دیدنی های مازندران

آبشار آب پری با همه دیده هایتان تا کنون فرق می کند!

آبشار آب پری با همه دیده هایتان تا کنون فرق می کند!

آبشار آب پری با همه دیده هایتان تا کنون فرق می کند!

می گویند، یک شمال است و مازندرانش! استان مازندران با زیبایی های بکرش، همه ساله میزبان تعداد زیادی از طبیعت گردان است. مازندران مقصدی است که حتی در تعطیلی های کوتاه، انتخاب گردشگران زیادی از سراسر ایران است. محبوبیت این استان نه تنها به خاطر آب و هوا موقعیت مکانی اش؛ بلکه به دلیل آبشارهای آن هم می باشد.

در این مقاله می خواهیم یکی از عجیب ترین پدیده های مازندران، یعنی آبشار آب پری را بررسی کنیم. آبشاری که نمی توان آن را آبشار به حساب آورد. با سپنجا همراه باشید:

موقعیت مکانی آبشار آب پری( فاصله نور تا آب پری )

پیش از آنکه بخواهیم سفری به این جاذبه دیدنی داشته باشیم، خوب است بدانیم در کجا واقع شده است. این آبشار در ۱۷ کیلومتری شهر رویان واقع در استان مازندران قرار گرفته است. ممکن است تا کنون نام شهر رویان به گوشتان نخورده باشد؛ بنابراین از شهر نور هم می توانید به آبشار آب پری بروید.

رویان در ۵ کیلومتری شهر نور قرار دارد. هنگامی که وارد شهر شدید و پس از عبور از خیابان اصلی باید ادامه مسیر را از روی پلی رد شوید که دارای جاده ای به سمت جنوب است.

خیابان اصلی این شهر، دقیق در مقابل بازار اصلی رویان قرار گرفته است. برای رسیدن به آبشار آب پری، تنها باید ۸ کیلومتر مسیرتان را ادامه دهید.

تله کابین نمک آبرود

نمایی از آبشار آب پری در استان مازندران

جاده ای که در آن قرار دارید، له نام گلندرود است و برای رسیدن به آنجا از روستاهای حسین آباد، علم ده، تاشکوه و … عبور می کنید که بازدید از هر کدام می تواند خاطره ای به یاد ماندنی برایتان بسازد. در سفر به استان زیبای مازندران، تحت هیچ شرایطی از آب پری غافل نشوید.

آبشار آب پری، شباهتی به آبشارهای دیگر ندارد!

در ابتدای مطلب گفتیم هنگامی که از آبشار بازدید کنید، با آن چیزی که تاکنون دیده اید بسیار متفاوت است. آبشار آب پری بیشتر شباهت به جنگل هایی دارد که در طبیعت گردی هایمان کمپ می زنیم.

معمولا به آبی که از بالای کوه به سمت پایین سرازیر می شود، آبشار می گویند؛ اما در آبشار آب پری، از ارتفاع های کم کوه مازندران، آب به سمت پایین از لا به لای سنگ ها می ریزد.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به چابکسر

کنار هم قرار گرفتن این سنگ ها و ارتفاع کم کوه، سبب شده است تا تجربه ای متفاوت از آبشار را داشته باشید. پیشنهاد می کنیم این جاذبه منحصر بفرد استان مازندران را از دست ندهید.

اقامت در کلبه چوبی در نور

ورود به جنگل رویان و آبشار آب پری …

در راه رسیدن به این جنگل، جاده آن کم از زیبایی های مقصد ندارد. در تمام این مسیر لذت را حس خواهید کرد. وقتی که به جنگل رویان برسید، عظمت خلقت خداوند را درک خواهید کرد.

در این جنگل درخت هایی سر به آسمان کشیده شده می بینید که هرچه بیشتر پیش بروید، تعدادشان زیاد تر می شود. اگر خوش شانس باشید، بعضی وقت ها جنگل را مه می پوشاند و زیبایی آن را چندین و چند برابر می کند.

جنگل رویان و آبشار آب پری در استان مازندران

این جنگل و جاده همان جایی است که آبشار آب پری در انتهای آن، انتظار مارا می کشد. علت تشکیل آبشار آب پری، سنگ هایی هستند که شیب زمین را پر کرده اند و شکلی منحصر به فرد از یک ابشار ایجاد کرده ند.

آبشارهای کوهسر

باید ماشین را پار کنیم و در دل طبیعت قدم بزنیم. باید از شیب آبشار بالا بروید، تا جایی که می توانید این مسیر را ادامه دهید. در نهایت به جایی می رسید که دیگر خبری از سرو صدا و جمعیت نیست. آب و هوا و سکوت آن بالا، حتما شما را شیفته خود خواهد کرد. اگر این تجربه را خودتان لمس کنید، آب پری تبدیل به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری تان می شود.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به راه اندازی پیک نیک در طبیعت علاقه دارید، آب پری بهتری انتخاب در شمال کشور است. همه چیز برای ساختن یک روز به یاد ماندنی در اطراف آبشار آب پری فراهم شده است.

امکانات آبشار آب پری

پیش از آنکه بخواهید سری به این منطقه بزنید، خوب است بدانید چه امکاناتی در اطراف آن وجود دارد. در جنگل آلاچیق هایی با ظرفیت ۱۰ نفر وجود دارد که مکان مناسبی را برای صرف ناهار ایجاد کرده اند. همچنین سرویس بهداشتی و آب آشامیدنی هم در دسترستان قرار دارد.

اگر با کودکتان به آبشار آب پری سفر می کنید، خبری خوش برایتان داریم؛ وسایل بازی کودکان هم در این مکان وجود دارد. آب بازی در کنار این وسایل، خاطره ای فراموش نشدنی را برایشان خواهد ساخت.

اقامت در ویلا در نور

آبشار آب پری مازندران

لازم به ذکر است اگر خواهان آن هستید که شب را در جنگل سپری کنید، باید وسایل مناسب کمپینگ به همراه خودتان داشته باشید؛ شب های جنگل سرد است و باید خودتان را برای سرمای کوهستانی آماده کنید. در غیر این صورت می توانید از ویلا های شهر نور استفاده کنید.

این مطلب را هم بخوانید
سفر به بندر نوشهر ، بهشت دیدنی مازندران

بهترین زمان بازدید از آبشار آب پری

هیچ وقت نمی توان برای جاذبه های طبیعی، زمانی معین تعیین کرد؛ هر فصل زیبایی های خاص خودش را دارد. اما پیشنهاد می کنیم در فصل بهار و تابستان از این منطقه بازدید کنید، زیرا آب و هوای جنگل نسبت به شهر رویان، ۱۰ درجه سانتیگراد خنک تر است.

در فصل بهار و تابستان آب و هوای معتدل هیچ عذر و بهانه ای برای بازدید از دیدنی های طبیعی در این منطقه به جای نمی گذارد و لحظاتی خوش را سپری خواهید کرد.

در فصل پاییز، هوا سردتر می شود و شاید مورد علاقه همگان برای بازدید از جاذبه ها نباشد، اما در پاییز طبیعت رنگین می شود و صحنه ای تکرار نشدنی را می سازد. همچنین در فصل زمستان، شرایط رفت و آمد کمی سخت است، اما در دل سفیدی جنگل از آب پری دیدن می کنید.

اقامت در خانه مبله در نور

اگر به بازدید از جاذبه های طبیعی علاقه دارید، از حیرت انگیزترین زیبایی های مازندران، دریاچه چورت و شورمست هستند! این دو را هم حتما در برنامه تان قرار دهید:

اقامت در مازندران

اگر قصد بازدید از آبشار آب پری را دارید، نگران محل اقامت نباشید. می توانید از اقامت گاه های شهر های اطراف استفاده کنید و تنها یک روز از سفرتان را به دیدن این آبشار اختصاص دهید.

تنها کافی است وارد سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا شوید و شهر مورد نظرتان را جست و جو کنید. انواع اقامت گاه ها همراه با توضیح کامل امکانات و قیمت، از قبل برایتان آماده شده است. تنها انتخاب کنید و کوله سفرتان را ببندید.

 

جمع بندی

و در نهایت به عنوان جمع بندی از این مطلب، تنها می توان گفت آب پری را برای یک بار هم که شده در برنامه سفرتان به استان مازندران قرار دهید. مطئنا بازدید از آن، یکی از لذت بخش ترین روزهای سفرتان را می سازد. شما تجربه بازدید از کدام یک از دیدنی های دیگر این استان را دارید؟ با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید!

 

درباره “آبشار آب پری با همه دیده هایتان تا کنون فرق می کند!” بیشتر بخوانید:

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا