دیدنی اصفهان

کلیسای وانک اصفهان، شاهکار معماری مسیحیان

کلیسای وانک اصفهان، شاهکار معماری مسیحیان

این مقاله در مورد کلیسای وانک است و شما با مطالعه آن و همراهی سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا می‌توانید با کوهی از اطلاعات به بازدید از این مکان بپردازید. اگر برای بازدید از کلیسای وانک اصفهان نگران اقامت در این شهر هستید، سپنجا تمامی چالش‌های پیرامون پیدا کردن اقامتگاه را حل کرده‌است.

با مطالعه این مقاله در ادامه می‌توانید عکسهای کلیسای وانک اصفهان را ببینید و متوجه هنر نهفته این عمارت تاریخی بشوید.

کافیست برای رزرو سوئیت در اصفهان روی صفحه مربوط کلیک کنید، بعد از آن می‌توانید با بررسی اقامتگاه‌های مختلف، بهترین مکان را پیدا انتخاب کنید.

اقامت در آپارتمان مبله در اصفهان

عکس‌های کلیسای وانک اصفهان و دلایل بازدید گردشگران از این مکان

کلیسای وانک اصفهان از جمله کلیسا‌های مهم در کشور و ساخته دست مسیحیان است. شما با رفتن به محله جلفای اصفهان می‌توانید، با دیدن هنر و تاریخ این مکان دیدنی احساس آرامش کنید.

گردشگران تنها به خاطر معماری کلیسای وانک اصفهان تزئیناتی که در نمای آن وجود دارد به این مکان قدم نمی‌گذارند، بلکه به واسطه دیدن آثار ارزشمند و تاریخی اش است که بازدید از آن را به هر جاذبه گردشگری دیگری ترجیح می‌دهند.

کلیسای وانک اصفهان یکی از مهم‌ترین و زیباترین کلیساهای تاریخی ایران است، که در زمان‌های مختلف نظر بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب می‌کند. یکی از ویژگی‌های مهمی باعث شده گردشگران هر ساله از این مکان بازدید کنند، معماری کلیسای وانک اصفهان و تزئینات هنرمندانه این عمارت است.

معماری کلیسای وانک اصفهان تلفیقی از معماری ایرانی و ارمنی است که نظیرش را نمی‌توان در جهان پیدا کرد. کلیسای وانک موزه ارزشمند و با قدمتی دارد که می‌توانید از آن بازدید کنید. وجود کافه‌های معروف ایرانی در اطراف این کلیسا شرایط را برای بازدید و دورهمی علاقه مندان به تاریخ فراهم کرده‌است.

اقامت در خانه ویلایی در اصفهان

این مطلب را هم بخوانید
معرفی کهن ترین بناهای اصفهان

نمایی از جاهای دیدنی کلیسای وانک اصفهان

نگاهی به معماری کلیسای وانک اصفهان، تزئینات هنرمندانه ایران و ارمنی

اگر به عکسهای کلیسای وانک اصفهان دقت کرده باشید، می‌بینید که معماری این کلیسا با سایر کلیسا‌های سطح کشور تفاوت دارد و علت آن جلوگیری از اختلاف فرهنگی و مذهبی بین شیعیان و مسیحیان ارامنه بود. مسیحیان در زمان شاه عباس به ساخت کلیسای وانک با معماری ایرانی روی آورند. به همین دلیل شکل اصلی این کلیسا شبیه به مساجد و بناهای مذهبی ایرانی است. تفاوت اصلی بنای وانک به خاطر تاثیر پذیری معماری ایرانی و ارمنی می‌باشد، پلان و اصول معماری ارمنی در ساخت این معماری به طور کامل رعایت شده، اما نقطه اشتراک آن در معماری ایرانی مربوط به ساخت نمای بیرونی و گنبد آن می‌باشد.

اقامت در سوئیت اجاره ای در اصفهان

معماری کلیسای وانک اصفهان

نقاشی و تزئینات هنرمندانه معماری کلیسای وانک اصفهان

روی دیوار‌های کلیسای محله جلفای اصفهان نقاشی‌ها و نگارگری‌های زیبایی کشیده شده‌است. شاید تنها کلیسایی باشد که آثار نقاشی روی دیواره‌های آن از بین نرفته باشد. نه تنها نقاشی‌ها، بلکه کاشی کاری‌ها خاص لعاب دار با طراحی‌های جذاب و سنتی شکل متفاوتی از کلیسا‌ها را به نمایش گذاشته‌است.

کاخ چلهستون

در حقیقت تزئینات کاشی کاری برای اولین بار در همین کلیسا صورت گرفت. یکی از نشانه‌های معماری ارمنی در کلیسای وانک، وجود پنجره‌های بزرگ در این بنا است. هدف از ساختن این پنجره‌ها، تابش نور بیشتر آفتاب به فضای داخلی کلیسا و نمایش زیبای نقاشی‌ها و کاشی کاری‌های آن می‌باشد.

نمایی از تزئینات کلیسای وانک اصفهان

موزه کلیسای وانک، نمایش خاص ترین آثار مسیحیان

کلیساهایی که در اصفهان بنا شده بود، در زمینه‌های علمی و فرهنگی کاربرد زیادی داشت، زیرا این کلیساها دارای مجموعه‌های مختلفی از بناهای تاریخی بودند. بخش‌های مختلفی در کلیسای وانک توسط طادئوس هونانیان به منظور نگهداری وسایل و اشیاء تاریخی و نسخه‌های متفاوت خطی ساخته شد. ساخت این اتاق‌ها مقدمه برای موزه اصلی بود. در حال حاضر در موزه کلیسای وانک انواع نسخه‌های خطی، اشیائی که متعلق به ارامنه بوده، تابلو‌های نقاشی رنگ روغن و اشیاء مذهبی نگهداری می‌شود.

موزه کلیسای وانک از قدمتی ۱۰۰ برخوردار است و این ویژگی باعث شده در بین موزه‌های ایران، یکی از بهترین و با ارزش‌ترین موزه‌های تاریخ به حساب آید. موزه کلیسای وانک به علت وجود اشیاء اهدایی افراد بزرگ اروپایی و فضای خاصی که دارد، در زمان‌های مختلف مورد توجه گردشگران خارجی قرار می‌گیرد.

این مطلب را هم بخوانید
خانه ملاباشی

اقامت در آپارتمان دربستی در اصفهان

بازدید از کلیسای وانک اصفهان

چگونه به کلیسای وانک برویم و در اصفهان اقامت داشته باشیم؟

برای رفتن به کلیسای وانک اصفهان می‌توانید از طریق چهارراه حکیم نظامی به سمت خیابان نظر شرقی بروید و وارد کلیسای وانک شوید. ساعات بازدید از کلیسای وانک از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۸:۳۰ می‌باشد. در اطراف کلیسای وانک جاذبه‌های گردشگری متنوعی وجود دارد، که می‌توانید بعد دیدن کلیسای وانک از آن‌ها بازدید کنید.

جاذبه‌های مانند موزه موسیقی، سی و سه پل، پل خواجو، آکواریوم و باغ پرندگان اصفهان. علاوه بر این‌ها اگر می‌خواهید در مورد هر کدام از جاذبه‌های گردشگری در اصفهان اطلاعات کافی داشته باشید، راهنمای سفر به اصفهان را مطالعه کنید.

شما می‌توانید برای گشت و گذاری راحت و بازدید از تمامی مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های سطح شهر اصفهان در مرکز شهر اقامت داشته باشید.

پل خواجو

ارتباط شما با سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا این امکان را برای شما فراهم می‌کند، تا اقامتگاه دلخواه خود را در هر کجای این شهر انتخاب کنید. اگر در مورد اجاره سوئیت در اصفهان هرگونه سوالی داشتید، می‌توانید با تیم پشتیبانی سپنجا مطرح کنید.

کلیسای وانک کجاست

کلام آخر

نظر شما درباره معماری کلیسای وانک اصفهان و تزیینات هنرمندانه آن چیست؟ آیا در سفر به اصفهان از کلیسای وانک بازدید کرده‌اید؟ ما در سپنجا منتظر نظرات و تجربیات شما درباره سفر به اصفهان و بازدید از کلیسای وانک هستیم. امیدواریم در ادامه سفر خود بتوانید از مکان‌های ناشناخته اصفهان که توسط مجله گردشگری سپنجا به کاربران معرفی شده ‌است، بازدید کنید.

در شهر اصفهان مکان‌های تاریخی زیادی وجود دارد، که برخی از آن‌ها کمتر دیده شده‌اند یا توسط گردشگران کشف نشده‌اند. اما شما با مطالعه صفحه مکان‌های ناشناخته اصفهان می‌توانید از زیباترین و جالب‌ترین جاذبه‌هایی کمتر گردشگری از آن‌ها بازدید کرده‌است، دیدن کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 4]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا