهل محراب و بقعه هزار ساله دوازده امام که در کنار این حمام قرار گرفته و بنای تاریخی و قدیمی زندان اسکندر که دقیقا آن را روبه‌روی حمام ابوالمعالی خواهید دید. معماری و بنای این حمام اصالت خاصی را در کنار زیبایی و ظرافتش دارد. این حمام دارای پله‌ها، حوضچه‌های آب گرم و آب سرد، گرمخانه و… است.

دیگر شگفتی‌های دیدنی شهر یزد

میدان امیر چخماق، خانه لاری‌ها، دخمه زرتشتیان، آب انبار امیرچخماق، آب انبار شش بادگیر، بازار خان یزد، آتشکده بهرام یزد، مرکز فرهنگی موزه‌ای نور و روشنایی، میدان خان، میدان ساعت، مجموعه شاهزاده فاضل، حمام خان و… از دیگر جاذبه‎های دیدنی و گردشگری شهر یزد به شمار می‎روند و لیدر محلی یزد باید با تاریخچه تمام این مناطق تاریخی آشنا باشد تا گردشگران را به درستی راهنمایی کند.

دیدنی های یزد

اقامت در یزد با تور گردشگری

پس از گردش با لیدر محلی یزد و پس از کلی خوش‌گذرانی طبق انتخابی که در تور داشتید به یکی از هتل‌های یزد برای استراحت هدایت خواهید شد. هتل‌ها و اقامتگاه‌های مجللی برای مسافران و توریست‌ها تدارک دیده شده است که مهمانان می‌توانند از خدمات و امکانات رفاهی آن بهره‌مند شوند. در ادامه برخی از هتل‌های شهر یزد را به شما معرفی می‌کنیم.

هتل داد، هتل ارگ جدید یزد، هتل صفائیه، هتل باغ مشیرالممالک، هتل آنتیک ملک التجار، هتل فاضلی، هتل فیروزه، هتل راه و ما، هتل الزهرا، هتل سنتی مظفر و… از جمله هتل‌ها و اقامتگاه‌های خوب و معروف یزد هستند که لیدر محلی یزد به عنوان رهبر گروه باید هتل موردنظر را از قبل رزرو کند.

در آخر

در این مقاله از سپنجا با لیدر محلی یزد آشنا شدید و دانستید که شهر زیبای یزد به دلیل قدمت طولانی‌اش، مکان‌های دیدنی و تاریخی بسیار زیادی دارد که اگر توسط تور به این شهر سفر کنید می‌توانید سوالاتتان را از لیدر بپرسید. کویری بودن این منطقه و بافت قدیمی آن می‌تواند برایتان جالب باشد؛ پس بهتر است از رفتن به شهر یزد و بازدید از قسمت‌های مختلف آن غافل نشوید.

منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 4 میانگین: 3.3]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا