دیدنی های اردبیل

گردنه حیران ؛ بی نظیرترین جاده ایران را از دست ندهید!

ایران کشوری است که در جای جای آن طبیعت بکر در کنار جاذبه های فوق العاده وجود دارد. دیدنی های کشورمان نه تنها در شهرها، بلکه در جاده های آن هم وجود دارد. جاده هایی که در کنار سرسبزی شما را به دنیایی دیگر می برند و یک خاطره به یاد ماندنی را برایتان می سازند.

حتما تا کنون نام گردنه حیران به گوشتان خورده است. گردنه حیران جاده ای است که اگر برای حداقل یک بار از آن بازدید نکنید، از جیبتان رفته است. با سپنجا سایت سامانه اجاره ویلا، سوئیت و اقامتگاه بوم گردی همراه باشید تا این جاده ی خاص را با جزئیات کامل بشناسیم.

مسیر گردنه حیران

نخستین نکته ای که باید در آغاز این سفر هیجان انگیز بدانید، آن است که گردنه حیران کجاست. این جاده در مسیر آستارا به سمت نمین اردبیل قرار گرفته است. حیران تنها ۴۵ دقیقه با اردبیل فاصله دارد و اگر خواهان بازدید از شهر اردبیل یا آستارا هستید، حیران را حتما در بخشی از سفرتان بگنجانید.

خوب است بدانید نام این جاده بی نظیر از روستای حیران گرفته شده است. این روستا به سه بخش حیران سفلی، حیران وسطی و حیران علیا تقسیم شده است که همگی آنها در انتهای استان گیلان در نزدیکی اردبیل قرار گرفته اند.

برای رفتن به گردنه حیران به جاده اصلی اردبیل به آستارا بروید و ابتدای اردبیل تا ۵ کیلومتری آستارا، از زیبایی های این گردنه دیدن کنید. آیا تابحال به این گردنه سفر کرده اید و یا در مورد آن اطلاعاتی دارید؟

 

سفر به گردنه حیران
مسیر گردنه حیران

رانندگی در گردنه حیران، تجربه ای فراموش نشدنی

در این قسمت می خواهیم بدانیم، چرا باید از گردنه حیران دیدن کنیم؟ مسیر آستارا به سمت اردبیل از این قسمت عبور می کند. گردنه از یک طرف به کوه های سرسبز و طبیعتی بکر و از طرفی دیگر به یک دره و رود محدود شده است. یکی از بهترین چیزهایی که در این مسیر میبینید، مه ها هستند.

مه ها علاوه بر آنکه زیبایی فوق العاده ای به فضا می بخشند، سبب می شود که دره را بسیار بیشتر از آن چیزی که هست، عمیق تر تصور کنیم. آیا این منظره و مکان دیدنی به نظرشما یکی از جذاب ترین مکان های دنیا نیست؟

بی شک می توان گفت، این جاده ی ایران قسمتی است که نظیرش را در جای دیگر نمی توانید پیدا کنید. دره ها و کوهپایه ها، جنگل ها و گیاهان سرسبز جنگلی، گاوها در حال چرا در طبیعت، کندوهای عسل و …همه و همه زیبایی این منطقه را چندین و چند برابر کرده است. آیا تابحال این زیبایی های طبیعی را از نزدیک مشاهده کرده اید؟

این مطلب را هم بخوانید
دریاچه سلیمان ، جادویی ترین و اسرارآمیز ترین دریاچه ایران
رانندگی در گردنه حیران
رانندگی در گردنه حیران

یکی دیگر از دلایلی که سبب می شود از این منطقه بازدید کنیم آن است که دقیقا مانند نامش، هر فردی از زیبایی هایش حیران می کند. دره ای که از آن رود ارس عبور می کند، تعیین گر مرز بین ایران و آذربایجان است و یکی از جاذبه های این منطقه به شمار می آید.

به علاوه در این منطقه دیدنی ها و امکانات دیگری برای گردشگران فراهم شده است که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد. همچنین اگرخواهان بهترین و راحت ترین مسافرت جاده ای خود، در حیران هستید، مطلب زیر را از دست ندهید:

گردنه حیران در زمستان

یکی از سوالاتی که معمولا برای گردشگران پیش می آید، آن است که آیا در فصل زمستان به گردنه حیران برویم یا نه؟ این منطقه دارای آب و هوایی سرد و کوهستانی است. همین موضوع سبب می شود تا زمستان های آن هم بسیار سرد باشد و حتی گاهی احتمال بارش برف های سنگین در آنجا وجود دارد.

اگرچه این منطقه در زمستان هم زیبایی های منحصر به فرد خود را دارا می باشد، اما پیشنهاد می کنیم در این فصل از گردنه بازدید نکنید. بهترین فصل برای سفر به منطقه حیران، روزهای گرم تابستانی است. بهار، تابستان و اوایل پاییز بهترین زمانی است که از تمامی زیبایی های گردنه بهره مند شوید.

جاذبه های دیدنی گردنه حیران

بدون شک طبیعت خود منطقه در کنار سرسبزی اش، بهترین دیدنی آن است؛ اما جاذبه های دیگری که در گردنه وجود دارد، هر گردشگری را تشویق به بازدید می کند. این جاذبه های در ادامه آمده است، لطفا با دقت آن ها را مطالعه کنید:

تله کابین گردنه حیران

تله کابینی در گردنه حیران وجود دارد که چشم انداز آن سراسر سرسبزی و زیبایی است. مسیری که تله کابین طی می کند، مجموعا در دو طرف ۲۵ دقیقه است. ۳۳ کابین در این تله کابین وجود دارد که ۳۰ تای آنها، ۶ نفره و ۳ تای آن، ویژه است. در تمامی روزها برای استفاده از تله کابین گردنه حیران، در بین ساعات ۱ ظهر تا ۷ونیم شب و در روزهای تعطیل در ساعات ۱۰ صبح تا ۹ شب پذیرای شما عزیزان هستند.

 

تله کابین گردنه حیران
تله کابین گردنه حیران

امکانات گردشگری گردنه حیران

در کنار تله کابین این منطقه، دهکده گردشگری حیران قرار دارد که در نظر گردشگران بسیار محبوب است. از جمله امکانات دهکده می توان به پیست کارتینگ، ترامپولین، بلندترین سورتمه ایران، رستوران، کافی شاپ و … اشاره کرد. شهربازی و استخر هم در این منطقه در حال احداث است و سوئیت هایی برای رفاه گردشگران فراهم شده است، تا به راحتی در آنجا اقامت داشته باشند.

این مطلب را هم بخوانید
جاذبه های گردشگری همدان | سپنجا

اگر این سوئیت ها انتخاب شما نیستند، می توانید در آستارا یا اردبیل اقامت داشته باشید و یکی از روزهای سفرتان را به بازدید از گردنه اختصاص دهید. برای اقامت در اردبیل یا آستارا می توانید از اقامت گاه های سپنجا هم استفاده کنید. تنها کافی است وارد سایت سپنجا شوید و با جست و جوی شهر مدنظرتان، انواع انتخاب های پیش رو با امکانات مختلف را با هم بررسی و اقدام به رزرو کنید.


همچنین بخوانید: شهر چشمه های بهشتی آبگرم


 

جنگل فندقلو حیران، سرسبزی و آرامش در دل طبیعت

یکی دیگر از دیدنی های زیبای این منطقه، جنگل فندقلو است. پس از آنکه از گردن عبور کردید، قبل از رسیدن به نمین به جنگل فندقلو می رسید. این جنگل دارای طبیعتی منحصر بفرد است که بازدید از آن را حتما به شما پیشنهاد می کنیم.

طبیعت گردنه حیران
طبیعت گردنه حیران

گردنه حیران چند کیلومتر است؟

ممکن است برایتان سوال باشد این جاده که این همه از زیبایی هایش تعریف کردیم، چند ساعت شما را در خود نگه می دارد. گردنه حیران ۳۵ کیلومتر است و تقریبا برای عبور از آن ۴۰ دقیقه یا کمتر را در پیش دارید. پیشنهاد می کنیم عجله نداشته باشید و بدون توجه به زمان از تمام زیبایی های مسیر، نهایت استفاده را ببرید. در کنار بازدید از دیدنی های شهر اردبیل، حیران هم حتما در برنامه تان قرار دهید.

فاصله تهران تا گردنه حیران

بسیاری از گردشگران از تهران به سمت این گردنه شروع به حرکت می کنند. خوب است بدانید فاصله تهران تا این منطقه، ۶۳۲ کیلومتر است. این یعنی ۳ ساعت و نیم را در مسیر سپری می کنید.

اگر مبدا شما از شهر تهران است، به اتوبان رشت-قزوین بروید و از آنجا تا آستارا به پیش بروید. اگر هم در اردبیل هستید، می توانید از تاکسی های میدان ورودی اردبیل برای رفتن به حیران استفاده کنید. اگر تجربه بازدید از این منطقه خارق العاده را دارید، در بخش نظرات با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

در آخر: اقامت در اردبیل

اگر می خواهید به گردنه حیران سفر کنید ابتدا باید به فکر اقامت باشید ما در سپنجا این امکان را برای شما راحت کرده ایم کافی است اجاره سوئیت در اردبیل یا اجاره سوئیت در گردنه حیران را سرچ کنید تا تمامی اقامتگاه ها همران با عکس برای شما نمایش داده شود.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 2 میانگین: 3]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

‫۲ نظرها

  1. حیران بسیار زیبا و ناب است من دیروز حیران بودم ۳ روز پیش هم باز حیران بودم من هر وقت به اردبیل میرم باید سری به حیران هم بزنم

  2. حیران بسیار زیبا و ناب است من دیروز حیران بودم ۳ روز پیش هم باز حیران بودم من هر وقت به اردبیل میرم باید سری به حیران هم بزنم من واقعا حال و هوای حیران را دوست دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا