دیدنی های تبریز

۱۲مورد از مکان‌های ناشناخته تبریز را که باید ببینید!

۱۳ مورد از مکان‌های ناشناخته تبریز را که باید ببینید!

مکان‌های ناشناخته تبریز همان‌جاهای دیدنی است هر گردشگری آن جا را نمی‌شناسد! در این مقاله از تیم سپنجا قصد داریم درباره شهر زیبا تبریز و جاذبه‌های کمتر دیده شده آن اطلاعاتی را به گردشگران و علاقه مندان این شهر بدهیم. سفر به تبریز تجربه ای خاطره انگیز برای گردشگرانی که از مکان‌های ناشناخته تبریز شناخت کافی دارند و می‌دانند این جاذبه‌های بکر و طبیعی کجای این شهر قرار گرفته‌است. تا انتها همراه سپنجا باشید.

نظر شما درباره جاذبه‌های گردشگری این شهر چیست؟

کدام مکان دیدنی تبریز را بیشتر می‌شناسید؟

فهرست مطالب مخفی کردن

سفری به مکان‌های ناشناخته تبریز

تبریز با آب و هوای کوهستانی رکوردار جذب توریست در فصل تابستان و بهار است. تبریز اولین شهر آذربایجان شرقی با جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، تفریحی و … می‌باشد که به عنوان امن‌ترین و تمیزترین شهر استان شناخته شده‌است. در ادامه به ناشناخته های تبریز سفری عالی خواهیم داشت پس تا آخر این سفر با ما باشید:

اگر قصد سفر به اصفهان دارید می توانید اجاره سوئیت در اصفهان را توسط سپنجا بصورت آنلاین انجام دهید. برای اقامت در تبریز و ماندن در شهر تبریز می‌توانید از طریق سامانه  رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا اقدام به اجاره سوئیت در تبریز کنید و برای هر چند روز که می‌خواهید در این شهر بمانید.

مطالب بیشتر:بازار قدیمی تبریز

۱- روستای کندوان از زیباترین مکان‌های ناشناخته تبریز !

روستای کندوان تبریز از لحاظ شکل و معماری که دارد از جمله روستاهای صخره ای دنیا است. مردم اهالی روستا سبک زندگی سنتی دارند و حال و هوای آن‌ها بسیار متفاوت با سایر روستاهای ایران است. از دلایلی که مسافران زیادی به این روستا سفر می‌کنند جذابیت خاص و آب و هوای فوق‌العاده آن می‌باشد.

مطالعه بیشتر: روستای صخره ای کندوان | سفری کوتاه به جذاب ترین مقصد ایران! + اقامتگاه ارزان

روستای کندوان با قدمت فراوانی که دارد در دل رشته کوه‌های سهند و دامنه کوه سلطان داغی قرار گرفته‌است. با رفتن به این روستا می‌توانید از بهترین محصولات محلی از خوراکی و غذا گرفته تا صنایع دستی آن بهره‌مند شوید.

لازم است ذکر شود روستای کندوان از نظر بافت معماری شبیه به کاپادوکیه در کشور ترکیه و منطقه داکوتای در آمریکا می‌باشد.

مکان‌های ناشناخته تبریز

۲- مکان‌های ناشناخته تبریز ؛ روستای زنوزق، ترکیبی از معماری گیلان و اصفهان

از مکان‌های ناشناخته تبریز که کمتر مسافری پیش می‌آید به آن جا سفر کند روستای زیبای زنوزق تبریز واقع کنار جاده شهر زنوز است.

چرا باید به روستای زنوزق سفر کرد؟

این روستا از نظر بافت معماری و شکل قرار گرفتن خانه‌ها در کنار هم شباهت بسیار زیادی به ماسوله گیلان و خانه‌های سرخ رنگ روستای ابیانه در استان اصفهان دارد. زنوزق بزرگترین روستای پلکانی در ایران است که همین علت باعث شده از سایر روستاها متمایز باشد.

یکی از ویژگی‌هایی که  باعث شهرت این روستا شده‌است این است که اهالی این روستا در فصل تابستان روی پشت بام‌های خانه شان برگه زرد آلو خشک می‌کنند. با گشت و گذرا در روستای زنوزق از مسیرهای پلکانی و خانه‌های روستا که با گل و سنگ و خشک ساخته شده‌اند لذت ببرید.

مکان‌های ناشناخته تبریز

از جاذبه‌های دیدنی زنوزق می‌توان به قلعه روستا و گورستان آن که مسجدی تاریخی در آن بنا شده و سد قلعه اشاره کرد. برای ماندن در روستا با رفتن به تفریحگاه در کنار چشمه کلیستر و مسیر ییلاقی ماهار یک روز به یاد ماندنی و خوشی را برای خود رقم بزنید.

۳- آبشار گول آخور ورزقان، منطقه ای بکر در دل کوه‌های شمال تبریز

از طبیعت‌های بکر و زیبای مثل زدنی تبریز، روستای گول آخور است. این روستا به واسطه آبشاری با عنوان گول آخور و آب و هوای ییلاقی آن به این اسم نامگذاری شده‌است.

آب آبشار از سه چشمه ای که از دل کوه در حال خروش هستند تأمین می‌شود و از ارتفاع ۱۲ متری به پایین روستا می‌ریزد. شما در سفر به تبریز به راحتی می‌توانید به روستای گول آخور که از مکان‌های ناشناخته تبریز به‌شمار می‌رود، دسترسی داشته باشید زیرا فاصله این روستا تا شهر تنها ۷۰ کیلومتر می‌باشد. برای رسیدن به آبشار ورزقان باید از کنار رودخانه جای حاجیلار عبور کنید.

این مطلب را هم بخوانید
آش دوغ تبریز + دستور پخت

مکان‌های ناشناخته تبریز

۴- مکان‌های ناشناخته تبریز ؛ کوه عینالی، بلندترین قله شهر تبریز

کوه عینالی بین مردم اهالی تبریز محبوبیت خاصی دارد و شاید برای عده ای از مکان‌های ناشناخته تبریز محسوب شوند.

از مکان‌های تفریحی عینالی می‌توان به بقعه عون بن علی، برج یادمان شهدای گمنام، تله کابین تبریز، زیپ لاین و دریاچه مصنوعی داغ گلی اشاره کرد. کوه عینالی بخاطر تفرجگاه‌های تفریحی بسیاری که دارد از مهم‌ترین نقاط گردشگری شهر محسوب می‌شوند.

گردشگران برای کوه‌نوردی و استفاده از تله کابین برای رفتن به بالاترین نقطه شهر به این مکان می‌آیند. دریاچه مصنوعی داغ گلی و فضای سرسبزی که با پوشش جنگلی ایجاد شده چشم‌انداز زیبایی را به شما هدیه می‌دهد.

بسیاری از مردم تبریز برای زیارت بقعه عون بن علی که در بالای این مجموعه قرار دارد به کوه عینالی می‌روند این بقعه در بین مردم از محبوبیت زیادی برخوردار است.

با تله کابین عینالی تبریز، بر فراز آسمان شهر قرار خواهید گرفت. اگر می‌خواهید بدانید چرا تله کابین تبریز یک جاذبه مهم گردشگری است! این بخش را با دقت مطالعه کنید. تله کابین تبریز با قرار گرفتن در کنار دکل صخره ای باعث علاقه مندان به صخره‌نوردی به این مکان بیایند.

تله کابین تبریز از به روزترین استانداردهای اروپا برخوردار است و شامل تمام سیستم‌های امنیتی و پیشرفته می‌باشد. تله کابین شهر تبریز چشم‌انداز فوق‌العاده ای از نمای شهر و طبیعت اطراف کوه عینالی به نمایش می‌گذارد. سفر شما با در تبریز با رفتن عینالی و تفریح با تله کابین آن جذاب تر خواهد شد.

مکان‌های ناشناخته تبریز

۵- مکان‌های ناشناخته تبریز ؛ مینیا تبریز یا پارک مینیاتوری تبریز، شهر ماکت‌ها

پارک مینیاتوری از مکان‌های ناشناخته تبریز و به عنوان نخستین پارک موضوعی شهر محسوب می‌شود. از جذابیت‌های این پارک وجود ماکت‌های زیبایی از اکثر جاذبه‌های شهر است. این مجموعه دیدنی از ماکت‌های مکان‌های تاریخی و طبیعی تبریز در فضای سرسبز تشکیل شده‌است.

ویژگی مهم این ماکت‌ها در عین ظرافت و دقت، مقاومت و دوام بسیاری است که در برابر بارندگی و هوای سرد دارند. با دیدن این ماکت‌ها در پارک مینیاتوری تبریز واقعاً شگفت زده می‌شوید.

۶- منطقه حفاظت شده آینالو، زیستگاهی برای گوزن‌ها

از کدام مناطق کوهستانی در تبریز بازدید کرده‌اید؟ به نظر شما زیباترین جاذبه طبیعی کجای تبریز قرار دارد؟ اگر می‌خواهید گشت و گذاری در جاذبه‌های تفریحی و طبیعی تبریز داشته باشید. مناطق کوهستانی و جنگل‌های سرسبز آینالو را از دست ندهید.

از مکان‌های ناشناخته تبریز که در نزدیکی شهر کلبیر قرار دارد. به دلیل پوشش‌های گیاهی مختلف و مراتع سرسبز زیستگاه مناسبی برای گوزن خزری یا همان نسل مارال است.

مکان‌های ناشناخته تبریز

۷- تالاب قوری گل، منطقه ای بین‌المللی در تبریز

طبیعت گردی در تبریز آن هم در نزدیکی روستای امناب که زیستگاه پرندگان مهاجر می‌باشد. زیبایی سفر شما را دو چندان خواهد کرد. تالاب قوری گل در فاصله ۳۰ کیلومتر از تبریز قرار دارد. آب این تالاب از بارش‌های فراوان برف و باران در این منطقه و چشمه‌های زیرزمینی تامین می‌شود.

تالاب قوری گل از مکان‌های ناشناخته تبریز است که ثبت جهانی شده و برای کشور به لحاظ سرمایه طبیعی اهمیت بسیاری دارد. با بازدید از این جاذبه دیدنی از چشم‌انداز شگفت‌انگیز این منطقه نهایت لذت را ببرید و هم در آن شنا کنید و از آب شیرینش بنوشید.

۸- تجربه آب درمانی در سفر به تبریز با رفتن به آب گرم بستان آباد

اگر دلتان هوس آب درمانی در طبیعت کرده‌است بهترین گزینه مجتمع آب گرم معدنی بستان آباد تبریز است. این مکان تاریخی نیم قرن قدمت دارد و محل اقامت میرزا نایب السلطنه بوده‌است. سالانه جمعیت زیادی از گردشگران داخلی و خارجی برای بازدید از این مکان به تبریز سفر می‌کنند.

حرارت آب گرم معدنی بستان آباد دمایی نزدیک به ۴۰ تا ۵۰ درجه سانتی گراد را نشان می‌دهد. مزایای این آب گرم عبارت است از، درمان بیماری‌های ناتوانی عضلانی، سوختگی، ناراحتی‌های پوستی و سایر بیماری‌ها. بسیاری از مردم برای درمان بیماری‌های خود از این آب گرم استفاده می‌کنند.

مکان‌های ناشناخته تبریز

۹- مکان‌های ناشناخته تبریز ؛ آبشار عیش‌آباد، طبیعی در حصار گوزل دره

از زیباترین مناطق طبیعی گردشگری و مکان‌های ناشناخته تبریز، آبشار عیش‌آباد یا ایش اوبا واقع در منطقه ای کوهستانی و در قسمت مرکزی مرند است. دو مسیر برای رسیدن به آبشار وجود دارد که یکی از مسیرها برای عبور ماشین مناسب می‌باشد و دیگری عبور از مناطق کوهستانی روستا است.

قرار گرفتن آبشار عیش‌آباد در دل گوزل دره یا دره ای زیبا باعث شده یکی از مسیرهای منتهی به آبشار از طریق رودخانه باشد.

اما از بهترین مسیری که برای رسیدن به آبشار می‌توانید عبور کنید، راهی است که از میان تپه‌های سرسبز و جنگل‌ها می‌گذرد. آبشار دارای دو قسمت می‌باشد که قسمت بالایی آن بیشتر به چشم می‌آید، ۱۵ متر ارتفاع آبشار تا سطح زمین است. اگر قصد سفر به تبریز و بازدید از روستای عیش‌آباد را دارید، اردیبهشت ماه را برای سفر به این جاذبه دیدنی انتخاب کنید.

این مطلب را هم بخوانید
مسجد کبود تبریز، فیروزه ی درخشان ایران

بیشتر بخوانید: سفرنامه های تبریز | مرور خاطرات سفر به پایتخت گردشگری

۱۰- نخستین موزه صحرایی ایران، موزه عصر آهنین تبریز

اگر از اسکلت مردگان ترسی ندارید به یکی از مکان‌های ناشناخته تبریز یعنی موزه عصر آهنین بروید. بازدیدکنندگان به خاطر قدمت فراوان این موزه و تمدن باستانی که دارد این مکان تاریخی را بسیار دوست می‌دارند. با رفتن به داخل موزه عصر آهنین از آثار تاریخی تنها ۱۲۰ ظرف قدیمی می‌بینید. ابزار تاریخی زیادی مانند سلاح‌های جنگی، زیور آلات زنان، ظروف سفالی و … در این موزه وجود دارند.

موزه عصر آهنین در کنار مسجد کبود واقع شده و شهرت بسیاری در بین اروپاییان دارد. مردگان این موزه را با ظروف سفالی در خاک دفن می‌کردند. امیدواریم شما در سفر تبریز از رفتن به این موزه کهن و تاریخی نترسید.

مکان‌های ناشناخته تبریز

۱۱- کلیسای سنت استپانوس، یکی از مهم‌ترین کلیساهای ایران

در ۱۷ کیلومتری شهر جلفا استان آذربایجان شرقی، دومین و مهم‌ترین کلیسای ارامنه در مکانی که به عنوان صومعه سرخ یا قزل وانک، وجود دارد. کلیسا در حصار دره ای سرسبز با پوشش‌های گیاهی زیبا و درختان انبوه جای گرفته‌است. این بنای تاریخی دارای حصار سنگی به شکل بارو، هفت برج نگهبانی و به شکل دژهای مستحکم پنج پشت استوانه ای سنگی می‌باشد.

محیط اطراف کلیسا از سه ساختمان نمازخانه، اجاق دانیال و برج ناقوس تشکیل شده‌است. همچنین کلیسای سنت استپانوس به واسطه قدمت فراوانی که دارد. به عنوان اثر ملی در میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌است. با رفتن به این کلیسا از تماشای معماری و بافت منحصر به فرد آن کیف کنید.

۱۲- باغ دو کمال، یکی از مکان‌های ناشناخته تبریز

یکی دیگر از مکان‌های تاریخی شهر تبریز که مقبره دو تن از مشاهیر بزرگ کشور در آن قرار دارد، مقبره یا باغ دو کمال تبریز واقع در منطقه بیلانکوه می‌باشد. از مشاهیر بنامی که در مجموعه دفن شده‌است می‌توان به کمال الدین مسعود خجندی، شاعر ایرانی قرن هشتم و نهم هجری و کمال الدین بهزاد، به عنوان یکی از بهترین و هنرمندترین نقاش‌ها و مینیاتوریست‌های قرن دهم هجری اشاره کرد.

محل دفن دو بزرگ‌مرد عرصه هنر در زیر زمین این بنا قرار دارد. باغ دو کمال در سال‌های اخیر به مرکز آموزش نگارگری و دانشگاه دو کمال تبریز تغییر شکل داده‌است. این مکان تاریخی دارای کتاب‌خانه، گالری، موزه‌های نقاشی و نگارگری و کلاس‌ها و آتلیه‌های مختلف می‌باشد. باغ دو کمال به عنوان اثر تاریخی در سال ۱۳۷۷ ثبت ملی می‌شود.

مکان‌های ناشناخته تبریز

 بهترین اقامتگاه در تبریز را انتخاب کنید

به نظر شما اقامت در تبریز چگونه خواهد بود؟ آیا می‌توان بهترین محل اقامت را با ارزان‌ترین قیمت انتخاب کرد؟ شهر بزرگی مثل تبریز که سالانه پذیرای تعداد زیادی توریست داخلی و خارجی است، سعی می‌کند برای اقامت مسافران بهترین امکانات را برای آن در نظر بگیرد.

اما ممکن بودجه ای شما برای سفر و اقامت در تبریز مهیا کرده‌اید برای اجاره هتل‌های لوکس یا هتل آپارتمان‌ها به مقرون به صرفه نباشد. در این گونه مواقع بهترین گزینه برای تعیین محل اقامت قبل از سفر به شهر مورد نظر سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا می‌باشد. از طریق سامانه سپنجا امکان رزرو سوئیت در تبریز به راحتی برای شما فراهم است.

 

 

 

مطالب بیشتر: اجاره منزل مبله در تبریز راهنمای سفر به تبریز

شما با همراهی سپنجا می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان و با در نظر گرفتن کمترین هزینه، محل اقامت مناسب و دلخواه خود را انتخاب کنید. سپس با خیالی راحت برنامه سفر به شهر مد نظرتان را بچینید. وقتی قبل از سفر اقامتگاه خود را تعیین می‌کنید دیگر دغدغه ماندن در آن شهر و پیدا کردن جایی برای اسکان نخواهید داشت.

مطالعه بیشتر: مرکز خرید ستاره باران تبریز | مرکزی لوکس‌ و مدرن + عکس

در نهایت …

در این مقاله از سپنجا به عنوان مکان‌های ناشناخته تبریز درباره جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این شهر که کمتر دیده شده یا گردشگران آن‌ها را نمی‌شناسند، صحبت کردیم. البته جاهای ناشناخته تبریز به همین تعداد ختم نخواهد شد. قطعاً مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های طبیعی کشف نشده بسیاری در شهر بزرگ تبریز وجود دارد.

شما هم می‌توانید نظرات خودتان را درباره سفر به تبریز و جاذبه‌های گردشگری در بخش نظرات به اشتراک بگذارید و در شناخت دیگر جاذبه‌های ناشناخته کشور موثر واقع شوید!

منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 5 میانگین: 4]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا