جاهای دیدنی تهران

بهترین جاهای تهران برای زندگی را بشناسید!

داشتن سرپناه و اقامتگاهی خوب و راحت همیشه یکی از دغدغه‌های مهم و اساسی زندگی بشر بوده و نبود آن می‌تواند مشکل ساز باشد. ما در این مقاله قرار است شما را با بهترین جاهای تهران برای زندگی آشنا کنیم و همین‌طور تمام اطلاعات آنها را به طور کامل و دقیق در رابطه با قیمت، امتیازات و… را برایتان بازگو خواهیم کرد. در ادامه این مطلب از سپنجا با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با این مسائل آشنا کنیم. برای اجاره سوئیت در تهران روی لینک کلیک کنید.

اهمیت محل زندگی خوب

امروزه به دلیل پایین و بالا رفتن قیمت مسکن تمام افراد به دنبال خرید خانه هایی با حداکثر قیمت مناسب هستند. درست است که ارزش خانه بستگی در مناطق مختلف متفاوت است، اما قیمت، آب و هوا، میزان توسعه یافتگی، شرایط زیست محیطی و… نیز در قیمت مساکن موثر هستند؛ بنابراین اولین کار برای انتخابی بهتر و دقیق تر مشخص کردن اولویت و سلیقه خود برای خرید خانه است.

آمارها نشان می‌دهند خرید خانه و داشتن مسکن برای مردم ایران بسیار مهم است و ۷۵ درصد از جمعیت در تلاش برای به دست آوردن آن هستند، به طوری که طبق سرشماری بانک مرکزی در سال ۱۳۹۲، ۶۴ درصد از جمعیت خانه دار، ۲۵ درصد مستاجر و ده درصد دیگر در خدمات و خانه های رایگان هستند، و ابن نشان دهنده با ارزش بودن مسکن، خانه یا اقامتگاه مخصوصا برای ایرانیان است.

معرفی بهترین جاهای تهران برای زندگی

اگر برای خرید خانه یا اجاره مسکن پول و قیمت برای‌تان مهم نیست و تنها به دنبال کیفیت هستید باید بگویم به راحتی می‌توانید محله های مورد نظر خود را پیدا کنید. از آنجایی که تهران محلات و مناطق زیادی دارد در این شهر هم می‌توان خانه ارزان و هم گران قیمت پیدا کرد اما نکته قابل توجه اینکه هر چه خانه ها گران‌تر باشند، بهتر و با کیفیت بالا و کم دردسرتر هستند.

طبق تحقیقات دانشگاهی بهترین جاهای تهران برای زندگی، منطقه یک، دو، سه، پنج و شش محسوب می‌شوند. در این تحقیق صورت گرفته تمام شاخص‌های زندگی اعم از سن، میزان تحصیلات جمعیت ساکن، میزان استفاده از رایانه و اینترنت، کم بودن بی‌کاری و…در نظر گرفته شده است.

مناطقی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم همه دارای امکانات خوب و مجهز هستند که در ادامه مطالب بیشتر و بازتر هم درباره دسترسی و امکانات آنها صحبت خواهیم کرد.

قلهک، ونک، دولت، میرداماد، سید خندان، دانشگاه تهران، ایرانشهر، بهجت آباد، گاندی و… از جمله محله های خوب تهران بزرگ به شمار می‌روند، که اماکنی شلوغ و سرزنده محسوب می‌شوند و بیشتر افراد تحصیل کرده و یا خانواده های باسواد را به آنجا جذب می‌شوند.

و اما مناطقی همچون زعفرانیه، نیاوران،امانیه، فرمانیه، فرشته، محمودیه نیز کامل و مجهز هستند و جزو مناطق بروز و گران به شمارمی‌روند. امکانات باکیفیت و خوبی از جمله مدارس، بیمارستان ها، فروشگاهای متعدد و زنجیره ای، آموزشگاه های مجرب، رستوران های باسابقه و… را در خود جای داده‌اند.

قابل ذکر است که این مناطق به دلیل زیاد بودن جمعیت، خیابان های شلوغی دارند و به همین خاطر آب و هوای خوبی هم شامل مسکونین نمی‌شود. توصیه می‌شود که قبل از انتخاب خود حتما تمام معیارها و ملاک ها و صد البته ویژگی‌های هر منطقه را بسنجید و به این نکته توجه داشته باشید که هر مناطقی با جمعیت کم‌تر به معنی مطلوب بودن آب و هوای آن است پس اگر آب و هوا و سلامتی یکی از معیار و ملاک های اصلی شما در انتخاب خانه است لطفا قبل از اقدام شرایط را بسنجید.

سفر یک روزه اطراف تهران 

گران‌ترین مناطق تهران

اگر از آن دسته افرادی هستید که به دنبال اماکن مسکونی با قیمت بالا می‌گردند و کیفیت کار برایتان در اولویت اول قرار گرفته، مناطق یک، دو و سه به ترتیب جزو گران‌ترین مناطق تهران برای زندگی هستند. منطقه یک از محله های قیطریه، زعفرانیه، نیاوران و… تشکیل شده، یعنی شمال کشور تا دامنه کوه البرز، از غرب به رودخانه درکه، از جنوب به بزرگراه چمران و از شرق به بزرگراه ارتش.

بهترین جاهای تهران برای زندگی

منطقه دو که یکی دیگر از بهترین جاهای تهران برای زندگی محسوب می‌شود از میدان آزادی تا شمال غرب تهران، از غرب به بزرگراه اشرفی، از جنوب به خیابان آزادی از شرق تا بزرگراه شهید چمران کشیده شده است که شامل محله های سعادت آباد، گیشا، آریاشهر، ستارخان و… می‌شود. قابل ذکر است که این منطقه جاذبه های معروف و زیبایی همچون برج میلاد‌، پارک ژوراسیک، پارک شهرآرا، پارک پرواز، پارک پردیسان را نیز در خود جای داده که جذابیت محله های آن را دوچندان کرده‌اند.

منطقه سه نیز از شمال تا مدرس و صدر، از جنوب تا اتوبان همت، از شرق تا خیابان پاسداری و از غرب تا اتوبان چمران کشیده شده است. در ادامه شما را بیشتر با غرب، شرق، شمال و جنوب تهران آشنا خواهیم کرد و در رابطه با محله های آنجا بازتر صحبت خواهیم کرد.

محله های ونک، قلهک، دروس، دیباجی، اختتامیه، جردن، کاووسیه، اختیاریه، امانیه، داوودیه، پاسداران، دولت، ولیعصر، سیدخندان، ظفر و میرداماد زیرمجموعه منطقه سه هستند. این منطقه نیز یکی از شلوغ ترین نقاط تهران محسوب می‌شود و جاذبه های بسیاری را در خود جای داده که هر کدام از آنها زیبا و حیرت انگیز هستند.

بهترین مناطق تهران از نظر سرمایه‌گذاری

اگر به دنبال خرید مسکن در شهر تهران برای سرمایه گذاری هستید، در ادامه ما بهترین مناطق از نظر سرمایه گذاری این شهر را به شما معرفی خواهیم کرد. منطقه غرب و مرکزی تهران، غرب به دلیل دارا بودن مسکن های کوچک و نو گزینه خوبی برای سرمایه گذاری هستند. همچنین بخش مرکزی که بافتی فرسوده و قدیمی را به خود گرفته و مکانی مناسب برای ساخت و ساز است، در جاهای دیگری از این شهر نیز می‌توان سرمایه گذاری کرد اما سرمایه بیشتری هم می‌خواهد.

بهترین مناطق تهران از نظر سرمایه‌گذاری

بهترین مناطق تهران از نظر آب‌ و هوا

در این بخش از مقاله بهترین جاهای تهران برای زندگی را از نظر آب و هوا بررسی و تجزیه تحلیل می‌کنیم. اگر یکی از معیارهای مهم  و اساسی شما در انتخاب خانه مکانی خوش آب و هوا با آلودگی کمتر است، منطقه های ۳،۱ و ۵ بهترین گزینه برای شما دوستان عزیز هستند. از آنجایی که تهران یکی از شهرهای پرجمعیت کشور ایران است آلودگی زیادی را تولید می‌کند و این برای سلامتی انسان بسیار مضر و مرگ بار است اما این مناطقی که به شما معرفی کردیم به ندرت آلودگی ایجاد می‌کنند یا تمیزتر از بقیه هستند.

داشتن فضای سبز یکی از آن امتیازات خوب برای کمتر شدن آلودگی هوا به شمار می‌ رود. در واقع منطقه ۳ تهران یکی از سرسبزترین مناطق این شهر محسوب می‌شود که از فضای سبز بالایی برخوردار است. محله هایی همچون پاسداران، دولت، ظفر، میرداماد، اختیاریه، دروس، دیباجی، جردن از جمله محلات سرسبز تهران هستند که علاوه بر سرسبزی از آرامش بالایی نیز برخوردارند که برای داشتن یک زندگی خوب و راحت همراه با لحظات خوش و پایدار شما را همراهی می‌کنند. و اما آلوده ترین مناطق تهران ۱۵ ،۲۰ و ۱۱ هستند.

بهترین مناطق تهران در بخش شمالی

به دلیل اینکه بهترین محله های تهران در بخش شمالی آن قرار گرفته‌اند، در این محلات خانه ها با قیمت و کیفیت بالاتری به مشتریان تحویل داده می‌شوند. محله های ولنجک، نیاوران، سعادت آباد، قیطریه، زعفرانیه ،اقدسیه،  فرمانیه، الهیه و جماران در شمال شهر قرار گرفته‌اند که در بین مردم از محبوبیت بالا و از آب و هوای خوبی هم برخوردارند.

این مطلب را هم بخوانید
بهترین مکان برای استراحت در تهران

اجاره آپارتمان مبله در تهران

مناطق شمالی تهران

بهترین مناطق تهران در غرب

اگر به دنبال بهترین جاهای تهران برای زندگی در غرب هستید باید در محله های شهرک غرب،  مرزداران،   منطقه چیتگر،  جنت آباد، اکباتان،   بلوار فردوس  و ستارخان به دنبال لانه بگردید. از آنجایی که غرب تهران از گذشته تا به حال حاضر تغییر چندانی را به خود ندیده،  همچنان محبوب و محله های خوبی دارد. این بخش امکانات بالایی دارد و از نظر دسترسی کاملا مجهز است.

منطقه غربی تهران محله های ساکت تری به نسبت دیگر مناطق شهر دارد و جاذبه های بسیاری را نیز در خود جای داده؛ از جمله آنها می‌توان به دریاچه چیتگر اشاره داشت، مکانی که آرامش  و تنفس پاک در آن موج می‌زند و هر فردی را پر انرژی، سرحال و شاداب می‌کند. علاوه بر تمام اینها مراکز خرید باکیفیتی را نیز در خود جای داده که برای خرید هر آنچه را که بخواهید و لازم داشته باشید در دسترس هستند.

پر‌معامله‌ترین مناطق تهران

بهترین مناطق تهران در بخش مرکزی

در بخش مرکزی تهران محله های بسیاری برای یک زندگی راحت، مقرون به صرفه و با امکانات کامل موجود است. محله هایی همچون  گیشا، یوسف آباد، امیرآباد، فاطمی، بلوار کشاورز، زرتشت  و  جهان آرا که امروزه به دلیل موقعیت جغرافیایی جزو پرطرفدارترین مناطق تهران برای سکونت هستند.

طبیعت مرکز شهر تهران به دلیل قرار گیری شغل های مختلف و مهم، فروشگاهای متعدد و بزرگ، جاذبه های معروف و مشهور، سبب شده جمعیت بیشتری به آنجا هجوم آورند و مرکز شهر و محله های زیبای آن را به یکی از بهترین جاهای تهران برای زندگی تبدیل کنند.

بخش مرکزی تهران

معرفی محله ونک تهران

با توجه به اینکه شهر تهران از محله‌های  بسیاری برخوردار است، انتخاب برای کسانی که قصد مهاجرت به آنجا را دارند کمی سخت می‌شود، در این بخش از مقاله قرار است شما را با محله ونک تهران آشنا کنیم. هر کسی ممکن است بر اساس شغل یا نوع فعالیت روزانه‌اش مکان زندگی خود را انتخاب کند، ونک در شمال شرق تهران قرار گرفته است و به امکانات بسیاری دسترسی دارد.

شاید تاکنون نام این محله را به خاطر قدمت بالایی که دارد به گوشتان خورده باشد اما انتظار نداشته باشید که با مکانی قدیمی و کهن روبه رو شوید، ونک همچون نام و نشانش روز به روز رو به پیشرفت و آبادانی است. خانه های موجود در این محله لوکس و مدرن هستند، امکانات آن شامل مراکز خرید، اماکن ورزشی، پارک ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مساجد و است.

اجاره سوئیت تکخواب در تهران را در سپنجا سرچ کنید.

محله ونک دقیقا کجای شهر تهران قرار دارد؟

اگر با ماشین شخصی  قصد دارید زودتر به محله ونک برسد از بزرگراه‌های حکیم، حقانی، مدرس، نیایش و چمران  دسترسی آسان‌تری به این منطقه خواهید داشت. امروزه تقریبا ایستگاه‌های اتوبوس در تمام نقاط این محله پیدا می‌شوند که با مراجعه به این ایستگاه ها می‌توانید ونک را کامل بگردید.

از امتیازات ونک می‌توان به بافت فرهنگی خوب، وجود امکانات رفاهی خوب و کامل، حمل و نقل عمومی راحت، اماکن  آموزشی و تفریحی وجود اماکن درمانی و بهداشتی اشاره کرد که سطح زندگی را چند برابر افزایش می‌دهد.

این منطقه جزو بهترین جاهای تهران برای زندگی به شمار‌می‌رود ، خیابان‌های مهم آن شامل ملاصدرا، عطار، شیخ بهایی، شیرازی و سئول است، البته بسته به نوع انتخاب ، سبک زندگی افراد و استفاده از امکانات موجود در هر خیابان است.

معرفی محله سیدخندان

وقتی در زندگی به خاطر مشکلات، شرایط موجود یا شغلتان تصمیم به مهاجرت می‌گیرید بهتر است قبل از هر چیزی مکان مورد نظر را خوب شناسایی کنید و با اطلاعات کامل‌تر و ذهنی آگاه‌تر تصمیم بگیرید.   شناخت محله های تهران شگفت آور است چرا که هر کدام از محبوبیت خاصی برخوردار هستند و داستانی مربوط به خود را دارند.

این بخش اختصاص داده شده به محله کهن و نام دار سیدخندان؛ شاید اسم این محله کمی عجیب به نظر برسد یا شایدم داستان نامگذاری محله به گوشتان خورده باشد.اگر موافق باشید معنی اسم سید خندان  را برایتان بازگو کنم.

سید خندان محله ای کهن و با قدمت فراوان است، در گذشته‌های دور این منطقه روستایی خوش آب و هوا و باصفا بوده است، در بین اهالی روستا پیر مردی به نام سید خندان زندگی کرده که نام محله از روی این پیر دانا برداشته ، هرچند که نامش را اهالی انتخاب و بر روی آن گذاشته اند.

گفته شده سید خندان هر موقع که از میان کوه و دشت این دیار می‌گذشت با صدای بلند می‌خندید، دریغ از اینکه خبر داشته باشد روزی نامش را بر روی  یکی از بهترین محله های تهران برای زندگی میگذارند.

 محله سید خندان با اینکه نام کهن و بافت قدیمی خود را همچنان حفظ کرده اما با گذشت زمان همچان در حال پیشرفت بوده است  و امروزه کوچه و خیابان های آن  از بافتنی بروز و فرهنگی برخوردار هستند.

شاید شنیده باشید که گاهی اوقات از سید خندان به عنوان محله فرهنگی تهران یاد می‌کنند به خاطر سازه هایی همچون فرهنگسرای ارسباران و موسسه ایران سنجش به این نام شهرت دارد.

سید خندان منطقه هفت تهران است،  از طریق دو بزرگراه رسالت و صیاد شیرازی می‌توان دسترسی سریع ترین به این منطقه داشت.

دسترسی آسان این محله به مراکز خرید، مراکز بهداشتی و درمانی، اماکن ورزشی، پارک ها و امکانات رفاهی و تفریحی مناسب و بروز یکی از امتیازات مهم این منطقه به عنوان انتخاب خانه است.

معرفی محله ولیعصر

بدون شک تا کنون حتی برای یک بار هم که شده باشد نام خیابان ولیعصر، شلوغ‌ترین خیابان تهران و طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه به گوشتان خورده است . این محله جزو یکی دیگر از قدیمی‌ترین محله‌های  تهران به شمار می‌رود، که جمعیت زیادی نسبت به دیگر مناطق به خود اختصاص داده است.

 ولیعصر یکی دیگر از بهترین جاهای تهران برای زندگی است.سالانه افراد زیادی از جاهای مختلف پایتخت به این محله مهاجرت می‌کنند، دسترسی آسان از طریق حمل و نقل عمومی، وجود امکانات رفاهی و گردشگری از امتیازات مهم ولیعصر محسوب می‌شوند.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه هنر تهران در محله ولیعصر واقع شده‌اند، خیابان های مهم این منطقه  خیابان حافظ، خیابان انقلاب، خیابان طالقانی، خیابان ولیعصر، خیابان نجات الهی، خیابان کریمخان و خیابان سمیه  هستند.

درخیابان‌های  ولیعصر هم خانه های قدیمی دیده می‌شود و هم نوساز، در واقع به خاطر قدمت آن نصف بیشتر بافت منطقه هنوز تاریخی و سنتی است.درگذشته ولیعصر مکانی تفریحی و گردشگری بوده که از آب و هوایی بسیار خوب و درختانی سرسبز برخوردار بوده است.

مقاله “بازدید از پارک ملت تهران” را نیز بخوانید!

معرفی محله میرداماد تهران

میرداماد منطقه ۳  و بالا شهر تهران است ، جزو یکی از زیبا ترین‌ محله های لوکس پایتخت که مکانی آرام و غنی از رفاه و آسایش برای زندگی به شمار می‌رود.

میرداماد نام فیلسوف و عالم  دوران صفوی بوده که بعد از پیروزی انقلاب نامش بر روی این محله  گذاشته شد، البته که در گذشته نامش ارغوانیه بوده و پس از تصرف میرزا داوود خان نام آن به محله داووود تغیر یافت.

قیمت خانه های موجود در هر منطقه  طبق متراژ، نوع ساخت، سال ساخت و موقعیت مکانی آن محاسبه می‌شوند، بهتر است از نزدیک و مراجعه به بنگاه های موجود در میرداماد از قیمت اصلی هر خانه مطمئن شوید.

خیابان های مهم و اصلی این محله خیابان نفت، خیابان گوی آبادی، خیابان دستگردی، خیابان رودبار، خیابان شاه نظری، خیابان جردن و خیابان فرید هستند.

اماکن مهم محله میرداماد شامل: مجتمع پایتخت، شهر کتاب آرین، موزه پول یا تماشاگر پول، دانشگاه علوم پزشکی تهران، مجموعه ورزشی رضایی مجد، پاساژ آرین، دانشگاه خواجه نصیر، مجموعه ورزشی قصر موج، شرکت های مهم و بزرگ، مراکز خرید و فروش لوازم رایانه‌ای است.

اگر می‌خواهید با وسیله نقلیه عمومی دسترسی راحت‌تری به این محله داشته باشید بهتر است به شرق میرداماد بروید و از ایستگاه متروی شریعتی اقدام کنید.

معرفی سعادت آباد

سعادت آباد یکی دیگر از بهترین جاهای تهران برای زندگی است. بر روی نقشه  غرب شهر و منطقه ۲ است، با خانه های لوکس و مدرن،  بالاشهر پایتخت به شمار می‌رود. سید ضیاءالدین طباطبایی بنیانگذار این محله بوده که در زمان خود تمام اقوام سید را برای ساخت و آباد کردن زمین ، کشاورزی و زراعت سعادت آباد گرد هم آورده  که نام آن نیز برگرفته از همین داستان است.

سعادت آباد از جنوب به شهرک غرب، از شمال به کوی فراز، از غرب به بلوار فرحزادی و از شرق به بزرگراه چمران راه دارد. خیابان های مهم سعادت آباد برای سکونت: خیابان سرو، خیابان شکوفه، خیابان فرهنگ، خیابان سعادت آباد، خیابان درختی، خیابان صرافها و خیابان بهزاد هستند، و اما میدان های مهم آن عبارتند از میدان شهید تهرانی مقدم، میدان بهرود، میدان ، میدان کتاب و میدان قیصر امین پور که هر کدام  به خیابان های مهم دیگری دسترسی دارند.

این منطقه اماکن مهمی را در خود جای داده، از رفاهی و گردشگری گرفته تا مکان های مهم تجاری و درمانی که به همین خاطر جمعیت بالایی را به خود اختصاص داده است.

اماکن مهم آن می‌توان سفارت نیکاراگوئه، هتل اسپیناس پالاس، مجتمع فنی تهران، مرکز تجاری اریکه، مراکز خرید، توس، میلاد نور، بوعلی، سهیل، کسری، دیدار، پرواز و گلستان را نام برد. پیش از چهل پارک گردشگری تفریحی در ایم منطقه موجود است که هر کدام از امکانات بالایی برای تفریح و گذراندن لحظاتی خوش در کنار دوستان یا خانواده برخوردار هستند . از جمله آنها می‌توان به بوستان  گلریز، شکوفه، سعادت آباد، کوثر، ستایش، بهاران، پیشکسوتان و اشاره کرد.

پارک آب و آتش تهران

این مطلب را هم بخوانید
معرفی کامل مرکز خرید قائم | هر اطلاعاتی که نیاز دارید

سعادت آباد

معرفی قیطریه

این بخش از مقاله اختصاص داده شده به منطقه ۱ تهران ، محله ای در شمال شهر با باغات و آب و هوایی خوش و بکر که با خانه های لوکس و مدرنش محلی برای تفریح و گردش محسوب می‌شود.

در زمان های گذشته قیطریه فقط یک روستای کوچک با ۵۰ نفر ساکن آن بوده اند، گفته شده به خاطر جانوران متنوع در زمان قاجار پاتوق شکارچیان بوده است.

 طبق گفته دانشمندان  قبرهای باستانی که در قیطریه یافت شده و مورد تحقیق قرار گرفته شده است، قدمت این محله به سه هزار سال پیش را نشان می‌دهد که مربوط به زمان حکومت آریایی ها در کشور ایران بوده است.

نصف بیشتر سازه های این محله قدیمی و سنتی هستند که از معماری خاص و زیبایی برخورداراند، اما در این بین افراد جوان تر و متعلق به این دوره در آپارتمان ها یی زندگی می‌کنند که مدرن و بروز هستند.

بهترین جاهای تهران برای زندگی را می‌توان در خیابان های قیطریه ، اندرزگو، خیابان چیذر، خیابان قلندری شمالی، خیابان خراسانی، خیابان سهیلی، خیابان کریمی، خیابان فاطمیه، بزرگراه صدر خیابان سلیمانی غربی پیدا کرد.

با توجه به موقعیت جغرافیایی این محله، اگر از وضعیت مالی خوبی برخوردار هستید  و به دنبال مکانی آرامش بخش با دسترسی کامل به تمام امکانات رفاهی، درمانی، تفریحی، ورزشی وهستید ، قیطریه محله‌ی بسیار خوبی برای شما به شمار می‌رود.

نگاهی به لیستی از کافه های لوکس تهران بیندازید. نزدیکی محل زندگی‌تان به کافه، ویژگی مثبتی است که در زمان‌های تعطیل به کمک شما می‌آید.

معرفی زعفرانیه

زعفرانیه مانند محله قیطریه در منطقه  ۱ و شمال تهران واقع شده است اما با این تفاوت که در ناحیه دوم منطقه۱ قرار دارد. آوازه خوش آب و هوای خوب این محله در بین تمام گردشگران تهرانی پیچیده است. زعفرانیه از سمت شمال به رشته کوه‌های البرز راه دارد، از سمت جنوب به خیابان بزرگ و طولانی ولیعصر می‌رسد و از غرب و شرق به محله ولنجک و تجریش محدود می‌شود. اگر به عنوان مکانی برای سکونت به این منطقه نگاه کنیم نکته قابل توجه و مهم مهاجرت به زعفرانیه داشتن بودجه مناسب و درآمدی ثابت است. اجاره هر خانه نسبت به دیگری متفاوت است اما برای پیدا کردن خانه با بودجه مورد نظر بهتر است به خود محله مراجعه کنید تا از قیمت اصلی مطلع شوید.

بیشتر افراد به خاطر سرسبزی و جاذبه های زیبا  این منطقه را برای اسکان انتخاب می‌کنند، دارای حمل و نقل عمومی و تاکسی‌رانی کامل و مجهز است.

زعفرانیه اماکن گردشگری و تفریحی  بسیاری را در خود جای داده که در ادامه به یکی از معروف ترین آنها یعنی مجموعه کاخ  سعد آباد آشنا می‌شویم.

قدمت این مجموعه به دوران پهلوی می‌رسد که  از ۱۹ کاخ باشکوه و زیبا تشکیل شده است. یکی از آنها متعلق به لیلا دختر کوچک محمدرضا پهلوی بوده که در حال حاضر بیشتر آنها به موزه تبدیل شده اند.

معرفی چیتگر تهران

چیتگر از مناطق معروف وخوش آب و هوا و یکی از بهترین جاهای تهران برای زندگی است، دریاچه چیتگر یکی از امتیازات اصلی این محله به شمار‌می رود که بدون شک هر فردی با دیدن آن زندگی در چیتگر به یکی از اهداف آن تبدیل می‌شود. چیتگر در منطقه ۲۲ شهرداری و شمال غرب تهران واقع شده است، به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود، برخلاف دیگر مناطق کهن و با قدمت بالای تهران، چیتگر را می‌توان به عنوان محله‌ای نوساز، مدرن و با امکانات دانست که هر سرمایه داری را به طرف خود جذب می‌کند.

به خاطر همین هم سالانه پذیرای گردشگران بسیاری از اقصی نقاط کشور است. کل چیتگر حدود ۶۲۰۰ هکتار است که فقط ۱۳۰۰ هکتار آن را به فضای سبز و پارک جنگلی چیتگر اختصاص داده اند.

بافت شهر تقریبا نوساز است با خانه ها و برج های آسمان خراش، بیشتر سرمایه گذاران ، پول خود را بر روی ساخت  مجتمع ها و سازه سرمایه گذاری می‌کنند. هر کدام از خانه های چیتگر لوکس و مدرن هستند، به دلیل جاذبه های آن توجه افراد زیادی را به خود جلب می‌کند. نکته قابل توجه برای افراد علاقه مند به مستقر شدن در منطقه چیتگر بحث بودجه و هزینه بالای خانه های چیتگر است.

اماکن گردشگری تفریحی آن شامل تهران مال، آبشار تهران، پارک جنگلی چیتگر، خرگوش دره، بوستان جوانمردان، رزمال، بام لند، دریاچه چیتگر یا دریاچه مصنوعی خلیج فارس، باشگاه ورزشی ، بوستان مادر، بوستان یاس و است .

امتیازاتی که از  طرف اهالی چیتگر  به این منطقه  داده شده بیشتر آب و هوای خوب و آلودگی کمتر، قیمت به صرفه تر و کیفیت ساخت سازه ها و جاذبه های زیبا و مشهور آن است.

کلام آخر…

ما در این مقاله از سپنجا، بهترین محله های تهران برای زندگی را معرفی کردیم. هر کدام از این مناطق مزایا و معایب خاص خود را دارند که اهمیت آنها در وهله اول با توجه به نیاز و سلیقه شما مشخص میشود. پیش از هر اقدامی نیاز سنجی کنید و سپس محله و منطقه موردنظر و مناسب را برای زندگی انتخاب کنید.

لطفا نظرات خود را درباره محل زندگی خود در کامنت بنویسید تا کاربران دیگر هم بتوانند از تجربیات ارزشمند شما استفاده کنند. منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

برای انتخاب انواع اقامتگاه‌ها نیز می‌توانید از سامانه سپنجا کمک بگیرید. تیم پستیبانی ما نیز پاسخگوی مسائل شما در خصوص انتخاب و رزرو اقامتگاه در این سامانه هستند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 3 میانگین: 2.3]

تینا خراسانی

روزامو با نوشتن سپری میکنم ، مارکتینگ رو دوست دارم و خودم رو مارکتر نمیدونم، به قول یه بنده خدایی، من مارکتر نیستم ولی مارکتینگ رو دوست دارم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا