جاهای دیدنی تهران

تفریحات رایگان تهران | ۰ تا ۱۰۰ ارزان‌ترین‌های پایتخت

تفریحات رایگان، آرزویی که هر کدام از ما، ممکن است گوشه ای از ذهنمان داشته باشیم. اگر شما هم به دنبال تفریحاتی می‌گردید که در کنار خوشگذرانی، هزینه ای برای آن پرداخت نکنید، جای درستی را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید. خوشبختانه این روزها، تفریحات رایگان و کم هزینه کم نیستند و از این لحاظ، حسابی دستمان باز است! البته، به شرطی که تهران را برای گشت و گذارتان انتخاب کرده باشید! تهران، شهری که هر سلیقه ای را به خود جذب می‌کند و تنوع تفریحاتش واقعاً زبانزد است. در این بین، یکی از جذاب‌ترین آنها، تفریحات رایگان تهران است.

پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید:

  • برای گشت و گذار در تهران برنامه‌ریزی کنید
  • تفریحات رایگان این شهر را بشناسید
  • بدون هیچ هزینه ای، لذت را به خودتان هدیه دهید

به خواندن ادامه دهید و سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا را تا انتهای این مطلب، همراهی کنید:

جذاب‌ترین تفریحات رایگان تهران که باید تجربه شان کنید

در نگاه اول، ممکن است این تفریحات با توجه به کم هزینه بودنشان، لذت بخش به نظر نرسند؛ اما همه این باورهای منفی را دور بریزید! چرا که گاهی تفریحات رایگان، می‌تواند چندین و چند برابر برای لحظات به یاد ماندنی ایجاد کند.

هر شهری، تفریحات بدون هزینه خاص خودش را دارا است. تهران هم از این قاعده مستثنی نیست و در این زمینه، حسابی، حرف برای گفتن دارد.

اگر راهی تهران هستید و یا خودتان یکی از ساکنین پایتخت هستید، این مطلب کمک زیادی به برنامه‌ریزی روزهای تفریحی تان می‌کند.

بیش از این منتظرتان نمی‌گذاریم! برویم تا با این تفریحات رایگان تهران، آشنا شویم:

لذت یک پیاده‌روی جانانه در طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه

آیا تا به حال تجربه پیاده‌روی در یکی از بهترین خیابان‌های تهران را داشته‌اید؟ اگر نه، پس به خیابان ولیعصر بروید.

این خیابان که دارای طول ۱۹ کیلومتری است، به عنوان طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه شناخته می‌شود. از دیگر ویژگی‌های خیابان ولیعصر می‌توان به این موضوع اشاره کرد که دارای پهنای زیادی است و به خوبی امکان رفت و آمد پیاده را برایتان فراهم کرده‌است.

اگر مسیرتان را از میدان راه‌آهن شروع کنید و به سمت میدان تجریش بروید، در طول مسیر با انواع جاذبه‌ها نظیر پارک ملت، تئاتر شهر، باغ فردوس و .. رو به رو می‌شوید که بخش کوچکی از جاهای دیدنی تهران هستند.

و در آخر، مجسمه‌های زیادی در این مسیر، انتظارتان را می‌کشند و لذت پیاده‌روی تان را چندین و چند برابر می‌کنند. اگر می‌خواهید، در کنار خوشگذرانی، سلامتی را هم برای خودتان به ارمغان بیاورید، پیاده‌روی در خیابان ولیعصر، بهترین گزینه پیش رویتان است.

تفریحات رایگان تهران

بازدید از پل طبیعت و منظره فوق‌العاده اش

دومین مورد در بین لیست تفریحات رایگان تهران، پل طبیعت است. پلی که یکی از زیباترین جاذبه‌های تهران به‌شمار می‌آید و دو پارک آب و آتش و طالقانی را بهم متصل می‌کند.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به شهرستانک

اگر می‌خواهید بازدید از پل طبیعت تهران را در برنامه تان قرار دهید، بهتر است شب‌ها به آنجا بروید. نورپردازی‌های فوق‌العاده، زیبایی این پل را دو چندان کرده‌است و لذت گشت و گذارتان را بیش از هر زمان دیگری می‌کند.

البته از این غافل نشویم که بعد از ظهرهای پل طبیعت هم جذابیت‌های خود را دارد. در این بازه زمانی، برخی از افراد مشغول پینگ پنگ بازی کردن هستند و برخی دیگر مشغول گپ زدن و کمپینگ!

جدا از همه این مزیت‌ها، پل طبیعت، منظره فوق‌العاده ای از شهر تهران در اختیارتان می‌گذارد که بعید است مانند آن را در جای دیگری، تجربه کنید.

هرآنچه نیاز است درباره پل طبیعت بدانید

نمایی از پل طبیعت تهران

پل طبیعت معمولاً شلوغ است و حسابی طرفداران خاص خودش را دارد، اما به سبب آنکه فضای بزرگی دارد، اصلاً این شلوغی را حس نمی‌کنید.

و در آخر، لازم است بگوییم اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که پیاده‌روی کردن را دوست دارید، اول پارک آب و آتش را انتخاب کنید و در آنجا گشت و گذار کنید. سپس به پارک طالقانی بروید.

فضای بزرگ این پارک‌ها و پل طبیعت، یک بعد از ظهر تا شبتان را پر خواهد کرد و خاطره این روز را هرگز از یاد نخواهید برد.

این مطلب را هم بخوانید: این ۸ تا از مکان های ناشناخته تهران را بعید است بشناسید! (راهنمای جامع)

عاشق شلوغی هستید؟ پس به بازار بزرگ تهران بروید

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که بودن در محیط‌های شلوغ، شما را به وجود می‌آورد، حتماً سری به بازار بزرگ تهران بزنید.

هر شهری، بازاری دارد که از آن با عنوان بازار سنتی یا بازار قدیمی یاد می‌شود. تهران هم مانند هر شهری دیگری، چنین بازاری دارد و البته جزو یکی از تفریحات رایگان تهران به‌شمار می‌آید.

ممکن است با خودتان بگویید، دوست ندارید در زمان‌های شلوغ به این بازار بروید، پس بازه زمانی صبح را گشت و گذارتان انتخاب کنید. در این زمان، بازار خلوت تر است.

بازار بزرگ تهران، امکان خرید هر چیزی که فکرش را بکنید، به شما می‌دهد. در واقع بهتر است بگوییم از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در این بازار پیدا می‌شود.

بازار بزرگ تهران، امکان خرید هر چیزی که فکرش را بکنید، به شما می‌دهد. در واقع بهتر است بگوییم از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در این بازار پیدا می‌شود.

البته جذابیت‌های این بازار، تنها خرید نیست! جدا از این موضوع، می‌توانید لذت یک چای به یاد ماندنی را در قهوه‌خانه‌های سنتی این بازار، تجربه کنید.

این مطلب را هم بخوانید: راهنمای جامع سفر به تهران بزرگ (معرفی جاهای دیدنی+غذاهای محلی+و…)

دربند، گشت و گذار در پاتوق تهرانی‌های خوش گذران

اگر کمی پای صحبت تهرانی‌های خوش گذران بنشینید و درباره بهترین تفریحات رایگان تهران از آنها بپرسید، بدون شک، دربند یکی از پرتکرارترین نام‌هایی خواهد بود که می‌شنوید.

دربند، یکی از مناطق و جاذبه‌های گردشگری شهر تهران است که دارای آب و هوای فوق‌العاده ای می‌باشد.

آوازه دربند به حدی در بین مردم پیچیده‌است، که حتی اگر ساکن تهران هم نباشید، یک بار نام آن را شنیده‌اید.

همه چیز در دربند، دست به دست هم می‌دهند تا یکی از بهترین روزهایتان را در تهران تجربه کنید.

این مطلب را هم بخوانید
آشنایی با بهترین جاهای تفریحی تهران

و اما چه کارهایی می‌توان در دربند انجام داد؟ افراد بسیار زیادی هستند که از این منطقه، برای کوهنوردی و انواع فعالیت‌های ورزشی استفاده می‌کنند. می‌توانید به آنها بپیوندید و لذت یک ورزش دلچسب را به خودتان هدیه بدهید.

جدا از ورزش، دربند سرشار از رستوران‌ها و فست فودهایی است که خوشمزه‌ترین غذاها را سرو می‌کنند. بنابراین اگر، شکم گرد هستید، دربند، یکی از بهترین گزینه‌های پیش رویتان است.

دربند، گشت و گذار در پاتوق تهرانی‌های خوش گذران

بام تهران، دیدن تهران از زیباترین منظره ممکن

می‌خواهید تهران را از زیباترین منظره ممکن، تماشا کنید؟ پس به بام تهران بروید! بام تهران در ولنجک تهران و در دامنه رشته کوه‌های البرز واقع شده‌است و یکی از پرطرفدارترین تفریحات رایگان تهران به‌شمار می‌آید.

در بام تهران، به وسیله مسیرهایی که برای پیاده‌روی ایجاد شده‌اند، به راحتی می‌توانید خودتان را بالاترین نقطه تهران برسانید و از منظره و آب و هوای آنجا، نهایت استفاده را ببرید.

البته، پیاده‌روی تنها گزینه پیش رویتان نیست. در آنجا، می‌توانید از اتوبوس‌ها هم برای بالا رفتن استفاده کنید و ایستگاه‌های تله کابین برسید.

بام تهران، کافه‌ها، رستوران‌ها و سوپرمارکت‌های متنوعی را در اختیارتان می‌گذارد و هر امکانات رفاهی که به دنبالش هستید را می‌توانید آنجا پیدا کنید.

راستی! پیش از بازدید از بام تهران، یادتان باشد که دوربین عکاسی تان را حتماً به همراه داشته باشید.

راستی! الان که حرف از کافه‌های تهران شد، مطلب زیر را حتما بخوانید و با بهترین های تهران، به تفکیک منطقه، آشنا شوید:

بهترین کافه های تهران را بشناسید +آدرس و مشخصات دقیق

باغ ایرانی، بازدید از یکی از زیباترین‌های تهران

باغ ایرانی، باغی که در منطقه ده ونک تهران واقع شده‌است و همه روزه پذیرای تعداد زیادی از علاقه مندان به به تفریحات رایگان تهران است.

پیش از هر چیز، خوب است بدانید منطقه ونک، یکی از مرفه‌ترین مناطق تهران به‌شمار می‌آید و در گذشته باغ‌های زیادی داشته‌است. در این بین، باغ ایرانی، لقب یکی از جذاب‌ترین این باغ‌ها را خود اختصاص داده‌است.

تهران، یکی از شهرهایی است پارک‌ها و باغ‌های متنوعی دارد، اما کمتر موردی است که به زیبایی باغ ایرانی باشد.

پیشنهاد می‌کنیم، برای یک بار هم که شده بازدید از این باغ را در لا به لای تفریحات رایگان تهران در برنامه تان قرار دهید.

نمایی از باغ ایرانی تهران

و در آخر …

و در نهایت به عنوان جمع‌بندی کوتاهی از این مطلب، باید بگوییم بدون شک، تفریحات رایگان تهران تنها به این موارد ختم نمی‌شود. آخرین مورد را شما اضافه کنید.

اگر تجربه ای از بازدید از تفریحات رایگان دارید، در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان مجله گردشگری سپنجا به اشتراک بگذارید. منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 3 میانگین: 4]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا