دیدنی های مازندران

پل چشمه کیله تنکابن، اثری باقی مانده از ساخته های دوران پهلوی

سفر به مازندران و بازدید از جاذبه های تنکابن از خاصیت های مناطق شمالی کشور است. تنکابن جاهای دیدنی بسیار متنوعی دارد. یکی از همین جاذبه های گردشگری پل چشمه کیله تنکابن است.

در واقع تنکابن از شهر های بزرگ استان مازندران محسوب می‌شود و باید پتانسیل میزبانی بسیار زیادی را برای میزبانی از گردشگران داشته باشد. تنکابن در گذشته به نام های دیلم خاصه، شهسوار و تنکابن فیض شهرت داشته است.

در شهر تنکابن همه چیز دست به دست هم می‌دهند که شما سفری دلچسب را داشته باشید. کافیست از طریق سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا آمادگی خود را برای سفر اعلام کنید.

طبیعت و تنکابن و جاهای دیدنی این شهر از جمله پل چشمه تنکابن موجب شده است هر ساله گردشگران زیادی به این منطقه قدم گذارند. در این مقاله می‌خواهیم به یکی از دیدنی های تاریخی و تفریحی زیبای شهر تنکابن یعنی پل چشمه کیله تنکابن اشاره کنیم. با سپنجا همراه باشید:

مطالب بیشتر:آشنایی با پل ورسک

پل چشمه کیله تنکابن، یکی از خاص ترین پل های شمال کشور

برای رفتن به این منطقه خوش آب و هوای باید سفر خود را از زیباترین جاده ایران آغاز کنید یعنی جاده چالوس شمال، در تنکابن تعداد زیادی رودخانه در جریان هستند و روی آن ها پل های مختلف و جذابی طراحی شده اند و نام یکی از آن ها پل چشمه کیله تنکابن است.

این مطلب را هم بخوانید
 مجموعه آبشارهای کوهسر ، آلبومی از زیبایی های مازندران

جالب است بدانید این پل زیبا در سال ۱۳۰۹ توسط مهندسان روسی و آلمانی احداث شده و ساخت آن تا پایان سال ۱۳۱۱ به طول انجامید.

مطالعه بیشتر:آبشار سنگ بن چشمه، بازدید از منطقه ای سحرانگیز در تنکابن از دست ندهید!

 

 پل چشمه کیله تنکابن از بهترین جاهای دیدنی تنکابن

نگاهی بر معماری و دیدنی های پل چشمه کیله تنکابن

از زمان ساخت این پل چیزی حدود ۷۵ سال می گذرد و اگر از آنجا بازدید کنید هنوز می بینید مردم روی آن رفت و آمد می‌کنند و این پل همان‌طور مستحکم و استوار بر جای خود مانده است. در معماری این پل قوس هایی را می‌بینید که هنر معماران خارجی و خوش سلیقگی آن ها را نشان می دهد.

 

به محیط اطراف و بنای پل که دقت کنید بافت هایی از جنس سنگ خواهید دید که روی آن گل هایی را طراحی کرده اند. اگر به پل چشمه کیله بروید می‌توانید از دیگر جاذبه تاریخی شهر تنکابن یعنی بازار کهنه یا شیطان بازار دیدن کنید.

شما می‌توانید سفر خود را برای رفتن به شمال کشور و شهر تنکابن برای نیمه اول سال برنامه‌ریزی کنید. زیرا در این فصل از سال آب و هوای تنکابن برای بازدید از رودخانه ها و سایر مناطق طبیعی در مطلوب ترین حالت ممکن قرار دارد و جذابیت سفر شما را دو چندان خواهد کرد.


همچنین بخوانید: دشت دریاسر

همچنین بخوانید: آبشار سنگ بن چشمه


مکان اقامتی در تنکابن وپل چشمه کیله تنکابن

همیشه تعیین محل اقامت قبل از سفر از کار های ضروری است باید انجام دهید و پس از آن آماده سفر شوید؛ بنابراین در این زمینه می‌توانید از سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا استفاده کنید! سپنجا این امکان را برای شما به وجود آورده است تا در کوتاهترین زمان محل اقامت ایده آلتان را در جای جای ایران پیدا کنید و اقدام به رزرو کنید! از این دیگر برای اقامت نگرانی ندارید و خیال خود و اعضای خانواده تان را راحت می‌کنید.

این مطلب را هم بخوانید
جاهای دیدنی مازندران در پاییز که نباید از دست بدهید

در این سفر برای بازدید از پل چشمه کیله تنکابن، پیشنهاد می‌کنیم اجاره سوئیت در تنکابن را امتحان کنید! راستی! این تنها دیدنی شهر نیست و جاذبه های فوق العاده ای در شهر تنکابن انتظارتان را می‌کشند. اگر خواهان آشنایی با آنها هستید پیشنهاد می‌کنم مطلب “جذاب ترین جاهای دیدنی تنکابن” ما را از دست ندهید.

 پل چشمه کیله تنکابن در استان مازندران

 

امیدواریم اطلاعات مفیدی را در این مقاله در اختیار شما قرار داده باشیم. اگر تجربه ای ای در زمینه بازدید از جاهای دیدنی تنکابن دارید، در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا