دیدنی های مازندران

معرفی ۷ مورد از مکان های ناشناخته مازندران که تابه حال نمی‌شناختید!

استان مازندران از مهم‌ترین مقاصد تفریحی کشور است. این استان در طول سال میزبان گردشگران داخلی و خارجی از سراسر جهان می‌باشد.

شما درباره مکان های ناشناخته مازندران چه اطلاعاتی دارید؟

آیا می‌دانید چه جاذبه‌های دیگری در این استان وجود دارد که تابه حال نمی‌دانستید؟

حتماً مشتاق هستید درباره مکان‌های دیدنی ناشناخته این استان سرسبز بیشتر بدانید. استان زیبای مازندران جاذبه‌های طبیعی بسیاری دارد اما ممکن است تعدادی از جاهای دیدنی در این منطقه شمالی کشور نیاز به معرفی داشته باشد.

راهنمای سفر به چالوس
چالوس

اکنون قصد داریم در این مقاله درباره هر یک از مکان های ناشناخته مازندران اطلاعات جامع و کاملی را که لازم است پیش از سفر به این استان بدانید را در اختیار شما قرار دهیم. برای اینکه از وجود مناطق بکر و شگفت‌انگیز این استان توریستی آگاه شوید.

ما را تا پایان این مقاله از طریق سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا همراهی کنید. در ادامه این مطلب در مورد جاذبه‌هایی که تابه حال به آنجا نرفته‌اید و درباره آن نشنیده‌اید صحبت کردیم. همچنین شما می‌توانید برای سفر به این استان زیبای شمالی و رزرو سوئیت در مازندران با سامانه سپنجا در ارتباط باشید.

جنگل ارفع کوه مازندران، طبیعتی بکر در قلب سوادکوه

شاید در سفر به استان مازندران از جنگل‌های زیادی که در مسیر جاده و در مناطق مختلف استان قرار دارد بازدید کرده‌اید. یکی از مکان‌های ناشناخته مازندران ، ارفع کوه از جنگل‌های منطقه زیبا و بکر طبیعت سوادکوه می‌باشد. اما چیزی که باعث جذابیت این جنگل شده‌است.

وجود چشمه‌های متنوع پرآب و کوه‌های به هم پیوسته‌است. زیبایی این جنگل در فصول مختلف سال به قدر این طبیعت را جذاب جلوه می‌دهد که فقط با حضور در این مکان می‌توانید زیبایی آن را درک کنید.

مکان های ناشناخته مازندران

چگونه به جنگل ارفع کوه برسیم؟

جنگل ارفع کوه مازندران جزو ده جاذبه گردشگری استان محسوب می‌شود و در فاصله ۹۰ کیلومتری شهر ساری قرار دارد. همچنین گردشگرانی که می‌خواهند از تهران به این جنگل بروند باید از مسافت ۱۸۰ کیلومتری جاده فیروزکوه عبور کنند.

وجود دیگر جاذبه‌های گردشگری مانند غار اسپهبد خورشید، قلعه کنگلو، دریاچه زیبای شورمست، روستای دیدنی سنگده و جنگل بکر راش بر جذب گردشگر به این مناطق تأثیر زیادی داشته‌است. اگر یک برنامه‌ریزی به مدت دو روز و نیم داشته باشید می‌توانید از همه جاذبه‌های این جنگل دیدن کنید.

مکان های ناشناخته مازندران ؛ آبشار بولا، بهشتی در قلب مازندران

یکی از مکان های ناشناخته مازندران که زیبایی خاص آن باعث شده این جنگل را به بهشت مازندران تشبیه کنند. در واقع اگر می‌خواهید به بهشت سفری داشته باشید کافی است به بازدید از جاذبه‌های گردشگری آبشار‌های بولا یا اوبن دیدن کنید.

این جنگل در منطقه دودانگه شهر ساری قرار گرفته‌است و اصلی‌ترین آبشار‌های آن به عنوان آبشار خزه ای بولا شناخته شده‌اند. اگر قصد سفر به این جاذبه ناشناخته را دارید می‌توانید از مسیر فیروز کوه و روستای پل سفید در کنار روستای سنگده عبور کنید و این شگفتی طبیعت را نظاره کنید.


هم چنین بخوانید: مکان های ناشناخته چالوس را چقدر می شناسید؟


تابستان بهترین زمان برای سفر به بولا

با حضور در این جنگل شاهد انواع پوشش‌های گیاهی و گونه‌های جانوری متنوع خواهید بود! وجود درختانی با گونه‌های نایاب و خاص از جمله راش، ممرز، توسکا، درختان گلابی و گیلاس و آلوچه و گونه بلند مازو در کنار رودخانه‌های تجن رود و شیرین رود که آب این مناطق را تأمین می‌کنند و باعث سرسبزی و رونق جنگل می‌شود.

همه چیز را برای گذراندن بهترین لحظات تفریحی در یک سفر فراهم می‌کند. توصیه می‌کنیم سفر به طبیعت بولا را در فصل‌های گرم و سرد سال تجربه کنید زیرا هر کدام از این فصل‌ها نقش زیبا و متنوعی از خود را به طبیعت می‌دهند.

نکته جالبی که گردشگران را به این منطقه جذب می‌کند وجود آب و هوای خنک و مطلوب این طبیعت در فصل تابستان است؛ بنابراین اگر در تابستان گرمای سفر برایتان طاقت فرسا شد، به طبیعت بولا سفر کنید.

مکان های ناشناخته مازندران

مکان های ناشناخته مازندران ؛ روستای فیلبند، طبیعت ییلاقی با چشم‌اندازی شگفت‌انگیز

با سفر به یکی دیگر از مکان های ناشناخته مازندران به نام جنگل فیلبند، سپنچا را همراهی کنید. تا درباره این دهکده معلق در ابر اطلاعات بیشتری کسب کنید.

این مطلب را هم بخوانید
همه آنچه پیش از سفر به آلاشت باید بدانید + اقامتگاه ارزان و عکس

اکنون که این سؤال برایتان پیش آمده که چرا به روستا فیلبند سفر کنیم؟!

باید بگوییم گردشگران به واسطه طبیعت زیبای ییلاقی، آرامشی که در این منطقه وجود دارد، چشم‌انداز فوق‌العاده ای که با وجود ابر‌ها و فاصله ۲۷۰۰ متری از سطح دریا به وجود آمده و جذابیت خاصی به این طبیعت بخشیده‌است، وجود چشمه آب معدنی لار جهت آب درمانی، خانه‌ها و کلبه‌های روستایی و بارش‌های پی در پی در فصل بهار این مکان دیدنی را به دیگر جاذبه‌های گردشگری استان مازندران ترجیح می‌دهند.

بهترین زمان سفر به این روستا فصل بهار و اوایل پاییز است.

تجربه کوه‌نوردی در فیلبند

اگر می‌خواهید در سفر به مازندران تجربه کوه‌نوردی داشته باشید. طبیعت فیلبند را از دست ندهید. در اطراف این روستا قله‌های بلندی سر به فلک کشیده‌اند که مسیر‌های مختلفی برای پیمایش و صعود به آن‌ها وجود دارد.

اولین مسیر کوه‌نوردی روستا صعود به قله حصین است و دومین مسیر آن که از امام زاده قاسم و جنگل الیمستان می‌گذرد پیمایش از خط الراس فیلبند می‌باشد؛ بنابراین اگر برای یک کوه‌نوردی سخت آماده اید و از تمامی ابزار‌ها و امکانات کوه پیمایی برخوردار هستید به همراه یک تور کوه‌نوردی برنامه صعود به قله‌های فیلبند را تدارک ببینید.

قبل از سفر به فیلبند اقدام به اجاره سوئیت در فیلبند بکنید و اقامتی بی نظیر داشته باشید.

مکان های ناشناخته مازندران

مکان های ناشناخته مازندران ؛ آبشار پلنگ دره، جاذبه ای نایاب در شیرگاه مازندران

با وجود تراکم جاذبه‌های گردشگری استان مازندران، ممکن است در سفر به این استان مناطق زیادی در قالب مکان های ناشناخته مازندران باشند که از وجود آن‌ها بی اطلاع باشید.

یکی از این مناطق جذاب توریستی پلنگ دره شیرگاه است. با معرفی جاذبه گردشگری مازندران تا انتهای این بخش از مقاله همراه ما باشید.

دلایلی که گردشگران را به سمت پلنگ دره می‌کشاند! وجود آبشار و رودخانه ی خروشانی است که با سفر در فصل تابستان می‌توانید در رودخانه این طبیعت آب‌تنی و شنا کنید؛ و اگر در این زمینه حرفه ای تر باشید می‌توانید در حوضچه‌های آن شیرجه بزنید همچنین جاذبه‌های داخل جنگل و چشم‌انداز‌های تماشایی که درختان آن را به وجود آورده‌اند، دلایلی برای حضور توریست در این طبیعت دلنشین شده‌است. اجاره ویلا در شیرگاه که همه توریستان ابتدا اقدام به رزرو می کنند. پس ابتدا آن را رزرو کنید تا مشکلی در اقامت نداشته باشید.

بهترین زمان برای سفر به پلنگ دره

برای سفر به یکی از مکان های ناشناخته مازندران در فصل تابستان به منطقه ی شیرگاه بروید تا گرمای این فصل را فراموش کنید. آب و هوای این منطقه در فصل تابستان بسیار معتدل و مناسب سفر و گشت و گذار است.

برای رفتن به طبیعت پلنگ دره و بازدید از آبشار آن باید از جاده خاکی میان جنگل که در حصار درختان قرار گرفته‌است عبور کنید. پس از عبور از این مسیر می‌توانید ماشین خود را در پارکینگ آنجا پارک کنید و به جنگل نوردی بپردازید.

پوشش گیاهی و درختان جنگل بیشتر از گونه‌های توسکا، انجیلی و پرسیاوشان است. برای بازدید از آبشار پلنگ دره با ۸ متر ارتفاع باید از قسمت عرضی رودخانه که عمقی تیم متری دارد عبور کنید. توجه داشته باشید در سفر به منطقه پلنگ دره فرصت آب‌بازی و رودخانه نوردی را از دست ندهید.

اگر قصد دارید در پلنگ دره اقامت داشته باشید می‌توانید از امکانات رفاهی و گردشگری نظیر کمپینگ، خانه‌های روستایی منطقه شیرگاه با فاصله ۱۲ کیلومتری از شهر و هتلی که در نزدیکی قائمشهر با فاصله ۳۵ کیلومتر قرار دارد استفاده کنید.


همچنین بخوانید: پل چشمه کیله


مکان های ناشناخته مازندران

پارک جنگلی کشپل، جاذبه ای دیدنی در شهر نور

یکی از مکان های ناشناخته مازندران که توجه عده ای از گردشگران را به خود جلب کرده‌است. پارک جنگلی کشپل واقع در شهرستان نور است که با وجود چشمه‌های فراوان، رودخانه‌های خروشان، انواع درختان و دریاچه زیبایی که دارد به یک جاذبه گردشگری ناشناخته تبدیل شده‌است.

اگر در سفر به این جنگل دوست دارید قایق‌سواری را تجربه کنید باید به دریاچه سد الیمالات بروید. افرادی تصمیم سفر به پارک جنگلی کشپل می‌گیرند روی چشمه کشپل و اقامت به صورت کمپینگ را در این مکان حساب می‌کنند.

چگونگی اقامت و مسیر رسیدن به پارک جنگل کشپل

امکاناتی که این پارک جنگلی در کنار رود لاویج برای گردشگران در نظر گرفته‌است شامل رستوران، قهوه‌خانه، فروشگاه مواد غذایی، مکانی برای نصب چادر، سرویس بهداشتی و … می‌شود. این امکانات اقامت و کمپینگ در این مکان دیدنی را به مراتب آسان‌تر می‌کند. این تفریحگاه جنگلی با مساحت ۷۲۰۰ متری هر ساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر کشور است.

مسیری که شما برای رسیدن به جنگل باید از آن عبور کنید، مسیر ییلاقی شهر چمستان است که در فاصله ۲.۵ کیلومتری این شهر قرار دارد.

مکان های ناشناخته مازندران

 آبشار شاهان دشت، دومین آبشار بلند ایران

آبشار شاهان دشت آمل یک جاذبه گردشگری نزدیک به شهر تهران است که هنوز برای تعدادی از گردشگرانی که مقصد تفریحی خود را شمال کشور در نظر می‌گیرند از مکان های ناشناخته مازندران محسوب می‌شود.

دانستن اطلاعات و شناخت در مورد مرتفع‌ترین آبشار ایران خالی از لطف نیست. پس به ادامه مطالعه مطالب زیر بپردازید تا سفری به این جاذبه گردشگری محبوب داشته باشیم.

این مطلب را هم بخوانید
نمک آبرود قطب گردشگری شمال ایران را بشناسید.

چرا گردشگران برای سفر به شمال کشور، آبشار شاهان دشت را مقصد تفریحی خود انتخاب می‌کنند؟ از دلایلی که باعث شده این آبشار مورد استقبال طبیعت گردان قرار بگیرد می‌توان به فاصله ی نزدیک آن با پایتخت، وجود مجموعه ای زیبا از آبشار‌ها و بلندترین آبشار در این منطقه و عبور از مسیری جذاب برای رسیدن به آبشار و ثبت آن به عنوان اثر ملی ایران اشاره کرد.

بیشتر بخوانید : آشنایی با تنگه بهشت مازندران

آبشار شاهان دشت کجا است؟

آبشار وارنا یا شاهاندشت، فاصله این آبشار با شهر آمل ۶۵ کیلومتر است و در مجاورت روستای شاهان دشت قرار دارد. بلند‌ترین آبشار مازندران به روی کوهی به شکل هرم قرار گرفته که چشم‌انداز شگفت‌انگیز روستای شاهاندشت را به‌طور کامل نمایش می‌دهد.

وجود سه آبشار متعدد در این منطقه موجب شده برخی ارتفاع آبشار را ۱۸۰ متر در نظر بگیرند. البته عده ای براین باورند که ارتفاع آبشار ۵۱ یا ۶۲ متر می‌باشد.

مکان های ناشناخته مازندران

این آبشار به عنوان یکی از مهم‌ترین مکان های ناشناخته مازندران و جاذبه گردشگری شمال کشور با شماره ۱۸۰ در سال ۱۳۹۰ ثبت ملی شده‌است.

شاید برای شما سؤال مطرح شود که آبی که راهی آبشار می‌شود از کجا تأمین می‌شود؟

تنگه الیاس محل تأمین آب این آبشار است که وجود ۱۰ چشمه در این تنگه باعث خروش آب‌های گوارای این منطقه از زمین به آبشار شاهاندشت شده‌است.

جذابیت آبشار شاهان دشت کجا است؟

هنگام سفر به مازندران و بازدید از آبشار شاهان دشت به قلعه ملک بهمن که در کنار آبشار قرار دارد توجه کنید. قدمت این قلعه تاریخی ۳۰۰۰ سال است که به دوران شاه عباس صفوی بازمی‌گردد. این قلعه در زمان شاه عباس در سال ۱۰۰۵ هجری دچار آخرین تغییرات شد.

قلعه ملک بهمن که به ملک قلاع هم شهرت دارد یکی از بزرگترین قلعه‌های کوهستانی منطقه البرز ایران است. مصالحی که در ساخت بنای قلعه استفاده شده‌است از جنس سنگ و نوعی ساروج بوده ساروج موادی است که از مخلوط شیر و نوعی خاک و تخم مرغ بدست می‌آید.


همچنین بخوانید: مجموعه آبشارهای کوهسر


پارک جنگلی چالدره، جاذبه ای زیبا در مسیر تنکابن

یکی از دیگر از مکان‌های ناشناخته مازندران، که فاصله آن با تنکابن ۱۸ کیلومتر است و ارتفاعی حدود ۴۰۰ متر از سطح دریا دارد. پارک جنگلی چالدره است.

قرار گرفتن این منطقه گردشگری در شهر تنکابن باعث زیبایی هر چه بیشتر این شهر شده‌است. وجود جنگل دوهزار در مسیر رسیدن به پارک شرایط آب و هوایی معتدل و مطلوبی را برای این طبیعت چشم نواز رقم زده‌است.

مکان های ناشناخته مازندران

چرا چالدره نام پارک جنگلی در تنکابن است؟

پارک جنگلی چالدره از مکان های ناشناخته مازندران در قسمت عمیق دره ای سرسبز واقع شده و این سبب شده تا نام این پارک جنگلی چالدره گذاشته شود. با رفتن به این منطقه گردشگری می‌توانید چشم‌انداز‌های زیبایی از پوشش‌های گیاهی جنگل، شالیزار‌های تماشایی، باغ‌های مرکبات پر از محصول را ببینید.

آرامشی که در این منطقه ساکن شده باعث تازگی روحتان می‌شود. حس خوب کلبه‌های چوبی ی خواهید ماندن شب در جنگل را تجربه کنید. از کلبه‌های چوبی را برای اقامت استفاده کنید.

این کلبه‌ها علاوه بر اینکه از چوب همین درختان ساخته شده‌اند؛ و احساس خوبی به شما می‌دهند امکاناتی مانند کولز گازی، شومینه هیزمی، یخچال و… برای رفاه حال گردشگران دارند. به جنگل چالدره بروید و یک شب در آن جا بمانید تا سفری دلچسب را تجربه کنید.

جمع‌بندی: بهترین جاذبه گردشگری و اقامتگاه مازندران کجاست؟

اگر قصد سفر به شمال کشور را دارید بازدید از مکان های ناشناخته مازندران را در برنامه تان قرار دهید. تا از جاذبه‌های این شهر زیبا لذت ببرید. اما بهتر است قبل برنامه‌ریزی برای سفر به مازندران محل اقامت خود تعیین کنید.

تا برای ماندن در مکان‌های تفریحی مختلف این استان دچار مشکل نشوید. شما می‌توانید برای رزرو سوئیت در مازندران از طریق سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا اقدام کنید.

بیشتر بخوانید : جاهای دیدنی مازندران در پاییز که نباید از دست بدهید

مکان های ناشناخته مازندران

شما این امکان را دارید از طریق سامانه سپنجا بر اساس بودجه ای که در نظر گرفته‌اید. برای رزرو سوئیت ارزان در مازندران اقدام کنید. انتخاب محل اقامت شما به صورت دلخواه است و تیم حرفه ای سپنجا آماده ارائه هرگونه خدمات به مشتریان در این زمینه می‌باشد.

شما چه تجربه ای از سفر به مکان های ناشناخته مازندران دارید؟

تابحال به کدام جاذبه گردشگری ناشناخته سفر کرده‌اید؟ اگر تجربه ای از سفر به شمال کشور به ویژه استان مازندران دارید با ما و دیگر کاربران که این مقاله را مطالعه می‌کنند به اشتراک بگذارید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 2 میانگین: 5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا