جاهای دیدنی تهران

در بهترین جاهای تفریحی غرب تهران لحظات به یادماندنی‌تری را تجربه کنید

اگر برای اولین بار است که به تهران می‌روید، پیشنهاد می‌کنیم اندکی از وقت خود را در جاذبه‌های دیدنی و طبیعی  آن بگذارنید و از تفریح و گشت‌وگذار لذت ببرید. در همه محله‌های تهران انتخاب‌های بسیاری برای خوش‌گذرانی وجود دارد. بهترین جاهای تفریحی غرب تهران سهم زیادی را در جذب توریست‌ها و گردشگران به خود اختصاص داده‌اند. برای فرار از روزمرگی و خلق لحظات شاد و پرانرژی در آخر هفته قرار است سری به غرب تهران بزنید؟ این مقاله از سپنجا، راهنمای خوبی برای شما خواهد بود. قرار است به معرفی بهترین جاذبه‌های گردشگری این محله از تهران بپردازیم.

برای اجاره سوئیت در تهران کلیک کنید.

 ۱- پارک ژوراسیک تهران

اگر علاقه‌مند به دیدن دایناسور‌ها هستید، سری به پارک ژوراسیک واقع در میدان سعادت‌آباد بزنید. دیدن طراحی طبیعی دایناسورهای متحرک با هیجان زیادی همراه است. این پارک بزرگ با مساحت ۳۰۰۰۰ مترمربع مقصد خوبی برای ایجاد لحظات به‌یادماندنی است. در این مجموعه تفریحی و آموزشی مجمسه‌های دیگر حیوانات مانند خرس قطبی، فیل و تمساح نیز به چشم می‌خورند. برای خوش‌گذارنی بیشتر بازدیدکنندگان در پارک ژوراسیک تهران، امکانات تفریحی دیگری همچون آتلیه عکاسی، سینما چهاربعدی، کارگاه سفال، کافه رستوران و فروشگاه هدیه فراهم شده است.

بهترین جاهای تفریحی غرب تهران

۲- برج میلاد

یکی از بهترین جاهای تفریحی غرب تهران که همه ما ایرانی‌ها نام و آوازه آن را شنیده‌ایم، برج میلاد است. این مکان دیدنی با ارتفاع حدود ۴۳۵ متر جزء بزرگترین‌ برج‌های جهان است و رتبه سه خاورمیانه را کسب کرده است. این مرکز فرهنگی و تفریحی شامل امکانات و خدمات مختلفی است. دیدن نمای کلی شهر بر فراز برج میلاد یک حس عجیب و به‌یادمادنی را در افراد ایجاد می‌کند. برای بازدید از برخی از طبقات و امکانات برج میلاد باید هزینه پرداخت کنید. در این مجموعه تفریحات متنوعی همچون دوچرخه‌سواری، پینت‌بال، اتاق فرار انیگما، لیزریوم، دلفیناریوم و سینما شش‌بعدی برای بازدیدکنندگان فراهم آورده شده است. دیگر جاذبه‌های دیدنی برج میلاد عبارتنداز: سکوی دید بسته، موزه سکه، موزه هدایا و دست‌ نوشته‌های شهرداری تهران، موزه مشاهیر.

بهترین جاهای عکاسی تهران که هارمونی خاص و متفاوتی دارند

۳- بوستان پرواز

دیدن کلانشهر تهران از نمای ۳۶۰ درجه حس ناب و خوشی را ایجاد می‌کند. برای دست یافتن به این احساس خوشایند می‌توانید به بوستان پرواز مراجعه کنید. یکی از  تفاوت‌های جذاب این پارک از دیگر جاهای دیدنی تهران، قرار گرفتن آن در ارتفاعات است. در هر ساعت از روز که ریه‌های شما نیاز به استشمام اکسیژن خالص داشت، به پارک پرواز بروید. زیرا پوشش گیاهی و فضای سرسبز آن محیط متفاوتی ایجاد کرده است. در این مکان مانند دیگر بوستان‌های بزرگ تهران گزینه‌های زیادی برای شگم‌گردی، سرگرمی کودکان و ورزشکاران وجود دارد.

۴- روستای سولقان و سنگان

هر جایی که ردپایی از آب و صدای خروشان آن به گوش برسد، مکان مناسبی برای تفریح و خوش‌گذرانی است. روستای سولقان و سنگان یک منطقه بکر و ناب است که در روزهای آخر هفته مورد هجوم افراد قرار می‌گیرد. در مسیر رسیدن به آبشار آن اوج لذت را تجربه خواهید کرد. اگر توان صخره‌نوردی و کوهنوردی را دارید، طبیعت زیبا و دیدنی روستای سولقان و سنگان را از دست ندهید.

۵- دریاچه شهدای خلیج فارس

دریاچه مصنوعی شهدای خلیج فارس که در میان مردم تهران با نام دریاچه چیتگر مشهور شده است، یکی از مکان‌های گردشگری محبوب پایتخت به شمار می‌رود. این مجموعه تفریحی با وسعت حدود ۱۳۰ هکتار در تمام چهار فصل میزبان گردشگران زیادی است. فضای خوش‌منظره و پاکیزه دریاچه شهدای خلیج فارس مکان مناسبی برای پیاده‌روی، دوچرخه سواری، قایق‌رانی، جت اسکی و دیگر ورزش‌های آبی است. در تعطیلات آخر هفته خانواده‌های بسیاری برای تماشای مرغ‌های دریایی و لذت بردن از آب‌وهوای خوش آن روانه دریاچه چیتگر می‌شوند.

دریاچه چیتگر

۶- پارک بزرگ پردیسان

یکی از بوستان‌های محبوب و سرسبز است که تاثیر زیادی در پاک‌سازی هوای تهران دارد تا جایی که به ریه پایتخت معروف شده است. بوستان پردیسان، یکی از بهترین جاهای تفریحی غرب تهران دارای مساحتی حدود ۲۷۵ هکتار است. تنوع گیاهی و جانوری زیاد باعث جذابیت بیشتر آن شده است. در این پارک بزرگ تفریحات و جاهای دیدنی زیادی برای سرگرمی و اوقات فراغت افراد تدارک دیده شده است. از مهم‌ترین آنها می‌توان به باغ‌وحش حیوانات، موزه تنوع زیستی، موزه آب پارک پردیسان و فستیوال بادبادک‌های رقصان اشاره کرد. فضای بزرگ و حال و هوای خوش این بوستان سرسبز فرصت مناسبی برای دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و پیک‌نیک را فراهم آورده است.

این مطلب را هم بخوانید
تفریحات رایگان تهران | 0 تا 100 ارزان‌ترین‌های پایتخت

بهترین جاهای تفریحی غرب تهران

۷- بوستان بزرگ نهج‌البلاغه

پارک نهج‌البلاغه با وسعت حدود ۳۵ هکتار یکی از بهترین جاذبه‌های طبیعی غرب تهران است که در امتداد رودخانه و به صورت شیب‌دار احداث گردیده است. این پارک هوای پاک و روح‌بخش خود را از رودخانه پونک الهام می‌گیرد که از میان آن می‌گذرد. در پارک نهج‌البلاغه برای علاقه‌مندان به تفریح دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی، فضایی مخصوص در نظر گرفته شده است. اتصال پارک نهج‌البلاغه با پارک پردیسان از طریق یک پل پیاده‌روی (پل معلق آسمان)، جذابیت این مکان تفریحی را دوچندان کرده است.

 امکانات رفاهی زیاد و جاذبه‌های تفریحی متنوع همچون شهربازی بیلینو، پیست پرش در آسمان، راپل هوایی، سافاری پارک وحشت، سینما روباز، آمفی تئاتر و قایق پرش در آب؛ این بوستان را به یکی از بهترین مکان‌های اوقات فراغت در تهران تبدیل کرده است.

۸- ایران مال از بهترین جاهای تفریحی غرب تهران

مجموعه بزرگ ایران مال به طور یقین شایسته این است که به آن دست‌مریزاد بگوییم. این بازار بزرگ فقط یک مرکز برای خرید نیست؛ بلکه با امکانات رفاهی و تفریحی متنوع آماده پذیرایی از میزبانان داخلی و خارجی خود است. مرکز ایران مال فضایی حدود یک میلیون‌ و ۶۶۹ هزار و ۵۰۴ مترمربع را به خود اختصاص داده است. اگر برای قدن زدن در این مجموعه بزرگ تجاری و تفریحی یک روز تمام را خرج کنید؛ باز هم موفق نخواهید شد که از تمام بخش‌های آن دیدن کنید. از جاهای دیدنی بازار بزرگ ایران می‌توان به موارد همچون مسجد جامع ایران مال، بازار سنتی، باغ ایران، باغ کتاب، ایوان اشراق،مجموعه ورزشی، باغ رستوران ملل، تالار آیینه، پردیس سینمایی و شهربازی ایران مال اشاره کرد.

ایران مال

۹- آبشار تهران

اگر از هیاهوی شهر و آلودگی هوا به ستوه آمده‌اید و دلتان پر می‌زند که در یک طبیعت آرام  و خوش‌ آب‌وهوا اندکی خوش‌ باشید رفتن به آبشار تهران؛ واقع در انتهای بزرگراه همت غرب را به هیچ عنوان از دست ندهید. این پارک کوهستانی با چشم‌انداز زیبا برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه بسیار مناسب است. کوه‌های بلند و سرسبز اطراف این آبشار مصنوعی فرصت مناسبی برای کوهنوردی و فرار از خستگی دغدغه‌های زندگی است. آبشار تهران با طراحی و ظاهر طبقه طبقه و وجود برکه‌های مصنوعی متعدد، طبیعت شهرهای شمال را تداعی می‌کند. با اینکه کمتر مورد توجه مردم تهران واقع شده است اما در لیست یکی از بهترین جاهای تفریحی غرب تهران قرار دارد.

۱۰- پارک جنگلی خرگوش دره

اگر فکر می‌کنید در این مکان تفریحی خرگوش‌های زیادی را خواهید دید، سخت در اشتباه هستید. در پارک جنگلی خرگوش دره هیچ خرگوشی دیده نمی‌شود. این مکان تفریحی با مساحت حدود ۶۵ هکتار در روبه‌روی مجموعه ورزشی آزادی قرار دارد. به همین خاطر قبل از برگزاری مسابقات فوتبال شاهد حضور افراد زیادی است. بخشی از وسعت این پارک جنگی برای استراحت مسافران در نظر گرفته شده است. پوشش گیاهی پارک جنگلی خرگوش دره از وضعیت مطلوبی برخوردار است. به منظور رفاه حال گردشگران، امکانات مناسبی در آن تدارک دیده شده است. پیشنهاد می‌کنیم در تعطیلات آخر هفته هوای تمیز و آرامش عجیب پارک خرگوش دره را از دست ندهید.

۱۱- موزه آبگینه از بهترین جاهای تفریحی غرب تهران

موزه‌ها یکی از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی هستند که همیشه طرفداران خاص خودش را دارند. موزه آبگینه با معماری زیبا و ستودنی خود به عنوان یکی از بهترین جاهای تفریحی غرب تهران شناخته شده است. سالانه هزاران نفر برای بازدید از این موزه به تهران می‌آیند. در این موزه تاریخی بیش از دو میلیون اشیاء قدیمی سفال و شیشه نگهداری می‌شود. این میراث گران‌بها یادگاری از دوران‌های مختلف ایران پرافتخار هستند. مهم‌ترین بخش‌های موزه آبگینه و سفال شامل تالار بلور، تالار مینا، تالار لاجورد، تالار صدف، تالار سمعی و بصری و تاتلار زرین‌فام، کتابخانه و حوض‌خانه می‌شود.

موزه آبگینه

۱۲- پارک جنگلی چیتگر

پارک جنگلی بزرگ چیتگر با وسعت حدود ۹۵۰ هکتار جزء اولین انتخاب‌های مردم تهران برای تفریح و خوش‌گذارنی در فصل بهار و تابستان است. این مکان دیدنی یک تفرجگاه همه چیز تمام است. زیرا علاوه‌بر طبیعت زیبا و خوش‌ آب‌وهوا از امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی برخوردار است. احداث دریاچه چیتگر محبوبیت و جذابیت این پارک جنگلی را دو چندان نموده است. قایق‌سواری، دوچرخه سواری، ماهیگیری، پیاده‌روی، سوارکاری و پینت‌بال از تفریحات هیجان‌انگیر پارک جنگلی چیتگر به شمار می‌روند.

این مطلب را هم بخوانید
جاهای دیدنی تهران و کرج را بشناسید

علاوه‌بر اینها برای شکم‌گردی مسافران در این مکان نیز تدابیری اندیشیده است. وجود رستوران مروارید، رستوران تشریفات، رستوران باراد و رستوران شب‌های گلستان لحظات فراغت شما را به یادمادنی‌تر خواهند کرد. با اینکه پارک چیتگر وسعت بسیار زیادی دارد ، از امنیت خوبی برخوردار بوده و تا پاسی از شب می‌توانید از طبیعت چشم‌نواز آن لذت ببرید. با وجود تمام اینها آیا به نظر شما دور از انصاف نیست که در مطلب بهترین جاهای تفریحی غرب تهران از  پارک جنگلی چیتگر نام برده نشود؟

۱۳- بوستان گفتگو

در کلانشهر تهران برای مبارزه با آلودگی از روش‌های مختلفی استفاده شده است که احداث بوستان‌ها یکی از آن موارد است. بوستان گفتگو با وسعت بیش از ۱۴۴ هزار مترمربع سهم قابل توجهی در زدودن آلودگی هوای پایتخت دارد. این بوستان با دیگر پارک‌های تهران یک تفاوت اساسی دارد و آن معماری متفاوت است که تلفیقی از معماری ایران و دیگر ملل است. وجود تندیس‌های مشاهیر و بزرگان و نیز مجسمه حضرت مریم (س) در فضای بوستان گفتگو به جذابیت آن افزوده است.

 اگر قصد رفتن به این تفرجگاه دیدنی را دارید، خیالتان از بابت امکانات رفاهی و بهداشتی راحت باشد. زیرا این مجموعه علاوه‌بر تنوع پوشش گیاهی شامل امکاناتی نظیر آب‌نما، مسجد، سرویس بهداشتی، رستوران، مسیر دوچرخه‌سواری، زمین بازی کودکان و کتابفروشی است.

۱۴- پارک جنگلی کوهسار

در گرمای تابستان تفریح و گردش در بوستان‌های سرسبز حس نشاط و طراوت را به ارمغان می‌آورد. پارک جنگلی کوهسار به لطف پوشش گیاهی سرسبز و محیط کوهستانی خود بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است. این پارک جنگلی با مساحت ۵۷۰۰ هکتار مکان خوبی برای پیاده‌روی و خوش‌گذرانی است. در این مکان دیدنی و خوش‌منظره تفریحات دیگری همچون بالن سواری، کایت سواری، چتر نجات، پاراگلایدر مفرح‌بخش لحظات شما خواهند بود. علاقه‌‌مندان به ورزش هم می‌توانند با استفاده از امکانات ورزشی پارک جنگلی کوهسار نشاط بیشتری را تجربه کنند.

۱۵- شهربازی و باغ وحش ارم سبز

شهربازی ارم بزرگترین پارک ایران است، بنابراین طبیعی است که از شهرهای مختلف ایران بازدیدکننده داشته باشد. بدون‌شک گشت‌وگذار و تفریح در این مکان دیدنی لحظات شما را خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی می‌کند. اگر روزی به هر دلیلی به تهران رفتید، هیجان و شادی را در شهربازی ارم سبز تجربه کنید. پارک تفریحی ارم با وسعت حدود ۷۰ هکتار شامل سه شهربازی، استخر روباز مخصوص بانوان و بزرگترین باغ‌وحش تهران است.

در این مجموعه انواع وسایل بازی مخصوص کودکان و بزرگسالان وجود دارد. اگر از دیدن حیوانات مختلف از نزدیک لذت می‌برید، در باغ‌وحش ارم می‌توانید بیش از ۱۲۰ گونه حیوان را مشاهده کنید. وجود دریاچه هشتگرد در کنار طبیعت سرسبز، آن را به یک مکان تفریحی و دیدنی منحصر‌به‌فرد تبدیل کرده است.

بهترین جاهای تفریحی غرب تهران

۱۶- شهربازی سرزمین عجایب

یکی دیگر از بهترین جاهای تفریحی غرب تهران که حال‌وهوای متفاوتی با دیگر مکان‌های دیدنی دارد، سرزمین عجایب است. این مکان گردشگری با وسعت ۸۰۰۰ مترمربع در تمام روزهای سال آماده میزبانی علاقه‌مندان به تفریح و سرگرمی است. در سرزمین عجایب برای تمام سنین وسایل بازی وجود دارد. تفریحگاه سرپوشیده سرزمین عجایب در طبقه سوم مرکز خرید تیراژه واقع شده است. اگر به دنبال شور، هیجان و شادی هستید برای رفتن به آن برنامه ریزی کنید. از بازی‌های معروف سرزمین عجایب غرب تهران می‌توان موتور کوبنده، شترسواری، ماشین سواری، بولینگ، سرسره کودکان، اتاق شعبده‌بازی، سفر دریایی، ماشین فرفره، رالی، تیراندازی و سه‌گا را نام برد.

سرزمین عجایب

و در آخر…

همانطور که از این متن متوجه شدید در غرب تهران مکان‌های دیدنی و تفریحی بسیاری وجود دارد. به یاد داشته باشید که دل‌مشغله‌های زندگی نباید مانع از اوقات و لحظات خوش شما شوند. همه ما در روزهایی از زندگی خود به تفریح و گشت‌وگذار نیاز داریم. رفتن به دل طبیعت و قدم زدن در جاهای تفریحی روح و روان ما را تازه می‌کنند. آخر هفته‌ها فرصت مناسبی برای بیرون زدن از خانه و خوش‌گذرانی است، پس از همین حالا برای تعطیلات آخر هفته یکی از بهترین جاهای تفریحی غرب تهران را انتخاب کنید. همچنین اگر قصد سفر به تهران و دیدن مکان های تفریحی آن را دارید، می توانید اجاره سوئیت در تهران را از طریق سایت سپنجا انجام دهید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 4 میانگین: 4.5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا