دیدنی های مازندران

جاهای دیدنی مازندران در پاییز که نباید از دست بدهید

پاییز با زیبایی‌های شگفت‌انگیز خود به پادشاه فصل‌ها معروف است. حال که فصل پاییز رسیده است، پیشنهاد می‌کنیم که فرصت تماشای دیدنی‌های مازندران را از دست ندهید. دیدن طبیعت و مناظر بی‌نظیر مازندران در فصل هزار رنگ پاییز، خاطره‌ای به یادماندنی را در ذهن شما حک خواهد کرد. اگر شما هم می‌خواهید با جاهای دیدنی مازندران در پاییز آشنا شوید، خواندن این مقاله از سپنجا را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

جاهای دیدنی مازندران در پاییز

پاییز با زیبایی‌های بی‌نظیر خود یک فرصت مناسب برای مسافرت رفتن به شهرهای شمالی است. به این دلیل که زیبایی شهرهای شمالی در این فصل شگفت‌انگیز، به کمال می‌رسد و منظره‌ای رویایی را برای شما به ارمغان می‌آورد؛ بنابراین اگر شما هم می‌خواهید چند روزی از هیاهو و سر و صدای زندگی شهری به دور باشید، پیشنهاد می‌کنیم که سفر به مازندران در فصل پاییز را در برنامه خود قرار دهید.

عطر درختان قدیمی، خانه‌های کاه‌گلی، پیاده‌روی در زمین‌های سنگ‌فرش شده و غیره همگی تجربه‌ای است که حیف است از دست بدهید. علاوه بر این طبیعت زیبا در کنار هوای لطیف، بازارهای محلی مازندران ، صنایع دستی، گویش و زبان دل‌انگیز مازندران و … از جمله جاذبه‌هایی است که باعث می‌شود تا نظر هر سلیقه‌ای را به خود جلب کند.

روستاهای دیدنی مازندران در فصل پاییز با میوه‌هایی مانند انار سرخ، خرمالو، کندس، نارنگی‌های زرد و سبز، ولیک و … جذابیت خاصی به طبیعت بخشیده است. یکی از ویژگی‌های جاهای دیدنی مازندران در پاییز ارزان‌‌تر و مقرون‌به صرفه‌تر بودن آن نسبت به سایر فصول سال مانند بهار و تابستان است؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که دیدن پاییز هزار رنگ مازندران را از دست ندهید.

جاهای دیدنی مازندران در پاییز

دریاچه جنگلی چورت

یکی از بی‌نظیرترین روستاهای دیدنی مازندران در فصل پاییز دریاچه چورت است که در شمال شرقی استان مازندران قرار دارد. یکی از جذابیت‌های این دریاچه نحوه شکل‌گیری آن است. زمین‌لرزه‌ای که در حدود هفتاد سال پیش اتفاق افتاد، باعث شد تا مسیر چشمه کنار این دریاچه بسته شود. این ویژگی باعث شد تا دریاچه‌ای در این محل ایجاد شود.

درختان پاییزی کنار آب این دریاچه و درختانی که در داخل این دریاچه ایجاد شده است، منظره‌ای کم‌نظیر را ایجاد کرده است.

دیو چهره در نوشهر

یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های طبیعی مازندران در پاییز دیو چشمه است که در ۲۵ کیلومتری مسیر نوشهر به چالوس قرار گرفته است. در این منطقه ییلاقی و مرتفع آب بسیار زلالی جریان دارد و همین ویژگی باعث شده است تا این منطقه به عنوان یکی از جاهای دیدنی مازندران در پاییز از سرسبزی بی‌نظیری برخوردار باشد.

آب دیو چهره نوشهر قابل آشامیدن است. همچنین در اطراف این منطقه پلکانی ساخته شده است که باعث می‌شود تا صدای دل‌انگیز آب به گوش گردشگران برسد. اگر قصد رفتن به این منطقه را دارید، می‌توانید یک وعده غذایی خود را در کبابی‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی کنار این منطقه نوش جان کنید.

دیو چهره نوشهر در جاده چالوس، دوراهی چالوس دو آب به کجور، ۲۴ کیلومتر بعد از جاده اصلی، نزدیک استانک رود، ضلع جنوبی جاده قرار گرفته است.

دیو چهره نوشهر

سرزمین رویایی و زیبای آلاشت

اگر به دنبال یک منطقه رویایی در فصل پاییز می‌گردید، ییلاق جادویی آلاشت را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این ییلاق زیبا و بکر در نزدیکی شهرستان سوادکوه مازندران قرار گرفته است. این روستا در اکثر اوقات پوشیده از مه است و با طبیعت خیره‌کننده و آب و هوای دلفریب خود، نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.

این روستای زیبا و ییلاقی در دل کوچه پس کوچه‌های تنگ و سنگ‌فرش شده خود، خانه‌های خشتی با شیروانی‌های چوبی بسیاری جای داده است. همین ویژگی باعث شده است تا آلاشت به عنوان یکی از جاهای دیدنی مازندران در پاییز دلربایی خاصی داشته باشد.

این روستای زیبا با طبیعت بی‌نظیر خود دارای دیدنی‌های بسیار زیادی است. رصد خانه شمال ایران، امام‌زاده حسن و مسجد امام حسین با معماری منحصر به فرد خود و مسجد جامع آلاشت از جمله مکان‌های دیدنی این روستای ییلاقی است. از دیگر جاذبه‌های دیدنی این منطقه می‌توان خانه محل تولد رضا پهلوی اشاره کرد. اکنون این خانه تغییر کاربری داده و تبدیل به موزه مردم‌شناسی شده است.

گاهی برخی گردشگران هنگام ورودی آلاشت، مسیر جنگلی دیگری را انتخاب می‌کنند. این مسیر جنگلی، جاده سرکوه است که به یک پارک جنگلی زیبا و غیر قابل تصور ختم می‌شود. همچنین در نزدیکی روستای آلاشت، یک آبشار بسیار زیبایی به نام چرات قرار دارد که دیدن آن حس طراوت و سرزندگی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

برای اجاره سوئیت در سواد کوه روی لینک کلیک کنید.

جنگل افسانه‌ای دالخانی یا دالان بهشت

لوکیشن جنگلی بسیاری از فیلم‌های معروف سینمای ایران، جنگل دالخانی و یا همان دالان بهشت مازندران است که در روستای دالخانی رامسر واقع شده است. این روستا به دلیل جاده سرسبز و رویایی خود به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی مازندران در پاییز معروف است. همین ویژگی باعث شده است تا لقب دالان بهشت به آن داده شود.

این منطقه در بیشتر روزهای سال پوشیده از یک مه نیمه غلیظ است و این ویژگی باعث می‌شود تا برای لحظاتی از شدت زیبایی این منطقه بهشتی شوکه شوید. این منطقه زیبا در روستای گالش محله رامسر قرار دارد.

سرزمین خیره‌کننده لفور

جنگل لفور و یا سرزمین هفت آبشار، جزو مناطق استثنایی مازندران است که با مناظر بی‌بدیل و خیره‌کننده خود، هوش از سر شما می‌پراند. این منطقه پوشیده از جنگل‌های قدیمی هیرکانی است که با نام دیگر فسیل زنده نیز مشهور است. زیبایی این جنگل در فصل پاییز در نوع خود بی‌نظیر است و شما را در زیبایی خود غرق خواهد کرد.

یکی از جذابیت‌های این منطقه وجود هفت آبشار است که دلبری بسیار زیادی می‌کند. صدای ناب آب در دل طبیعت منحصر به فرد این منطقه، یک منظره‌ی فوق‌العاده زیبا را برای شما به ارمغان می‌آورد.

لفور

جنگل زیبای ارفعده

یکی از جاهای دیدنی مازندران در پاییز جنگل ارفعده مازندران است. این جنگل زیبا در مسیر جاده تهران به فیروزکوه و در دو کیلومتری پل ورسک واقع شده است؛ بنابراین اگر می‌خواهید که برای چند روزی از آلودگی هوای تهران در فصل پاییز نجات پیدا کنید، این جنگل خارق‌العاده را به شما پیشنهاد می‌دهیم. طبیعت بکر این منطقه از جمله چشمه‌ها، رودخانه‌ها و گونه‌های نادر گیاهی از جمله مواردی است که قطعا شما از دیدن آن شگفت‌زده خواهید شد.

بیشتر چشمه‌های طبیعی مازندران در جنگل ارفعده واقع شده است؛ بنابراین این مکان یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب برای کسانی است که می‌خواهند ساعاتی از روز را در قلب طبیعت و به دور از هیاهوی شهری سپری کنند.

روستای کوهستانی ناندل

در مسیر جاده کوهستانی هراز یک روستای بسیار زیبایی قرار دارد که به ناندل معروف است. این روستا جزو یکی از بهترین مناطق شمالی برای سفر به شمار می‌رود. این روستای کوهستانی در نزدیکی دماوند قرار دارد؛ بنابراین اگر قصد صعود به قله دماوند دارید، می‌توانید این مسیر را انتخاب کنید. همچنین اگر اهل طبیعت‌گردی و یا کوهنوردی هستید، نادل یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب برای شماست.

یکی از جذابیت‌های دیدنی این روستای کوهستانی وجود آبشارهای دیدنی آن است که باعث شده است تا این دهکده، جذاب و منحصر به فرد به نظر برسد. این منطقه اغلب اوقات در مه غلیظی فرو می‌رود و هیمن ویژگی باعث جذابیت آن به عنوان یکی از جاهای دیدنی مازندران در پاییز به شمار می‌رود.

روستای کوهستانی ناندل

پارک جنگلی کشپل

یکی از دیدنی های استان مازندران پارک جنگلی کشپل است. از آنجایی که این منطقه دارای اقامت‌گاه و مکان‌های تفریحی بسیاری است؛ بنابراین یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب برای کسانی است که می‌خواهند یک روز به یادماندنی همراه با دوستانشان را تجربه کنند.

جنگل‌های این منطقه پر از درختان افرای سر به فلک کشیده و پرتراکم است. همچنین رودخانه‌های فصلی و چشمه‌های جوشان زیرزمینی با آب زلال قسمتی از جذابیت‌های این پارک طبیعی هزار ساله به شمار می‌رود. این پارک جنگلی در شهرستان نور در نزدیکی چمستان قرار دارد.

روستای ییلاقی لاویج

یکی از جاهای دیدنی مازندران در پاییز روستای ییلاقی لاویج است که با چشم‌انداز طبیعی و هوای مطبوع و خنک خود، قطعا شما را شگفت‌زده خواهد کرد. یکی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه، چشمه‌ آب گرم آن است که املاح معدنی آن خاصیت درمانی دارد. به طوری که بسیاری از گردشگران برای درمان امراض پوستی، مشکلات اعصاب و کاهش دردهای مفصلی خود به این منطقه سفر می‌کنند.

این مطلب را هم بخوانید
خوشمزه‌ترین غذاهای شمال ایران

امکانات رفاهی چشمه‌ آب گرم لاویج بسیار کامل است. بر روی چشمه آب گرم معدنی این منطقه دو استخر زنانه و مردانه احداث شده است و هر بخش دارای دوش، استخر و وان جداگانه‌ای است. گنجایش هر کدام از استخرها بین ۱۰ تا ۲۰ نفر است. اگر قصد سفر به این منطقه را دارید، می‌توانید برای اقامت چند روزه خود و بهره‌مندی از خواص آب معدنی لاویج از مسافرخانه‌های این روستای ییلاقی استفاده کنید.

از جمله معروف‌ترین سوغاتی‌های این منطقه می‌توان به صنایع دستی چوبی، محصولات لبنی، عسل طبیعی و… اشاره کرد. برای دسترسی به روستای ییلاقی لاویج به عنوان یکی از جاهای دیدنی مازندران در پاییز باید به سمت غرب چمستان حرکت کنید. در فاصله ۳ کیلومتری چمستان به نور، یک مسیر فرعی بسیار زیبا وجود دارد. بعد از عبور از پارک جنگلی کشپل به روستای دیدنی و منحصر به فرد لاویج می‌رسید.

از دیگر جاذبه‌های دیدنی این منطقه می‌توان به درختان راش چند هزار ساله جنگل‌های هیرکانی اشاره کرد. در جنگل‌های انبوه منطقه لاویج، تنوع گونه‌های گیاهی و درختی بسیار زیادی وجود دارد. محلی‌های این منطقه هر ساله میوه‌های وحشی و جنگلی این منطقه را در اواخر فصل تابستان جمع‌آوری می‌کنند.

آبشار دیدنی “حرام او” از دیگر جاذبه‌های دیدنی منطقه ییلاقی لاویج به شمار می‌آید که آب خنک و گوارای آن در فصل تابستان حس و حال متفاوتی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

مطالعه مطالب مرتبط:

لیست ۱۹ تایی از زیباترین دریاچه های ایران

دریاچه شورمست

دریاچه شورمست سوادکوه به دلیل زیبایی‌های چشم‌نواز خود به بهشت مازندران شهرت پیدا کرده است. اگر شما هم جزو کسانی هستید که به سفر به طبیعت علاقه دارید، دریاچه شورمست می‌تواند یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب برای روز جمعه شما باشد. دریاچه شورمست به عنوان یکی از جاهای دیدنی مازندران در پاییز به صورت یک نگین زیبا در میان کوه‌های مازندران می‌درخشد و زیبایی‌های خودش را به رخ طبیعت‌دوستان می‌کشد.

مناطق زیبا و چشم‌اندازهای بکر اطراف طبیعت دریاچه شورمست کم نیستند. از جمله آنها می‌توان به جنگل‌های انبوه توسکا، جنگل ارفع ده، قلعه کنگلو، غار اسپهبد خورشید، جنگل درختان راش و… اشاره کرد.

گزینه‌های بسیار زیادی برای تفریح در دریاچه شورمست وجود دارد. قایق‌سواری، ماهیگیری، اسب سواری در اطراف دریاچه، دوچرخه‌سواری در مسیر جنگلی اطراف دریاچه، پیاده روی درون جنگل و… از جمله تفریحاتی است که یک روز خاطره‌انگیز را برای شما به ارمغان می‌آورد. اگر دوست دارید تا خوابیدن در یک کلبه جنگلی را امتحان کنید، اقامتگاه دریاچه شورمست می‌تواند شما را به آرزویتان برساند.

البته در روستاهای اطراف دریاچه، ویلاها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانید یک شب رویایی را در این مکان‌ها سپری کنید. اگر قصد ماندن در یکی از این اقامتگاه‌ها را داشتید، خوردن غذاهای محلی و خوشمزه شمالی را از دست ندهید. بسیاری از گردشگران به جای اقامت در این ویلاها تمایل دارند تا در اطراف دریاچه کمپینگ بزنند.

اگر شما هم دوست دارید تا خوابیدن در طبیعت دریاچه شورمست به عنوان یکی از جاهای دیدنی مازندران در پاییز را تجربه کنید، حتما چادر مسافرتی و کیسه خواب و سایر لوازم مورد نیاز برای یک شب ماندن را همراه خود داشته باشید.

اگر قصد دارید تا از تهران به سمت دریاچه شورمست حرکت کنید، تنها با ۲۵۰ کیلومتر رانندگی در مسیر جاده فیروزکوه می‌توانید به این منطقه دیدنی برسید.

دریاچه الیمالات، نگین مازندران

دریاچه الیمالات جزو آن دسته از دریاچه‌هایی است که مانند آن را در هیچ کجای ایران پیدا نخواهید کرد. این دریاچه به دلیل شکوه و آرامش خاص خود، در بین گردشگران از شهرت بسیار بالایی برخوردار است. این دریاچه دیدنی از جمله جاذبه‌های طبیعی شهرستان نور به شمار می‌رود که در مسیر چمستان به نور واقع شده است.

دریاچه الیمالات در میان جنگل‌های انبوه هیرکانی قرار گرفته است و حس مناطق استوایی را برای شما به ارمغان می‌آورد. با عبور از میان درختان سربه فلک کشیده با چشم‌اندازهای بی‌نظیر این منطقه، یک سفر تکرار نشدنی را تجربه خواهید کرد.

اگر قصد دارید تا آخر هفته خود را در یک محیط آرام‌بخش و بکر سپری کنید، پیشنهاد می‌کنیم که این بار دریاچه الیمالات به عنوان یکی از جاهای دیدنی مازندران در پاییز را امتحان کنید. این دریاچه در میان دل جنگل مانند نگینی می‌درخشد. در اطراف این دریاچه امکانات رفاهی بسیاری مانند پارکینگ، رستوران، سرویس بهداشتی، آلاچیق و… وجود دارد.

این منطقه برای علاقه‌مندان به ماهیگیری و قایق‌سواری یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است؛ بنابراین اگر قصد دارید تا از این منطقه رویایی دیدن کنید، حتما وسایل و تجهیزات مورد نیاز همراه خود داشته باشید. قزل‌الا و آمور از جمله ماهیانی هستند که می‌توانید در این منطقه آنها را صید کنید. البته مردم محلی این منطقه عادت دارند تا ماهی قرمز شب عید خود را در دریاچه الیمالات رها کنند؛ بنابراین ممکن است هنگام ماهیگیری تعداد زیادی از این نوع ماهی را ببینید.

یکی از تماشایی‌ترین فصل‌ها برای دیدن زیبایی‌های دریاچه الیمالات، فصل پاییز است. پهنه آبی این دریاچه دیدنی در میان درختان زرد رنگ پاییز جلوه‌ای دیگر خواهد داشت. راه‌پیمایی، قایق‌سواری، دوچرخه‌سواری، عکاسی از طبیعت و… از جمله تفریحاتی که فرصت تجربه آن در سفر به این دریاچه دیدنی برای شما مهیا است.

دریاچه الیمالات

پارک جنگلی بزچفت بابل

یکی از جاهای دیدنی مازندران در پاییز پارک جنگلی بزچفت بابل است که به پارک جنگلی بابلکنار نیز شناخته می‌شود. اصلی‌ترین جاذبه‌ دیدنی بزچفت بابل، آبشار و چشمه کوچکی است که در میان این جنگل قرار گرفته است. اگر قصد دارید تا بعد از یک هفته شلوغ و پراسترس، آرامش مطلق را تجربه کنید، بازدید از این جنگل را در برنامه گردشی خود قرار دهید.

طبیعت بکر و زیبای جنگل بزچفت بابل در کنار صدای خوش پرندگان، روح و روان شما را تازه خواهد کرد. به خصوص اگر فصل پاییز را برای دیدن این جنگل انتخاب کنید، بدون تردید زیبایی طبیعت بکر این منطقه شما را شیفته خود خواهد کرد. قدم زدن بر روی برگ‌های پاییزی که به صورت فرشی قرمز در جنگل پهن شده‌اند، حس و حال نابی را برای شما به ارمغان می‌آورند.

اگرچه پارک جنگلی بزچفت امکانات رفاهی بسیار زیادی ندارد، اما حداقل امکانات این منطقه مانند سرویس بهداشتی، رستوران، قهوه‌خانه، مسجد، پارک بازی، پارکینگ و… یک رفاه نسبی را برای شما فراهم می‌کنند.

پارک جنگلی بزچفت به عنوان یکی از جاهای دیدنی مازندران در پاییز در ۲۲ کیلومتری شهر بابل واقع شده است. اگر قصد دارید تا از تهران به این منطقه دیدنی سفر کنید می‌توانید هر دو جاده هراز و فیروزکوه را برای سفر انتخاب کنید. در نزدیکی این پارک جنگلی، جاذبه‌های دیدنی بسیار زیادی وجود دارند؛ بنابراین شما می‌توانید علاوه بر لذت بردن از طبیعت این منطقه، از جاذبه‌های گردشگری آن مانند مسجد چهار سوق و آبشار تیرکن دیدن کنید.

شما می‌توانید برای اقامت در این پارک جنگلی، اقامتگاه‌های بومگردی با معماری سنتی و کلبه‌های جنگلی را انتخاب کنید تا یک شب به یاد ماندنی را در این منطقه سپری کنید. مناظر بکر و تماشایی پارک جنگلی بزچفت شما را برای چند روزی از دنیای پرهیاهو دور نگه خواهد داشت.

مطالعه بیشتر:

بزرگ‌ترین و زیباترین پارک های جنگلی ایران

روستای ناتر

طبیعت مازندران، جذابیت‌های ویژه‌ای دارد. یکی از زیباترین و بکرترین مناطق ییلاقی این استان، روستای زیبای ناتر است که در دل جاده چالوس قرار گرفته است؛ بنابراین با گذشتن از مسیرهای پرپیچ و خم جاده چالوس به یک روستای زیبا با مناظر دیدنی در میان کوهستان می‌رسید که با معماری قدیمی و قدمت ۲۵۰۰ ساله خود، شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

روستای ناتر به عنوان یکی از جاهای دیدنی مازندران در پاییز ۴۴ چشمه معدنی و گوارا دارد و جزو یکی از مرتفع‌ترین روستاهای چالوس به شمار می‌رود که از آنجا روستای کلاردشت قابل دیدن است. از جمله جاذبه‌های گردشگری در اطراف این روستا می‌توان به مناطق بارینگتون، کندیچال، قلقله چشمه، ککی چشمه، چشمه لنار، چشمه شفابخش درایو، رودخانه آیسورار و… اشاره کرد.

قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های این روستای قدیمی و دیدن معماری سنتی خانه‌های آن حس و حال نابی را برای شما به ارمغان می‌آورد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که در صورت سفر به این منطقه ییلاقی حتما دوربین عکاسی حرفه‌ای به همراه داشته باشید تا بتوانید مناظر بکر این منطقه را برای خودتان ثبت کنید.

این منطقه ییلاقی به دلیل مجاورت با کوهستان از آب و هوای مطبوعی در فصل تابستان برخوردار است؛ بنابراین برای فرار از گرمای داغ تابستان، سفر به این منطقه را به شما توصیه می‌کنیم. اما زیبایی طبیعت روستای ناتو در فصل پاییز دوچندان است. آب و هوای این روستا در فصل زمستان به دلیل بارش برف، کمی سرد است؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که برای سفر به روستای ناتو به عنوان یکی از جاهای دیدنی مازندران در پاییز یکی از فصل‌ها بهار، تابستان و پاییز را انتخاب کنید.

این مطلب را هم بخوانید
جاهای دیدنی فریدون کنار را بشناسید!

دشت دریاسر تنکابن

در جنوب شهر تنکابن یک مکان دیدنی به نام دشت دریاسر قرار دارد. اگر عاشق طبیعت هستید و می‌خواهید یک روز به یادماندنی را تجربه کنید، بازدید از دشت دریاسر تنکابن را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

این دشت زیبا و دیدنی در غرب استان مازندران قرار گرفته است. برای دسترسی به این منطقه از تهران می‌توانید از سمت جاده هراز به سمت امامزاده قاسم بروید. در بین راه به یک دوراهی می‌رسید که باید سمت چپ را برای رسیدن به این منطقه انتخاب کنید. در انتهای این جاده، روستایی به نام عسل محله قرار گرفته است. با یک ساعت و نیم پیاده‌روی و عبور از میان چشمه‌ها و تپه‌ها به دشت دیدنی دریاسر خواهید رسید.

دشت دریاسر به عنوان یکی از جاهای دیدنی مازندران در پاییز از طبیعت کم‌نظیری برخوردار است. به خصوص در فصل بهار و اوایل تابستان تمامی این دشت با گل‌های زرد بابونه، یک منظره‌ی خیره‌کننده‌ای را به ارمغان می‌آورد. در مسیر راه این دشت، ده‌ها چشمه‌ به چشم می‌خورد که آب آن از میان سبزه‌ها به بیرون می‌ریزد؛ بنابراین کمتر جایی در این منطقه را پیدا خواهید کرد که خشک باشد.

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی این منطقه رودخانه‌ای است که از ارتفاعات سیالان سرچشمه می‌گیرد و تمامی این دشت را سیراب می‌کند. کوه‌های پوشیده شده از گونه‌های گیاهی، جنگل‌های اطراف دشت دریاسر، قله تماشایی سیالان بهشت را برای گردشگران تداعی می‌کند.

یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های سفر به دریاسر تنکابن، زیبایی آسمان شب این منطقه است. شما می‌توانید شهاب‌باران این منطقه را ببینید و ستاره‌ها را تماشا کنید. نزدیکی ستاره‌ها به شما به گونه‌ای است که انگار می‌توانید با دست خود ستاره‌ها را بچینید.

جنگل الیمستان

جنگل الیمستان به عنوان یکی از جاهای دیدنی مازندران در پاییز به شمار می‌رود. دلیل نامگذاری این منطقه وجود گیاهی به نام الیما است که در فصل اردیبهشت به وفور دیده می‌شود. اگر شما هم دوستدار طبیعت هستید، دیدن مناظر زیبا، جنگل‌های سرسبز و انبوه احاطه شده در مه غلیظ این منطقه را از دست ندهید. جنگل الیمستان آمل به طلای سبز ایران شناخته می‌شود. چرا که مثل یک نگین سبز رنگ، در شمال کشور خودنمایی می‌کند.

پوشش جنگلی متنوع، وجود چشمه‌های فراوان، دشت‌های منحصر به فرد، اسب‌های زیبا، پایین بودن دما در فصل تابستان، طبیعت بکر و دست نخورده جنگل و… از جمله ویژگی‌های شاخص الیمستان به شمار می‌رود. این ویژگی باعث شده است تا توجه بسیاری از علاقه‌مندان به عکاسی را به خود جلب کند.

جاذبه‌ها و دیدنی‌های این منطقه بسیار زیاد است. به طوری که با هر بار آمدن به این منطقه، چیز جدیدی کشف خواهید کرد. برای دسترسی به جنگل الیمستان تنها با ۲۰ کیلومتر رانندگی از آمل به آن می‌رسید. اما اگر می‌خواهید از تهران به سمت این جنگل دیدنی حرکت کنید، باید ۱۴۰ کیلومتر از جاده هراز به سمت امامزاده لهاش رانندگی کنید.

با رفتن به جنگل الیمستان به عنوان یکی از جاهای دیدنی مازندران در پاییز می‌توانید تمامی جاذبه‌های طبیعی از جمله جنگل، کوه، استپ، دشت، گلزار، قله، مرتع و… را در یک روز ببینید. برخی از قسمت‌های مسیر الیمستان آفتابی و شرجی است. برخی جاهای دیگر آن پوشیده از مه است. جایی دیگر ممکن است باد تندی را تجربه کنید؛ بنابراین هر چیز غیرمنتظره‌ای ممکن است در این جنگل بی‌نظیر برای شما اتفاق بیفتد.

یکی از بی‌نظیرترین مناطق این جنگل دیدنی، نمای دماوند تا دریای خزر است. از بالاترین نقطه الیمستان تمامی جنگل‌ها و مراتع اطراف، زیر پای شما قرار گرفته‌اند و تجربه‌ای تکرار نشدنی را برای شما به ارمغان می‌آورند.

مرداب رنگی هسل

شهر چالوس جزو یکی از دیدنی ترین شهرهای مازندران به شمار می‌رود. یکی از جاذبه‌های پاییزی این شهر جنگل خیال‌انگیز و زیبای مشل موزی است. اما تمام زیبایی این جنگل فقط به درختان آن ختم نمی‌شود. اگر دل به این جنگل بسپارید و راهی این جنگل زیبا شوید، مردابی زیبا و دیدنی خواهید دید که به عنوان یکی از جاهای دیدنی مازندران در پاییز به شمار می‌رود.

یکی از جذابیت‌های این مرداب زیبا و دلربا، رنگ‌بندی زیبای آن در هر فصل است. به عنوان مثال این مرداب در فصل بهار و تابستان به رنگ زمرد، در پاییز و زمستان به رنگ قرمز و نارنجی در می‌آید.

وجود این مرداب بکر در دل جنگل بکر و سکوت دوست‌داشتنی جنگل، یک روز به یادماندنی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

جاهای دیدنی مازندران در پاییز

تله کابین رامسر

تله کابین رامسر، جزو یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی رامسر به شمار می‌رود. منظره فوق‌العاده جنگل‌های البرز از یک طرف و منظره دریای مازندران از طرفی دیگر باعث شده است تا این منطقه از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار باشد. کابین‌های مجموعه تله کابین ظرفیت ۴ نفر را دارد. این تله کابین قادر است تا شما را به ارتفاع ۲۰۰ تا ۹۰۰ متری از سطح زمین بالا ببرد.

این مجموعه تفریحی با ویژگی‌های منحصر به فرد خود یک گزینه‌ی مناسب برای سفر در فصل پاییز است.

جنگل بکر پلنگ دره

یکی از معروف‌ترین شهرهای دیدنی مازندران، شهر شیرگاه است که فصل پاییزی آن بسیار دیدنی است. در مسیر این شهر زیبا، جنگل پلنگ دره قرار دارد که به عنوان یکی از جاهای دیدنی مازندران در پاییز به شمار می‌رود. جنگلی بکر و دست نخورده به همراه آبشارهای زیبا و رودخانه‌های خروشان، یک منظره‌ی تماشایی را برای شما رقم زده است.

پیاده روی در این مسیر جنگلی با گذر از آبشارها و چشمه‌های جوشان آن قطعا شما را هیجان‌زده خواهد کرد.

جنگل پلنگ دره

منطقه زیبای هزار جریب

یکی از زیباترین مناطق جنگلی ایران، جنگل هزار جریب است. منطقه‌ای وسیع و زیبا که با عبور از جاده جنگلی آن حس شگفت‌انگیزی خواهید داشت. این منطقه زیبا بین مرز استان مازندران و استان گلستان قرار دارد و به عنوان یکی از جنگل‌های حفاظت‌شده کشور محسوب می‌شود. این منطقه زیبا مملو از درختان سر به فلک کشیده جنگلی مانند راش، انجیلی، بلوط، ولیک، ممرز، سیب وحشی، آلو، ازگیل، زرشک کوهی و … است.

از جمله جاذبه‌های این منطقه می‌توان به آبشارها، چشمه‌های زلال و غارهای زیبا آن اشاره کرد که در نوع خود منحصر به فرد است. در دل جنگل‌های هزار جریب انواع حیوانات وحشی مانند روباه، گربه وحشی، گوزن، خرس، شوکا، خرگوش، پلنگ وجود دارد. همچنین پرندگانی مانند سارگپه، عقاب، کرکس، تکا، قرقاول، کبک، کرکس و … در این منطقه به چشم می‌خورد.

منطقه هزارجریب به عنوان یکی از جاهای دیدنی مازندران در پاییز روستاهای بسیار زیادی دارد. چشم‌انداز خانه‌های این روستاها اکثر به سمت بافت جنگلی است و منظره‌ای منحصر به فرد دارد.

جنگل سه هزار تنکابن

از جمله مشهورترین مکان های دیدنی مازندران در پاییز جنگل سه هزار تنکابن است که از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. این منطقه بهشتی به عنوان یکی از مسیرهای زیبای در خاورمیانه به شمار می‌شود. فلسفه نام‌گذاری این منطقه به دلیل ارتفاع سه هزار متری آن از آب‌های آزاد است. به طوری که از بالای این منطقه به راحتی می‌توانید دریای خزر را تماشا کنید.

این منطقه جاذبه‌های دیدنی و مناطق ویژه پیک نیک بسیاری دارد و جزو یکی از مشهورترین مسیرهایی است که اغلب افراد برای مسافرت آن را انتخاب می‌کنند.

مطالعه بیشتر:

آبشار سنگ بن چشمه، بازدید از منطقه ای سحرانگیز در تنکابن از دست ندهید!

جنگل راش

یکی از مناطق دیدنی مازندران در فصل پاییز جنگل راش است که به عنوان جنگل پاییزی نیز از آن یاد می‌شود. این منطقه جزو بزرگترین منبع چوب درخت راش به شمار می‌رود. پیاده‌روی در میان درختان تنومند راش به همراه آرامش حاکم در این منطقه با صدای آرام‌بخش آب رودخانه یک روز به یادماندنی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

جنگل راش

سخن نهایی

در این مقاله از سپنجا در رابطه با جاهای دیدنی مازندران در پاییز صحبت کردیم. تمامی مکان‌های دیدنی مازندران تنها به موارد گفته شده در بالا ختم نمی‌شود. بلکه این استان جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد که می‌تواند گزینه‌ی مناسب برای سفر در پاییز باشد. مکان‌هایی که در نوع خود کم‌نظیر هستند و رفتن به این مناطق در فصل پاییز جذابیت‌های خاص خودش را دارد.

اگر شما هم تجربه سفر به یکی از این مناطق را دارید، می‌توانید تجربه خودتان را زیر همین پست با ما در میان بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 2 میانگین: 5]

تینا خراسانی

روزامو با نوشتن سپری میکنم ، مارکتینگ رو دوست دارم و خودم رو مارکتر نمیدونم، به قول یه بنده خدایی، من مارکتر نیستم ولی مارکتینگ رو دوست دارم

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا