جاهای دیدنی تهران

بهترین جاهای عکاسی تهران که هارمونی خاص و متفاوتی دارند

شهر زیبای تهران مقصدی رویایی برای علاقه‌مندان به گشت‌وگذار و تفریح است. پارک‌ها، جاذبه‌های طبیعی، بناهای تاریخی، عمارت‌ها و دیگر مراکز گردشگری بعد از یک روز شلوغ و خسته‌کننده حال آدم را سرجایش می‌آورد. به لطف این گنجینه‌های دیدنی، کلان‌شهر تهران یکی از فتوژنیک‌ترین مکان‌هایی است که  با کمی خلاقیت می‌توانید عکس‌های عالی در آن بگیرید. بهترین جاهای عکاسی تهران در تمام فصول سال جذاب و هیجان‌انگیز هستند. در این مقاله از سپنجا قصد داریم به معرفی لوکیشن‌های فوق‌العاده زیبا برای عکاسی در تهران بپردازیم. اگر ساکن تهران هستید یا در سفر بعدی خود قرار است به این مقصد بروید، خواندن این مقاله برای شما خالی از لطف نیست. همراه سپنجا باشید.

برای اجاره سوئیت در تهران روی لینک کلیک کنید.

لیست بهترین جاهای عکاسی تهران

این روزها با فراگیر شدن گوشی‌ های هوشمند، گرفتن عکس از لحظه به لحظه اتفاقات روزمره بسیار داغ شده است. بسیاری از ما در هنگام عکس گرفتن به دنبال لوکیشن‌های زیبا هستیم. این مسئله سبب شد تا در این مقاله به معرفی برخی از بهترین جاهای عکاسی تهران بپردازیم.

دریاچه چیتگر

در محدوده وسیع دریاچه چیتگر می‌توانید یک روز سرشار از هیجان و شادی را تجربه کنید. در هر چهار فصل سال در این مکان گردشگری بازدیدکنندگان زیادی حضور دارند. در دریاچه مصنوعی چیتگر امکانات تفریحی و رفاهی زیادی تدارک دیده شده است. قایق‌سواری، دوچرخه‌سواری، سافاری، رول گلایدر، تشک پرش آزاد، پیست پرش در آسمان، ماهیگیری، بازی‌های کودکان و مرکز خرید بام لند تنها بخشی از جذاب‌ترین تفریحات آن هستند. بدون‌شک در فضای بزرگ و زیبای دریاچه چیتگر صحنه‌های بی‌نظیری برای عکاسی وجود دارد. اگر کمی خلاقیت و ذوق هنری داشته‌ باشید، این مکان بهترین لوکیشن برای عکاسی در تهران است. در ضمن در بازدید از دریاچه چیتگر و عکاسی در آن یادتان نرود که با مرغان دریایی عکس‌های متفاوتی را ثبت کنید.

بازدید از ناب‌ترین دریاچه های اطراف تهران

دریاچه چیتگر

پل طبیعت

یکی از بهترین جاهای عکاسی تهران با اختلاف زیاد، پل طبیعت است. اگر تا به حال به این مکان دیدنی رفته باشید، نیازی نمی‌بینیم که درباره زیبایی‌‌ها و جذابیت آن توضیح دهیم. این مکان گردشگری تا به حال میزبان عکاس‌های مختلف بوده است. زیرا معماری مجموعه پل طبیعت و فضاهای چشم‌انداز آن فرصتی خاص برای عکاسی خلاقانه را ایجاد می‌کنند. این پل سه طبقه با معماری خاص و دیدنی لحظات خوشی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد. پیاده‌روی روی این پل زیبا و تماشای مناظر اطراف آن از ارتفاع ۴۰ متری بسیار دلپذیر و به‌یادماندنی است. اگر برای عکاسی به پل طبیعت می‌روید، توصیه می‌کنیم در تمام طبقات آن عکس‌های یادگاری بگیرید.

هرآنچه نیاز است درباره پل طبیعت بدانید

باغ کتاب

اگر علاقه‌مند به سرگرمی‌های علمی هستید، باغ کتاب را از دست ندهید. در فضای علم و فرهنگ این مجموعه می‌توانید لحظات خوشی را تجربه کنید. باغ کتاب در صدر لیست بهترین جاهای عکاسی تهران قرار دارد. در سرزمین فکر بازیا، خیالستان باغ کتاب، پردیس سینمایی، باغ علم نوجوان، اتاق فرار، کافه کودک و باشگاه رباتیک؛ لوکیشن‌های مناسبی برای عکاسی وجود دارد. فضای باز این مجموعه علمی و تفریحی هم مناظر زیبایی برای عکس گرفتن در اختیارتان قرار می‌دهد. دقت داشته باشید که برای عکاسی در فضای داخلی باغ کتاب باید از قبل با مسئولین آن هماهنگی‌های لازم را انجام دهید.

اجاره سوئیت در غرب تهران

خانه موزه مقدم

خانه‌های تاریخی  قدیمی سوژه مناسبی برای عکاسی هستند. این مجموعه گردشگری از منظره متفاوت و زیبایی برخوردار است. خانه موزه مقدم به عنوان یکی از بهترین جاهای عکاسی تهران به شما این اجازه را می‌دهد که عکس‌های متفاوتی بگیرید و هر بار از نگاه کردن به آنها لذت ببرید. یکی از زیبایی‌های این خانه تاریخی قاجاری، حوض و شمعدانی‌های اطراف آن است. استفاده از رنگ‌های آبی و فیروزه‌ای به جذابیت خانه موزه مقدم افزوده است تا جایی که ساعت‌ها محو تماشای آن خواهید شد. در این خانه تاریخی قسمت‌های مختلفی برای بازدید وجود دارد که ساختمان بیرونی، حوضخانه، کتابخانه، ساختمان اربابی، ایوان قاجار و دیوار تجدد بخشی از آنها است.

خانه موزه مقدم

کاخ گلستان

یکی از بهترین جاهای عکاسی تهران که علاوه‌بر گردشگران داخلی، توریست‌های خارجی نیز علاقه زیادی به دیدن آن دارند، کاخ گلستان واقع در خیابان ۱۵ خرداد است. این مجموعه تاریخی با قدمت بیش از ۴۴۲ سال دارای ۱۳ موزه متفاوت است. این میراث باشکوه و دیدنی بخشی از تاریخ ایران را به تصویر می‌کشد. این بنا دارای دیدنی‌های مختلفی همچون کاخ اصلی، تالار عاج، تخت مرمر، تالار برلیان، شمس‌العماره، تالار آینه، چادر خانه، خلوت کریمخانی، عمارت بادگیر و ساختمان کتابخانه است. تک تک این مکان‌ها برای عکاسی بهترین لوکیشن هستند، در بازدید از کاخ گلستان از هر فرصتی برای عکس گرفتن استفاده کنید.

این مطلب را هم بخوانید
لیست مراکز خرید تهران برای خرید پوشاک

خیابان ولیعصر

اگر بخواهیم یکی از بهترین جاهای عکاسی تهران را که کمی متفاوت از دیگر مکان‌های گردشگری است، به شما همراهان همیشگی سپنجا معرفی کنیم، به طور یقین آن مکان، خیابان ولیعصر است. حتی اگر اهل تهران هم نباشید، بعید می‌دانیم که تا به حال نام آن به گوشتان نرسیده باشد. خیابان ولیعصر با طول ۱۸ کیلومتر، طویل‌ترین خیابان خاورمیانه است. در این خیابان بلند از شیر مرغ تا جان آدمیزاد یافت خواهد شد و البته دور از انتظار هم نیست. در مسیر پیاده‌روی این خیابان جاذبه‌های فراوانی وجود دارد. پارک دانشجو، تئاتر شهر، موزه سینما و بوستان بزرگ ملت بخشی از جاذبه‌های دیدنی خیابان ولی‌‌عصر به شمار می‌روند. این جاذبه گردشگری به لطف درختان چنار که در دو سوی آن قرار دارند، متفاوت و زیباتر شده است.

باغ فردوس

عکس گرفتن در فضای باز و سرسبز برای همه افراد لذت‌بخش و هیجان‌انگیز است. باغ فردوس در چهار فصل سال برای عکاسی بهترین لوکیشن محسوب می‌شود. این فضای گردشگری شامل بخش‌های مختلف همچون موزه سینما باغ فردوس و عمارت باغ است. اگر عاشق معماری قدیمی و گچبری‌های زیبا هستید، بی‌شک دیدن عمارت باغ فردوس شما را به وجد می‌آورد. توصیه می‌کنیم در هنگام پیاده‌روی در این مکان دنج و دلنشین چند عکس به یادگار بگیرید، زیرا در کمتر جایی این حس و حال خوب را تجربه خواهید کرد.

بام تهران

یکی از بهترین جاهای عکاسی تهران، بام تهران است که به خاطر داشتن موقعیت زیبا و خاص بسیاری از زوج‌های جوان به عنوان لوکیشن عکاسی و فیلمبرداری فرمالیته آن را انتخاب می‌کنند. در بلندای بام تهران، کل شهر در یک قاب نمایش داده می‌شود. بدون‌شک کمتر کسی یافت می‌شود که در فراز بام تهران از عکاسی مناظر زیبای اطراف آن لذت نبرد. این مکان دیدنی فرصتی مناسب برای پیاده‌روی و فرار از هیاهو و شلوغی تهران بزرگ است. امکانات تفریحی بام تهران همچون سافاری وحشت، باشگاه بیلیارد، زیپ لاین، باشگاه تیراندازی، وی آر سیمولیشن، کیوب کلاب، پرش آزاد، ترامپولین و سنگ‌نوردی باعث افزایش محبوبیت این مجموعه دیدنی در بین گردشگران شده است.

بهترین جاهای تهران برای زندگی را بشناسید!

بام تهران

پارک ملت

پارک ملت یکی از جاذبه‌های پرطرفدار پایتخت بوده که نام آن در لیست بهترین جاهای عکاسی تهران خالی است. این لوکیشن زیبا دارای چندین چشم‌انداز متفاوت برای عکسبرداری است. فضای سرسبز و گل‌کاری شده این پارک هر بیننده‌ای را ساعت‌ها محو تماشای زیبایی‌های آن می‌کند. در این تفرجگاه دیدنی درختان تنومند، تندیس‌های بزرگان ایران، دریاچه مصنوعی، باغ‌وحش و پردیس گالری ملت دلبری می‌کنند. برای ثبت عکس‌های عاشقانه و رمانتیک در پارک ملت، فصل پاییز به خاطر طبیعت رنگارنگ آن بهترین زمان است.

بازدید از پارک ملت تهران

خانه تاریخی فاموری

اگر به دنبال یک لوکیشن زیبا و جذاب برای عکاسی در فضای بسته هستید، خانه فاموری بهترین پیشنهاد سپنجا برای شما است. این مکان تاریخی یکی از آثار به جای مانده از دوره قاجار است که به ثبت ملی نیز رسیده است. این خانه دارای معماری قدیمی و زیبا است که امروزه دیگر مانند آن یافت نمی‌شود. به شما این قول را می‌دهیم که به محض ورود به خانه فاموری بدون اینکه متوجه بشوید، گوشی خود را بیرون آورده و مشغول عکاسی از زیبایی‌های آن شوید.

خانه تاریخی فاموری

باغ گیاه‌شناسی ملی ایران

برای عکاسی در فضای باز، ایده‌های زیادی وجود دارد. به همین خاطر افراد برای عکاسی خانواده، عکاسی پروفایل، عکاسی کودک و عکاسی زوج به دنبال لوکیشن‌های فضای باز هستند. باغ گیاه‌شناسی ملی ایران یکی از بهترین جاهای عکاسی تهران است که دارای یک طبیعت زیبا و آرامش‌بخش است. این فضای رویایی و دلنشین در هر فصل از سال زیبایی‌های خاص خودش را دارد. این جاذبه دیدنی جزء ۱۰ باغ بزرگ و برتر گیاه‌شناسی جهان است. بنابراین واضح است که به چه اندازه باشکوه و ستودنی است. این فضا با وجود انواع گل و گیاه و چند رودخانه و دریاچه به مکانی بی‌بدیل و خاطره انگیز برای پیاده‌روی و تفریح تبدیل شده است. بعید به نظر می‌رسد که کسی از دیدن طبیعت رنگارنگ و سرسبز باغ گیاه‌شناسی ملی ایران سیر شود.

پارک لاله

در گوشه و کنار تهران پارک‌ها و بوستان‌های زیادی وجود دارد. پارک لاله یکی از پرطرفدارترین آنها است. فضای سرسبز، آبنمای پلکانی، باغ ژاپنی، موزه هنرهای معاصر، مجسمه‌ها و تندیس‌های بزرگان، آبنمای مسجد و آلاچیق‌های متعدد همگی مزید بر علت شده‌اند که پارک لایه به عنوان یکی از بهترین جاهای عکاسی تهران شناخته شود. در این مکان زیبا و دیدنی امکانات تفریحی و ورزشی زیادی وجود دارد. به همین خاطر در بین شهروندان و گردشگران از محبوبیت زیادی برخوردار است. اگر روزی گذرتان به پارک لاله رسید، به هیچ عنوان از انتخاب آن به عنوان بهترین لوکیشن برای عکاسی غافل نشوید. با وجود فضای باز و دیدنی این مجموعه برای گرفتن عکس‌ها هنری و با سلیقه دیگر نیازی به مهارت عکاسی ندارید.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به لواسان

پارک ژوراسیک

آیا شما هم با دیدن دایناسورهای واقعی از نزدیک به هیجان می‌آیید و بدون هیچ معطلی به سمت گوشی خود می‌روید تا چند عکس حرفه‌ای و به یادماندنی بگیرید. پارک ژوراسیک یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری تهران است که در آنجا می‌توانید دایناسورهای متحرک را ببینید. طراحی حرفه‌ای آناتومی بدن دایناسورها به گونه‌ای است که همه چیز از حرکت پلک و دست و پاها گرفته تا صدای آنها طبیعی به نظر می‌رسد. در این مکان تفریحی امکانات دیگری همچون آتلیه عکاسی، سینما، کارگاه سفال، فروشگاه اسباب بازی، رستوران و کافه برای خوش‌گذرانی بیشتر بازدیدکنندگان تدارک دیده شده است. قضاوت درباره اینکه آیا پارک ژوراسیک یکی از بهترین جاهای عکاسی تهران است یا نه؟ را به شما عزیزان می‌سپاریم.

بهترین جاهای عکاسی تهران

پله‌های رنگی ولی‌عصر

اگر برای گرفتن عکس به دنبال یک لوکیشن رنگارنگ و خاص می‌گردید، پله‌های رنگی ولی‌عصر برای چند ساعت شما را مشغول عکس‌برداری می‌کند. این مکان جذاب و متفاوت برای گرفتن عکس سلفی و پروفایل انتخاب فوق‌العاده‌ای است. بر روی پله‌های این خیابان نقوش گل رز، موتیف‌های فرش و کاشانی ایرانی، گلیم و جاجیم به طرز زیبایی طراحی شده‌اند. بسیاری از جوانان خوش ذوق تهرانی برای عکاسی گاه و بی‌گاه به خیابان ولی‌عصر مراجعه می‌کنند.

میدان آزادی

همه ما عادت داریم وقتی به یک مکان دیدنی زیبا و مشهور می‌رویم، قبل از اینکه محو تماشای آن شویم، چند عکس یادگاری در آنجا بگیریم. میدان آزادی یکی از بهترین جاهای عکاسی تهران است که خیلی از اهالی تهران و گردشگران حداقل یکبار در آنجا عکس گرفته‌اند. بنا و معماری متفاوت این برج آن را به یکی از جاذبه‌های پرطرفدار تهران تبدیل کرده است. در این برج بخش‌های دیدنی دیگری از قبیل موزه، سال ایران‌شناسی، سالن سینمای برج آزادی، تالار آینه، تالار کهن، نگارخانه بوستان و نگارخانه اقوام وجود دارد. برای بازدید از میدان آزادی می‌توانید در هر فصل از مراجعه کنید.

بهترین جاهای عکاسی تهران

کوچه بادبادک‌ها میدان ونک

اگر از اهالی تهران سراغ یکی از لوکیش‌های جذاب و رنگی را برای گرفتن عکس‌های یادگاری بگیرید، کوچه نسیم واقع در خیابان ولی‌عصر را معرفی می‌کنند. این مکان به تازگی ایجاد شده است. به همین خاطر شاید کمتر از آن به عنوان بهترین جاهای عکاسی تهران شنیده باشید. تعداد زیادی بادبادک رنگی روی سقف کوچه نسیم نصب شده است. برای جذابیت و جلوه بصری بهتر کوچه نسیم، دیوارها و سنگفرش‌های آن نیز رنگ‌ آمیزی شده‌اند. نصب تعداد لامپ ال‌ای‌دی روی بادبادک‌ها باعث زیبایی خیره‌کننده آن در تاریکی شب شده است.

بوستان گفتگو

در لیست بهترین تماشایی‌های تهران، بوستان گفتگو جایگاه ویژه‌ای دارد. این پارک دیدنی برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه یک پیشنهاد عالی است. فضای دنج و آرام آن می‌تواند خستگی طول هفته را از بین ببرد. مهم‌ترین چیزی که باعث تمایز بوستان گفتگو از دیگر پارک‌های تهران شده است، معماری و طراحی آن است که از ترکیب فرهنگ ایران و ملل های مختلف مانند فرانسه، چین، انگلستان و ایتالیا ایجاد شده است. در مجموعه این پارک وجود تندیس و مجسمه بزرگان و حضرت مریم نمای متفاوتی ایجاد کرده است. فضای سرسبز و متنوع بوستان گفتگو در فصول مختلف به یک اندازه زیبا و چشم‌نواز است.

در بهترین جاهای تفریحی غرب تهران لحظات به یادماندنی‌تری را تجربه کنید

بهترین جاهای عکاسی تهران

جمع‌بندی

در شمال، جنوب، شرق و غرب تهران جاذبه‌های گردشگری متنوعی وجود دارد. بی‌شک همه آنها لوکیشن مناسبی برای عکاسی هستند. در این مقاله از سپنجا سعی کردیم بهترین جاهای عکاسی تهران را که در بین مردم این کلانشهر و توریست‌های داخلی و خارجی زبانزد هستند، به شما همراهان همیشگی سپنجا معرفی کنیم. اگر پیشنهاد ویژه‌ای برای عکاسی در مکان‌های دیدنی تهران دارید، خوشحال می‌شویم تجربه خودتان را با کاربران ما در میان بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 3 میانگین: 2.7]

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا