دیدنی اصفهان

هرآنچه درباره پل خواجو اصفهان باید بدانید!

پل خواجو اصفهان، تماشایی‌ترین پل روی زاینده رود

پل خواجو یکی از زیباترین و تماشایی‌ترین پل‌های شهر تاریخی اصفهان است، که باید از زیبایی‌های آن دیدن کنید. کافیست عکس پل خواجو اصفهان را دیده باشید و به تعریف از معماری و ویژگی‌های آن پرداخته باشید.

یکی از جالب‌ترین موضوعاتی که پیرامون این این پل وجود دارد، اسرار پل خواجو است که بسیاری از گردشگران به این خاطر به این مکان سفر می‌کنند. اگر می‌خواهید بازدید از پل خواجو را در برنامه سفر به اصفهان قرار دهید، سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا در این مقاله همراهی کنید.

دلایلی که باعث می‌شود گردشگران از پل خواجو اصفهان بازدید کنند

بسیاری از گردشگران پل خواجو اصفهان را علاوه بر سی و سه پل، به عنوان یکی از زیباترین و شگفت انگیز‌ترین پل‌های اصفهان و زاینده رود می شناسند.

قدمت بالای این پل باعث شده بسیاری از علاقه مندان به جاذبه‌های تاریخی از این مکان بازدید کنند. پیاده روی بر روی پل و دیدن چشم اندازهای زیبای از غروب آفتاب می‌تواند برای گردشگران اصفهان لذت بخش باشد. از ویژگی‌های پل خواجو اصفهان می‌توان معماری و نقاشی‌های خارق العاده آن اشاره کرد. پل خواجو اصفهان از نظر معماری و تزئینات کاشی کاری مورد توجه بسیاری از گردشگران اروپایی قرار می‌گیرد.

در نظر داشته باشید پل خواجو تنها یکی از جذاب ترین دیدنی های اصفهان است که همه ساله پذیرای تعداد زیادی از گردشگران است. در مطلب “راهنمای سفر به اصفهان” به طور جامع و کامل با جاذبه های پرطرفدار و محبوب این شهر بیشتر آشنا می‌شوید.

نمایی از جاهای دیدنی پل خواجو اصفهان

اسرار پل خواجو، چه حقایقی در این پل نهفته‌است؟

در کنار ویژگی‌های پل خواجو اصفهان و معماری بسیار زیبای آن نمی‌توان از اسرار و حقایقی که در این پل نهفته‌است، گذشت. یکی از حقایق جالبی که در مورد این پل وجود دارد، وجود آب برای استحکام آن است، که باعث شده به آن پل آب دوست بگویند. آیا می‌دانستید پل خواجو برای پایداری نیاز به آب دارد؟

این مطلب را هم بخوانید
اصفهان نصف جهان از نقش جهان تا باغ خزندگان و پرندگان

جاهای دیدنی اصفهان

۱- شکل‌گیری قبله نما در پل خواجو

وجود دو شیر سنگی در ضلع شرقی این پل که مورخان آن‌ها را مرتبط با دوره صفویه می‌دانند، باعث شکل‌گیری قبله نما شبیه به آفتاب شده باشد. قبله نما در سمت شمال پل و در نزدیکی مجسمه شیر قرار گرفته‌است. آیا از راز‌های شمع پل خواجو چیزی می‌دانید؟

۲- شمع‌های پل خواجو اصفهان

یکی از حقایقی که مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد و جزء اسرار پل خواجو به حساب می‌آید، شمع‌های موجود در این پل است. برای دیدن این شمع می‌توانید به طبقه پایین پل بروید و در لبه آن بایستید. اگر از زاویه ۲۹ درجه به نمای طاق‌ها، دیواره‌ها و نشیمن گاه‌های پل بنگرید، شاهد تشکیل فضای سه بعدی خواهید بود. در واقع دیواره‌های عقبی و قسمت جلویی پل این فضا را تشکیل می‌دهند که با دیدن آن متوجه شمع خواهید شد.

۳- حقیقت عقاب پل خواجو چیست؟

پل خواجو ساختاری شبیه به شکل عقاب دارد و شما برای دیدن آن باید از ارتفاع بالا به پل نگاه کنید. این ساختار شبیه به عقابی است که‌های خود را باز کرده و در حالت پرواز قرار گرفته‌است. اگر بیشتر به آن دقت کنید، می‌بینید که طبقات و قسمت‌های کوچکتر پل نشان دهند پر‌های عقاب هستند. در طبقه دوم پل قسمتی به نام شاه نشین ساخته شده‌است که تداعی گر سر عقاب می‌باشد.

۴- آیا تا بحال متوجه علامت‌های شگفت انگیز پل خواجو اصفهان شده‌اید؟

برای اینکه در جریان علامات عجیب و غریب پل خواجو قرار بگیرید، باید به سنگ‌های بکار رفته در طبقه پایین پل دقت کنید. هنوز معلوم نیست که این سنگ‌ها توسط چه کسی ساخته شده‌است. عده ای از مورخان کنده کاری‌ها و علامت‌های سنگ را مختص دوره صفویه و سنگتراش آن زمان می‌دانند و می‌گویند با علامت گذاری روی سنگ‌ها دستمزد هر کارگر مشخص می‌شده‌است.

نمایی از علامت های پل خواجو اصفهان

البته عده زیادی از پژوهشگران معتقدند این علامات به الفبای یونانی مرتبط است، این فرضیه را با اسناد به ساخت پل خواجو به توسط سنگ‌های باقی مانده از کاخ‌های دوره ساسانیان می‌گویند. زیرا کاخ‌های دوره ساسانی به دست سنگ تراشان یونانی ساخته شده‌اند. با این همه فرضیه و تحقیق هنوز به طور قطع مشخص نیست، چه رازی در این علامات وجود دارد.

۵- مقبره‌های قدیمی پل خواجو

بازسازی و ترمیم پل خواجو در سال ۸۸ رخ داد و با حفاری‌های که انجام شد، سنگ قبر‌های بسیار با ارزش و بزرگی کشف شدند. کاملاً مشخص بود که سنگ‌ها توسط حجاران آن زمان، حجاری شده‌اند. اغلب سنگ قبر‌ها با گذشت زمان تخریب شدند و تعدادی از آن‌ها برای نگهداری به موزه سنگ تخت فولاد اصفهان انتقال دادند.

این مطلب را هم بخوانید
کاخ عالی قاپو اصفهان، شاهکار معماری نقش جهان

چگونه به پل خواجو برسیم و در آن جا اقامتگاه داشته باشیم؟

برای رفتن به پل خواجو باید خود را به خیابان کمال اسماعیل برسانید. این خیابان توسط پل خواجو به بلوار آیینه خانه مرتبط شده‌است. با رسیدن به این خیابان می‌توانید از بخش‌های مختلف پل بازدید کنید.

با رفتن به پل خواجو تجربه تاریخی و جدیدی برای خود رقم بزنید.

و در نهایت برای رفتن به اصفهان و بازدید از پل خواجو نگران محل اقامت خود نباشید! چرا که در سپنجا می‌توانید اقامتگاه‌های متنوعی را بر اساس معیار‌های دلخواه خود دسته بندی کنید. اگر از طرفداران اقامت در سوئیت هستید، می‌توانید روی صفحه رزرو سوئیت در اصفهان کلیک کنید.

تا با خاطری آسوده محل اقامت خود را تعیین نمایید. در صورت بروز مشکل در مورد اقامتگاه خود با تیم پشتیبانی سپنجا تماس بگیرید. ما در بخش نظرات منتظر تجربیات و پیشنهادات شما در رابطه با سفر به اصفهان و بازدید از پل خواجو هستیم. نظرتان را درباره ویژگی‌های پل خواجو اصفهان و عکس‌های آن بیان کنید.

سخن پایانی

در این مقاله از سپنجا تلاش کردیم تا پل خواجو اصفهان و زیبایی‌هایش را معرفی کنیم. اگر از این جاذبه‌ها دیدن کرده‌اید، لطفا نظرات خود را با ما به‌اشتراک بگذارید. منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

اگر از سفرتان به شهر زیبای اصفهان اطمینان حاصل کرده اید، پیشنهاد می‌کنیم مطالب زیر را هم بخوانید. این مطلب شناخت فوق العاده ای از جاذبه هایی به شما می دهد که همه گردشگران آنها را نمی شناسند:

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 2 میانگین: 4]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا