جاهای دیدنی تهران

این ۸ تا از مکان های ناشناخته تهران را بعید است بشناسید! (راهنمای جامع)

تهران، پایتخت کشور یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری ای است که می توان آن را به مسافران پیشنهاد کرد. جاذبه های گردشگری متنوع و زیاد این شهر، هر ساله پذیرای تعداد زیادی از گردشگران است.

فرقی نمی کند که اهل گشت و گذار در طبیعت باشید، به دیدنی های باستانی علاقه نشان دهید و یا پاساژگردی و … مد نظرتان باشد؛ در هر صورت، تهران دیدنی های فوق العاده ای برای همه افراد با سلایق متنوع دارد.

اگر عازم تهران هستید، این مطلب را پیش از سفرتان بخوانید! قرار است با هم به مکان های ناشناخته تهران سفر کنیم. جاذبه هایی که هر کسی آنها را نمی شناسد و معرفی نمی کند. با سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه، ویلا، سوئیت، بومگردی و … سپنجا همراه باشید:

مکان های ناشناخته تهران

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که هر شهری می تواند جاذبه هایی داشته باشد که همه شانس دیدن آنها را ندارند؟ فرقی نمی کند که پاسختان “بله” یا “خیر” است!

در هر صورت اگر شما هم با دیدن جاذبه های گردشگری کمتر شناخته شده هیجان زده می شوید، باید بگوییم، تهران یکی از بهترین انتخاب ها برای شما است.

اگر مطلب ما در زمینه “محبوب ترین جاهای دیدنی تهران” را خوانده باشید، با مواردی رو به رو می شوید که در سفر به این شهر هم به شما معرفی می شود. در واقع برخی از دیدنی های این شهر که پیش از سفر در اینترنت معرفی می شود، دقیقا همان هایی هستند که گردشگران دیگر و یا افراد محلی به شما پیشنهاد می دهند.

در بین این دیدنی ها، مکان های ناشناخته تهران چیز دیگری است! در جای جای این شهر می توان از این جاذبه های پیدا کرد و لذت یک سفر واقعی را معنا کرد. خبر خوب آن است که این مکان های ناشناخته تهران، نه تنها در داخل شهر، بلکه در اطراف شهر و در طبیعت هم وجود دارد.

تنگه واشی

بیشتر از این منتظرتان نمی گذاریم، وقت آشنایی با این جاذبه های کمتر شناخته شده، فراهم شده است:

آشنایی با مکان های ناشناخته تهران

تنگه واشی، طبیعتی کمتر دیده شده در بین گردشگران!

مطمئنا تا به حال تجربه یک سفر یک روزه و استفاده از تورهای طبیعت گردی اطراف محل زندگی خودتان داشته اید. اکنون می خواهیم این سفر یک روزه را در سفر به تهران به شما پیشنهاد بدهیم.

تنگه واشی یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی اطراف تهران است که هر گردشگری آن را نمی شناسد! در واقع یکی از بهترین انتخاب ها در بین مکان های ناشناخته تهران، همین تنگه می باشد.

این جاذبه ی خارق العاده که در ۱۷ کیلومتری تهران به سمت جاده ی فیروزکوه واقع شده است، می تواند یکی از روزهای سفرتان به تهران را تمام و کمال بسازد. آن چیزی که در آنجا انتظار شما را می کشد، تنگه ای دیدنی و پرآب، آبشار و کتیبه هایی به جا مانده از تاریخ ایران است.

بازدید از تنگه واشی بهترین گزینه پیش رویتان در روزهای گرم تابستانی است! پیشنهاد می کنیم در سفر به تهران، همراه تورهای یک روزه و یا خودتان، عازم این منطقه شوید. بدون شک تنها یک بار بازدید از تنگه واشی، دفعات بعدی را هم تضمین خواهد کرد. راهنمای جامع سفر به تنگه واشی را می توانید در مطلب مخصوص مجله گردشگری سپنجا در این مورد مطالعه کنید:

●       تنگه واشی ، سفر به محبوب ترین تور اطراف تهران !

همچنین لازم به ذکر است، به راحتی می توانید شب را در همان جا سپری کنید. دغدغه محل اقامت را نداشته باشید؛ چرا که می توانید از اقامتگاه های تنگه واشی در جاده فیروزکوه سپنجا استفاده کنید.

تنها کافی است اقدام به رزرو و اجاره اقامتگاه در تنگه واشی در سایت سپنجا کنید. پشتیبان های سایت، در تک تک لحظات همراه شما هستند و در صورت تمایل می توانید با ما تماس مستقیم بگیرید!

تنگه واشی از محبوب ترین جاهای دیدنی تهران

 

پارک ملی کویر، بازدید از طبیعت زرد در سفر به تهران

از دیگر مکان های ناشناخته تهران که جذابیت های زیادی را برای گردشگران در بر دارد، می توان به پارک ملی کویر اشاره کرد. با شنیدن نام کویر، معمولا یاد سفرها و تورهای چندین و چند روزه می افتیم که باید حتما از شهر خودمان راه بیفتیم! بیایید این باور غلط را به چالش بکشیم و و بدانیم که طبیعت زرد را در سفر به اطراف تهران هم می توان دید.

این مطلب را هم بخوانید
پارک جنگلی شیان لویزان، زیباترین پارک جنگلی در استان تهران

معمولا از پارک ملی کویر با عنوان جزیره ای در دل دریاچه نمک، کویر مرکزی ریگ، کویر مرکزی گرمسار و … یاد می شود. این جاذبه متعلق به زمان امروز نیست و جاده ای سنگفرشی که از امکان عبور کاروان ها داده می شده است این موضوع را اثبات می کند! پیشنهاد می کنیم این کویر و دیدنی هایش را از دست ندهید.

اقامت در سوئیت مبله در تهران

پارک ملی کویر در استان تهران

خیابان سی تیر، لذت قدن زدن در کنار شکم گردی

اگر اهل قدم زدن هستید و به دنبال شبی فراموش نشدنی در سفرتان می گردید، بهترین انتخاب در بین مکان های ناشناخته تهران، خیابان سی تیر است. این خیابان که سنگفرش شده است، شب ها حال و هوای دیگری دارد.

دکه ها و کافه های بسیاری در این خیابان پذیرای شما هستند و معنای واقعی شکم گردی در کنار قدم زدن پر شور و هیجان را در این خیابان می توانید درک کنید. در این خیابان با غذاها و خوردنی هایی مواجه می شوید که هر جایی در سفرتان گیرتان نمی آید.

بام لند

همچنین در این خیابان می توانید چای محبوب سماوری را در کنار دوستان یا اعضای خانواده تان تجربه کنید. پیشنهاد می کنیم در سفر به پایتخت، خیابان سی تیر و حال خوبش را به یکی از شب های سفرتان، اختصاص دهید.

نمایی از خیابان سی تیر تهران

شهرک سینمایی غزالی، تجربه تهران قدیم

یکی دیگر از متفاوت ترین مکان های ناشناخته تهران، شهرک سینمایی غزالی است. بدون شک این منطقه را در فیلم ها دیده اید! بازدید از شهرک سینمایی غزال یکی از جذاب ترین تجربیات سفر هر گردشگری می تواند باشد؛ چرا که یاد و خاطر فیلم ها و تهران قدیم را زنده می کند.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که خاطراتی را در آن دوران دارید، تحت هیچ شرایطی بازدید از این شهرک را از دست ندهید! برای رفتن به این شهرک و لذت از دیدنی هایش، باید به کیلومتر ۱۵ جاده مخصوص تهران کرج بروید. از آنجا بعد از کارخانه سایپا، خودتان را به خیابان پنجاه و پنجم برسانید. حال شما رسیده اید و دنیای متفاوت رو به رویتان قرار دارد!

اقامت در منزل مبله در تهران

روستای برغان، از آلو تا طبیعت سرسبزش!

اگر جزو افراد علاقه مند به طبیعت گردی و گشت و گذار به دور از شلوغی های تهران هستید، پیشنهاد ما به شما بازدید از روستای برغان است. محال است ایرانی باشید و نام آلوی برغان را تا به حال نشنیده باشید!

سرچشمه این آلو از همین روستا است. نه تنها آلو، بلکه خوردنی های فوق العاده دیگری مانند عسل، توت، گردو، سماق و لبنیات محلی انتظارتان را می کشد.

ممکن است با خودتان بگویید چه دیدنی هایی در این روستا وجود دارد؟ در روستای برغان می توانید با تکیه بر درختان کهنسال ، رودهای خروشان را تماشا کنید و از آب و هوای فوق العاده منطقه لذت ببرید. اگر عازم تهران هستید، روستای برغان را در لیست خود قرار دهید. پشیمان نمی شوید!

روستای برغان از مکان های ناشناخته تهران

دره زمان، جاذبه ای ترسناک در اطراف پایتختمان

بدون شک در بین افرادی که به دنبال مکان های ناشناخته تهران می گردند، افرادی هم وجود دارند که عاشق هیجان و ترس هستند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید، دره زمان برای شما ساخته شده است.

ترسناک بودن این منطقه بدین معنا است که با تجربه های دیگرتان متفاوت است. اگر خیس شدن، سرما و در آب ماندن برای مدت زمانی طولانی شما را می ترساند، تحت هیچ شرایطی این جاذبه را انتخاب نکنید.

از همان ابتدای راه، باید پاهایتان را در آب سرد رودخانه بگذارید. افراد زیادی هستند که در همین ابتدای راه، پا پس می کشند. شما مانند آنها نباشید؛ چرا که ارزشش را دارد.

با کمی ادامه راه دیگر چیزی جز لذت از طبیعت اطرافتان حس نمی کنید. با هر قدم جلو رفتن، مسیر سخت تر، اما دلنشین تر می شود.

هشدار: در نظر داشته باشید برای بازدید از این منطقه حتما از تورهای باتجربه استفاده کنید. زیرا در برخی از قسمت ها، فشار آب آنقدر زیاد می شود که در صورت نداشتن طناب، آب شما را با خود همراه خواهد کرد!

این مطلب را هم بخوانید
باغ کتاب تهران کجاست؟ (+آدرس، تصاویر و امکانات بی نظیر آن)

آیا این جاذبه به قیمت دردسرهایش می ارزد، مطمئنا برای افرادی که به دنبال هیجان هستند، دره زمان یکی از بهترین انتخاب ها است.

دره زمان از جاذبه های گردشگری تهران

جنگل پاسند، طبیعت گردی در کنار مه و وحشت

اگر بخواهیم یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کمتر شناخته شده تهران را معرفی کنیم که با خود ترس و وحشت به همراه دارد، مطمئنا جنگل پاسند خواهد بود. معمولا دیدن در مناطق مه گرفته یکی از سخت ترین کارها است؛ از این فرض کنید مه در جنگل  در لا به لای درختان هم باشد!

تنها فکر کردن به چنین طبیعتی علاوه بر ترس، لذت و هیجان را هم برای ما به دنبال دارد. اگر قصد بازدید از جنگل پاسند را دارید، باید خودتان را به شهرستان بهشهر در اطراف تهران برسانید. در جاده بهشهر، پس از سه کیلومتر رانندگی به شرق بروید. پاسند از جذاب ترین و بکر ترین طبیعت هایی است که به دور از ازدحام جمعیت تهران می توانید تجربه کنید!

جنگل پاسند از بهترین مکان های ناشناخته تهران

آتشکده آدریان، بازدید از تنها محل عبادت زرتشتیان!

و در نهایت به عنوان معرفی آخرین مورد از مکان های ناشناخته تهران، باید به آتشکده آدریان اشاره کنیم. ممکن است با شنیدن نام آتشکده یاد جاذبه های گردشگری یزد بیفتید، اما خیلی از افراد نمی دانند که در خیابان جمهوری تهران هم چنین دیدنی ای وجود دارد.

این آتشکده دارای عمری به اندازه یک قرن است و تنها محلی است که زرتشتیان با خیالی آسوده می توانند به عبادت و راز و نیاز بپردازنند. بدون شک بازدید از محل عبارت مذاهب دیگر، یکی از تجربه های به یاد ماندنی سفرمان خواهد شد.

هنگامی که به این آتشکده می روید، بدون شک آجرکاری ورودی آن خودش را به رخ می کشد. پس از وارد دهلیزی می شوید که شما را به حیاط  می رساند. و در نهایت در آنجا با ساختمانی سفید رنگ که خودنمایی می کند مواجه می شوید. در نظر داشته باشید این جاذبه در نزدیکی دبیرستان تاریخی و زرتشتی فیروز بهرام قرار دارد.

از این رو اگر جزو علاقه مندان به به جاذبه های باستانی کمتر شناخته شده در شهر تهران هستید، تمامی این موارد را می توانید به یک روز از سفرتان اختصاص دهید. این یعنی یک تیر و چند نشان! برای رفتن به آنجا باید خودتان را به خیابان جمهوری، میرزا کوچک خان و پلاک ۴ برسانید.

اقامت در هتل آپارتمان در تهران

نمایی از آتشکده آدریان

در تهران کجا بمانیم؟

مطمئنا بازدید از جاذبه های گردشگری و مکان های ناشناخته تهران، زمان می خواهد و اگر بخواهیم سفری تمام و کمال را به این شهر تجربه کنیم، باید حداقل چندین روز را در پایتخت بمانیم. از این رو مهمترین مسئله ای که به ذهن می آید، محل اقامت است. خوشبختانه در این زمینه می توانید از اقامتگاه های متنوع سپنجا در شهر تهران استفاده کنید.

سامانه رزرو آنلاین اقامتگاه این امکان را برای شما فراهم آورده است تا در کمترین زمان محل ایده آلتان را پیدا کنید و رزرو سوئیت در تهران را با خیال راحت انجام دهید!

اگر بودجه تان محدود است، اصلا نگران نباشید؛ چرا که اقامتگاه های سپنجا با هزینه های متفاوت وجود دارند. هنگامی که اقدام به رزرو سوئیت ارزان در تهران می کنید، به راحتی می توانید اقامتگاه ها را براساس ویژگیهای مختلف در دسته بندی های مختلف قرار دهید.

به عنوان مثال می توانید براساس ارزان ترین و گران ترین ها، تعداد اتاق، نوع اقامتگاه و … به صورت جداگانه مشاهده کنید. به همین دلیل است که می گوییم در کوتاهترین زمان به نگرانی های محل اقامت در سفر با سپنجا، خاتمه دهید!

و در نهایت …

به عنوان جمع بندی از این مقاله سپنجا باید بگوییم، بدون شک مکان های گردشگری ناشناخته تهران محدود به این موارد نمی شود و انتخاب های گسترده ای پیش رویتان قرار دارد. اگر شما هم تجربه بازدید از این جاذبه های کمتر شناخته شده تهران دارید، در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 3 میانگین: 3.3]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا