دیدنی اصفهان

این ۵ مورد از مکان های ناشناخته اصفهان را هر گردشگری باید ببیند!

اصفهان، شهری که همواره پذیرای تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی بوده است. اگر کمی درباره این شهر جست و جو کنیم، متوجه می‌شویم که با یکی از توریستی ترین و محبوب ترین شهرهای ایران در بین مردم رو به رو هستیم. اصفهان در واقع دنیای بی پایان جاهای دیدنی است!

برخی از افراد فکر می‌کنند دیدنی های این شهر تنها به مواردی مانند زاینده رود، سی و سه پل، میدان نقش جهان و … ختم می‌شود. اگر شما هم مانند این افراد چنین باوری دارید، تا انتهای این مقاله همراه سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه، ویلا، سوئیت، بومگردی و … سپنجا باشید؛ چرا که قرار است با مکان های ناشناخته اصفهان آشنا شویم.

اگر قصد سفر به اصفهان دارید می‌توانید اجاره سوئیت در اصفهان را توسط سپنجا بصورت آنلاین انجام دهید.

چرا به اصفهان سفر کنیم؟

ممکن است راهی سفر باشید و اصفهان را برای مقصد گردشگری تان انتخاب کرده باشید. در این صورت این بخش از مطلب شما را  تشویق می‌کند تا برای انتخابتان به خودتان آفرین بگویید! همچنین اگر هنوز در انتخاب مسیر مردد هستید، باید بدانید اصفهان یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان است. اما چرا؟ چرا به اصفهان سفر کنیم؟

بدون شک شما هم مانند ما حداقل یک بار این عبارت “اصفهان، نصف جهان!” را شنیده اید. آیا فکر می‌کنید چنین وصفی بی دلیل است؟ مسلما پاسختان خیر است! در واقع اولین و مهمترین دلیلی که باعث می‌شود این شهر را به عنوان مقصد سفرتان انتخاب کنید، جاهای دیدنی فوق العاده اش است.

فرقی نمی‌کند جزو آن دسته از افرادی باشید که به جاذبه های طبیعی، دیدنی های باستانی و یا جاذبه های گردشگری اسلامی و مذهبی علاقه نشان دهید؛ در هر صورت جایی برای دیدن و گذراندن اوقات فراغت در این شهر وجود دارد.

اقامت در آپارتمان مبله در اصفهان

مطالب بیشتر:تجربه لذتی تکرار نشدنی در بهترین رستوران های اصفهان

نمایی از شهر اصفهان

دومین دلیلی که سبب انتخاب اصفهان می‌شود، امکانات آن است. وقتی از اصفهان صحبت می‌کنیم با یکی از بزرگترین و پرامکانات ترین شهرهای ایران روبه هستیم!

تمامی این امکانات رفاهی برای مسافران دست به دست هم می‌دهند تا سفری بی نقص و به یاد ماندنی را برای خود و اعضای خانواده تان رقم بزنید. این امکانات را می‌توان به محل اقامت، رستوران های با کیفیت، حمل و نقل آسان در شهر و … محدود کرد.

پیشنهاد سپنجا به شما آن است که برای یک بار هم که شده اصفهان و دیدنی هایش در برنامه های سفرتان قرار دهید! تضمین می دهید، یکی از جذاب ترین سفرهای عمرتان را در این شهر بسازید.

برای آشنایی دقیق تر و کامل تر با این شهر می‌توانید از مطلب “راهنمای جامع گردشگری سفر به اصفهان” در مجله گردشگری سپنجا استفاده کنید.

اقامت در سوئیت مبله در اصفهان

مکان های ناشناخته اصفهان

اصفهان دارای جاذبه های گردشگری ای می‌باشد که اکثر افراد با آن آشنا هستند. اگر هم آن را نمی‌شناسید، با کمی جست و جو در اینترنت و یا سوال از افراد محلی، به راحتی می‌توانید با آنها آشنا شوید.

از جمله این دیدنی ها می‌توان به سی و سه پل، میدان نقش جهان، مسجد شیخ لطف الله، پل خواجو، کاخ چهلستون، مدرسه چهار باغ، عمارت هشت بهشت، منارجنبان، مسجد امام، کاخ عالی قاپو و … اشاره کرد.

اما جاذبه های گردشگری کمتر شناخته شده ای هم در این شهر وجود دارند که کسی آنها را به شما معرفی نمی‌کند. اگر به سفرهای هیجان انگیز و بازدید از مکان های ناشناخته اصفهان علاقه دارید، مواردی که در ادامه معرفی می‌شوند را از دست ندهید:

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای جامع سفر به اصفهان | معرفی جاهای دیدنی + اطلاعات گردشگری

نمایی از سی و سه پل در شهر اصفهان

۱- تالار اشرف، محل سکونتی جذاب و کمتر شناخته شده

تالار اشرف اولین انتخاب در بین مکان های ناشناخته اصفهان است. این بنا مربوط به دوران صفویه است و در آن زمان، محل سکونت پادشاهان بوده است. اما پس از آنکه قاجاریان روی کار آمدند، به محل زندگی فرمانده نظامیان شهر تبدیل شد.

تالار اشرف پس از مدتی به استفاده روسیان در آمد و تمامی نقش های هک شده و فوق العاده در و دیوارهای آن رو به نابودی رفت.

تالار اشرف از یک سالن بزرگ با عنوان تالار و اتاق هایی تشکیل شده است. ممکن است با خودتان بگویید چرا باید از این مکان دیدن کنم؟ این تالار ظرفیت آن را دارد که سالانه پذیرای تعداد زیادی از گردشگران باشد، اما متاسفانه آن طور که باید و شاید شناخته شده نیست.

دلیل شهرت این بنا هم به سبب گچ کاری ها و زیبایی است که در آن زمان بی سابقه بوده است! بدون شک بازدید از چنین بنایی شما را به زندگی گذشتگان می‌برد و لحظات خوشی را برایتان رقم می‌زند.

تالار اشرف یکی از بهترین مکان های ناشناخته اصفهان

۲- مجموعه علی قلی آقا، جاذبه ای ناشناخته در محله قدیم اصفهان

دومین مورد در بین مکان های ناشناخته اصفهان که باید آن را بشناسید، مجموعه علی قلی آقا است که  کمتر کسی آن را می‌شناسد و از آن بازدید می‌کند.

سازنده این بنا همین علی قلی آقا است که یکی از افراد با نفوذ در زمان خودش بوده است؛ از این رو توانسته است، هزینه ساخت این بنا را از شاه دوران بگیرد!

اگر تصمیم به بازدید از این بنا دارید، باید بدانید در محله ی بید آباد اصفهان واقع شده است که به خودی خود یکی از قدیمی ترین بخش های شهر به شمار می‌آید. بنابراین نه تنها از این جاذبه، بلکه از محله ای دیدنی و خاطره انگیز هم دیدن می‌کنید. در این بنا چهار مجموعه مسجد، زورخانه، حمام و بازار پذیرای شما هستند.

مطالب بیشتر:میدان نقش جهان اصفهان

نمایی از مجموعه علی قلی آقا

۳- پل مارنان، پلی کمتر دیده شده در شهر اصفهان

معمولا با شنیدن نام اصفهان، یکی از اولین جاذبه هایی که به ذهنمان خطور می‌کند،  سی و سه پل و پل خواجو است. در واقع شهرت این دو پل در حدی است که دیدنی های مشابه را به مکان های ناشناخته اصفهان تبدیل کرده است.

یکی از این موارد، پل مارنان است. مارنان، پلی با طول ۱۷۵ متر می‌باشد که روی رود زاینده رود کشیده شده است و یکی از شاهکارهای دوران سلجوقیان به شمار می‌آید. مارنان دارای ۱۷ دهانه می‌باشد که اندازه های آنها متفاوت است.

پیشنهاد ما به شما آن است در کنار بازدید از جاذبه های پرطرفداری مانند سی و سه پل و پل خواجو، پل مارنان را هم تجربه کنید و بخشی از سفرتان را به آن اختصاص دهید. اگر این جاذبه انتخاب شما است، خوب است بدانید در حد فاصل پل فلزی و وحید واقع شده است. آیا تجربه بازدید از دیگر پل های شهر اصفهان را دارید؟

مطالعه بیشتر:کاخ عالی قاپو در اصفهان،

نمایی از پل مارنان به عنوان یکی از مکان های ناشناخته اصفهان

۴- محله ی جلفای اصفهان، معنای واقعی یک خیابان گردی!

هنگامی که ما مقصدی را برای سفرمان انتخاب می‌کنیم، بدون شک همانند شهر خودمان از کوچه پس کوچه های آن باخبر نیستیم و نمی‌دانیم چه لذت هایی می‌تواند در این خیابان ها نهفته باشد.

اصفهان یکی از آن شهرهایی است که کوچه های دلنشین فوق العاده ای دارد! تنها کمی قدم زدن در این محله ها حال و هوایتان را به کلی دگرگون می کند. در این بین محله ی جلفا چیز دیگری است و آن را می‌توان به عنوان مکان های ناشناخته اصفهان معرفی کرد.

این مطلب را هم بخوانید
هر آنچه باید درباره کویر مصر پر طرفدار بدانید!

محله ای با معماری بی نظیر که در آن هنر اسلامی با هنر ارمنی ادغام شده است و چشم نواز است. خوب است بدانید کلیسای وانک و کلیسای بیت اللحم هم در این منطقه قرار دارد. از این رو با بازدید از محله ی جلفا، از این دو جاذبه دیگر هم بهره مند می‌شوید و با یک تیر، چند نشان می‌زنید. در این محله، بازارهایی قدیمی با صنایع دستی و اجناس مختلف دیگر پذیرای شما هستند.

سی وسه پل

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به خرید کردن علاقه نشان می‌دهید، محله ی جلفا را تحت هیچ شرایطی از دست ندهید. محله ی جلفا فضایی است که امکان کافه نشینی و نوش حان کردن غذاهای محلی اصفهان به راحتی برای شما فراهم شده است.

خیابان و محله جلفا در شهر اصفهان

۵- کوه صفه، لذت بر بلندای شهر اصفهان

اگر فکر می‌کنید مکان های ناشناخته اصفهان، تنها در جاذبه های باستانی خلاصه شده است، باید بگوییم سخت در اشتباه هستید! تفرجگاهی کوهستانی که جان می‌دهد برای مسافران شهر اصفهان! کوه صفه در نزدیکی شهر واقع شده است و امکانات رفاهی فوق العاده ای را در اختیار مردم می‌گذارد.

از جمله این امکانات می‌توان به جاذبه های تفریحی و ورزشی، زیپ لاین، شهربازی کودکان و بزرگسالان، پل معلق، صخره نوردی، پیاده روی و … اشاره کرد.

معمولا از کوه صفه با عنوان بام اصفهان یاد می‌شود؛ چرا که بر بلندای آن، منظره زیبای شهر اصفهان زیر پاهایتان قرار دارد. در آنجا پارک وحشی هم وجود دارد که می‌توانید بخشی از روزتان را به بازدید از حیوانات اختصاص دهید.

اقامت در خانه ویلایی در اصفهان

تفرجگاه کوه صفه در شهر اصفهان

 در اصفهان کجا بمانیم؟

یکی از مهمترین مسائلی که همواره چیش از هر سفری ذهنمان را به خود مشغول می‌کند، محل اقامت است. بدون شک اولین انتخاب پیش رویمان هتل ها هستند. این در حالی است که گاهی اقامت در هتل ها مقرون به صرفه نیست و هزینه های زیادی برایمان در بر دارد؟ در چنین شرایطی باید چه کار کنیم؟

پل خواجو

مطمئنا شمایی که در حال خواندن مطلب مکان های ناشناخته اصفهان هستید، یا قصد سفر به این شهر را دارید، یا اکنون در آنجا هستید. در هر صورت باید بدانید، سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا در تمام این مسیر همراه شما است و تنها نیستید!

سپنجا این امکان را برایتان به وجود آورده است تا با هر بودجه ای، در کوتاهترین زمان اقدام به رزرو سوئیت ارزان در اصفهان کنید و محل اقامت ایده آلتان را پیدا کنید.

تنوع اقامتگاه های شهر اصفهان در سامانه سپنجا بسیار بالا است؛ از این رو دستتان بسیار باز است. همچنین می‌توانید اقامتگاه ها را براساس ویژگی های مختلف، مانند تعداد  اتاق، نوع اقامتگاه، قیمت، امکانات و …. در دسته بندی های مختلف قرار دهید و به سریع ترین روش ممکن خیال خودتان را از بابت رزرو سوئیت در اصفهان راحت کنید.

و در نهایت …

در این مقاله از سپنجا سعی کردیم تا مکان های ناشناخته اصفهان را معرفی کنیم. در نهایت به عنوان جمع بندی از این مطلب، لازم به ذکر است، مکان های ناشناخته اصفهان تنها به این موارد ختم نمی‌شود. در واقع از شهر بزرگ و گردشگری پسندی مانند اصفهان، دیدنی های کشف نشده زیادی انتظار می‌رود. اگر شما تجربه بازدید از این دیدنی ها را در سفر به اصفهان دارید، در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید، تا کمکی به شناخت جاذبه های کمتر شناخته شده کشورمان شود!

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 2 میانگین: 4.5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا